Zetor HORAL SYSTEM
Moderátor: Lukashil
- bulanek88
- Příspěvky: 495
- Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
- Bydliště: Dušejov (Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor HORAL SYSTEM
Zdravím všechny traktoristy, taky se pochlubím svým kouskem, je to r.v. 1988 původní horal, všechno funguje akorát jsem musel nahradit jedno zadní rameno, protože bylo ukradený, spodní závěs a předělat zadní blatníky, protože to bylo šílený.
Ale měl bych jeden dotaz, překvapilo mě, že traktor neni z výroby nijak svázanej (přední hydraulika visí jen za prsa motoru), podle příručky může hydraulika zvedat 1100 kg, já vozím přední rotačku cca 450 kg a přijde mi to jako dost velká váha a skoro se bojím, že až to někde houpne, tak se mi ulomí předek, proto chci udělat přídavnej pojištovák a hydraulickej akumolátor a nezajišťovat to natvrdo, aby si případně odfouknul olej...
A moje otázka je teda, jáký máte zkušenosti s nosností přední hydrauliky nijak nesvázanýho traktoru? Díky za odpovědi.
https://www.rajce.idnes.cz/f1435260646
https://www.rajce.idnes.cz/f1435260647
Ale měl bych jeden dotaz, překvapilo mě, že traktor neni z výroby nijak svázanej (přední hydraulika visí jen za prsa motoru), podle příručky může hydraulika zvedat 1100 kg, já vozím přední rotačku cca 450 kg a přijde mi to jako dost velká váha a skoro se bojím, že až to někde houpne, tak se mi ulomí předek, proto chci udělat přídavnej pojištovák a hydraulickej akumolátor a nezajišťovat to natvrdo, aby si případně odfouknul olej...
A moje otázka je teda, jáký máte zkušenosti s nosností přední hydrauliky nijak nesvázanýho traktoru? Díky za odpovědi.
https://www.rajce.idnes.cz/f1435260646
https://www.rajce.idnes.cz/f1435260647
Re: Zetor HORAL SYSTEM
Zetor žádný podvázání ani nic takovýho nedělal. On k tomu není úplně důvod. Vepředu ti nic neupadne, když už tak ho zlomíš mezi motorem a převodovkou tam je nejslabší místo. Nechce to letět jak bezmozek...
V bejvalý práci jsem měl přes léto cca 300kg závaží, v zimě táhal sněhovou radlici UR-1 ta měla psanejch 360kg. Pak se přešlo na variabilní šíp ten měl odhadem něco kolem 500kg možná o něco víc a taky se nic nedělo. Doma mám variabilní šíp ten má hodně přes 600kg když to bylo na tvrdo tak se s tím moc jezdit nedalo. Takový těžkopádný, divně uskákaný. Když se tam hodil hydraulickej akumulátor ani si nevěděl, že před sebou něco vezeš. Nafouknutej ho mam na 100atm. Tlak šípu myslím, že 120atm. o moc víc už ta hydraulika nedá.
Pokud tam dáš hydraulickej akumulátor, ten přídavnej pojišťák ti je k prdu. S akumulátorem to má prodlevu při zvedání. Nevím jestli mám nějakýho zmetka já nebo je to vlastnost ale už 2x se mi ten akumulátor seknul. Nějakým záhadným způsobem se uzavřel dřív než se vyprázdní a tím se vyřadí z funkce. Musí se z něj vypustit dusík pak vyteče ven olej, znovu ho natlakujou a funguje.
Osobně bych se na to vyprd být tebou a nic tam nedával, jen jezdil s rozumem. Stejně časem tu přední rotačku zahodíš, jestli tam máš ještě tu origo slabou kardanku od motoru a origo krytování před chladičem nad skříní vývodu. Tak se nedá ten přední kříž pořádně namazat a časem odejde. Ty dnešní zesílený jsou na tom o něco líp ale nemám zkušenost když tam je to origo krytování. V bejvalý práci ten kryt byl ale skříň byla nějaká rozesraná, stejně neměla využití tak se to neřešilo takže půlka kardanky byla vyhozená. Doma kryt mám taky, skříň funkční ale nemám pro ni využití tak jsem půlku kardanky vyhodil.
V bejvalý práci jsem měl přes léto cca 300kg závaží, v zimě táhal sněhovou radlici UR-1 ta měla psanejch 360kg. Pak se přešlo na variabilní šíp ten měl odhadem něco kolem 500kg možná o něco víc a taky se nic nedělo. Doma mám variabilní šíp ten má hodně přes 600kg když to bylo na tvrdo tak se s tím moc jezdit nedalo. Takový těžkopádný, divně uskákaný. Když se tam hodil hydraulickej akumulátor ani si nevěděl, že před sebou něco vezeš. Nafouknutej ho mam na 100atm. Tlak šípu myslím, že 120atm. o moc víc už ta hydraulika nedá.
Pokud tam dáš hydraulickej akumulátor, ten přídavnej pojišťák ti je k prdu. S akumulátorem to má prodlevu při zvedání. Nevím jestli mám nějakýho zmetka já nebo je to vlastnost ale už 2x se mi ten akumulátor seknul. Nějakým záhadným způsobem se uzavřel dřív než se vyprázdní a tím se vyřadí z funkce. Musí se z něj vypustit dusík pak vyteče ven olej, znovu ho natlakujou a funguje.
Osobně bych se na to vyprd být tebou a nic tam nedával, jen jezdil s rozumem. Stejně časem tu přední rotačku zahodíš, jestli tam máš ještě tu origo slabou kardanku od motoru a origo krytování před chladičem nad skříní vývodu. Tak se nedá ten přední kříž pořádně namazat a časem odejde. Ty dnešní zesílený jsou na tom o něco líp ale nemám zkušenost když tam je to origo krytování. V bejvalý práci ten kryt byl ale skříň byla nějaká rozesraná, stejně neměla využití tak se to neřešilo takže půlka kardanky byla vyhozená. Doma kryt mám taky, skříň funkční ale nemám pro ni využití tak jsem půlku kardanky vyhodil.
- bulanek88
- Příspěvky: 495
- Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
- Bydliště: Dušejov (Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor HORAL SYSTEM
Nevím přesně jakej mám kardánek, ale měnil jsem křížky a pasovaly tam z ávie, s tou rotačkou máš pravdu, hrozně to ucpává chladič a stejně toho dost ujezdím, když jedu rovně tak dobrý, ale to bych potřeboval 2 km dlouhý louky, ten spodní dekl už jsem vyřezal, takže přístup na křížky mám.
Re: Zetor HORAL SYSTEM
K tomu ucpávání chladiče, proto tam je ten laminátovej kryt, všechny díry měly záslepky nebo průchodky. Pod mřížkama byly sítka, kolem chladiče molitan... Po 30letech to už bývá všechno vyházený nebo napadený kutilem...
Re: Zetor HORAL SYSTEM
Ahoj. nemá někdo čelní nakladač od Humpolce - Traclift - třeba 140SL na Horalovi? Jak se řeší přední hydraulika? Výrobce doporučuje uříznout konzoli a navařit (i zaslaný návod s tím počítá - takto jsme to měli i na starém ČN), ale raději bych to řešil jinak - třeba převrtáním děr v té čelní desce na jedné straně (mělo by to být o sílu materiálu - cca 36mm). Díky moc.
Re: Zetor HORAL SYSTEM
Co si tím pomůžeš? Budeš si nechávat dělat na zakázku parohy?
Re: Zetor HORAL SYSTEM
Ta čelní hydraulika je ze tří desek, ty boční bych nechal a v té čelní jen posunul díry na jedné straně - ty desky nejsou k sobě svařeny, ale jen přišroubovány. Nemělo by to být tak složité. Přijde mi to lepší než narušovat konstrukci čelního nakladače (podvázání). Jen jsem chtěl vědět, zda to někdo nevymyslel lépe.
Re: Zetor HORAL SYSTEM
Já to chápu, chceš namontovat konzoli nakladače a na to bok hydrauliky(vlastně opačně než na druhý straně). Jenže tím zvětšíš šířku toho závěsu a parohy už do něj nedostaneš(ty boky budou širší než držáky na parohách). Myslím, že tam ani není tolik místa abys držák převařil...
Re: Zetor HORAL SYSTEM
No neviem ako ostatny ale podla mna je origo konzola trojbodu nepouzitelna na take zatazovanie ako planujes. Platne su masivne. To je pravda. Ale stavane to bolo len na nosenie naradia ktore v tej dobe na to bolo dostupne toho vela nebolo. Na celak potrebujes traktor podviazat od zadu az po predok a je jedno aky typ celaka pouzijes. Uz len maly smiesny rampovac v origo tych platniach ten traktor bez podviazania lamal. Dalej musis ten traktor zuzit lebo ta predna naprava s kolesami od seba na siroko dostava na prdel aj s klasickymi zavaziami v ramenach.
Re: Zetor HORAL SYSTEM
On to podvázaný mít bude, řeší současnou montáž nakladače a hydrauliky.
Re: Zetor HORAL SYSTEM
A jakej nKladac,me od nej konci podvazani na tech ctyrech dirach u odstredivky, takze sem na hydraulice prevaril ty zadni usi a ty sem presadil prez ty od nakladace
Re: Zetor HORAL SYSTEM
Tak ked vetko mas uz nachystane aj s podviazanim, tak to proste nahod vsetko na traktor. A neni co riesit. Dalsie teraz nezname nedostatky sa casom ukazu v prevadzke. Ak sa niejake nahodou prejavia.
Re: Zetor HORAL SYSTEM
Právě že nemám. To na obrázku výše je čelní nakladač a jejich nějaký kryt masky, ale rozhodně ne přední hydraulika. Takže když máš čelní nakladač přes boky až dopředu, tak se tam nevejde ta čelní hydraulika (na jejím místě je konzole ČN). Ale v pohodě, nějak to vyřeším .