6945 s Klenovca

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
pavel sk
Příspěvky: 12659
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: 6945 s Klenovca

#3421 Nový příspěvek od pavel sk »

Aby som sa v robote nahodou nenudil :pohlavek: :vztek: :pohlavek: :prace: :pistol: Obrázek Obrázek Ja by som za toto strielal!!!

Uživatelský avatar
Sorbus
Příspěvky: 963
Registrován: pát črc 13, 2018 8:14 pm
Bydliště: Hostomicko

Re: 6945 s Klenovca

#3422 Nový příspěvek od Sorbus »

Že by první mrazíky? :smich:
Na všechno nám treba špecialistou !

pavel sk
Příspěvky: 12659
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: 6945 s Klenovca

#3423 Nový příspěvek od pavel sk »

Dalši postup Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

jaromírp
Příspěvky: 77
Registrován: ned bře 07, 2021 11:01 am
Bydliště: Němčice 136 okres Sv

Re: 6945 s Klenovca

#3424 Nový příspěvek od jaromírp »

Obrázek
www.traktorpartner.sk/LKT-80-28
pokusil jsem se vložit obrázek naviják lkt 80, ale je tam i odkaz, kdyby se to nezobrazilo, měl bych prosbu, chtěl bych předělat naviják z V3S na LKT, ten systém spínání, ale nejsem schopen LKT 80 pochopit, hřídel 64 jde skrz celý naviják tedy i buben, nebo má další části tedy hřídel 100, hřídel na které je buben se otáčí a která to je, v které části bubnu dochází ke spojení s hnanou hřídelí od talířového kola na čele bubnu, nebo uvnitř, lamely co pohání buben mají venkovní ozuby nebo vnitřní, moc by mně informace pomohly, stačí i názor pokud nevíš. Děkuji .

pavel sk
Příspěvky: 12659
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: 6945 s Klenovca

#3425 Nový příspěvek od pavel sk »

Navijak LKT som naposledy riesil este v ucení (pred 26 rokmi). Ale co si tak matne pamätam, tak hriadel 64 je s jedneho kusu skrz prevod na obe strany. Na hriadeli su potom osadene bubny otocne a v nich su lamelove spojky. Lamely su dvoje. Jedny s vnutornym ozubeni, druhe s vonkajsim. Ked pustis tlak do hydromotora, tak sa hriadel roztaca do na obydvoch koncoch rovnako. Potom ktoru spojku zopnes do zaberu, tak ten bubom zacne navijat. Co sa tyka navijaka V3S, tak ten je dobry len na hobby tahanie. Ak s tym chces tahat profesionalne, tak sa racej pozri po niecom inom. Najväcsiu slabinu vidim v korunovom kolese ktore je s dakej liatiny. V robote v druzstve sme to koleso v minulosti menili aj dvakrat lebo nam ho omietlo. Snek bol ako novy. Navijak sluzil na posuv vytlacneho predneho čela pre vykladanie krmovin.

pavel sk
Příspěvky: 12659
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: 6945 s Klenovca

#3426 Nový příspěvek od pavel sk »

Teraz som si vsimol ze ty riesis stary jednobubnovy navijak. Tam neviem ako to bolo riesene, ale tam je kuzelovy prevod ako u diferaku auta. Raz sme taky navijak robili. Odlomilo v skrini hlavneho kuzeloveho prevodu take ulozenie pre vnutorne NJ lozisko pastorka (hrusky) a zomlelp vsetko vo vnutri. Je to ich slabina. Ten navijak ma spojku mezdi hydromotorom a navijakom v predradenom prevode. Ale urcite to neviem. Popytaj sa v sekcii Lesna a stavebna technika.

jaromírp
Příspěvky: 77
Registrován: ned bře 07, 2021 11:01 am
Bydliště: Němčice 136 okres Sv

Re: 6945 s Klenovca

#3427 Nový příspěvek od jaromírp »

Děkuji za odpověď.
Ano správně jsi se opravil, toto je jednobubnový z LKT 80 spojka je v tom obrázku co jsem poslal, je spínána vzduchem, pozice 53 asi až 70, ale jak to spíná jak se otáčivý pohyb dostane na buben nejsem schopen z obrázku pochopit. Talířové kolo 73 je na tvrdo(pevno, šrouby) na pozici 74, ta to přenese drážkováním na hřídel, ale jakou 64 nebo 100, nebo unašeč 89 a jsem v koncích, jak se otáčivý pohyb dostane na buben 87 a v jaké části bubnu v levé, ve středu, nebo zprava, protože hřídel 100 je dlouhá a nevylučuji ani spojení na buben na pravé straně. Zajímal by mě Tvůj názor dle obrázku dílů navijáku a mého popisu. Můžu se zeptat i na stránce lesáků to máš pravdu, ale stejně mě zajímá Tvůj názor. Děkuji.

pavel sk
Příspěvky: 12659
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: 6945 s Klenovca

#3428 Nový příspěvek od pavel sk »

Podla toho ako je to v katalogu, tak ta hriadel 64 je osadena na pevno v konzole navijaka na pevno a neotaca sa. Na tej hriadeli su potom nasunute vsetky tie unasace s loziskami a bubnom + unasac s vencovym kolesom. Na veniec naväzuje hriadel pastorka (hrusky) a dalej je v pridavnej skrinke predprevod hydromotora a spojka pre volne odvijanie. Ono to vychadza tak, ze pri vytahovani lana sa s bubnom toci aj jeho kuzelovy prevod ktory nema taky odpor. Ak sa mylim, tak nech opravia.

jaromírp
Příspěvky: 77
Registrován: ned bře 07, 2021 11:01 am
Bydliště: Němčice 136 okres Sv

Re: 6945 s Klenovca

#3429 Nový příspěvek od jaromírp »

Dík za názor.
Rozeberu to, pokud by se hřídel 64 neotáčela, tak pohon z pozice 74 na hřídel 100 nebo unašeč 89, řekněme že unašeč 89, z unašeče, ta hřídel 100 mě mate protože na ni mezi konce kde jsou drážky nejde nic nasunout, tedy bude asi krátká, pozice 90 až 96 je to spínání vzduchem, zde s tebou nesouhlasím, že spíná před hlavním převodem, spíná před bubnem, ale jak a jak je zapojená hřídel 100 a čím to je připojeno na buben to mně je záhadou. Mezi 89 pokud má vnitřní drážky a začátkem 100 by se mohlo odehrát to spínání, 100 krátká a pak unašeč 96 a buben, k čemu pozice 97, tedy to nemám správně a netuším jak to funguje. Nevymyslel by jsi to z obrázku a mých úvah lépe. Děkuji.

pavel sk
Příspěvky: 12659
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: 6945 s Klenovca

#3430 Nový příspěvek od pavel sk »

Ako som ti pisal vyssie. Neviem ako to tam je riesene :-/ a s toho katalogu bez popisu neviem vycitat nic a este k tomu mi tie obrazky ukazuje male a neviem ich zväcsit. To vypynanie som myslel tak ze sa rozpaja medzi kuzelovym prevodom a tym celnym prevodom. Akurat som to poradie napisal opacne preto ta to zmylilo. Keby sa odpajal nahon hned za hydromotorom tak to by bola podla mna blbost pri vytahovani lana pretahovat vsetko to prevodovanie. Ty by islo velmi tazko.

red.bill
Příspěvky: 2049
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: 6945 s Klenovca

#3431 Nový příspěvek od red.bill »

Pravděpodobně táhne z prostředka. 89 je asi strčený do bubnu(v něm vypadá, že jsou drážky). 96 je přidělaný k 89(v tom ložisku 90 je asi uložený konec hřídele 100). 97 je spojka mezi 96 a 100, tady pravděpodobně dochází k vyřazení(97 vyjede z 96). Na druhou stranu 100 přijde unašeč 74(tam vypadá, že je závit pro matku 71. Hřídel 64 stojí, respektive to vypadá, že je to součást spínání(asi se celá axiálně hýbe). Píst(?) 58 se nejspíš montuje na konec hřídele 64. 63 je asi prachovka nebo něco takovýho a přijde do toho zápichu na 64. 61 je víko toho válce. Na druhý straně je asi osazení pro tu pružinu(ta asi vyřazuje pohon). Ale je to tam nějaký divoký s těma segrovkama.

jaromírp
Příspěvky: 77
Registrován: ned bře 07, 2021 11:01 am
Bydliště: Němčice 136 okres Sv

Re: 6945 s Klenovca

#3432 Nový příspěvek od jaromírp »

pokud se obrázek nezvětší poklepáním, pokud to nepůjde otevři si to ve zdroji http://www.traktorpartner.sk/LKT-80-28/ ... vijak-3635, Red-bill tady napsal zajímavý rozbor, se vším souhlasím, jen vyřazení a spínání 96 a 97 v drážkách se mně nezdá, já myslím že spínání probíhá mezi 97 a 100 lamely střídavě vnitřní a vnější drážky a tlak vzduchu je spojí, ale jaká pozice jsou lamely netuším, tedy to možná zase není správný popis, nevím, ale řazení posunem do drážek by nešlo při běhu hydromotoru a tady to spíná i běhu hydromotoru.

red.bill
Příspěvky: 2049
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: 6945 s Klenovca

#3433 Nový příspěvek od red.bill »

Jo, já přehlíd, že to má lamelovou spojku... V tom připadě je to jak píšeš. Lamely jsou narovnavý mezi 97 a 100(respektive jsou v tý 97 a katalog neuvádí tu spojku rozkreslenou, pokud to není rozkreslený jinde). 94 je asi zajišťovací podložka pro matku 95. Ta asi zajišťuje hřidel 100 v ložisku 90. To zapíná/vypínání je taky takový divoký...

pavel sk
Příspěvky: 12659
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: 6945 s Klenovca

#3434 Nový příspěvek od pavel sk »

Tak som kus ten navijak prelustroval blizsie a zistil som ze hlavna hriadel navijaka je ta duta hriadel (100) s tymy zubovymi spojkami na ktorej je v loziskach ulozieny bubon. Ta plna hriadel (64) ako sa zdalo je tlacny piest ktory pôsoby (a teraz pozor) na zubovu spojku navijaka. Ten navijak nema lamelovu spojku ale ZUBOVU. Na dalsej strane v katalogu kde je rozkreslena skrina celneho prevodu je znazornena LAMELOVA BRZDA ktora pôsobi na hriadel s konca ktora je na druhej strane spojena s hydromotorom.

jaromírp
Příspěvky: 77
Registrován: ned bře 07, 2021 11:01 am
Bydliště: Němčice 136 okres Sv

Re: 6945 s Klenovca

#3435 Nový příspěvek od jaromírp »

Díky za ochotu pomoci. Máš pravdu, hovořil jsem s majitelem LKT 80, aby rozpojil zubovou spojku, musí lano hydromotorem uvolnit, což jsem netušil, to mě zmátlo a tím jsem stále vnucoval neexistující lamelovou spojku před bubnem. Ptal jsem se ho na to co je vidět, když sundá dekl, tedy kde zubová spojka zabírá do bubnu, nebo na drážkovou hřídel a ta zapadá do bubnu, což stále nechápu, jaká pozice je zubová spojka asi 90 má čelní zuby nebo vnitřní, asi vnitřní, která část toho vzduchového ovládání tlačí na tu zubovou spojku, že by 64 přes co, nevěděl ani kde to spíná zda na levém boku, či uvnitř bubnu, nebo dokonce na pravo, že už si to nepamatuje, tedy jsem se ptal, co tlak vzduchu, ten prý zubovou spojku rozpojuje a spojuje pružina, pokud 100 je hlavní hřídel bubnu, za co je buben uložen v rámu, přes ty drážky, asi ne, stále tomu nerozumím, ale to podstatné už vím, zubová spojka. Děkuji za případný další upřesnění, pokud máš chuť.

Odpovědět

Zpět na „Zetor 4911-6945“