zetor 7045

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
MartinSimak
Příspěvky: 10
Registrován: pát pro 30, 2016 9:42 pm
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: zetor 7045

#106 Nový příspěvek od MartinSimak »

Zdravím vespolek!

Tak jsem tady psal do tohodle editoru veškerou story, jak jsem byl nucen zakoupit nakonec Zetor 6945 s faceliftem 70 po té co jsem byl ale i nadále a nadobro jsem znechucen sháněním Zetoru ve verzi 4x4 o výkonnostech 60 až 80 koní, tedy s těžkým předkem cca za prachy okolo 150000 až opravu stropově 200000kč (ovšem za až těch 200000 to už by musela být alespoň 72 či 7745 ve motorycky,spojkou, hydraulikou a převodovkou v naprosto bezproblémovém stavu) ,,přímo od lidí´´. Už to fakt vypadalo že se dokáži dohodnout jedině s překupníkem, ,,tedy za velké prachy dříve než později stejně kompletní GO´´ a nebo nehledě na volný čas (který je v podstatě nyní maximálně nulový) spolu s přihlédnutím k aktuální dílenské zázemí i přesto vše jít raději do přestavby z 5611 na 5645. Nakonec jak to tady čtu je dobře že jsem dal nejen na radu mého zkušeného známého, který si sám pro sebe těch přestaveb dělal několik, tudíž tomu evidentně reálně hodně rozumí že se ,,5 minut po 12´´ pro mě nějaká Z 4x4 za cenu do 150000kč s těžkým předkem také našla. No jestli tohoto kupu budu spíše litovat poznám časem. Jasem zvědav jestli vše vydrží před potřebou totální GO alespoň těch 5 let mého provozu jako ta Z 5611 v té době za poloviční pořizovací cenu.

Nakonec mi z nějakého prapodivného důvodu zdejší editor ten původní text smazal a mě se žádným klikáním o krok zpět nedaří dej zobrazit znovu.

Nuže ve zkratce znovu:
Mám doma dlouhodobě Z5611, který jsem dostal do stavu ,,načatého motoru´´ (asi již při jeho koupi před 5 až 6 lety) do stavu totální GO (kterou nemám čas začít dříve jak za půl roku) a to mimo jiné proto, že jiný (druhá traktor) jsem k dispozici pro obzvláště ,,sezóní denní ježdění´´ hlavně díky výše uvedenému ani mít nemohl. Nyní ten Z5611 nenahodím ani na čistou naftu ať jej přemlouvám sebevíc a to i při ,,vyflákání 3 baterek´´. A to jsem tam loni v létě měnil a letos z jara opět plně předpisově vyštelovával špičky trysek a td. No nic dále k věci, jelikož je svým způsobem obdivuhodné, že jsem ten motor 5501 zvládl přemlouvat alespopň k nějakému a to sezóně i dennímu provozu poslední 2 roky. Ten Z5611 jsem koupil tehdá (též z nouze a nedostatku mít k dispozici jakýkoli traktor pro ,,domácí ježdění na malé farmě´´) s úplně novými zadními pneu 16.9 -28.

Vzhledem k tomu, že jsem toho s ním po asfaltu (dlouhé celodenní trasy) zas až tak moc nenajezdil (akorád cca do 200km do 3 měsíců po jeho koupi), tak tam jsou ty zadní gumy do dnes minimálně 80%.

Pro maximální zjednodušení a zestručnění uvedu, že ,,po porodu v rámci shánění jiného zetoru ve verzi 4x4´´ v cenové relaci okolo 150000 s těžkou přední nápravou mě tady doma ,,přistál´´ Z6945 s jednou zadní gumou téměř sjetou a druhou zdá se téměř s nejetým vzorkem. Ten Z 6945 má namontované zadní gumy rozměru:

16,9 - 30 a přední 11,2 - 24

Náhonovou vývodovou pomocnou převodovku předního náhonu tam mám katalogové číslo 5745 3062, tudíž dle pročtení zdejšího vlákna nejspíše s 51 zuby (přesně to zjistím do cca týdne až 2 - dle počasí), jelikož jsem ihned po dopravě traktoru domů a ,,klidné hloubkové poprodejní kompletní prohlídce´´ a plnohodnotném testování reálné 100% funkčnosti všeho jednak zjistil, že prodejce byl natolik férový (mimo jiné), že by byl ochoten mě po prodeji traktoru nechal s klidným svědomím odjet po ose cca 40 km s jednak cca necelými 6 litry motorového ,,těžce jetého´´ oleje, brzdovky tak maximálně necelý centimetr od dna s totálně zavzdušněným jedním kolem (s tím že bylo dohodnuto že alespoň toto před mým odjezdem dá do kupy - oprava propojení obou pedálů) a v převodovce je hladina oleje (lépe řečeno emulze vody a oleje) na úrovni konce měrky (nikoli spodní drážky minima potřebného množství). Docela se divím, že když je tam tak málo oleje, že funguje zvedání hydraulických ramen do plné výšky. Proto mě ani nenapadlo v rámci celkového spěchu s prodejem ze strany prodejce (pochopitelně jako vždy) toto reálně zkontrolovat, jinak to dělám z principu vždy. No teče tam totálně gufero na té pomocné vývodové skříni náhonu přední nápravy a je znát, když vezmu za kardanku, že je tam i na ložiskách vůle takže to musí dolů a prozatím alespoň toto (doufám že prozatím jen toto) co nejrychleji na totální GO. Pochopitelně bryskní výměna všech provozních kapalin a filtrů obzvlášte po nutnosti prodeje od tohoto ,,podctivce velko-opraváře aut´´ ve smyslu ,,kovářova kobyla´´ (obzvláště při prodeji) raději nemluvě.

Může mi tedy závěrem zkušený uživatel Z6945 až 7745 (nejlépe opravář a zároveň uživatel) těchto traktorů říci, jestli když se mi nyní nejefektivněji vyplatí jak časově tak finančně dát ty téměř nejeté zadní kompletní kola z té mé nyní úplně nepojízdné Z5611, tedy rozměrů:

16.9 - 28

na ten Z6945, jestli bych mohl počítat s ,,nekolizním provozem se zapnutým předkem´´ traktoru jako celku pokud tam ponechám přední gumy rozměrů: 11,2 - 24

A nebo bych měl počítat rovnou s tím, že když bych chtěl jezdit na těch 28čkách z toho Z5611, že to bude chtít sehnat a přezout jiné rozpěry předních gum?

Ono by mě celkově zajímalo, jak to se spárováním rozměrů zadních a předních pneu při namontované pomocné převodovce vývodu předního náhonu ,,katalogové číslo´´ 5745 3062, ale i dalších rozměrů a typů (při 51 či 49 zubech) vlastně oficiálně správě je.

Po pravdě vzhledem k tomu jak mi ten traktor před prodejem prodejce ještě očesal a to tak že se mu mimo jiné vyplatilo vykuchat originální zámkový mechanizmus ze dveří a místo toho doslova navařovat sice nový ale neoriginální (rozměrově nehodící se bastl, dále vykuchat mi zadní štelování zadních ramen vyvedené až do kabiny a dát za něj za jiné v rámci možnosti štelování jen zezadu (ze staršího typu traktoru s totálně očesanými zuby, takže v podstatě nefunkční a celkově posvařovávané, a tak bych mohl povídat dále třeba s ufiknutým zadním pracovním světlem kontra čouhajícími kabely čerstvě uštíplými kabepy a držákem od něho namontovaným na blatníku a td, ale důležité je, že bych se po úvaze zpětně ani nedivil, kdyby mimo jiné tam přendal před prodejem i jiné rozměry zadních gum, než tam mají v rámci spárování předních a zadních rozměrů být s tím, že raději předem při prodeji uváděl, že hučí převodovka a že musím počítat s opravou ve smyslu že se nedá vypnout přední náhon a i proto mě ani při prohlídce před prodejem o to spíše na rychlo a již za tmy nechtěl nechat zařadit při prohlídce traktoru před prodejem obzvláště mě osobně ani 4ku a 5ku, natož jetí na ně v provozních otáčkách. Tudíž bych se nedivil (spíše předem počítám) že původní zadní kola, před prodejem odmontoval, aby je měl do zásoby na jinou svou 70tku, o to spíše že jest faktem, že před prodejem na mě škudlil dokonce i na dostatku oleje v převodovce a motoru a brzdovce jako ,,automechanik na živnosťák´´ ale dokonce i jen rezervu nafty pro dojetí k nejbližší benzínce jsem si musel vzít naftu v kanystru sebou před prodejem (zároveň i mým reálným odjezdem). Evidentně vylil i z nádrže naftu, páč výpušták z nádrže po příjezdu s traktorem ke mě domů jsem zjistil že byl nedotažený a kapal, a dále že mě musel donutit, abych si pro prvopočáteční potřebu z nouze převozu po ose si ještě před přepisem zřídit si své povinné ručení a jako perlička závěrem, když na traktoru nebyl zadní trojúhelník, nebyl ochoten mi jej zapůjčit s tím že bych mu jej ihned po převozu traktoru poslal zpětně poštou. To mě raději v rámci ježdění po úřadech v rámci přepisu dokladů přivezl k místnímu prodejci Auto Kelly, abych si hezky koukal koupit nový trojúhelník i když doma jich mám několik.

Žádám závěrem přátelsky nejlépe o scan či odkaz na zobrazení scanu servisní příručky přímo od Zetoru v rámci této problematiky.

PS: Dle výše uvedeného se vůbec nedivím i po mé zkušenosti raději doporučuji, když na to máte čas a zázemí, s tím že Vám doma dřepí plně funkční traktor který znáte a můžete se na něj spolehnout a o to spíše typů Z6911 až 7711 (60 až 70 bez předku), fakt se i dnes vyplatí 2x rozmyslet jestli nezainvestovat raději i kdyby o pár tisíc (i kdyby desetitisíc navíc) do přestavby z 4x2 na 4x4, obzvláště pokud nejste jako já schopni či ochotni zainvestovat do koupě jiné 4x4 300000kč a více, obzvláště pokud též jako i já máte předpoklady (potřebné znalosti a alespoň dostatečné dílenské zázemí) si tu přestavbu udělat svépomocí. Kdyby mi cca na začátku prosince ,,neodešel motor na té mé Z5611 nadobro´´ a zároveň jsem nebyl nucen ,,snažit se nabrat k pronájmu pozemky pro možnost začátku ,,profesionálnějšího hospodaření od nuly´´, tudíž aby mi to v rámci dotací na plochu zaplatilo alespoň roční výdaje na zdravotní a sociální, rozhodně bych sebe a svou rodinu nezatěžoval při potřebě k užívání na všech našich na tož pronajatých pozemcích traktoru ve verzi 4x4 sháněním a zakupováním jiného traktoru Zetor téměř stejné výkonnosti v rámci cenové relace pod 200000Kč.

Martin

Uživatelský avatar
peny
Příspěvky: 2731
Registrován: pon bře 08, 2010 1:18 pm

Re: zetor 7045

#107 Nový příspěvek od peny »

daj nejake fotky, podla tvojho popisu to vyzera pomerne katastroficky

k tym pneu, aj to je 6945 , tak tie mali vzadu 28, len z tvojho popisu tazko urcit, ci to je 7045 alebo 6945, prinajhorsiom ak by sa ti to hadalo tak by si mohol dat do predu 9,5-24 a mal by si v podstate vsekty 4 pneu nove

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: zetor 7045

#108 Nový příspěvek od pavel sk »

6945 ma to iste prevodovanie ako aj 7045. Je to vlastne ten isty zaklad traktora. 6945-ky a aj 7045 mali v pridavnej skrinke 51-zubove koleso. Ked mas v predu 11,2-24 a vzadu 16,9-28 tak to mas spravne a nebude sa ti to hadat. Ked sa robila 69-tka, tak sa uz montovali len tazke napravy. Lahka naprava (manzetovka) sa v tej dobe uz nerobila a ak sa niekde vyskytuje na 69-tke tak je to uz len domaca uprava.

MartinSimak
Příspěvky: 10
Registrován: pát pro 30, 2016 9:42 pm
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: zetor 7045

#109 Nový příspěvek od MartinSimak »

Děkuji ,,bratrům ve stroji ze Slovenska´´, jakožto já ,,kovaný čechoslovák´´ za věcnou a rychlou i když pro mé pochopení spíše zmatečnou (nejednoznačnou) odpověď.

Mám tedy pánové pro jednoznačné upřesnění chápat, že v rámci typu převodovky která je v Z6945, tedy hlavně dle spodního přídavného vývodu z převodovky pro pohon předního náhonu označení 5745 3062, tudíž s 51 zuby, při předním rozměru pneu 11,2 - 24 mám mít vzadu dle předpisového spárování zadních a předních rozměrů zadní kola a gumy o rozměrech 16,9 - 28?

Pokud by jste v rámci této problematiky měly někdo k dispozici scan či jej mohli co nejdříve sehnat a tady uveřejnit nejen pro mě, ale i ostatní ,,svépomocné traktorové kumštýře´´ originální servisní či provozní příručky pojedávající dopodrobna o této problematice, tedy kompletní a plně obsáhlé, ale přitom přesné a jasné spárování předních a zadních rozměrů pneu všech použitelných (dřive i dnes vyráběných rozměrů rozměrů pneu) jak pro spodní vývodovou převodovku předního náhonu s 51 tak i 49 zuby s jednoznačným typovým číselným označením toho či oného spodního vývodů (dle označení ND katalogového čísla - přesně určujícím spodní vývod s 51; 49 či jiným počtem zubů na soukolí onoho spodního vývodu - pokud se náhodou nedělal třeba i ještě ještě 3. ještě více zrychlenější spodní vývod z převodovky pro pohon předku).

Vím že ze zahraničí sem zpětně překupníci vozí a prodávají Z7045 které mají vzadu kola ,,34ky´´ a i já mám za to, že 6945 a 7045 by měly mít ten základ převodového soukolí převodovky a přední těžké nápravy stejný, takže bych očekával a i proto potřebuji předem předně a jasně vědět, až budu reálně potřebovat kupovat či shánět 2 a více kusů zadních či předních pneu (pokud možno až sjedu ty co na obou traktorech mám), jaké konkrétní rozměry jiných pneu mám do té doby shánět a jaký konkrétní co nejvíce zrychlený spodní vývod předního náhonu se musím snažit sehnat (což asi utčitě budu muset shánět i jinou zrychlenou tu spodní vývodovou převodovku), abych tam časem mohl mít co největší, ale zároveň co nejširší kola které se tam dají namontovat a to jak na předku tak zadku, ale když už tak jedině tak, ,,aby se mi to nehádalo´´.

Obzvláště proto, že pokud bych měl počítat namontovávat pneu, které se v minulosti hromadně nepoužívaly, tudíž mezi lidmi se nepohybují dostatečně hojně ,,nějaké nevyužité zbytky například po jednom kuse jakožto s téměř nejetým vzorkem´´, či minimálně 50%, je to rovnou pochopitelně nutnost zakupování nových pneu (a nebo dokonce i disků a hvězdic minimálně po 2 či spíše rovnou 4 kusech) a spolu se sháněním jiné zrychlené spodní pomocné převodovky vývodu předního náhonu mě to jistě bude toto stát klidně i výrazně přes 20000kč a za takovýhle prachy fakt se nehodlám zabývat zamontovávání bastlu, s vědomím očekávání že mi dost možná, až pravděpodobně v maximální zátěži při pohonu 4x4 (tedy v situaci, kdy se mi to nejméně hodí) v rámci převodového i kardanového mechanizmu jako celku například uprostřed svépomocném vyprošťování z bažiny s čelákem s naloženým vlekem v závěsu a pod ,,se něco plně destrukčně posralo´´.

No a z druhé strany jaké rozměry předních pneu bych tedy měl mít (shánět), pokud bych si měl chtít sehnat pro spárování jinou téměř nejetou zadní pneu 16,9 - 30? A hlavně při použití těchto zadních pneu (,,30 tek´´) je také v pořádku mít namontován ten spodní vývod z převodovky na přední náhon s těmi 51 zuby, tedy dle označení katalogu ND 5745 3062 a nebo už ten zrychlený s 49 zuby?

Potřebuji tohle vše přesně a jasně vědět i proto, že chci realizovat (i proto jsem nakonec přeci jen kupoval takto na nouzovku další traktor), že dříve či později chci používat ten traktor jako ,,přepravní tahač na asfaltu´´ 5 či 7 tunového vleku do výkupny obilí a td, která je ode mne minimálně 15 km a i celkově musím počítat s pronájmem pozemků, které nebudu mít jen za humny, tak bych i pro toto rád ten traktor osadil až ojedu gumy co doma k dispozici nyní mám co největšími průměry zadních kol, aby to pro tento účel na silnici jezdilo efektivně ,,co nejrychleji´´, jelikož úprava pro zrychlení traktoru na maximální rychlost jízdy 40km/h pochopitelně jednak znamená totální rozebrání portálů, ale hlavně jen samotné to nové soukolí do toho portálu pro to zrychlení stojí dnes cca 20000kč (viz: http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce ... 08&lang=cz), no a to do toho jednak dávat nyní nechci a pokud někdy ano, tak jedině až v době až budu nucen rozebírat portály kvůli brzdám a pokud by to (což doufám) ,,bylo za dýl´´ je otázkou jestli se to ještě bude dát sehnat. A pokud ano bude to dost pravděpodobně polská druhovýroba s otazníkem co to vydrží.

A samo o sobě mi i předem dochází, že když zrychlím portály musím asi teda rovnou měnit i soukolí v diferenciálu přední nápravy, či otázka co vše dál, tak, aby se zase nehádal ,,předek se zadkem´´ v plné zátěži.

Martin

Uživatelský avatar
Matúš
Příspěvky: 3736
Registrován: stř led 30, 2013 4:33 pm
Bydliště: Brezovica - Orava

Re: zetor 7045

#110 Nový příspěvek od Matúš »

Nechaj tam 51 zubov, dozadu daj 16,9-30 a dopredu 12,4-24.
Inak dielov by som sa nebál, drvivá väčšina sa dá v pohode kúpiť aj poľské, aj české (alebo slovenské napríklad pri brzdových valčekoch).

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: zetor 7045

#111 Nový příspěvek od pavel sk »

To si mohol hned napisat ze chces traktor postavit na vysie kolesa. Ako ti napisal Matus druha verzia ktora sa montovavala boli zadok na 16,9-30 a predok na 12,4-24. Na toto obutie ti netreba s prevodmi robit nic a to ani vtom pripade keby si chcel na to dat 34kolesa. Ale napr. v robote mame 7045ku origo a ta ma aj vo velkom TP pisane tri typy rozmerov obutia. A to v kombinaciach: 1: predok 11,2-24 so zadkom 16,9-28, 2: predok 11,2-24 so zadkom 16,9-30. 3: predok 12,4-24 so zadkom 16,9-34.
Naposledy upravil(a) pavel sk dne ned led 01, 2017 10:42 am, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
pete
Příspěvky: 657
Registrován: stř bře 11, 2009 6:13 pm
Bydliště: pamětice

Re: zetor 7045

#112 Nový příspěvek od pete »

Zdar vyměn ty oleje . Kopni tam zadni gumy co maš na šesta padesatce a neřes co a jak. Ja koupil taky traktor staršiho data vyroby a až do nej narvu pul mega tak bude v poho kolik je mala farma u tebe?

frturek1
Příspěvky: 3240
Registrován: pon říj 24, 2011 10:14 pm
Bydliště: Damětice

Re: zetor 7045

#113 Nový příspěvek od frturek1 »


Uživatelský avatar
peny
Příspěvky: 2731
Registrován: pon bře 08, 2010 1:18 pm

Re: zetor 7045

#114 Nový příspěvek od peny »

tak na rychlost 40 km/h rovno zabudni, ten traktor na to vobec nie je stavany ,a pochybujem ze by si ho pri tej rychlosti udrzal na ceste a aj ubrzdil...

Uživatelský avatar
Matúš
Příspěvky: 3736
Registrován: stř led 30, 2013 4:33 pm
Bydliště: Brezovica - Orava

Re: zetor 7045

#115 Nový příspěvek od Matúš »

Trochu závažia, dozadu kotúčovky a prerobiť trochu na na spôsob Crystalu alebo Forterry a pod. a myslím, že ani tých 40 by nebol problém :)

MartinSimak
Příspěvky: 10
Registrován: pát pro 30, 2016 9:42 pm
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: zetor 7045

#116 Nový příspěvek od MartinSimak »

frturek1 píše:tady mam tu tabulku parovani kol http://frturek.rajce.idnes.cz/dostavba_ ... aprava.jpg
Díky za fotky kde je tedy ,,vcelku´´ jednoznačně přesně a jasně vidět jak se to vše ohledně předních a zadních kol všech použitelných rozměrů pneu a počtu zubů má párovat.
Akorád paradoxně konkrétně pro můj případ tu ,,k úplné jednoznačnosti nějak nedospělo´´, páč jednak v rámci rozměru pneu zadních 16.9 - 30 a použití předních 11.2 - 20 tam tabulka hází 49 (51) zubů, tedy oboje. Nechápu jak se tam mohou od výrobce doporučovat oba rozměry počtu zubů na ozubeném kole vývodu náhonu´, když jde o jeden pár předních a zadních pneu. To mi dává smysl jedině tak, jako by to chtělo ideálně (bez hučení a nechtěném přepětí v kardanu a ozubení převodu) fungovat nejlépe s 50 zuby, které se myslím nedělají.

No a označení ND objednacího čísla samotných těch ozubených kol ve smyslu 6745 3002 odpovídající 51 zubům a 5945 3026 odpovídající 49 zubům to je sice také dobré vědět, ale o to spíše potřebuji vědět obědnací číslo kusové číslo domečku (bloku) oné pomocné převodovky spodního vývodu jak pro 51 tak pro 49 zubů, jelikož si myslím, že to logicky bude na každý počet těch zubů potřebná jiná ta skříň toho vývodu, aby to tímto dohánělo rozdíl souososti (průměrů) ozubených kol s 49 a 51 zuby.

Takže stejně koukám, že přesně a jasno nebudu na 100% mít v tom jestli se snažit ,,bristkně shánět další 16,9 - 30 s alespoň 80% vzorkem a nebo tam rovnou přendavat ty mé téměř nejeté kola z té momentálně nepojízdné 56 (což bych nyní řešil raději), dokud neshodím tu skříň pomocné převodovky vývodu předního náhonu dolů a vyloženě si jmenovitě nespočítám zuby na kole uvnitř. No nic, takže nakonec paradoxně ještě skoro dobře, že tu spodní pomocnou převodovku vývodu na předek v mém případě mám ve stavu na GO, kvlůli totálně netěsnícímu guferu a ložiských s vůlema na výměnu. Jen za těhle teplot to dělat venku, no už se nemohu dočkat, obzvlášť jestli ještě do toho přijde sníh a o to hůře to povolí a bude bahno.

Jinak ty fotky od ,,frturek1´´ jsem si prošel všechny a nastolil jsi mi zase další 2 brouky do hlavy. Jednak jestli by jsi mi nemohl poslat přesné rozměry těch šablon pro samo výrobu toho paralelogramemu co jsi si dělal na ten tvůj čelák. Já mám a musím dávat do kupy (nově přečepovat a td) před zainstalací do toho traktoru sice typ ND 5 - 014, ale mysím, že by to na tohle bylo hlavně v rámci těch ,,vahadlel´´ stejné a nechce se mi laborovat ve smyslu ,,vymýšlet vymyšlené´´.

Dále vzhledem k tomu, že jsem nakonec nadobro v mém případě uvolil k této možná ,,danajské koupi´´dalšího traktoru místo předělávky té 5611 na 5645 je ten, že chci tam chci plně funkčně namontovat přední PVH a sekat jak s čelní sekačkou, tak zadní montáží najednou či to mít připravené na čelní sekačku se sběrákem v závěsu a je otázkou, jestli nebude na toto atmosférický motor typu 6901 (údajně dle techničáku 45,5KW slabej). Vypadá ale že táhne i chytá ukázkově, proto jsem mimo jiné i kvůli tomu motoru ,,do toho celkově šel´´, takže ten jen tak (dokud ho provozem totálně neoddělám) měnit určitě nebudu, ovšem není v mém zájmu tomu ,,výrazně rychlo destruktivně negativně napomáhat, například polopatě - neúplně namontováním tam ,,prvního turba které mi frnkne pod nos´´ a propojení do sání a šmitec.

Otázkou je, jestli až bych tam to turbo dobastlil, jestli nepůjde o to rychleji (třeba do jedné sezóny) totálně ,,do kytek´´, lépe řečeno aby se to nestalo tak po té co bych ho sehnal ,,za rozumné peníze´´, jestli se jednak dá použít třeba i z motoru z Krystala například dle odkazu: http://www.eshop-ikarus.cz/dily-pro-zem ... dmychadla/
a nebo jedině něco jako: http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce ... 79&lang=cz,
což je pro mě spíše neefektivní finanční palba, takže jedině pro tento druhý případ pokud bych to někde splašil v použitelném (opravitelném) stavu z druhé ruky.

Ono kupovat použitý (nezvěstný) rovnou celý motor i s turbem za cenové představy 70000 kč a více, tak do toho určitě nepůjdu. To bych raději zkusil pobastlit ten co tam mám. Ale potřeboval bych potvrdit či vyvrátit, zda je předělávka na Turbo u motoru 6901 realizovatelná a pokud ano co vše se musí upravovat krom přidání Turba, aby to s tím fachalo dlouhodobě tak jak má. Počítám, že se asi nějak jinak bude muset nastavit i vstřikovací čerpadlo a možná dát jiné špičky trysek, ale toto je jen můj odhad či ,,něco jako podezření´´. Ohledně tohoto (předělávky atmosféryckých motorů na turbo) nemám ,,reálně úpravářsky´´, o to spíše dlouhodobě uživatelsky žádnou reálnou zkušenost žádnou.

Jinak určitě prozatím dám (což jsem předem spíše chtěl) na doporučení ,,peteho´´ že vyměním provozní kapaliny, hodím, tam zadní kola (19.6 - 28) z té 56ky když tam zdá se nekolizně s těmi 11.2 - 24 na předku můžu být (zdá se paradoxně že i s těma ,,30kama´´ to má správně fungovat) a ty další přestavby na větší kola a td bych tak jako tak děla (reálně se s tím zabýval) až sjezdím to co mám tady doma. Ovšem do té doby chci předem přesně vědět co mám přes inzeráty se snažit konkrétně ,,splašit použitelné za rozumnou cenu z druhé ruky´´ do doby než mě to ,,časově nasere´´ (donutí) muset koupit ty gumy nový, což bych spíše raději do této fáze dostat nechtěl.

Jo a mimochodem závěrem tyto dotazy:

Je potřeba při změně zadních kol v rámci z 28 na 30 a o to spíše 34 měnit i ty zadní diskové hvězdice a nebo hvězdice zůstávají stejné a mění se jen ráfky? A i při přezutí předních gum z 11,2 na 12,4, na tož 13,6 i když všechno jsou to na patkách pneu ,,24´´ je potřeba abych se sháněl i po jiných discích pro potřebu přezutí z 11,2 na 13,6 nebo se to přezouvá furt na jedny a ty samé přední ráfky?

Martin

frturek1
Příspěvky: 3240
Registrován: pon říj 24, 2011 10:14 pm
Bydliště: Damětice

Re: zetor 7045

#117 Nový příspěvek od frturek1 »

ty sablony jeste nekde mam vystrihany z kartonu muzu je popsat rozmerama ale myslim ze na ten tvuj nakladac to asi pasovat nebude, nez se mi to povedlo taknejak sladit tak sem myslel ze me jebne. Kdyz sem tam daval tu napravu tak sem si pak zkousel jakej je rozdil v otackac predniho a zadniho kola, zved sem jednu stranu traktoru zap predek na kolech sem si kridou udelal znacky a predek byl pri jedne otace rychlejsi o jednu mezeru mezi vzorkem.jinak ty ravky na predek menit neni nutny na tej mej byli puvodne 11,2-24 a ja tam mam bez problemu 12.4-24 a kamos tam ma 13.6-24 a taky to nijak nevadi, na ty 34 si myslim ze uz sou treba i jiny hvezdice

MartinSimak
Příspěvky: 10
Registrován: pát pro 30, 2016 9:42 pm
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: zetor 7045

#118 Nový příspěvek od MartinSimak »

No jestli by jsi byl ochotný ty šablony z plna okótoval a nafotit (hlavně rozteče těch děr) a hodit to tady do ,,do fóra´´ odkazem či přímo fotkama bylo by to super. Myslím že by se i toto nakonec hodit i nějakému jinému ,,fajnšmekerskému bastlíři´´.

Já sice ten čelní nakladač s paralelogramem intenzivně používat nepotřebuju, ale když už bych si hrál s přečepováváním toho nakladače a přvařováním či pokud mě to nasere rovnou novou výrobou těch lichoběžníkových ramen na přední vyklápění lžíce, páč tam už je to tak svářečkou mými předchůdci opakovaně spracený apětovně urvaný, že pokud to drýet nabude až to pořádně hloubkově provařím já, tak to budu muset vyřezávat stejně na novo a tak bych rovnou to vyřezával i s tma vahadlama na toho paralelogramemu.

A co jsi tam musel vyštelovávat do ,,pojebání´´.
Mě právě přijde že tohle je ten ,,mechanický paralelogramem´´ a né hydraulický a že naopak ten hydraulický je právě buď neefektivní jebárna toho aby se rám nakladače nekroutil a nebo jsi rovnou to uložení šepů v rámci blbě vyštelovaného hydraulického paralelogrameu to uložení čepů neurval či nezkroutil celý rám.

A jak ono je to s těma ,,34kovejma zadníma´´ kontra celkový reálný venkovní průměr těch 28, či 30tek (tam ja rozdíl asi jen 2 až 3 cm - podle toho jak máš ty gumy nafoukaný) kontra těch 34řek? Ty 34ky mají celkově oproti 30kám například o 10 cm větší venkovní průměr a nebo je to tak rozdíl o +-2 cm ale ty gumy mají reálně hlavně a jen menší světlost. Tedy něco jako tuning u aut když měníš na sériově vyráběný podvozky aut litý kola a nízkoprofilové gumy?

Martin

frturek1
Příspěvky: 3240
Registrován: pon říj 24, 2011 10:14 pm
Bydliště: Damětice

Re: zetor 7045

#119 Nový příspěvek od frturek1 »

no podvazani pot traktor mam z trimi a pak sem sehnal holej ram vylozniku a ostatni jako upinaci kapsy vsechny pisty prepakovani upinaci desku sem musel vyrobit a rozkreslovat a zkouset tak aby to fungovalo ono to vypada jednoduse ale neni.
jinak porad nejak nechapu co s tema gumama vymejslis rozmery na kolech sou jasny a tabulka taky a nic jinyho ani lepsiho se asi neda vymyslet

Uživatelský avatar
Matúš
Příspěvky: 3736
Registrován: stř led 30, 2013 4:33 pm
Bydliště: Brezovica - Orava

Re: zetor 7045

#120 Nový příspěvek od Matúš »

Takže len v krátkosti, ND5 014 má hydraulické vyrovnávanie, teda to mechanické ti pasovať nebude a podľa mňa to ani nemá zmysel prerábať.
Predné ráfiky sú dva typy, užší je na 11,2 a 12,4, širší na 12,4 a 13,6, aj keď na oba sa dajú napasovať všetky 3 pneu. Zadné sú na každý priemer dávať iné ráfiky aj ružice.
Tie prevodové pomery nie sú až tak dôležité v blate, háda sa to iba na tvrdom povrchu a tam predok zapínaš minimálne. Viem o jednom chlapíkovi, čo má na 7245 16,9-34 a 14,9-24. Byť tebou, tak dám vpredu 12,4-24 a vzadu 16,9-30 a už to viac neriešim.
To turbo, to bude najhoršie prejsť technickou. Inak ti treba sanie, turbo, prívod a odpad oleja vyriešiť, výfuk a kopec iných hlúpostí. Aby to bolo origoš, tak by si mal aj vymeniť hlavy a iné veci, ale na to väčšina ľudí kašle. S čerpadlom nemusíš robiť nič, ale je to na tebe, môžeš mu pridať. Trysky môžeš nechať tie isté. Môj názor na toto je, že aby to vydržalo niekoľko tisíc mth, tak musíš prerobiť celý motor a to sa ti viac oplatí kúpiť 77T alebo 73T.

Odpovědět

Zpět na „Zetor 5011-7045“