rozdíly po modernizacích
Moderátor: Lukashil
-
- Příspěvky: 1979
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
rozdíly po modernizacích
čau, může prosím někdo znalej rozepsat o rozdílech po modernizacích Crystalů, 8045/8145/8245, 10x45 a 12x45? Hledáme tedkom něco na tahání cca 10t většinou po cestě a nic moc vo tom nevím Díky!
- Jirka-pila a les
- Příspěvky: 124
- Registrován: sob pro 28, 2013 8:14 pm
- Bydliště: Tábor
Re: rozdíly po modernizacích
http://stroje.bazos.cz/inzerat/46667401/Zetor-12145.php za mě toto Měli jsme 4 takhle zrychlený a do dopravy
traktorová doprava, přeprava dřeva, služby v lesnictví, pořez kulatiny
- harleypepa
- Příspěvky: 86
- Registrován: úte říj 26, 2010 4:03 pm
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdíly po modernizacích
No osbne si myslim ze to bylo takto:
1 modernizace prisla o topeni ve slouku rizeni, mela vysoukou kabinu a topeni nahore, jinou kapotu, calounene blatniky, jinou konzoli drzaku kapoty na dlouhe kryty. jinak tvarovane radici paky, jine odstiny barev. respektive zelenocerne spodek
2 modernizace kratka kabina, jina kapota, rizeni uz orbitrolem, vzduchova uzaverka predni napravy,motor plnoprutokove cistice oleje a nafty.
1 modernizace prisla o topeni ve slouku rizeni, mela vysoukou kabinu a topeni nahore, jinou kapotu, calounene blatniky, jinou konzoli drzaku kapoty na dlouhe kryty. jinak tvarovane radici paky, jine odstiny barev. respektive zelenocerne spodek
2 modernizace kratka kabina, jina kapota, rizeni uz orbitrolem, vzduchova uzaverka predni napravy,motor plnoprutokove cistice oleje a nafty.
-
- Příspěvky: 1979
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozdíly po modernizacích
takže nic zásadního?
každopádně neaktuální, máme Proximu ;)
každopádně neaktuální, máme Proximu ;)
Re: rozdíly po modernizacích
V modernizacii Kristalov tam bolo viac rozdielov, nielen strecha, kabina a plecharina. Zmeny boli na spojke, nasobic, filtracia olejov, hydraulika, motor a dalsie prkotiny.
Re: rozdíly po modernizacích
hele už na 1dničkový modernizaci mohlo bejt hydrotatický řízení
v oráci mám 101čku a už mněla orstu pod volantem ale řízení nebilo přes pístnici ale přes servo co bilo přišroubovaný na konzoli přední nápravy
v oráci mám 101čku a už mněla orstu pod volantem ale řízení nebilo přes pístnici ale přes servo co bilo přišroubovaný na konzoli přední nápravy
harleypepa píše:No osbne si myslim ze to bylo takto:
1 modernizace prisla o topeni ve slouku rizeni, mela vysoukou kabinu a topeni nahore, jinou kapotu, calounene blatniky, jinou konzoli drzaku kapoty na dlouhe kryty. jinak tvarovane radici paky, jine odstiny barev. respektive zelenocerne spodek
2 modernizace kratka kabina, jina kapota, rizeni uz orbitrolem, vzduchova uzaverka predni napravy,motor plnoprutokove cistice oleje a nafty.
Zetor 6911 a Zetor 6945
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039
Re: rozdíly po modernizacích
Riadenie s orbitrolom do kristala zavadzali po zmene mechanickeho posuvaca s posilovacom za posilovac s olejovym ovladanim posuvaca a ku nam prisli tie traktory po roku vyroby 1987 oznacenim ZTS. Dovtedy boli vsetky bez orsty pod volantom.
Re: rozdíly po modernizacích
Otázka na modernizace Crystala a přední světla: Jak to s nimi bylo?
8011 atd. - od Diblíka světla v masce, ve výrobě pak některé kusy světla v masce, některé po bocích kapoty. Ursus asi vždycky po bocích. (u nás v jzd jezdil i jeden čtyřoký kus)
8111 atd - některé kusy ze stejného roku světla v masce, některé na bocích. Někdy maska plech, někdy mřížka.
Jakou to mělo celé logiku?
A ještě otázka: Byla výroba v ZTS nějak koordinovaná s výrobou v Brně, co se týče příslušenství, světel, elektriky atd. nebo to byly úplně nezávislé závody?
8011 atd. - od Diblíka světla v masce, ve výrobě pak některé kusy světla v masce, některé po bocích kapoty. Ursus asi vždycky po bocích. (u nás v jzd jezdil i jeden čtyřoký kus)
8111 atd - některé kusy ze stejného roku světla v masce, některé na bocích. Někdy maska plech, někdy mřížka.
Jakou to mělo celé logiku?
A ještě otázka: Byla výroba v ZTS nějak koordinovaná s výrobou v Brně, co se týče příslušenství, světel, elektriky atd. nebo to byly úplně nezávislé závody?
Re: rozdíly po modernizacích
Ono je to ještě složitější. Já mám jednu z posledních 8011 vyrobených v ZŤS r.v 1983 Světla venku i s blinkrem, v masce drátěná mřížka, čalouněné blatníky, zelenočerné tělo, čevená plechařina, bílá sřecha, disky slonová kost. Řadící páky, chladič, hydrauliku, filtry převodovky a řízení a vzduchový už jako 81, stejně tak sedačku i sedačku spolujezdce. Motor typ 8401 jako 81 s centrálně mazaným čerpadlem. Navíc vysoký volant.
Zetor 25K, 2023, 3011, 7245, ZŤS 8011, Fergie TEA 20, Ferguson 35, Gutbrod 1050,
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: rozdíly po modernizacích
Ono se dá podle mě vychézet hlavně z dobových fotek, protože při GO dali co měli.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: rozdíly po modernizacích
Změny vzhledu v STS jsou jasné, to asi mohly vznikat různé výtvory. Spíš se zajímám o nové. V podniku, kde jsme koupil naši 8111 mají stejně starou 10145, která má od výroby světla v masce - takže ty stroje šly na lince někde za sebou a každý je jiný. To je to, co mi vrtá hlavou, jak to fungovalo...
Re: rozdíly po modernizacích
Já mám traktor původní. Celý život strávil při údržbě plochodrážniho stadionu na Markétě, kde naběhal podle knihy provozu cca 2500 motohodin. Nikdy neviděl pole, les ani STS ku. V návodu k obsluze píšou světla venku jako vývozní provedení.
Zetor 25K, 2023, 3011, 7245, ZŤS 8011, Fergie TEA 20, Ferguson 35, Gutbrod 1050,
Re: rozdíly po modernizacích
No, to už by dávalo smysl. Zřejmě šlo o to, že bylo vyžadováno, aby byla dodržena rozteč mezi obrysovými světlomety a maximální vzdálenost od okraje vozidla - a v každé zemi to asi platilo jinak, tak se prostě vyráběly dvě verze. To už logiku má.
Dneska je pro auta min. rozteč 600 mm a max 400 mm od okraje - předpokládám, že všechny moderní traktory mají nějakou svou "normu", protože světlomety jsou (témeř) výhradně v masce.
Dneska je pro auta min. rozteč 600 mm a max 400 mm od okraje - předpokládám, že všechny moderní traktory mají nějakou svou "normu", protože světlomety jsou (témeř) výhradně v masce.
Re: rozdíly po modernizacích
U ZTS to s tymy svetlami bolo podla toho ci to islo na export alebo na tuzemsky trh. Exportne mali prave svetla v maske, a pre domacich ich mali natych tykadlach. Ale potom sa to zacalo miesat a napokon sa predavalo a montovalo vsetko co bolo skladom a bolo jedno ci to bolo na predaj doma alebo export. Pozdejsie uz tie rozdiely nerobili a boli radi ked sa predalo. Podobne to bolo aj s radou 70XX major. Uplne prve majori 70XX mali svetla s ty kadlami a smerovkami ako 69XX. Potom zacali robit svetla do masky na export a napokon sa nato preslo uplne a tykadla sa zrusili uplne.
Re: rozdíly po modernizacích
No když se nad tím zamyslím tak na export asi světla v masce tak jako u uř1, kvůli častějšímu osazení čelní hydraulikou a zejména čelním nakladačem. Tam by tykadla překáželi.U majorů exportovaných v dobách kdy u nás měli tykadla,byli světla v takovým rámečku co čuměl před maskou na úrovni vany i teď co se vracejí zpáty ze světa je to k vidění. U silnic v JI byli dvě 8111, přijeli v jeden den a byli to prostě ségry,jedna měla světla v masce a druhá venku +blinkr na tykadlech. Jinak oba traktory stejný a chlapi se bili o tu českou se světly v masce ,páč prej je z Brna a né z Martina a tak bude lepší . V roce 88 už byli včechny krystaly ze Slovenska,ale to prostě nevysvětlíš. .Nevím podle jakýho klíče to dělali a pak vydávali, ale asi podle toho co měli ve skladu po ruce.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....