Zetor 8011 modrák 1972
Moderátor: Lukashil
Re: Zetor 8011 modrák 1972
U 8145 i 16145 si ten černý plech pamatuju, ale zajímalo mě jaký byl právě na "starých" 8011... Něco vymyslim, Díky
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Ono se to asi dost rychle vyházelo, pokud to dřív neuhnilo... akorát si vůbec nevybuji jak to bylo u turba přidělaný...
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Takových věcí bylo na traktoru víc, co se sundaly jen jednou Udělám to z nerezu, nebo Al . Ty dva šrouby (M8) jsou docela dlouhý a zasahují hluboko do výfuku, to mě překvapilo... Určitě dám kratší...
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Hliník bych tam určitě nedával. Jednak vede teplo(ikdyž ta směnná plocha je zanedbatelná) ale hlavně rychle se vymáčkne, vibrace úplně neodstraníš... nerez asi bude vhodnější ale za mě tam bude svítit jak pěst na oko... bych to udělal z černýho plechu, pokud bych bez toho nemohl žít...
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Red.bill
U turbackych je udělaný držák který je přišroubovaný k privodu a prepadu u turba( a druhy držák je u výfuku na prirube přišroubovaný současné s vyfukem
U turbackych je udělaný držák který je přišroubovaný k privodu a prepadu u turba( a druhy držák je u výfuku na prirube přišroubovaný současné s vyfukem
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Ahoj, jakou máte zkušenost s demontáži předních odpružených nástavců ? Podle příručky je třeba použít přípravek na udržení pružiny - zřejmě šroub skrz víko tělesa pružiny. Následně je třeba použít speciální klíč pro uvolnění matice (za nějaké drážky). Tohle speciální nářadí bylo původně součástí výbavy traktoru. Já ho bohužel nemám. Někdo z vás ano ? Dá se někde koupit ? Existuje nějaký výkres tohoto nářadí/přípravku ? Děkuji
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
To víko sundáš jednoduše jak píšeš šroub skrz víko. Ale bacha v nástavci je jemný závit, co uděláš nahoře je fuk. Kdysi jsem na kus jemnýho šroubu navařil kus závitovky a víko sundal. Dál jsem to nerozebíral, asi se měnila jen pružina... Nemyslím si, že by tohle bylo součástí traktoru. Spíš to bylo v sevisní sadě. Nevím jak to bylo u uř2, k uř1 se přípravky daly koupit v bedně jako celá sada...
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Děkuju za snahu.
Tu bezpečnostní pomůcku si asi zvládnu vyrobit z jednoho z těch šroubů s jemným závitem. Teď jsem je konečně povolil a alespoň trochu nakonzervoval pružinu uvnitř.
Horší bude ten klíč na následné povolení celé sestavy uvnitř. Pro výměnu pouzder i těch gumových manžet se to musí vytáhnout celé ven ...
Klíč (ty drážky) je vyprodán, tak kdyby jste někdo o nějakém věděl, tak předem děkuji
Tu bezpečnostní pomůcku si asi zvládnu vyrobit z jednoho z těch šroubů s jemným závitem. Teď jsem je konečně povolil a alespoň trochu nakonzervoval pružinu uvnitř.
Horší bude ten klíč na následné povolení celé sestavy uvnitř. Pro výměnu pouzder i těch gumových manžet se to musí vytáhnout celé ven ...
Klíč (ty drážky) je vyprodán, tak kdyby jste někdo o nějakém věděl, tak předem děkuji
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
To víčko jde stáhnout tak, že vyšroubuješ ten prostřední šroub (tuším 30tka klíč) a dovnitř do středu (takove těleso se závitem uprostřed na kterém je nasazený gumový doraz) našroubujes dlouhý m10 šroub nebo závitovku a tou si to víčko podržíš a stáhneš. Když si tam posvitis tak bys tu díru se závitem měl vidět zvrchu. Tohle platí za předpokladu že ten závit vevnitř je v pořádku, mě to tak jde bez problému.
Ten klíč jsme si vyráběli doma, buď z plochace nebo trubky, na který se navaří klínkovina, která zabírá za drážky km matice.
Ten klíč jsme si vyráběli doma, buď z plochace nebo trubky, na který se navaří klínkovina, která zabírá za drážky km matice.
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Si ho udělej, kup jednu matku a podle ní vytvoř klíč. Však to není žádná věda...
Ten šroub jsem ani nedělal tak složitě jako je origo. Stačí nějaká 10, 12 závitovka, pár podložek a matka, jen nevím už závit v tý nohavici... to je možná napsaný v příručce nebo sehnat 2 delší šrouby k tomu víčku a rozdělat to přes ně, fantazii se meze nekladou...
Ten šroub jsem ani nedělal tak složitě jako je origo. Stačí nějaká 10, 12 závitovka, pár podložek a matka, jen nevím už závit v tý nohavici... to je možná napsaný v příručce nebo sehnat 2 delší šrouby k tomu víčku a rozdělat to přes ně, fantazii se meze nekladou...
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Tak nějak to vidím, jen mě zajímali vaše zkušenosti. Díky a ať se daří !
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Tak jsem si víceméně pro radost udělal tepelnou clonu svodů výfuku. Samozřejmě svody jako každý rok ošetřeny vypalovací barvou. Tohle je spíše estetická záležitost, možná to pomůže když jsou svody rozpálené a chytne mě průtrž mračen. To je pak všude pára a svody zrovna rezaví...
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Zreznou stejně, problém není tak úplně v tom dešti jako spíš v tom, že to rezne pod tou barvou dál a časem to proleze skrz barvu, další potíž je samotný tepelný namáhání.. aby to vydrželo dýl, musel bys svody opískovat a pak natřít ale stejně to nezastavíš, jen zpomalíš... chladnější místa se dají "vyřešit"...
Re: Zetor 8011 modrák 1972
To je jasný, to se nedá nic dělat. Ještě že to jsou jen dva šrouby
Zetor 8011