Jojova 6045

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#61 Nový příspěvek od jojo7011 »

Pocasie sa ako tak umudrilo, tak som sa pustil do dlho odkladanej perestrojky. Planoval som to robit este v polovici Aprila, ked niesu take horucavy, ale pocasiu nacisto jebalo. Vkuse iba prsalo a bolo chladno. Maj doslova pripominal November. Vcera aj dneska makam jako sroub cely den :prace: Akurat vcera pred vecerom ma zastavila prietrz :vztek: Menim silentbloky kabiny a koly pridvihnutiu kabiny som musel odstrojit kapotaz, lebo kabina mi o nu pri nadvihnuti opierala a pokrcil by som ju. Vyhodil som aj komplet tunel kedze ho koly prestavbe na origo Danfoss hydrostaticke riadenie menim za novsi z 5tej modernizacie. Zhodil som dole nadrz aj skrinku na akumulator. Vymena zadnych silentblokov bola riadna fuska. Lava strana isla celkom v pohode, no na pravej strane tam ten valcek drzal jak Sovietska moc. Bol kvalitne zazraty. Mozno ze hodinu som po nom hlusil kladivom, kym som ho dostal vonku. Ani za boha sa mu nechcelo. Neskor som vsetko ocistil a namazal grafitom. Povodne som to chcel aj nafarbit, no ked som uvidel ako je to zozrate hrdzou, tak som sa nato vykaslal. Kabina je ajtak na odpis. Este som tam narychlo vysustruzil vymedzovaciu podlozku co ide do stredu medzi silentbloky. Nemal som tam nic tak som iba improvizoval z hlavy. Predne silentbloky isli vybrat raz dva. Vobec neboli zazrate. Ked som Nadvihol kabinu, tak som pri tejto prilezitosti zlikvidoval gulickovu maticu a vycistil a zaslepil skrinu riadenia. Este som komplet rozobral a vycistil a premazal tiahla od ovladania plynu. Zajtra nahodim predne silentbloky a pustim sa do vymeny servocerpadla. Otazka, musim dat chladic prec ked chcem vymenit servocerpadlo? Rozmyslal som, ze ho vyhodim vonku, ked uz mam dole kapoty a aj tak potrebujem vymenit remen a alternator.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#62 Nový příspěvek od jojo7011 »

Neustale makam. Pokroky su nevelke kedze zakazdym riesim nejaku koplikaciu. Predne silentbloky kabiny som vymenil raz dva. Akurat som z toho velmi sklamany, kedze kabina sedi moznoze o 10mm vyssie ako pred vymenou aj to uz prehanam. Orobil som sa ako otorok a vysledny efekt stoji uplne za hovno. Absolutne zbytocna robota a odjebane 2 dni casu. V rychlosti strucne zhrniem nejake detaily. Kardan na predny nahon trpel na intenzivny zasah debilov skoda slov vid. foto :pistol: Cinsko-Polska hydrostatika je uplna katastrofa. Musel som nanovo vrtat diery a rezat zavity do nohavice, pretoze originalna operna doska ktoru som namontoval teraz, ich ma inak a vacsie ( M14 ). Cerpadlo servoriadenia ma koly zvacsenej litrazi silnejsiu spojku, ale po demontazi segerky z hriadele kompresora to tam vsetko pasuje. Akurat trubky od cerpadla do jednotky riadenia trcia asi o 30mm viac vonku od motora pretoze som musel namontovat ten drziak L co drzi trubky v dvoch objimkach o prirubu motora opacne kedze 4 modernizacia ma sklicko predcistica s acetpumpou na cerpadle inak umiestnene ako 5 modernizacia. A trubky mi kolidovali so sklickom predcistica. Cize ina moznost nieje iba namontovat opacne ten L drziak a trubky su teraz 20mm od sklicka. Lenze to teraz sposobuje dalsiu komplikaciu, ze trubky pod tunelom sa opieraju o seba ( krizuju ) a prevlecne matice sa navzajom blokuju v otacani. Cize ich tam budem musiet nejak poprihinat podla potreby. Za dalsie som si vsimol ze mi tecie niektora mrazovka medzi 3 a 4 hlavou. Cize dalsie zdrzanie lebo minimalne 4tu hlavu zhodim dole aby som sa dostal k mrazovkam. Koly pristupu kedze okrem servocerpadla musism prerobit na komplet aj alternator na originalny ( teraz tam mam nejaky blud na bludnom drziaku, sponovaku a 13stke remenici ) som odmontoval chladic. Nakoniec som zistil, ze som zrobil dobre lebo rebra chladica boli uplne zapchate spinou, ale totalne na beton. Nechapem ako mohol az doteraz krasne drzat teplotu 80C za kazdych okolnosti. Wapkoval som ho moznoze hodinu kym som ho dokladne vycistil.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#63 Nový příspěvek od jojo7011 »

Otazka kde sa vlastne nachadza znacka OT a 24.5 stupna na zotrvacniku? Niekde v tom okienku co sa cez neho steluje spojka? Lebo nic tam nevidim, ani na zvone prevodovky ani na zotrvaku. Stacilo by mi iba na zvone prevodovky. Na zotrvaku by som si udrel svoju znacku. Dik

pavel sk
Příspěvky: 12790
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Jojova 6045

#64 Nový příspěvek od pavel sk »

Vyseknuta riska na hrane okienka na prevodovne je tesne nad dolnym lavym rohom. Niekedy je ju velmi slabo vidiet. Zotrvacnik musis riadne oskrabat a umyt. Ak si tam risky namlatis ako ti pride tak cakaj s nepresnostou. Obrázek

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#65 Nový příspěvek od jojo7011 »

Dik za nazornu ukazku, ale uz som ich nasiel. Ako si pisal musel som to poriadne ocistit drotenou kefou aby sa mi ukazali potvori jedne. Meral som presah 4 teho piesta koly hrubke tesnenia, tak pri tej prilezitosti ked som uz mal nasadeny indikator ( ciselnikovy odchylkomer ) som hned nasiel znacky. Inac ked som od HU presne indikatorom odratal 4.5mm tak na zotrvaku mam rovnych 22 stupnov, teda aspon v mojom pripade. Inac presah piesta som nameral od 0,57 po 0,66 mm v zavislosti na skorodovanom povrchu bloku motora. Takze som objednal 1.5mm hrube tesnenie. Dost ma zarazilo ze na pieste mam opeciatkovany vyfukovy ventil. Neviem kto co stym robil ze sa to koplo.

pavel sk
Příspěvky: 12790
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Jojova 6045

#66 Nový příspěvek od pavel sk »

Ked mas hlavu dole, tak rovno skontroluj predvstrek. Ci ti pri tych 4,5mm pred HU aj hladina v kapilare na cepradle pre 1 valec skoci. AK ano tak to mas dobre. Tesnenie u starsich pouzivam motorov len 1,5mm. Prave u tesnenia 1,2mm sa to zvyklo stretnut (ventil-pest) pri akychkolvek nameranych presahoch. Stava to pri malej alebo ziadnej ventilovej vôli a dole kopcom napr. v doprave s vlekom kedy sa moze lahko stat ze sa motor aj kratkodobo pretoci pri jazde dole kopcom.

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#67 Nový příspěvek od jojo7011 »

Cerpadlo som vybral vonku lebo mi pustalo tlak spodkom cez elemnty a plnilo sa mi naftou. Povodnu polohu som si poznacil. Inac motor krasne tahal a nedymil aj starty boli zatial bezproblemove, takze ho dam naspat tak ako to bolo doteraz a neriesim. Uz nevladzem a este ma caka po blud roboty.

pavel sk
Příspěvky: 12790
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Jojova 6045

#68 Nový příspěvek od pavel sk »

8)

Uživatelský avatar
DEF110
Příspěvky: 373
Registrován: stř lis 15, 2017 1:21 pm
Bydliště: okr. Benešov

Re: Jojova 6045

#69 Nový příspěvek od DEF110 »

Předně dobrá práce. 8)
Ten alternátor mi přijde jako klasickej magneton. Mám stejnej a po proměření, vím, že je ok, tak ho nechám. Držák je asi trochu jinej, ale to bych neřešil. Všechno s rokem výroby před 1990, co stále funguje, je lepší než nový z dnešní doby. To je můj poznatek... Možná bych dal tu novou vrtuli před chladič, když už se v tom tak hrabeš. Ale jestli ti to chladilo doteď v pohodě, tak je to na tobě...
Ať se daří...
Obrázek

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#70 Nový příspěvek od jojo7011 »

Nekonecny pribeh pokracuje. Neviem kde mam zacat. Vstrekovacie cerpadlo som bol opravit vo Vojanoch. Pan bol ochotny a spravil mi to na pockanie. Dostalo nove elementy, nanovo ho pretesnil a zoradil na skusobnej stolici. Dal som aj original novy pretlakovy ventil, kedze povodny na stolici prepustal tlak a cez zavitovu redukciu nasruboval novu BOSCH rucnu pumpicku tak som zvedavy ze kolko vydrzi. Nahodil som ten zosileny 3,2kW reduktorovy starter od toho pana z Ciech co ich predava na Bazosi. Vymenil som styri mrazovky v hlavach. Dal som pod nich trochu silikonu preistotu a rozklepol ich. Potom som ich zatrel hlinikovou farbou a nakoniec prestriekol steny zakladnou akrylatovou farbou. Nahodil som hlavu, nastavil ventily 0,25 saci a 0,30 vyfukovy nech je radsej trosku volnejsi, jak ho ma podpalit. Vstreky som z vonku ocistil a oskusal na skusacke. Prasili excelentne a talky mali 150 az 155 Bar, takze som sa v nich zbytocne nevrtal. Sachty vstrekovacov som dokladne ocistil vystruznikom a ocelovymi drtenymi kartacikami vo fortune. Neskor som zmeral som tlaky vo valcoch. Len som zistil, ze nemam na to vhodny adapter a sustruzenie by bolo na dlho, tak som to odmeral len tak neprofesinalne pritlakom na gumeny kuzel, ktory mi samozrejme pridvihovalo, takze boli uniky tlaku. Ale nameral som z hruba 30 Bar na kazdom valci takze ma tesi, ze su OK. Zalozil som do sacht vstrekovacov nove tesniace podlozky a vstreky fajne namazal medenou vazelinou, aby ich tam zase nezazralo.
Neskor som zacal pouzivat mozog a este raz prerobil uchytenie trubiek na hydrostaticke servoriadenie, tak ako to ma byt original od fabriky. Neviem ci samovolne debilnejem, alebo ma debilizuje to rozpalene slnko, ale to co mi predtym nijak raz nepasovalo po chvilke preskumania a zhodnotenia problemu zrazu ziadny problem nebol a trubky su tam osadene presne tak ako maju byt. Normalne som otocil ten L drziak do povodnej polohy a vsetko to tam sadlo jak rit na serblik, len stacilo trosku popremyslat navrtat inak diery pre drziaciky do toho plechoveho drziaku bocnych kapotazi a povolit holender trosku pootocit sklicko s acetpumpov, tak aby tam ostalo 5 mm medzery od trubiek hydrostatiky. Rovnako na duhej strane som navrtal dierky pre drziaciky blizsie k motoru. A ejha, vsetko je zrazu s kostolnym poriadkom a hlavne v kabine truby pekne rozostupene trcia vedla seba ako vojaci v cate. Predtym sa mi krizovali a prevlecne matice sa navzajom o seba opierali co znemoznovalo ich otacanie. Ospravdlnujem sa za svoju hlupost neviem si to vysvetlit ako sa mi to mohlo stat.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#71 Nový příspěvek od jojo7011 »

Zdravim pani. Mam otazku. Za tymi stuplami vyznacenymi zltym kruzkom na fotke je vodny, alebo olejovy kanal? Potrebujem odniekial vziat tlak oleja pre budik do kabiny a popravde povedane som lenivy a nechce sustruzit medzikus pod policajta na tlak oleja. Dik

Obrázek

jarek 2
Příspěvky: 337
Registrován: ned říj 03, 2010 8:53 pm
Bydliště: Kežmarok

Re: Jojova 6045

#72 Nový příspěvek od jarek 2 »

Všetko je to plnené olejom ja mám tiež tlak meraný z tochto kanálu

jojo7011
Příspěvky: 1072
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Jojova 6045

#73 Nový příspěvek od jojo7011 »

A este otazka. V prirucke pisu, ze po zahriati motora treba este raz dotiahnut hlavy. Len teraz neviem ci mam motor zohriat a hned ked je horuci dotiahnut hlavy, alebo pockat kym opat vychladne na teplotu okolia a tak ich dotiahnut?

Uživatelský avatar
peny
Příspěvky: 2731
Registrován: pon bře 08, 2010 1:18 pm

Re: Jojova 6045

#74 Nový příspěvek od peny »


pavel sk
Příspěvky: 12790
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Jojova 6045

#75 Nový příspěvek od pavel sk »

Neviem co mas za prirucku, ale ked pri montazi hlav a noveho tesnenia hlavy dotiahnes na moment 190 N.m. tak po ziadnom zahriati nemusis nic dotahovat. Pri novom motore alebo motore po celkovej GO, , kontrotrola vôle ventilov+ dotiahnutie hlav po odmakanych 400Mth.

Odpovědět

Zpět na „Zetor 5011-7045“