Jojova 6045
Napsal: pon zář 24, 2018 10:36 pm
Po dlhsom vahani sem pridavam tiez moju 60tku. Stale je na nej kopec roboty a kedze casto neviem co a ako a pisem dotazi po kdeakych vlaknach tak praktickejsie to bude ked to budem mat vsetko pekne na jednom mieste. Kupil som ju v Aprili tohto roku ( 2018 ). Povodom je to asi najskor dovoz zo Skandinavie. Ma to zrychlenu spiatocku ( a prehodenu 2jku s 3jkou ), diletantsky dorobenu Polsku orstu a novu nerezovu nadrz. Bol som pozriet hromadu traktorov aj na Orave aj kde tade, ale vsetko to boli bud vrazdy, alebo nemali papiere a ked sa nasiel aj nejaky pekny traktor tak cenovka bola uplny nezmysel. Nakoniec som kupil tento. Ako sa neskor ukazalo nic moc, ale za tie peniaze sa vela spekulovat nedalo. Kabina je zhnita na kajane, plechy skoda reci a to co na traktore"opravili" bolo potrebne opravit znova, ale uz profesionalne. Mali ho taky blbovia az som zasol co vsetko sa da dojebat. Vsetko spravene maximalne diletantsky na prasaka. Jake mala take dala, drotik, zvar, spagatik. Kopec veci som uz opravil, dorobil, prerobil a mnoho dalsieho ma este len caka. Pomaly po trochu v ramci mojich financnych a casovych moznosti ju davam do poriadku.
urobene:
- kompletna montaz chybajuceho ovladania kardanovej spojky a rucnej brzdy ( novy typ ) + nove lanka s bowdenami a tym zbytkom. Paku rucnej brzdy tam dobastlili z nejakeho osobneho auta a lanko priamo od paky luftom z kabiny rovno na tiahlo. ( to ma uplne odrovnalo uz som videl barzco, ale toto bol vrchol debilizmu )
- domontovanie spatnych zrkadiel + drziakov
- dorobenie paky ovladania rychlosti reakcie hydrauliky
- nove predne disky + nove pneu 11,2 x 24 + nove duse ( povodne disky mali ponatahovane patky a gumy mali zly rozmer 9,5 x 24 )
- kompletne vyrobenie usi + nove drziaky + blatniky na prednej naprave
- vymena rychlospojok vonkajsieho okruhu
- kadeake kozmeticke detaily ( nalepky, madla na paky a pod.)
- dodatocna montaz spodnej vykyvnej listy + capu ( nebolo to )
- oprava zviazania prednych zavazi ( vypalenych ) pod vanou.
- kompletne dorobenie vzduchu ( trubky, vzduchojem, drziaky, budik atd.) od vyrovnavaca tlaku ( to co tam bolo to bola hotova tragedia a ani to nefungovalo ) + oprava brzdneho ventilu privesu a rychlospojky na vzduch
- prerabka resp. oprava opravy vedienia paliva ( tak toto si ty blbovia mali dat patentovat ) Kym nafta dolsa z kapilari do cerpadla tak sa spajala cez natvrdo napajkovane holendre a plastove trubky na vzduch na zarezne kruzky na piatich miestach. Necudo ze to nechcelo startovat.
- vycistenie + dorobenie original kapilar do nerezovej nadrze + novy plavak + prevarenie hrdla na bok ( toto bolo naozaj velmi pracne cely den roboty, keby som vedel necham ho tak ako bolo, v strede )
- vymena palivovych filtrov, gumiciek a novy predcistic ( sklicko bolo tak zasrate ze sa cudujem ze ten motor vobec isiel )
- vymena acetpumpy ( po mesiaci sa aj ta roztiekla )
- novy motorcek stieracov + stierac
- vymena hmloviek z Favorita za originalne pracovne svetla
- dorobenie predneho tiahla ( chybalo )
- vycistenie vzduchoveho filtra + oprava predcistica vzduchu
- vymena oleja v motore a cerpadle a regulatore
- montaz samosvoru ( Eaton Nospin )
- znovuzprevadzkovanie teplovodneho vykurovania kabiny. Znovuzrodenie mosadzneho radiatora + vyplach chladica a motora + G12 nariadena na -26C + dorobenie vyvodov z motora pre radiator + nanovo patiahnute hadice.
- improvizovane zfunkcenie casti elektrovyzbroje ( aby sa stym dalo vyliezt na cestu )
- montaz hasiaceho pristroja
- a este opravene, dorobene, prerobene nejake veci na ktore si uz asi nespomeniem, vacsinou su to rozne drobnosti.
Do buducnosti planujem urobit.
- vymenit predne silentbloky kabiny
- vymenit pravy zadny blatnik
- prerobit servocerpadlo na novsi typ + nadobku na olej
- nejako scivilizovat tu diletantsku zastavbu Polskej Orsty
- nanovo spravit celu elektriku
- zrepasovat vstrekovacie cerpadlo + dyzy
- namontovat original , alebo silnejsi alternator ( ten com tam teraz, je vysledkom besnenia kutila domaceho )
- zavazia do zadnych kolies
- vymena ramien TBZ
- nove zadne disky
- opravu opravy brzd
- opravu opravy reduktorov
Nejake fotky:
urobene:
- kompletna montaz chybajuceho ovladania kardanovej spojky a rucnej brzdy ( novy typ ) + nove lanka s bowdenami a tym zbytkom. Paku rucnej brzdy tam dobastlili z nejakeho osobneho auta a lanko priamo od paky luftom z kabiny rovno na tiahlo. ( to ma uplne odrovnalo uz som videl barzco, ale toto bol vrchol debilizmu )
- domontovanie spatnych zrkadiel + drziakov
- dorobenie paky ovladania rychlosti reakcie hydrauliky
- nove predne disky + nove pneu 11,2 x 24 + nove duse ( povodne disky mali ponatahovane patky a gumy mali zly rozmer 9,5 x 24 )
- kompletne vyrobenie usi + nove drziaky + blatniky na prednej naprave
- vymena rychlospojok vonkajsieho okruhu
- kadeake kozmeticke detaily ( nalepky, madla na paky a pod.)
- dodatocna montaz spodnej vykyvnej listy + capu ( nebolo to )
- oprava zviazania prednych zavazi ( vypalenych ) pod vanou.
- kompletne dorobenie vzduchu ( trubky, vzduchojem, drziaky, budik atd.) od vyrovnavaca tlaku ( to co tam bolo to bola hotova tragedia a ani to nefungovalo ) + oprava brzdneho ventilu privesu a rychlospojky na vzduch
- prerabka resp. oprava opravy vedienia paliva ( tak toto si ty blbovia mali dat patentovat ) Kym nafta dolsa z kapilari do cerpadla tak sa spajala cez natvrdo napajkovane holendre a plastove trubky na vzduch na zarezne kruzky na piatich miestach. Necudo ze to nechcelo startovat.
- vycistenie + dorobenie original kapilar do nerezovej nadrze + novy plavak + prevarenie hrdla na bok ( toto bolo naozaj velmi pracne cely den roboty, keby som vedel necham ho tak ako bolo, v strede )
- vymena palivovych filtrov, gumiciek a novy predcistic ( sklicko bolo tak zasrate ze sa cudujem ze ten motor vobec isiel )
- vymena acetpumpy ( po mesiaci sa aj ta roztiekla )
- novy motorcek stieracov + stierac
- vymena hmloviek z Favorita za originalne pracovne svetla
- dorobenie predneho tiahla ( chybalo )
- vycistenie vzduchoveho filtra + oprava predcistica vzduchu
- vymena oleja v motore a cerpadle a regulatore
- montaz samosvoru ( Eaton Nospin )
- znovuzprevadzkovanie teplovodneho vykurovania kabiny. Znovuzrodenie mosadzneho radiatora + vyplach chladica a motora + G12 nariadena na -26C + dorobenie vyvodov z motora pre radiator + nanovo patiahnute hadice.
- improvizovane zfunkcenie casti elektrovyzbroje ( aby sa stym dalo vyliezt na cestu )
- montaz hasiaceho pristroja
- a este opravene, dorobene, prerobene nejake veci na ktore si uz asi nespomeniem, vacsinou su to rozne drobnosti.
Do buducnosti planujem urobit.
- vymenit predne silentbloky kabiny
- vymenit pravy zadny blatnik
- prerobit servocerpadlo na novsi typ + nadobku na olej
- nejako scivilizovat tu diletantsku zastavbu Polskej Orsty
- nanovo spravit celu elektriku
- zrepasovat vstrekovacie cerpadlo + dyzy
- namontovat original , alebo silnejsi alternator ( ten com tam teraz, je vysledkom besnenia kutila domaceho )
- zavazia do zadnych kolies
- vymena ramien TBZ
- nove zadne disky
- opravu opravy brzd
- opravu opravy reduktorov
Nejake fotky: