6945 s Klenovca
Moderátor: Lukashil
Re: 6945 s Klenovca
- Tak za tie roky (kupena bola v 2005-2006) si uz ani nepamätam co vsetko sa na tom robilo. Vyhorela poistkova skrinka, zlomilo hlavny ram, predna naprava popraskala, predny trojbodovy zaves a cely ten system popraskal vo zvaroch, kabina v zadnych partiach ako je spojena so zadnou napravou popraskala, furt nieco s elekrikov, cidla a pod., klima KO uplne nefunkcna takze sa v tom pečiem zaziva. Tesnost olejov. Hned za nova sa musel pretesnovat motor pod zotrvacnikom. Všetko je to tam napchate. Na to ze je to "značka" Reform, tak zazila mnoho detskych poruch na môj vkus. A to boli naozaj casto blbosti. A ten predrazeny servis???? Drahsie vyjde asi uz len servis bojovej stihačky. Ale robota na tom neni zla ked to ide ako má
Naposledy upravil(a) pavel sk dne čtv srp 25, 2022 8:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: 6945 s Klenovca
To je tedy seznam, jak obsah knihy o údržbě! Zajímalo by mě, jestli je to jen blbým kusem, nebo jsou ostatní taky taková hrachovina. Alespoň ten popraskaný rám nasvědčuje té druhé variantě. A nebo soudruzi v Rakousku nečekali, že s tím budou dělat takový údernící co to zchvátí ajn cvaj
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: 6945 s Klenovca
O tom nostnom rame sa nam donieslo od servisaka co ku tomu chodil, ze aj inde inym praskol a musel sa menit. Ked doniesli novy diel, tak na tom uz bolo par zmien a vypadalo to ze to Rakušak musel prekopat viac. Podobne aj napravy a predny hydraulicky zaves. Za novy diel co je vlastne len kus jokla zvareny do takej podkovy, par čapov a dier na tom chceli 6000e Tak sme to u nas rozobrali a pozvarovali + vystuzili sami. Tiez stym mali problemy aj inde. Motor je v tom hladky Talian od VM system. Mohol mat aj viac koni navrch. Ono je to stroj do kopcov, ale nie do terenu ako u nas Clovek si v tom musi aj 5x rozmysliet ako a kade sa s tym pustit. Inak je hned pruser na svete.
Re: 6945 s Klenovca
Rámy a spol je problém asi u všech... Nevím jak tyhle nový Háčka ale stará 3003(r.v. někde kolem 1989, snad přišel ještě za totáče, tehdá přijely dva a to bylo prý slávy na nádraží), u tý nám rám vpředu prasknul taky. Tam je to ale od dorazů přední nápravy, časem se to unavý. Prední tříbod se taky nějak polámal, ale hlavně tím jak se s tím při přejezdech lítá a rotačka poskakuje. Nemělo to hydropojezd(ikdyž už tehdá byl k mání), motor v tom je nějaká Kubota 1,9 nebo něco takovýho a na ten nikdo za celou dobu nešáhnul, krom běžný údržby... Jinak nápravy atd. to drželo bez problémů... Jen se jeden čas sraly ložiska v jednom náboji, pak se přišlo na to, že tam chybý rozpěrka, od tý doby to bylo v poho... Cena dílů je příšerná to je fakt ale ta stará 3003 byla tak trochu skládačka z kde čeho tak se do dalo docela obejít... Konkrétně třeba brzdy, jen za prasátko před cca 10lety chtěli asi 4500+dph... Se tedy objednalo a podle čísla se pak přišlo na to, že komplet brzdy tam jsou z nějakýho starýho mercedesu(to se pak za cenu "origo" prasete dalo pořídit komplet brzdy na celou nápravu i s bubnama), ložiska do nábojů tam pasovaly z nějakýho passatu či čeho, na víc si teď nevzpomenu... Jinak na ty roky to je celkem držák, to tehdá ještě nebyla asi tak optimalizovaná výroba...
Re: 6945 s Klenovca
Stary byvaly kolegovia ale aj otec mi spominali ze za totača tiez prislo nieco na skusku ako ta 3003-jka (presne oznacenie neviem), ale dlho sa to neohrialo a vratili to. Vraj to bol prepadak. Predtym sme mali do kopcov stare R 2000. A pred nimi kosili len rucne motorove kosacky Reform RM-158. Ako chlapec v druzstve si to pamätam ked stym kosili a aj nahrabovali. Po nich potom nakupili horske kosacky MT-08 046. Tento Metrac je uz našpikovany elektrikov a hydrom. Mechanicky sa tu radi na mieste len cestny a terenny (pracovny) prevod, pohon 4X4 a PTO. Inak vsetko dalsie ide cez elektro-hydrauliku.
Re: 6945 s Klenovca
U nás ta 3003 šlape relativně v pohodě... Ty slovenský kosačky se tady vůbec nevyskytovaly ale byl tu jejich vzor R3000, tam ale stála zaprd ta protiběžka, pak z ní někdo ukrad hydrák a bylo hotovo... Předtím tu byly heureky benzinový a ty prý stály za vyliž... Když se každý rok udělal motor tak to ještě nějak šlo, když ne druhý rok to chlastalo jak protržený, pak někde vyhrabali naftovou a to bylo jiný kafe...
- lukisek 099
- Příspěvky: 3127
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: 6945 s Klenovca
Potahnes i lanka ke kabine jak sem to mel na 5748? Je to vec na jizdu po lese. Jinak super fotecky Pavle
Re: 6945 s Klenovca
Re: 6945 s Klenovca
Ten kopec by som tymto Rakuskym zazrakom dal. Ono to na uzavierkach hore dole dost znesie, akurat moje kolena dost dostavaju zabrat ked som nimi oprety v palubovke. Ale aj po boku to na pocudovanie dost da akurat si treba strazit stranu na ktorej je motor. Ten stroj je mierne nevyvazeny kedze ma motor vedla kabiny. Ked mam motor akoze pod sebou, tak to odlieza menej, ale zase ma tendenciu na prevratenie. Obcas citim ako mi nadvihuje zadne lave koleso. Malo by v nom byt kvapalinove zavazie ale to pri prvom defekte vytieklo. Ale zase mne kolegovci povedali ze to vlastnou vahou dotažim Zase ked idem opacne a motor je zhora ako keby nadomnou, tak to znesie viac ale aj viac odlieza. Ono to ma aj rezim riadenia krabi chod na ktorom to odlieza takisto a vtedy to ma nevyhodu ze neberie na cely zaber mulcovaca tym ako to pomaly lezie dole. Keby to malo uzsie kolesa a dvojmontaze ako mala horska kosacka MT08-046 tak parada. Ale je pravda ze ja sa na tom len ucim. Este pred mesiacom som na tom nevedel ani ako sa pohnut s miesta Ale pomaly si zvykam.
Re: 6945 s Klenovca
No ale jedno máme spoločné! Či ty na mašine alebo ja na vlastných tak nás oboch bolia kolená!
Re: 6945 s Klenovca
Tohle jen tak nepřevrátíš. S tou starou 3003(ta měla uzávěrku jen na zadek a stejně se nepoužívala) jsem kosil meze který bys lez po 4. Muselo se teda jezdit s motorem nad sebou a brát to od spodu, neudržel jsi to ve stopě a zadkem bysis to újížděl brát to obráceně. Ale to bylo pár takových extrémů. Jinak se s tím přesekávaly pastviny po dobytku co nešlo sjezdit s traktorem, případně se s tím při senážích vzaly malý parcely aby ses tam nemusel motat s rotačkou. Mě bavilo s tím jezdit, bylo teda naprd, že to mělo jen čelní sklo jinak otevřenou boudu. Jakže po tobě pořád lezla nějaká havět, byl jsi zaprášenej jak kominík a na podzim zmrzlej jak hovno:D