Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Moderátor: Lukashil
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
On je problem ze at volam kam volam, temer vzdy se dopatrame toho, ze byl duvod ten traktor rozebirat.....
Stydím se za tuto zem
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Dodělat předek se vyplatí jen u bezpapíráku. Povolení ze zetoru to prodraží ale hlavně, jestli už u toho jednou nějaká přestavba proběhla máš smolíka a další přestavbu ti nepovolí(pokud není nějaká změna)... když si spočítáš náklady, cena nápravy + povolení ze zetoru + věci do převodovky + repas nápravy(nemáš možnost ji vyzkoušet a ok traktor nikdo na díly nekuchne) tak je levnější stávající prodat a koupit jinej. Můžeš si všechno vyzkoušet a jezdíš hned...
- -sheppard-
- Příspěvky: 337
- Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
- Bydliště: Opava
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
No to není úplně pravda, u bezpapírového traktoru odpadá jen štempl od zetoru, což u té částky co člověk da za nápravu a pak za případné go, převodovku, už není tak hodně, i když je to zlodějina. To samé jsem řešil i já, taky jsem zvažoval jestli prodat a vyměnit či přestavět. Nakonec vyhrála cesta přestavby, nápravu už mám doma, teď ji čeká GO tak jsem zvědav kam se dostanu s cenou ale pořád je to pro mě přijatelnější cesta než všechno znovu dodělávat na nový traktor....
Zetor 7211 Tunis
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Prave, jen ta elektrika co dala m.dani
Stydím se za tuto zem
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Jak jsem psal už ses byl zeptat na úřadě jestli ti tu přestavbu povolí? Nevím jak si to měl s motorem, jestli to zetor prohlásil za náhradní díl, kdy to lze měnit bez zápisu nebo je nutný to přepsat. Pak to vezmou jako přestavbu a s další máš smolíka(v rychlosti jsem o tom už nic nenašel, takže buď jsou už přestavby zase povolený bez omezení počtu, nebo omezení jen na jednu přestavbu je zastrčený někde jinde)... Tím bych začal, než bych rešil cokoliv dalšího... No vidíš, tak si to všechno spočítej na co tě to přijde a na co by tě přišel nákup/prodej jinýho... a zjistíš, že levnější a rychlejší je koupit jinej traktor. Jednak nekoupíš paštiku v který se budeš půl roku vrtat, můžeš vybírat a čekat až se ukáže něco v rozumnym stav za rozumný peníz... a ty úpravy? Když už jsi je jednou dělal po druhý to jde hned... pokud lze, dodělaný věci si ze starýho traktoru sundáš... když se domu koupil traktor, tak jsem elektriku předělával tak jak jsem ji za roky prestavěl když jsem byl ve statku. Trvalo mi to tak den, už jsem přesně věděl co chci, čeho se vyvarovat, kudy natáhnout atd... a dnes bych to zase řešil malinko jinak.
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Kolego majiteli tematu, kdyby ti vadilo ze jsme tu rozjeli tuto diskuzi, dej mi prosim vedet a soupnu tu dikuzi ke me
Na urad ani nemusim, vse se musi resit pres vyrobce (to mam cerstve z ministerstva dopravy)
Takze 25 bez dph
Na opacne strane, co vse pred tebou prodejce musi zatajit, aby jsi 30 tisic musel do predkace investovat po koupi?
Odpovim si sam, jedno nekvalitni kolecko na rozvodech......
Na urad ani nemusim, vse se musi resit pres vyrobce (to mam cerstve z ministerstva dopravy)
Takze 25 bez dph
Na opacne strane, co vse pred tebou prodejce musi zatajit, aby jsi 30 tisic musel do predkace investovat po koupi?
Odpovim si sam, jedno nekvalitni kolecko na rozvodech......
Stydím se za tuto zem
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Přes výrobce vyřešíš leda "kulový"... tomu je fuk jestli ti na úřadě přestavbu povolí nebo ne(výrobce ti nic do tp zapisovat nebude), pokud ti ji zamítnou/nepovolí můžeš se jít leda klouzat o několik tyček lehčí. Jak jsem už několikrát psal před cca 10lety, zavedli jen jednu přestavbu a šmitec, další už ti nepovolili(a stačilo, že to nějakou přestavbou prošlo už někdy v minulosti). Dnes o tom není nikde ani slovo, takže se to zase buď změnilo, nebo je to zastrcený někde jinde... proto bych si nejdřív zašel na úřad zjistit co a jak ti k tomu řeknou... oni se tím papírem jen krejou. Ve starých vyjádřeních ze škodovky bylo, že motory z fáček do 120 lze(ale musel jsi z toho udělat 130 tzn. vyměnit zadní nápravu, dopředu dát 4pístky...) pak, že to nedoporučujou, pak to vypadlo úplně a byl šlus, už to na úřadě zapisovat nechtěli, ikdyž nikde nebylo napsaný, že je to zakázaný... stejný to bylo s nápravama z "maxiku" do hundrtky jeden čas to šlo...
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
U nas na urade je zajma razitko zetoru a pak napisou jakoukoliv kravinu.
A pokud vyrobce povoli, a na urade by zamitli, tak muzou sbalit supliky a jit ven, urad j vykonavatel, ne soudce
A pokud vyrobce povoli, a na urade by zamitli, tak muzou sbalit supliky a jit ven, urad j vykonavatel, ne soudce
Stydím se za tuto zem
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
To si právě jen myslíš... např. u těch škodovek, už k feldám se ti fabrika nevyjádří=ani to nepovolý, ani to nezamítne výslovně=je to úřadě jestli to umožní nebo ne... ne ke všemu potřebuješ vyjádření výrobce, lze ho i obejít ale záleží na úřadu. Stejný je to s přehazováním tz z auta na auto, zákon to umožňuje, stk ti papír/typáč vypíše bez problémů ale úřady to nechtějí moc povolovat. Na podzim jsem to řešil ze známým, dělá na stkčku a řekl mi, že mam jistější koupit tažný nový, že s tím je míň problémů...
nemám čas hledat jak to je a není s tím povoleným množstvím přestaveb... právě před těmi cca 8-10lety jsem to řešil u liazky, že by se přestavěla z 4x2 na 4x4. Převodovku, nápravu jsem měl sehnanou, papír od "liazu" byl v řešení. Nakonec ze všeho sešlo. Jednak to auto mělo zvedanou tonáž z 17 na 18t+zapsaný bezdušáky. Hlavně jsem z podniku odešel a nedotáhlo se to do konce. Do "liazu" se žádost neposílala a na úřadě se to taky neřešilo, takže ti nepovím kdo by tu přestavbu zamítnul. Teoreticky asi úřad, protože zvedlá tonáž+pneu. Jestli i výrobce nevim, řešil jsem to s ním po tel., jako všude poslat tp, zaplatit a pak ti přijde vyjádření. Otázkou zůstává, jestli ho zajímá okolní legislativa a vydal by souhlas, že to přestavět lze ale skončilo by to na úřadě, kde by ti to zamítli z důvodu víc než jedný přestavby, nebo by to z toho důvodu nepovolil ani výrobce... do toho by vnesl světlo někdo kdo se kolem toho nějak víc motá... právě proto bych šel nejdřív tam kde to budu řešit, za jakých podmínek atd. než rozesílat prachy do světa a pak koukal jak trubka, že je mi to k prdu...
nemám čas hledat jak to je a není s tím povoleným množstvím přestaveb... právě před těmi cca 8-10lety jsem to řešil u liazky, že by se přestavěla z 4x2 na 4x4. Převodovku, nápravu jsem měl sehnanou, papír od "liazu" byl v řešení. Nakonec ze všeho sešlo. Jednak to auto mělo zvedanou tonáž z 17 na 18t+zapsaný bezdušáky. Hlavně jsem z podniku odešel a nedotáhlo se to do konce. Do "liazu" se žádost neposílala a na úřadě se to taky neřešilo, takže ti nepovím kdo by tu přestavbu zamítnul. Teoreticky asi úřad, protože zvedlá tonáž+pneu. Jestli i výrobce nevim, řešil jsem to s ním po tel., jako všude poslat tp, zaplatit a pak ti přijde vyjádření. Otázkou zůstává, jestli ho zajímá okolní legislativa a vydal by souhlas, že to přestavět lze ale skončilo by to na úřadě, kde by ti to zamítli z důvodu víc než jedný přestavby, nebo by to z toho důvodu nepovolil ani výrobce... do toho by vnesl světlo někdo kdo se kolem toho nějak víc motá... právě proto bych šel nejdřív tam kde to budu řešit, za jakých podmínek atd. než rozesílat prachy do světa a pak koukal jak trubka, že je mi to k prdu...
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Jelikoz s ministerstvem dopravy a dekrou komunikuji jednou mesicne a s registrem vozidel ob mesic a s stk co tyden, neco o tom vim
Zrovna tazne z feldy 1.6 na feldu 1.3 nebyl absolutni problem
S kabinou u 30tky problem byl do doby nez jsem prinsl razitko zetoru, pak uz drzeli usta.....
Neco malo jsem resil i se statni zkusebnou.
A zetor na tom vylizene trva, ze bez jeho razitka nesmi nikdo nic.
Pokud mas typ na urad kde to jde, klidne pustim i nejaky chlup za dobrou radu
Zrovna tazne z feldy 1.6 na feldu 1.3 nebyl absolutni problem
S kabinou u 30tky problem byl do doby nez jsem prinsl razitko zetoru, pak uz drzeli usta.....
Neco malo jsem resil i se statni zkusebnou.
A zetor na tom vylizene trva, ze bez jeho razitka nesmi nikdo nic.
Pokud mas typ na urad kde to jde, klidne pustim i nejaky chlup za dobrou radu
Stydím se za tuto zem
- -sheppard-
- Příspěvky: 337
- Registrován: sob úno 20, 2016 5:39 pm
- Bydliště: Opava
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Taky se omlouvám autorovi tématu za odbočení, ale já jsem si to počítal, nemysli si, a dospěl jsem k názoru že se to pořád vyplatí jít cestou přestavby. Jen si vem kdybych prodal traktor bez předku tak by to bylo plus mínus v ceně toho předkáče. No jenomže koupíš zase stroj o kterém nemáš ani šajn co tam je či je KO, konkrétně převodovka či snad dokonce ta přední hnaná náprava. A zase jdeš do toho co jsi dělal na předešlém traktoru a nakonec se dostaneš úplně na tu samou cenu, ne snad na větší, jakoby jsi kupoval solo předek, páč musíš, nemusíš, dělat go převodovky, nápravy, hydrauliky, motoru atd atd, což už na tom mojem mám splněno. Samozřejmě se to dělat nemusí "když to jezdí" ale to je jen do času a když to chce mít člověk v cajku tak do toho půjde a sme tam kde bych byl se starým traktorem. A to nemluvím o vychytávkách v elektrice, ochranném rámu, dvojpístove hydraulice a tak bych mohl pokračovat....a věř mi že by to nešlo jen tak přehodit na druhý traktor, mám už to dost "složité" na to aby se to dalo za den předělat a to nemluvím o tom že tak bohatý nejsem abych koupil druhý traktor a pak přehazoval věci. Nicméně taky by to samozřejmě šlo ale jsou to pořád další a další peníze a hlavně ČAS, a ten já bohužel nemám. Co se týče toho přepisu, tak to samozřejmě nevím a mám v planu zajít na STK a pak na zmiňovány úřad se poptat, osobně si myslím že ten zákaz bude na přestav daného typu, motoru za motor a dost, náprava za nápravu a dost, ale nevím musím pozjišťovat. Za mě pořád lepší si pomalu šperkovat jeden traktor než to celé někomu "zahodit" a zase jít od nuly jen za cenu že mám v papírech XX45. V pátek vezu nápravu na GO tak pak dám když tak vědět kolik mě to stálo, předělávat traktor na předek budu nejspíš někdy na podzim, ještě musím vyřešit převodovku, papíry jsem uvažoval někdy na přes rok či ob rok, STK mam ted na 4 roky tak mám relativně čas. Alespoň to nebude tak finančně náročné když se to rozloží....
Zetor 7211 Tunis
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Započítal sis do toho taky svůj čas, který bys mohl investovat jinak. I to, že budeš nějaký čas bez traktoru než to přeboucháš? Nebo počítáš jen cenu dílů? U předkáče se bojíš nápravy ale máš možnost si ji vyzkoušet, takže víš jak na tom cca bude, stejný převodovka. Nápravu od "rozebírače" vezmeš, nic na ní nevyzkoušíš a jdeš rovnou do její go... ten těžký předek, pokud to nemělo vyloženě prase, vydrží víc než dost... jejich bolest jsou jen svisláky, pokud se vysypou a dojíždíš to, dokur... uložení ložisek. Pak klasika střeďák jako u všeho... další otázka zůstává u kvality dílů do převodovky. Poslední převodovku(ze 72) jsem dělal v 13roce a už tehdy to byla bída s kolečkama. Dnes to bude už většinou jen polák pochybný kvality. Už tenkrát byl polák za 1/3 ceny proti ČR výrobě. Jen rozdíl v platech tu cenu neudělá, buď polák sekal velký serie(což pochybuju, vyráběli "jen" 40, tam jsou kolečka jiný) nebo to na něčem bylo ojeb...
Tz jsem u nás na úřadě ještě neřešil, na podzim na to nebyl už čas, snad teď na jaře budu chytřejší... on se tim vyjádřením od výrobce každý spíš jen kreje a není se čemu divit. Nejsi schopen obsáhnout vše kdy je ve výrobě xy typů... doby kdy byl jeden motor/převodovka a to se reikarnovalo x desetiletí jsou pryč... se samotnou přestavbou zkušenost nemam, než k ní došlo změnila se situace nebo se to vyřešilo jinak...
Tz jsem u nás na úřadě ještě neřešil, na podzim na to nebyl už čas, snad teď na jaře budu chytřejší... on se tim vyjádřením od výrobce každý spíš jen kreje a není se čemu divit. Nejsi schopen obsáhnout vše kdy je ve výrobě xy typů... doby kdy byl jeden motor/převodovka a to se reikarnovalo x desetiletí jsou pryč... se samotnou přestavbou zkušenost nemam, než k ní došlo změnila se situace nebo se to vyřešilo jinak...
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Najidealnejsia varianta je nekupovat raktor bez predku vobec
Ja som 7011 radsej predal a kupil som s predkom. Ci som spravil dobre? Co ja viem? Luto mi jedine tej novej kabiny co na nej bola posadena. Ta bola fakt luxus.
Ja som 7011 radsej predal a kupil som s predkom. Ci som spravil dobre? Co ja viem? Luto mi jedine tej novej kabiny co na nej bola posadena. Ta bola fakt luxus.
Re: Zetor 6245 s motorem 7201 v designu modelu 92
Traktor vypada paradně