Jojova 6045

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#76 Nový příspěvek od jojo7011 »

Mam prirucku co som stiahol tu z fora tak neviem. Tam pisu ze sa maju utiahnut na moment v rozmedzi 165 az 177 Nm a po zahriati na prevadzkovu teplotu sa maju dotiahnut este raz. Som z toho jelen. Stvrtu hlavu co som ju mal dole som dotiahol na 175Nm. Inac dnes som nakopol motor a vyskusal riadenie. Oproti tej cinskej orste ide original Danfoss tocit volat citelne tazsie, ale zase ide stale rovnako ci motor drinda na volnobeh, alebo ide na max. otacky. Aj vela musism krutit kym prejde od jednej krajnej polohy po druhu. Ale to bude zjavne zavzdusnenim a to ze ide volant otacat tazsie asi to bude tym 10W-40 motorovym olejom co som nalial do serva. Oproti hydraulickemu je o dost hustejsi. Len sa bojim aby sa nieco nedojebalo. Mam sto chuti ho vypustit a dat tam riadne hydraulicky OTH ako tam ma byt. Odvzdusni sa to samo, alebo tomu mam pomoct?

pavel sk
Příspěvky: 12790
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Jojova 6045

#77 Nový příspěvek od pavel sk »

165- 177N.m je malo. To ti po case zacne spod tesneni motor slzit olejom a nepomoze ani druhe dotahovanie. Budes to muset znnovu rozhodit. Ja co mam manualy, tak je stanoveny moment 185-190 N.m jednorazovo. Takisto to aj praktizujem a doteraz stym nikdy nebol problem. Tahanie na dvakrat byva väcsinou u motorov, ktore maju celu jednotnu hlavu pre vsetky valce. Ale aj to nie vsetky motory. Ale je to tvoj boj :)

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#78 Nový příspěvek od jojo7011 »

Dik za radu. Dotiahnem to na 190Nm ako vravis a bude to istota.

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#79 Nový příspěvek od jojo7011 »

The story ain't over. Furt len same problemy co ma zbytocne okradaju o cas. Uz som z toho na prasky. Nahodil som novy 55A alternator Magneton a aj novu plastovu vrtulu chladica tu co mi odporucal DEF110. Nahodil som vycisteny a otlakovany chladic, drziak, nadrzku na olej pre servo a vzduchovy filter. Na drziaku vzduchoveho filtra som musel narovnat uscko, lebo u 5tej modernizacie uz drzi na gumenom silentbloku. Po narovnani to presne zapasovalo na silentblok. Kym sa mi podarilo nahodit kapotaz tak som sa snou vytrapil asi pol dna kym som ju aspon jaks taks spasoval. Po tom co som zistil ako velmi bol doslova zabity chladic zmesou stuhnutej travy zmiesanej s prachom, som sa rozhodol pred neho nasadit ocelove sitko ktore po kazdom koseni vyberiem a prefuknem stlacenym vzduchom. Nieco podobne, ale viac vymakane som videl na kamaratovom New Hollande. Do drziaku pedalovej skupiny ( toho plechu co na nom drzia pedaly ) som musel navrtat dva diery a zo zadu privarit matice pre spodny drziak stlpika riadenia. Tunel ( konzola riadenia ) co mi poslal ten spekulant z Oravy ma celkom ine uchytenie rucneho plynu ako ten co mam ja povodne v traktore. Nech som spekuloval vseliak, svoj rucny plyn by som do toho noveho tunelu nepreskladal. Po telefonate mi ten spekulant povedal ze rucnych plynov je az 5 typov. Co mi bola informacia uz na nic, kedze som ten tunel uz mal doma. Mohol sa zachovat fer a upozornit ma pri predaji nato, ze je 5 roznych typov rucnych plynov a nemusi mi to pasovat. Samozrejme, ze by som uz ozelel tych zopar eciek navyse a vzal by som ten tunel aj s rucnym plynom. No to som bohuzial zistil, az ked som ho chcel preskladat. Cize ako pohodlnejsiu variantu som sa rozhodol, ze odvrtam bodove zvary na drziaku stlpika riadenia a prevarim ho na svoj tunel. Co bola skoda kedze ten novy tunel bol v o dost lepsom stave ( nebol napadnuty bezmozgom ) ako ten moj hrdzavy a rozvrtany milion dierami ako Emental. Nakoniec som to vsetko uspesne poskladal a cely nadseny som sa vydal na skusobnu jazdu. Hned mi bolo divne, ze musim akosi prilis vela krat otacat volantom. Najprv som z toho nerobil ziadnu tragediu, kedze som si pomyslel, ze urcite je to este zavzdusnene, takze je to zjavne normalne. No na druhy den som musel vyviezt hnoj na druzstvo len tak s provizorne spojazdnenym traktorom a po absolvovani dlhsej jazdy a manevrov v terene sa mi to prilisne otacanie volantom akosi nepacilo. Nedalo mi a kukol som na jednotku riadenia a to co som predpokladal bola aj pravda. Mam Danfoss OSP C 80 ON ktora je urcena pre napravu Carraro. Myslel som ze ma boh pojebe :kat: Nechapem ako som si to mohol nevsimnut. Ved som si to vestko pedantne a poctivo nachystal na montaz. A pri kupe ma to vobec nenapadlo skontrolovat kedze som kupoval kompletnu sadu hydrostatickeho riadenia. Nasledoval telefonat na Oravu. Po telefone mi dotycny pan prislubil, ze hned v Pondelok mi posle jednotku riadenia Danfoss OSP C 100 ON ktora patri ku piestu na tazku PHN a ja mu obratom poslem tu 80tku spat. Tak som zvedavy, ze ako to dopadne. Kazdopadne dalsie zbytocne zdrzanie. Uz som unaveny a znechuteny z celeho traktora. Po ukludneni a " straveni " vzniknutej situacie, ked mi uz jak tak schladla moja sisata hlava, som este dotiahol stvrtu hlavu na motore na 190 Nm ako mi to odporucil Pavel sk a este raz prekontroloval a dostavil ventilove vole. Odmastnil dosadacie plochy a dal som nove tesnenia pod vsetky vicka ventilov. Spravil som si vyvod pre budik na tlak oleja zo zaslepky olejoveho kanala. Namontoval som novy 2000A bateriovy odpojovac. Vecer som este stihol upravit protipoziarnu prepazku tak aby cez nu presli trubky od hydrostatiky. Okukal som iba fotky z katalogu a rozmeral som si to tak aby mi to tam sadlo. Vyzera to skoro ako original za 150 ecok :-/ Od Pondelka sa pustam do kompletnej prerabky celej elektrovyzbroje. Dufam, ze to uz nejako dobojujem do uspesneho konca. Na traktore uz makam 3 tyzdne den za dnom 12 a viac hodin okrem Nedele.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#80 Nový příspěvek od jojo7011 »

Dnes dorazila pouzivana jednotka Danfoss OSP C 100 ON. Vymena ma zdrzala podstatne viac ako som predpokladal. Myslel som, ze povolim prevlecne matice na hadiciach od jednotky a za pol hodinky bude hotovo. No to som si len myslel. Vsetky 4 prevlecne matice drzali na jednotke jak Sovietska moc. Ani za jezisboh sa nedali povolit. Tak som musel hadice odkrutit od trubiek, samozrejme vsade po traktore aj po dielnicke mi vytieklo dost vela oleja, porste bordel jak u ciganov. No hnus. Jednotku som dal do zveraku a horko tazko som povolil prevlecne matice. A to som si pred montazou hovoril, ze ich preventivne dotiahnem, ale aj tak som to zabudol spravit. Ako som zistil ani netrebalo. Riadenie teraz ide paradne. Pri 80tke som musel urobit 2,5 otacky volantom do lava a necele 3 do prava. Teraz so 100vkou robim 1,5 otacky do lava a necele 2 do prava. Cize o jednu otacku menej na kazdu stranu a dva celkovo. Na volnobez je citit, ze volantom ide otacat trosku tuhsie, ale je to uplna pohodicka. Som spokojny ako to funguje. Na starej Polsko-Cinskej Orste som na volnobeh horko tazko otocil s volantom. Najhorsie bolo to umyvanie vnutrajsku tunela po tom co do neho vytiekol olej z hadic.

Uživatelský avatar
DEF110
Příspěvky: 373
Registrován: stř lis 15, 2017 1:21 pm
Bydliště: okr. Benešov

Re: Jojova 6045

#81 Nový příspěvek od DEF110 »

Jen pozor. U mojí 70tky jsem musel tu novou plastovou vrtulku chlazení o 2mm na průměru ubrousit, aby to nebouchalo do sahary... Asi by to šlo vyštelovat a vypodložit různejma směrama, ale jednodušší mi přišlo jí po obvodu trochu zmenšit. Nenech se odradit a pokračuj. Frustrace byla moje druhý jméno u týhle mojí předělávky traktoru, ale už spokojeně jezdim...

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#82 Nový příspěvek od jojo7011 »

Zdravim. Tak po dlhsej odmlke nieco nove. Kedze ma skolila chripka co je v July pomerne neobvykle a tyzden a pol som prelezal kym ma to ako tak popustilo, tak traktor odpocival. Zase som sa v nom zacal sprtat, len ten pociatocny entuziazmus opadol a uz toho mam plne zuby. Je to proste stary vrak a furt sa objavy nieco s cim som nepocital. O prekvapenia nieje nudza. Slzia mi kohutiky na vypustanie vody, vsetky 3. Zacala tiect komora 3 cestneho termostatu. Slzi mi brzdova kvapalina z nadobky. :pistol: Proste vsetko ma pomaly, ale isto demotivuje. Elektrika je nekonecny pripeh. Vytrhal som vsetky kable a odznova nanovo natahal nove. Prerobil som poistkovu sktrinku na nozove poistky s 16 poziciami a dorobil relatkovy blok. Zlikvidoval som packu Lucas. Pomaly to vsetko zapajam.

Najnovsie som zistil ze pri koseni mulcovakom mi pravdepodobne gvili vyvodova hriadel. Z prevodovky z pod zadku sa mi oziva gvilenie, jak zo sireny. Otazka znie. Da sa vybrat vyvodova hriadel a vymenit na nej loziska bez rozoberania prevodovky a zadneho mosta ? Koly montazi celneho nakladaca, planujem prerobit hydraulicke cerpadlo na 42 litrove a dorobit vyvody priamo z veka. Cize vypustim olej a demotujem veko s cerpadlom. Bude sa cez dieru od cerpadla, zospodu dostat k prednemu lozisku tej hriadeli? Vyvodovu hriadel mam s PEVNOU 6 hrannou koncovkou. Koncovka sa NEDA vymenit za 12hrannu. Otacky 540 / 1000 si prepinam PACKOU. Nemam tam ten plastovy klobucik s packou a pod nim koncovku. Dakujem za rady.

pavel sk
Příspěvky: 12790
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Jojova 6045

#83 Nový příspěvek od pavel sk »

Ked demontujes veko s cerpadlom, tak sa vyvodova hriadel da demontovat smerom dozadu. Lozisko je v zadu gulicove + gufero. V predu je puzdro. Ak mas prepinac 540-1000ot., tak sa to puzdro kupit bezne neda. Byva zalisovane ako sucast predneho dielu hriadele a malokedy byva prcinov poruchy. Ten hukot ti nerobi skôr cerpadlo hydrauliky??? Sanie mas ciste???

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#84 Nový příspěvek od jojo7011 »

To neviem, uvidim az ked to rozoberiem. Je sice pravda ze hydraulika mi chodi na moj vkus dost pomaly, ale ze to vraj tak ma. Lenze keby gvililo cerpadlo, tak za jazdy po ceste so zapnutym cerpadlom ked idem 20km/h co zodpoveda priblizne cca. 2000 ot./min. pri koseni, je ticho resp. skor sa oziva diferak.

pavel sk
Příspěvky: 12790
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Jojova 6045

#85 Nový příspěvek od pavel sk »

Prave ked je zakadene sanie u cerpadla, tak to cerpadlo pocut viac hucat na volnobeha stredne otacky. Preto ti ta hydraulika chodi pomaly. Ramena musia s dola do max zdvihu vyliest za cca 3 sekundy pri stredych otackach motora. V plnom plyne po ceste to tak nepocut. Ten saci kôs sa ma cistit minimalne raz do roka. Pri castom pouzivani hydrauliky aj castejsie.

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#86 Nový příspěvek od jojo7011 »

To je sice pekne, ale mne sa rozhodne nechce kazdy rok vypustat olej z prevodovky a vyberat dekel s cerpadlom aby som vycistil saci filter. 5ta modernizacia ho ma uz zasrubovany v dekli. Tam odkrutit stupel nieje take hrozne.

pavel sk
Příspěvky: 12790
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Jojova 6045

#87 Nový příspěvek od pavel sk »

Tak ked sa k beznej udrzbe takto stavias, tak sa necuduj potom ze ti niekde nieco huci, hydraulika ide pomaly a co ja viem co este s cim prides ze nejde alebo prestane fungovat. Hydraulika je na tieto veci obzvlast citliva. Niekedy aj s tym " štuplom" na veku 5 rady je roboty dost hlavne ked je po tych rokoch KO tesniaci kruzok na klapku. Vtedy ti tiez vytecie vsetok olej :smich: a nevravym o strhanom zavite na tej hlinikovej zatke. Uz sa neraz stalo ze vysrobovat isla ale spät sa ju uz nedalo dostat. Musela sa zhanat nova. Navise tie sitka co robia k tomu magnetu su dnes uz katastrofa.

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#88 Nový příspěvek od jojo7011 »

Udrzbu robim poctivo na vsetkych svojich strojoch. A ze toho zeleza mam. Len tento servisny ukon ma tak trochu vykolajil. Nuz co ked uz bude celny nakladac, tak to budem musiet robit kazdy rok. Som z toho priam " nadseny " :-/

Pavel
Příspěvky: 8272
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: Jojova 6045

#89 Nový příspěvek od Pavel »

tak tam zrovna dej cerpadlo zvetsi litrazi když bude nakladac

pavel sk
Příspěvky: 12790
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Jojova 6045

#90 Nový příspěvek od pavel sk »

Tiez v tom nevidim problem nahradit pôvodne veko, za veko s magnetom dole.

Odpovědět

Zpět na „Zetor 5011-7045“