Jojova 6045
Moderátor: Lukashil
Re: Jojova 6045
Tak to mas omnoho jednoduchsie. Pripojis sa na trubku z vytlaku z cerpadla a mas vybavene. Ale zazraky od toho necakaj. HGR je pohanane od rozvodov a tym padom ma 2x mensie otacky.
Re: Jojova 6045
Díky za odpověď alespoň vím co od toho očekávat
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4196
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jojova 6045
S těma chladícíma kapalinama ste mě dali brouka do hlavy....Ja tám mám ten cool-gard, ale nikde jsem se nedočetl specifikace co to je za označení jaké G. Podle čeho bych to poznal?
https://dufy.cz/chladici-kapalina-john- ... ard-ii-20l
https://dufy.cz/chladici-kapalina-john- ... ard-ii-20l
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
- Ondras83
- Příspěvky: 10023
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jojova 6045
nebudou nekde fotky toho kolikovani? dekuji
Re: Jojova 6045
Fotky budu, len sa k tomu musim dokopat.
Re: Jojova 6045
Po dotazoch od niektorych clenov ohladom kolikovania bloku sem ako vzdy davam podrobny navod ako nato. Spociatku na mna tato metoda posobila dost neisto no ako zatial kratky cas ukazuje drzi to. Co sa tyka narocnosti, nieje to nic nezvladnutelne. V podstate je to velmi jednoducha metoda opravy prasklin a priemerne zrucny clovek ( technicky typ ) to hravo zvladne. Netreba sa ponahlat a treba mat pevnu ruku. Pre zaciatok trochu teorie zo starej mudrej knihy ( fotky som si "pozical" z tunajsieho fora ).
A teraz prax. Nieje k tomu treba ziadne specialne naradie. Robil som to rucne obycajnou aku vrtackou. S presnostou si tazku hlavu nerobte. Ked vam diera malinko uleti do sikma nic sa nestane. Ano mate pravdu magneticka vrtacka by sa v tomto pripade hodila, ale netraba ju. Na kolikovanie sa maju spravne pouzit medene skrutky idealne M5, ale mozu byt aj M4 prip. aj M6 ( ale 6mm su v tomto konkretnom pripade uz zbytocne hrube ). Tie som vsak nikde nemohol zohnat a chvilu som sa pohraval s myslienkou ze si ich vyrobim z 20tky medeneho el. drotu no nakoniec som zohnal bronzove sruby M4 tak som od vyroby upustil. Ako sa neskor ukazalo tak bronzove sruby M4x25 bohate dostacovali ( proste nejake sruby z makkeho kovu ktory by sa dal temovat ). Prasklinu zaciname kolikovat vzdy z jej obidvoch koncov. Podla jej dlzky a priemeru srubiek potom spravime dieru uprostred trhliny ( v mojom pripade to netrebalo ). A potom striedavo z jednej potom zdruhej strany postupne rozvrtavame diery tak aby sa sruby jedna voci druhej navzajom prekrivali min. na 1/4 priemeru.
krok c.1 - prasklinu treba dokladne ocistit od hrdze ( drotenou kefou, smirglom, scochbriteom a pod. ) a priadne odmastnit hlavne puklinu a dobre vyfukat stlacenym vzduchom
krok c.2 - podla zvoleneho priemeru a zavitu skrutiek zvolime spravny priemer vrtaku pod dany zavit. Od hrany praskliny si dokladne poznacime os otvoru pre zavit presne v osi praskliny, tak aby kraj skrutky vychadzal cim viac k hrane ( ku koncu ) praskliny. To si musi kazdy rozpocitat a preznacit individualne. Hlbka zavrtania otvoru je takisto individualna. Zavisi od praskliny a dlzky skrutiek. Ja som zavrtaval priblizne do hlbky 15mm ( ktora ako sa podarila niektora mala aj 20mm ) tak aby som sa dostal aspon 5mm pod hranu krysy pre osadenie vlozky valca.
krok c.3 - zavitnikom za pouzitia rezneho noleja narezeme zavit ( to snad nepotrebuje komentar )
krok c.4 - diery poriadne odmastnime a vyfukame stlacenym vzduchom. Nasrubujeme bronzove sruby celkom nadoraz kolko len bude mozne. Aby bola zarucena 100% tesnost tak pred zasrubovanim sruby som do diery kvapol fajne lepidla na loziska a nasledne som zasruboval srubu a by lepidlo fajne vtlacilo hlboko do praskliny ( ale nieje to nutne to som len pre istotu dal lepidlo)
krok c. 5 - zvysok pretrcajucej sruby opatrne odrezeme tak cca. 1 az 1,5mm nad blokom.
krok c.6 - zavrtame dalsiu dieru, tak aby sa srruby po narezani zavitu prekrivali aspon na 1/4 priemeru ( v mojom pripade bola prasklina tak kratka a sruby mali taky priemer, ze som nemusel vrtat dieru do prostrietku praskliny ako to doporucuje literatura )
krok c.7 - do otvoru narezeme zavit
krok c.8 - do tvoru zasrubujeme dalsiu srubu nadoraz kolko ide
krok c.9 - odrezeme zbytok pretrcajucej sruby 1 az 1,5mm nad blokom
krok c. 10 - postup opakujeme az kym im nevyplnime celu medzeru
krok c.11 - takto pretrcajuce zavity nad blokom pilnikom zarovname naraz na jednotnu vysku cca. tak 0.5 az 0,7mm nad blokom
krok c.12 - zarovnany pretrcajuci zbytok srubiek velmi opatrne rozklepeme kladivom uplne nadoraz tak aby sme nezakasali hrany pre vlozky a neposkodili okolite dosadacie plochy.
krok c.13 - po rozklepani mi ta bronzova vrstva trcala tak 0,15mm nad blokom tak pomocou pilnika a nakoniec pomocou brusneho kamena som tu vrsvu zahladil tak ze presahovala cca. 0.05mm nad blokom. Nemam v pocitaci fotky z tel. ale na finale to vizeralo trochu inac ako na tejto foto. ( tie uvidite az na fotkah z vlozkovania motora ktore sem dam mozno niekedy ... ).
A to je cele.
A teraz prax. Nieje k tomu treba ziadne specialne naradie. Robil som to rucne obycajnou aku vrtackou. S presnostou si tazku hlavu nerobte. Ked vam diera malinko uleti do sikma nic sa nestane. Ano mate pravdu magneticka vrtacka by sa v tomto pripade hodila, ale netraba ju. Na kolikovanie sa maju spravne pouzit medene skrutky idealne M5, ale mozu byt aj M4 prip. aj M6 ( ale 6mm su v tomto konkretnom pripade uz zbytocne hrube ). Tie som vsak nikde nemohol zohnat a chvilu som sa pohraval s myslienkou ze si ich vyrobim z 20tky medeneho el. drotu no nakoniec som zohnal bronzove sruby M4 tak som od vyroby upustil. Ako sa neskor ukazalo tak bronzove sruby M4x25 bohate dostacovali ( proste nejake sruby z makkeho kovu ktory by sa dal temovat ). Prasklinu zaciname kolikovat vzdy z jej obidvoch koncov. Podla jej dlzky a priemeru srubiek potom spravime dieru uprostred trhliny ( v mojom pripade to netrebalo ). A potom striedavo z jednej potom zdruhej strany postupne rozvrtavame diery tak aby sa sruby jedna voci druhej navzajom prekrivali min. na 1/4 priemeru.
krok c.1 - prasklinu treba dokladne ocistit od hrdze ( drotenou kefou, smirglom, scochbriteom a pod. ) a priadne odmastnit hlavne puklinu a dobre vyfukat stlacenym vzduchom
krok c.2 - podla zvoleneho priemeru a zavitu skrutiek zvolime spravny priemer vrtaku pod dany zavit. Od hrany praskliny si dokladne poznacime os otvoru pre zavit presne v osi praskliny, tak aby kraj skrutky vychadzal cim viac k hrane ( ku koncu ) praskliny. To si musi kazdy rozpocitat a preznacit individualne. Hlbka zavrtania otvoru je takisto individualna. Zavisi od praskliny a dlzky skrutiek. Ja som zavrtaval priblizne do hlbky 15mm ( ktora ako sa podarila niektora mala aj 20mm ) tak aby som sa dostal aspon 5mm pod hranu krysy pre osadenie vlozky valca.
krok c.3 - zavitnikom za pouzitia rezneho noleja narezeme zavit ( to snad nepotrebuje komentar )
krok c.4 - diery poriadne odmastnime a vyfukame stlacenym vzduchom. Nasrubujeme bronzove sruby celkom nadoraz kolko len bude mozne. Aby bola zarucena 100% tesnost tak pred zasrubovanim sruby som do diery kvapol fajne lepidla na loziska a nasledne som zasruboval srubu a by lepidlo fajne vtlacilo hlboko do praskliny ( ale nieje to nutne to som len pre istotu dal lepidlo)
krok c. 5 - zvysok pretrcajucej sruby opatrne odrezeme tak cca. 1 az 1,5mm nad blokom.
krok c.6 - zavrtame dalsiu dieru, tak aby sa srruby po narezani zavitu prekrivali aspon na 1/4 priemeru ( v mojom pripade bola prasklina tak kratka a sruby mali taky priemer, ze som nemusel vrtat dieru do prostrietku praskliny ako to doporucuje literatura )
krok c.7 - do otvoru narezeme zavit
krok c.8 - do tvoru zasrubujeme dalsiu srubu nadoraz kolko ide
krok c.9 - odrezeme zbytok pretrcajucej sruby 1 az 1,5mm nad blokom
krok c. 10 - postup opakujeme az kym im nevyplnime celu medzeru
krok c.11 - takto pretrcajuce zavity nad blokom pilnikom zarovname naraz na jednotnu vysku cca. tak 0.5 az 0,7mm nad blokom
krok c.12 - zarovnany pretrcajuci zbytok srubiek velmi opatrne rozklepeme kladivom uplne nadoraz tak aby sme nezakasali hrany pre vlozky a neposkodili okolite dosadacie plochy.
krok c.13 - po rozklepani mi ta bronzova vrstva trcala tak 0,15mm nad blokom tak pomocou pilnika a nakoniec pomocou brusneho kamena som tu vrsvu zahladil tak ze presahovala cca. 0.05mm nad blokom. Nemam v pocitaci fotky z tel. ale na finale to vizeralo trochu inac ako na tejto foto. ( tie uvidite az na fotkah z vlozkovania motora ktore sem dam mozno niekedy ... ).
A to je cele.
Re: Jojova 6045
pekne spracovane.
Re: Jojova 6045
Krása!
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Jojova 6045
Po nejakom case sem pridavam zase nieco z oprav. Ked som vlozkoval motor, tak reku hned spravim hlavy. Reku vymenim puzdra pre vstreky. Tak som si nato vysustruzil pripravok. Ako sa neskor ukazalo tak nerez je slaby a treba nejaky tvrdsi material. Kedze som zohnal iba nerezovy 304L 36 a 27 6hran tak som nakoniec pouzil tento, ale je to makke a trosku natiahlo zavit.
Dlho som spekuloval, ze jak jak dostat puzdro vonku. Variantu privarit vytahovak k puzdru som na kamaratovo odporucanie zavrhol. Tak som sa vybral cestou narezania zavitu. Zmeral som nove puzdro a usudil som, ze najvhodnejsie bude narezat do puzdra zavit 26 x 1,5 mm. Rozmeral som si ostatne mieri co som potreboval a pustil som sa do zhanania 6hranov a sustruzenia. Nakoniec vzniklo nieco taketo. Vid. nasledujuci postup.
1, Do stareho puzdra v hlave som za pomoci rezneho oleja narezal uz spomenuty zavit MF26 ( Metrical Fine t.j 26 x 1,5 ) do hlbky cca. 30 az 40mm +/- autobus.
2, nastruboval som vytahovaci trn z 27cky 6 hranu do puzdra a nasadil nanho speru z 36tky 6hranu, nahodil axialne lozisko 51204 a zasruboval 30tku 12hran maticu 20 x 1,5 mm ( z polosi z 1ckovej Octavie TDI )
3, nasadil som do 3/4colovej goly 30tku orech a dotahoval tahal som. Islo to poriadne z tuha, ale jak uz prvy krat povolilo uz to bolo ocosi lepsie.
4, A je vonku potvora
5, Vysrubovat vytahovaci trn a je hotovo.
6, Dokladne som spec kartacikami do aku vrtacky ocistil dosadacie plochy.
7, Hura ze naklepnem nove puzdro dnu do hlavy. Lenze mi tam islo krizom a sprajcovalo ho tam, tak som este narychlo vysustruzil taky trn na lisovanie s navadzanim do otvoru pre dyzu ( trysku ). Tym je zarucene ze puzdro pojde dnu hladko a presne v osi.
8, Na odporucanie Pavlask som pred nalisovani puzdro aj otvor v hlave mazol silikonom.
9, Na dno otvoru som vlozil hlinikovu podlozku. Nalisoval som ( naklepal kladivom ) nove puzdro dnu do hlavy az nadoraz kolko islo.
10, Hotovo
Je vidno, ze nove puzdro je oproti stremu ktore pretrcalo cca. 3 - 4 mm nad hlavu kratsie. Nove je takmer zarovno s hlavou. Este predtym ako som vylisoval stare puzdro vonku som strcil dnu vstrek a pomeral si kolko mi trci dyza pod urovnov dosadacej plochy hlavy. Strcil som vstrek do noveho puzdra a dyza trcala rovnako, takze je to OK.
Dlho som spekuloval, ze jak jak dostat puzdro vonku. Variantu privarit vytahovak k puzdru som na kamaratovo odporucanie zavrhol. Tak som sa vybral cestou narezania zavitu. Zmeral som nove puzdro a usudil som, ze najvhodnejsie bude narezat do puzdra zavit 26 x 1,5 mm. Rozmeral som si ostatne mieri co som potreboval a pustil som sa do zhanania 6hranov a sustruzenia. Nakoniec vzniklo nieco taketo. Vid. nasledujuci postup.
1, Do stareho puzdra v hlave som za pomoci rezneho oleja narezal uz spomenuty zavit MF26 ( Metrical Fine t.j 26 x 1,5 ) do hlbky cca. 30 az 40mm +/- autobus.
2, nastruboval som vytahovaci trn z 27cky 6 hranu do puzdra a nasadil nanho speru z 36tky 6hranu, nahodil axialne lozisko 51204 a zasruboval 30tku 12hran maticu 20 x 1,5 mm ( z polosi z 1ckovej Octavie TDI )
3, nasadil som do 3/4colovej goly 30tku orech a dotahoval tahal som. Islo to poriadne z tuha, ale jak uz prvy krat povolilo uz to bolo ocosi lepsie.
4, A je vonku potvora
5, Vysrubovat vytahovaci trn a je hotovo.
6, Dokladne som spec kartacikami do aku vrtacky ocistil dosadacie plochy.
7, Hura ze naklepnem nove puzdro dnu do hlavy. Lenze mi tam islo krizom a sprajcovalo ho tam, tak som este narychlo vysustruzil taky trn na lisovanie s navadzanim do otvoru pre dyzu ( trysku ). Tym je zarucene ze puzdro pojde dnu hladko a presne v osi.
8, Na odporucanie Pavlask som pred nalisovani puzdro aj otvor v hlave mazol silikonom.
9, Na dno otvoru som vlozil hlinikovu podlozku. Nalisoval som ( naklepal kladivom ) nove puzdro dnu do hlavy az nadoraz kolko islo.
10, Hotovo
Je vidno, ze nove puzdro je oproti stremu ktore pretrcalo cca. 3 - 4 mm nad hlavu kratsie. Nove je takmer zarovno s hlavou. Este predtym ako som vylisoval stare puzdro vonku som strcil dnu vstrek a pomeral si kolko mi trci dyza pod urovnov dosadacej plochy hlavy. Strcil som vstrek do noveho puzdra a dyza trcala rovnako, takze je to OK.
Re: Jojova 6045
Mas to pekne , len skoda ze tie stare puzdra nemaju furt rovnaky vnutorny priemer diery pre vstrekovac. Uz som sa stretol stym ze tam bol aj 2mm rozdiel. Preto ja sa stym pri vytahovani nepárem a riesim to privaranim sroby pekne dookola po celom obvode. Navise ta zvarka tomu vytahovaniu dost pomôze lebo to puzdro sa teplotou mierne stiahne. Potom to ide von pomerne lahko vidlicovym klucom. Vymena puzdier ma caka teraz na jar, ked sa kus otepli doma na 69tke.
Re: Jojova 6045
Veru pekne si to urobil, a aj zdokumentoval.
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: pon led 31, 2022 4:40 pm
- Bydliště: Herálec
Re: Jojova 6045
ahoj.
Koukám na to čerpadlo a mám dotaz, proč by nemohl být tlak místo té zátky ze strany a zpátečka do převodovky ze z hora místo měrky
Koukám na to čerpadlo a mám dotaz, proč by nemohl být tlak místo té zátky ze strany a zpátečka do převodovky ze z hora místo měrky
Re: Jojova 6045
Olej sa musi vratit spät do veka aby ti fungovala zadna hydraulika. Zaklady tej upravy toho su tu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 44&t=70820 Staci ked si prelistujes od strany 9 vyssie. Podla toho pochopis funkciu tej upravy. Je to tam tiez podla mna rozumne vysvetlene a zdokumentovane.
Re: Jojova 6045
Klidně mohla.vladimír123 píše: ↑úte úno 01, 2022 6:38 pm ahoj.
Koukám na to čerpadlo a mám dotaz, proč by nemohl být tlak místo té zátky ze strany a zpátečka do převodovky ze z hora místo měrky
Musíš dát do traktoru rozvaděč a napojit na něj válec hydrauliky ramen.
Ziskem je, že ta blbá kostka v horním víku nebude přehříval olej.