rozdíly po modernizacích

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
J.A.Y.
Příspěvky: 1979
Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
Bydliště: Okr. Náchod
Kontaktovat uživatele:

rozdíly po modernizacích

#1 Nový příspěvek od J.A.Y. »

čau, může prosím někdo znalej rozepsat o rozdílech po modernizacích Crystalů, 8045/8145/8245, 10x45 a 12x45? Hledáme tedkom něco na tahání cca 10t většinou po cestě a nic moc vo tom nevím :red: Díky!

Uživatelský avatar
Jirka-pila a les
Příspěvky: 124
Registrován: sob pro 28, 2013 8:14 pm
Bydliště: Tábor

Re: rozdíly po modernizacích

#2 Nový příspěvek od Jirka-pila a les »

http://stroje.bazos.cz/inzerat/46667401/Zetor-12145.php za mě toto 8) Měli jsme 4 takhle zrychlený a do dopravy :pohar:
traktorová doprava, přeprava dřeva, služby v lesnictví, pořez kulatiny

Uživatelský avatar
harleypepa
Příspěvky: 86
Registrován: úte říj 26, 2010 4:03 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíly po modernizacích

#3 Nový příspěvek od harleypepa »

No osbne si myslim ze to bylo takto:

1 modernizace prisla o topeni ve slouku rizeni, mela vysoukou kabinu a topeni nahore, jinou kapotu, calounene blatniky, jinou konzoli drzaku kapoty na dlouhe kryty. jinak tvarovane radici paky, jine odstiny barev. respektive zelenocerne spodek

2 modernizace kratka kabina, jina kapota, rizeni uz orbitrolem, vzduchova uzaverka predni napravy,motor plnoprutokove cistice oleje a nafty.

J.A.Y.
Příspěvky: 1979
Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
Bydliště: Okr. Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíly po modernizacích

#4 Nový příspěvek od J.A.Y. »

takže nic zásadního?

každopádně neaktuální, máme Proximu ;)

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: rozdíly po modernizacích

#5 Nový příspěvek od pavel sk »

V modernizacii Kristalov tam bolo viac rozdielov, nielen strecha, kabina a plecharina. Zmeny boli na spojke, nasobic, filtracia olejov, hydraulika, motor a dalsie prkotiny.

Uživatelský avatar
STEEL
Příspěvky: 2692
Registrován: ned zář 13, 2009 11:26 am
Bydliště: Okres Jihlava

Re: rozdíly po modernizacích

#6 Nový příspěvek od STEEL »

hele už na 1dničkový modernizaci mohlo bejt hydrotatický řízení
v oráci mám 101čku a už mněla orstu pod volantem ale řízení nebilo přes pístnici ale přes servo co bilo přišroubovaný na konzoli přední nápravy
harleypepa píše:No osbne si myslim ze to bylo takto:

1 modernizace prisla o topeni ve slouku rizeni, mela vysoukou kabinu a topeni nahore, jinou kapotu, calounene blatniky, jinou konzoli drzaku kapoty na dlouhe kryty. jinak tvarovane radici paky, jine odstiny barev. respektive zelenocerne spodek

2 modernizace kratka kabina, jina kapota, rizeni uz orbitrolem, vzduchova uzaverka predni napravy,motor plnoprutokove cistice oleje a nafty.
Zetor 6911 a Zetor 6945
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: rozdíly po modernizacích

#7 Nový příspěvek od pavel sk »

Riadenie s orbitrolom do kristala zavadzali po zmene mechanickeho posuvaca s posilovacom za posilovac s olejovym ovladanim posuvaca a ku nam prisli tie traktory po roku vyroby 1987 oznacenim ZTS. Dovtedy boli vsetky bez orsty pod volantom.

honzasl
Příspěvky: 667
Registrován: čtv dub 21, 2011 8:29 am
Bydliště: Nekoř (okr. ÚnO)

Re: rozdíly po modernizacích

#8 Nový příspěvek od honzasl »

Otázka na modernizace Crystala a přední světla: Jak to s nimi bylo?

8011 atd. - od Diblíka světla v masce, ve výrobě pak některé kusy světla v masce, některé po bocích kapoty. Ursus asi vždycky po bocích. (u nás v jzd jezdil i jeden čtyřoký kus)
8111 atd - některé kusy ze stejného roku světla v masce, některé na bocích. Někdy maska plech, někdy mřížka.

Jakou to mělo celé logiku?

A ještě otázka: Byla výroba v ZTS nějak koordinovaná s výrobou v Brně, co se týče příslušenství, světel, elektriky atd. nebo to byly úplně nezávislé závody?

bobes
Příspěvky: 343
Registrován: pon lis 19, 2007 1:27 pm
Bydliště: Praha

Re: rozdíly po modernizacích

#9 Nový příspěvek od bobes »

Ono je to ještě složitější. Já mám jednu z posledních 8011 vyrobených v ZŤS r.v 1983 Světla venku i s blinkrem, v masce drátěná mřížka, čalouněné blatníky, zelenočerné tělo, čevená plechařina, bílá sřecha, disky slonová kost. Řadící páky, chladič, hydrauliku, filtry převodovky a řízení a vzduchový už jako 81, stejně tak sedačku i sedačku spolujezdce. Motor typ 8401 jako 81 s centrálně mazaným čerpadlem. Navíc vysoký volant.
Zetor 25K, 2023, 3011, 7245, ZŤS 8011, Fergie TEA 20, Ferguson 35, Gutbrod 1050,

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: rozdíly po modernizacích

#10 Nový příspěvek od Veteranista! »

Ono se dá podle mě vychézet hlavně z dobových fotek, protože při GO dali co měli.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

honzasl
Příspěvky: 667
Registrován: čtv dub 21, 2011 8:29 am
Bydliště: Nekoř (okr. ÚnO)

Re: rozdíly po modernizacích

#11 Nový příspěvek od honzasl »

Změny vzhledu v STS jsou jasné, to asi mohly vznikat různé výtvory. Spíš se zajímám o nové. V podniku, kde jsme koupil naši 8111 mají stejně starou 10145, která má od výroby světla v masce - takže ty stroje šly na lince někde za sebou a každý je jiný. To je to, co mi vrtá hlavou, jak to fungovalo...

bobes
Příspěvky: 343
Registrován: pon lis 19, 2007 1:27 pm
Bydliště: Praha

Re: rozdíly po modernizacích

#12 Nový příspěvek od bobes »

Já mám traktor původní. Celý život strávil při údržbě plochodrážniho stadionu na Markétě, kde naběhal podle knihy provozu cca 2500 motohodin. Nikdy neviděl pole, les ani STS ku. :) V návodu k obsluze píšou světla venku jako vývozní provedení.
Zetor 25K, 2023, 3011, 7245, ZŤS 8011, Fergie TEA 20, Ferguson 35, Gutbrod 1050,

honzasl
Příspěvky: 667
Registrován: čtv dub 21, 2011 8:29 am
Bydliště: Nekoř (okr. ÚnO)

Re: rozdíly po modernizacích

#13 Nový příspěvek od honzasl »

No, to už by dávalo smysl. Zřejmě šlo o to, že bylo vyžadováno, aby byla dodržena rozteč mezi obrysovými světlomety a maximální vzdálenost od okraje vozidla - a v každé zemi to asi platilo jinak, tak se prostě vyráběly dvě verze. To už logiku má.

Dneska je pro auta min. rozteč 600 mm a max 400 mm od okraje - předpokládám, že všechny moderní traktory mají nějakou svou "normu", protože světlomety jsou (témeř) výhradně v masce.

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: rozdíly po modernizacích

#14 Nový příspěvek od pavel sk »

U ZTS to s tymy svetlami bolo podla toho ci to islo na export alebo na tuzemsky trh. Exportne mali prave svetla v maske, a pre domacich ich mali natych tykadlach. Ale potom sa to zacalo miesat a napokon sa predavalo a montovalo vsetko co bolo skladom a bolo jedno ci to bolo na predaj doma alebo export. Pozdejsie uz tie rozdiely nerobili a boli radi ked sa predalo. Podobne to bolo aj s radou 70XX major. Uplne prve majori 70XX mali svetla s ty kadlami a smerovkami ako 69XX. Potom zacali robit svetla do masky na export a napokon sa nato preslo uplne a tykadla sa zrusili uplne.

Uživatelský avatar
Širon
Příspěvky: 1162
Registrován: čtv led 26, 2017 5:23 pm
Bydliště: Nedaleko Jihlavy

Re: rozdíly po modernizacích

#15 Nový příspěvek od Širon »

No když se nad tím zamyslím tak na export asi světla v masce tak jako u uř1, kvůli častějšímu osazení čelní hydraulikou a zejména čelním nakladačem. Tam by tykadla překáželi.U majorů exportovaných v dobách kdy u nás měli tykadla,byli světla v takovým rámečku co čuměl před maskou na úrovni vany i teď co se vracejí zpáty ze světa je to k vidění. U silnic v JI byli dvě 8111, přijeli v jeden den a byli to prostě ségry,jedna měla světla v masce a druhá venku +blinkr na tykadlech. Jinak oba traktory stejný a chlapi se bili o tu českou se světly v masce ,páč prej je z Brna a né z Martina a tak bude lepší :vysmech: . V roce 88 už byli včechny krystaly ze Slovenska,ale to prostě nevysvětlíš. :evil: .Nevím podle jakýho klíče to dělali a pak vydávali, ale asi podle toho co měli ve skladu po ruce.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....

Odpovědět

Zpět na „Zetor 80 Crystal+“