70tka drpepy
Moderátor: Lukashil
70tka drpepy
Ahojte kamarádi.
Sám vlastním nějakou dobu zetor 4011 a hodně práce si dělám sám.
Nyní jsem si pořídil pravděpodobně 70tku zetor.
Motor je s označením 7001, lehká přední náprava, naviják pravděpodobně tun 40. Motor startuje na brnk. jde pěkně do otáček, nekouří.
Jelikož nemám zkušenosti s touto řadou. Poprosil bych Vás o rady co se týče základní údržby.
1. servo řízení, které je pravděpodobně originál zetor, tak při volnoběžných otáčkách nefunguje. Při otáčkách zvýšených trošku zabírá, ale to je vše. Co to může být? Málo oleje v nádržce? Jak postupovat?
2. zdá se mě, že jde spojka hodně od spodu a rychle zabere. Vypadá to, že je montován hydraulický posilovač. Jak toto vyřešit? odvzdušnit posilovač? spojka na výměnu?
Zde přikládám foto https://joeforestpay.rajce.idnes.cz/Zetor/
Moc Vám děkuji za vaše příspěvky. Budu se snažit si co nejvíce práce udělat sám a postupně doplňovat info.
Sám vlastním nějakou dobu zetor 4011 a hodně práce si dělám sám.
Nyní jsem si pořídil pravděpodobně 70tku zetor.
Motor je s označením 7001, lehká přední náprava, naviják pravděpodobně tun 40. Motor startuje na brnk. jde pěkně do otáček, nekouří.
Jelikož nemám zkušenosti s touto řadou. Poprosil bych Vás o rady co se týče základní údržby.
1. servo řízení, které je pravděpodobně originál zetor, tak při volnoběžných otáčkách nefunguje. Při otáčkách zvýšených trošku zabírá, ale to je vše. Co to může být? Málo oleje v nádržce? Jak postupovat?
2. zdá se mě, že jde spojka hodně od spodu a rychle zabere. Vypadá to, že je montován hydraulický posilovač. Jak toto vyřešit? odvzdušnit posilovač? spojka na výměnu?
Zde přikládám foto https://joeforestpay.rajce.idnes.cz/Zetor/
Moc Vám děkuji za vaše příspěvky. Budu se snažit si co nejvíce práce udělat sám a postupně doplňovat info.
Re: 70tka drpepy
Tak to je riadna skladacka. Traktor bude asi 5545 alebo nieco podobne aspon podla umiestnenia vzduchojemu a manzetovej napravy tak usudzujem. Motor je 70, cerpadlo 72 atd. Co sa tyka posilovaca, tak by som zacal vymenou oleja a filtra v nadobke. Ovladanie spojky je nejaka undividualna prerabka, takze len skontrolovat ako vysuva lozisko..
Re: 70tka drpepy
Vidim tam nedavno narazene 7701. Zvysok je co sa naslo doma a po okoli (LEGOSYSTEM). Ten posilovac s Liazky je frajerina Pozri si ci mas na tej tlacnej tycke co tlaci na paku spojky vôlu. U tychto posilovacov by mala byt vôla 3mm. Ak ju mas, tak dalej plati to co napisal vyssie kolega jojo7011 .
Re: 70tka drpepy
Traktor má řazení už mezi nohama. Co se týče výměny oleje v nádrže. Kde se olej vypouští? Přímo na nádrži zespodu nebo na nejnižším místě tzn. povolit hadici na pístnici? Dle manuálu by tam mělo vejít 4l oleje.
Re: 70tka drpepy
Na tej nadrzi je dole na dne vypustny srob. Ale pozor. Su tam dva sroby. Jeden je presne v strede a TEN NEPOVOLUJ . Vypustny je vedla mimo stred nadrzky. Pritom by som skontroloval aj poistny ventil na cerpadle. Alebo najlepsie kupil novy.
Re: 70tka drpepy
Este raz som prezrel fotky a vsimol som si ze mas malu nadrzku na olej. Neviem ci v nej je filter.
Re: 70tka drpepy
Mrknu na to za chvíli. I kdyz se píše, že by tam mělo přijít 4l oleje. Je na nádrži nějaká ryska a nebo doplna naplnit olejem?.
Re: 70tka drpepy
70ka by měla už novější přístrojovou desku, pedály, ruční brzda by nebyla na převodovce taky mám dojem a měla by vysokou střechu, toto bude něco staršího a asi dost skládačka
Re: 70tka drpepy
Ja tam na tych foto traktora so 70XX nevidim nic. Motor ma nedavno namlatene typove cislo, tak to moze byt hocico. To ze ma radenie medzi nohami je len prekopavka lebo to sa da zalozit aj na ovela starsie modely. Co sa tyka tej nadrzky oleja pre posilovac, tak ta je tam s Liazu ako aj ten posilovac spojky. Neni to so Zetora. Nadrzka sa nema prelievat doplna .
Re: 70tka drpepy
Ale no tak pánové, nebuďte takoví skeptičtí.
pavel sk- opravdu není na fotkách nic to by připomínalo z 70xx? Ani motor? Kde bereš jistotu, že číslo motoru je namlácené?
u toho posilovače? je to teda použito z Liazky? Když se posilovač demontuje, tak by se to mělo vrátit do stavu zetoru ne? Takže posilovač je spíše výhodou a kdykoliv se dá demontovat ne? Jak poznám, že převodovka není z z 70xx? má to někde vyražené číslo? Přední náprava by měla být těžká. Proč je použitá lehká, tak to nevím.
pavel sk- opravdu není na fotkách nic to by připomínalo z 70xx? Ani motor? Kde bereš jistotu, že číslo motoru je namlácené?
u toho posilovače? je to teda použito z Liazky? Když se posilovač demontuje, tak by se to mělo vrátit do stavu zetoru ne? Takže posilovač je spíše výhodou a kdykoliv se dá demontovat ne? Jak poznám, že převodovka není z z 70xx? má to někde vyražené číslo? Přední náprava by měla být těžká. Proč je použitá lehká, tak to nevím.
Re: 70tka drpepy
Daj viac foto. Niesom skeptik. Píšem len čo vidím. To číslo sa až podozrivo leskne v liatine keď porovnam to číslo ďalej. Kabína urcite není 70xx. Daj detailnejsie foto prevodovky, rozvodovky, hydrauliky.
Re: 70tka drpepy
jasné. Dnes nafotím a nahraju. Byl bych rád za objektivní názor a rady ;)
Re: 70tka drpepy
Servo jako takový je ze zetoru, ale nádobka na olej je z liazky, stejně jako ten pedál a posilovač spojky(ten je z matesa). Číslo motoru(typ) někdo na 95% přerážel, první 3 čísla lesklý zbytek rezavej a pod barvou(už to je podezřelý) navíc tam je 7701... Ze 70 tam opravdu nic není, maximálně to bude postavený na 70 papíry, tomu by odpovídalo proč někdo přerážel typ motoru ale proč by tam razil zrovna 77... Proč to má lehkou nápravu? No protože to nejspíš původně byla nějaká 56/57(motor v tom už je nějaký asi měněný, buď jako celek což je nejpravděpodobnější nebo někdo měnil čerpadlo a odstředivku)... Se podívej jak má vypadat 70 třeba zde, už na první pohled jiný traktor http://www.autoagro.cz/dodavky_na_miru/ ... php?id=832. I převodovka je stará, ještě to má uši na přepákování táhla plynu, to pozdější traktory už neměly.
edit: ještě to má starej vzduchovej filtr, a vrtuli chladiče někde z 20/30/40.
edit: ještě to má starej vzduchovej filtr, a vrtuli chladiče někde z 20/30/40.
Re: 70tka drpepy
Souhlasím s tebou, že by se mohlo jednat o podvozek z 57tky s předkem a na to motor ze 77, ale proč ze 77čky? Jak jsi to poznal, je to dobrá volba pro tyto potřeby? Spojka funguje spíše jak tlačítko, moc se regulovat nedá. 2/3 pedálu je prázdno a pak to rázem zabere. Nevím, jestli je to opotřebovanou spojkou - na výměnu, či za to může právě ten posilovač a jeho funkce. Jak to celé jako skládačku hodnotíte pro rázové práce v lese?
red.bill píše: ↑pon črc 12, 2021 1:17 pm Servo jako takový je ze zetoru, ale nádobka na olej je z liazky, stejně jako ten pedál a posilovač spojky(ten je z matesa). Číslo motoru(typ) někdo na 95% přerážel, první 3 čísla lesklý zbytek rezavej a pod barvou(už to je podezřelý) navíc tam je 7701... Ze 70 tam opravdu nic není, maximálně to bude postavený na 70 papíry, tomu by odpovídalo proč někdo přerážel typ motoru ale proč by tam razil zrovna 77... Proč to má lehkou nápravu? No protože to nejspíš původně byla nějaká 56/57(motor v tom už je nějaký asi měněný, buď jako celek což je nejpravděpodobnější nebo někdo měnil čerpadlo a odstředivku)... Se podívej jak má vypadat 70 třeba zde, už na první pohled jiný traktor http://www.autoagro.cz/dodavky_na_miru/ ... php?id=832. I převodovka je stará, ještě to má uši na přepákování táhla plynu, to pozdější traktory už neměly.
edit: ještě to má starej vzduchovej filtr, a vrtuli chladiče někde z 20/30/40.
Re: 70tka drpepy
Podle vyraženýho typu motoru, 7701 je překvapivě 77čka... Jestli máš doma jak píšeš 40 tak si změř výšku obou bloků(od dosedací plochy pro vanu po dosedací plochu pro hlavy). Buď budou úplně stejný pak to není 77 blok, nebo bude o cca 5mm vyšší než ten u 40 pak to je opravdu 77.
Motor je úplně jedno jaký v tom je, hlavně jestli to sedí typově s papírama pokud to je na číslech. Nevím jak přesně je to vytvořený tady ale u matesa bylo táhlo z posilovače štelovací, takže se spojka dala nastavit. To zkus omrknout a nastavit vůli na packách cca 3-4mm jestli se to zlepší.
Motor je úplně jedno jaký v tom je, hlavně jestli to sedí typově s papírama pokud to je na číslech. Nevím jak přesně je to vytvořený tady ale u matesa bylo táhlo z posilovače štelovací, takže se spojka dala nastavit. To zkus omrknout a nastavit vůli na packách cca 3-4mm jestli se to zlepší.