6945 s Klenovca
Moderátor: Lukashil
-
- Příspěvky: 260
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:50 pm
- Bydliště: Rožňava
Re: 6945 s Klenovca
Fíha. A čo bude teraz z fronterou?
Keď nejdem oproti, tak aspoň vyčnievam z radu.
Re: 6945 s Klenovca
Toto si kupil stary pán (otec) Ja som Frontere verny Ta je len moja
Re: 6945 s Klenovca
Dnes presla krstom ohnom. Vyberal som len tie najjj useky kde okrem mna len malokto ide Vysledok za 1+
Naposledy upravil(a) pavel sk dne stř črc 03, 2019 9:06 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: 6945 s Klenovca
Tak nech sluzi. Casom zistis, ze kupit novu Nivu bola najvacsia chyba v zivote, ale prezijes to. Kde ste to kupovali z Bociara?
Re: 6945 s Klenovca
Vyzerá dobre, vidno že otec má dobrý vkus . Tak nech spoľahlivo slúži
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: 6945 s Klenovca
Pozor, ja som to nekupil Aj ked s Nivamy rozneho rocnika mam dost docinenia v robote a podla toho, ako sa tam pouzivaju, a ako sa k tomu ich pouzivatelia stavaju, tak otcovy urcite vydrzi dlho. Ono to na chalupu zase neni tak zle auto. Väcsinov o Nive pluju len ty co to videli v časaku a nikdy ju nemali. U nas ich ma pomerne vela ludia ktory maju aj na nieco ovela luxusnejsie. Lenze Luxus a necesta dokopy nejde.
Re: 6945 s Klenovca
Niva je lahka a obratna a pokial je pod nou sucho tak sa vyskriabe aj hore stenou. Aj ked ju niekde zahrabes do bahna, tak sa da celkom lahko vytiahnut. To ze je lahka je pre nu obrovskou vyhodou. Je to proste taky Spartan, pre drsnych chlapov. Ten motor je slaby a zerie jak slepi kon co je velke minus. Pokial na nu obujes 15nastky drapaky tak jej o dost zlepsis prechodnost terenom. Ale urob to hned, aby ti zadny diferak prdol este v zaruke, inac je to dost draha zalezitost. Skoda ze nema aspon zadnu uzavierku to by bola zase o level inde. Kym ju rozgulas na rychlost 100km/h bude tma, ale nato si casom zvyknes. Na Ukrajine kupis diely za par supov. Aj samosvor. Ja osobne by som nikdy nedal peniaze za novu Nivu. Taku starsiu jazdenku z Bazosa za prijatelne peniaze by som si kupil, ale vycalovat 9 az 14 litrov ( podla vybavy a prevedenia ) za hromadu srotu, to v ziadnom pripade.
Re: 6945 s Klenovca
A vlastne,co je to za vybavu ? Lebo dnes sa z nivy da urobit aj vcelku luxusny povoz...
ZKL Zetor 8011 (1974)
Praga V3S M2
Praga V3S M2
Re: 6945 s Klenovca
Na to na co bude tato pouziavana jej tie uzavierky ani netreba. Nema nikto v plane na nej jazdit trial ani OFF ROAD akcie, takze tie uzavierky su v tomto pripade zbytocne. Rodicia su dôchodci. Ku jazdenkam. Kupit jazdenku je macka v mechu casto so zhnitou alebo zlomenou kasnou a ktovie cim este zakrytym kilamy Body. Osobna skusenost v robote. To ze niva zerie aj travu vedla cesty je len individualne. Tie s karbecom a tym prvym nestastnym jednobodom zrali. To mas pravdu. Zrat slusne dokaze aj 1,2 HTP vo Fabii Tato Niva nebude denne robit 300km. Na bezne jazdenie este nasi maju druhe auto. Je to v prvom rade od medzikusu medzi sedakom a volantom. Tych 61kW na tu jej hmotnost uplne staci a aj jej vyuzitie (osobne overene v terene v sluzobnych kusoch). Proste stym autom treba vediet. Co sa tyka spolahlivosti. Ked som kupil moju Fronteru uz ako skoro 9 rocnu (dovoz s ITA) s motorom 2,5 TDS, tak som vsade pocuval a cital o tom aute len to najjj- horsie. Veci ako ze Frontera neni off road, ze sa rozklada pred ocami, lodny motor talian 2,5TDS sa prehrieva aj v zime, je to katastrofa a dalsie blaboly. Podla toho vsetkeho som asi JA niekde urobil velku chybu! Lebo ju uz ja mam 13 rokov a na motore okrem vymeny oleja a zhavicov som este nic nemusel riesit. Co sa tyka zvysku auta, tak len bezne opotrebenie ako u kazdeho ineho "lepsieho" auta (brzdove platnicky, oleje, capy). P.S. Kazde auto ci stroj ma svoje za a proti a ten rozdiel medzi tym s 99% ovplivnuje medzikus medzi sedakom a volantom.
Re: 6945 s Klenovca
ford109: Toto je vybava Taiga. Preto sa na nu cakalo cca. mesiac. Nivu komfort sme mohli brat aj hned. Tato Taiga obsahuje oproti klasiky autoradio (radio SONY, repro JVC), ocelovy (rurovy) kryt motora a predneho difu, elektricke stahovanie okien, vanicka v kufri, tazne, ochranny nastrek spodku karoserie+ dutin, vnutorne plastove podblatniky vpredu aj vzadu, tonovane skla, ochranne listy na bokoch dveri. Niva v zaklade s tohoto nema nic. Snad rodicom (dôchodcom) na to obcasne vyjdenie na chalupu posluzi dobre
Re: 6945 s Klenovca
Nebolo lepsie kupit Daciu Duster? Ta sa tiez vyškriabe hoci kde!!!
Re: 6945 s Klenovca
Frontera hnije jedna radost, ale to plati pre vsetky Oply z tej doby vseobecne. A ten VM motori sam o sebe nieje ani tak celkom zly motor aj ked ma nejake muchy, len konkretne vo Frontere je vybaveny vstrekovacim cerpadlom BOSCH VP44, ktore bolo vyvijane v kooperacii s firmou Lucas CAV a to je kamenom urazu. To ze je mechanicky komplikovane je to taky mackopes mu na spolahlivosti tiez nepridalo. A problemy robi hlavne ta riadiaca jednotka na nom. Vykonovy tranzistor je casovana bomba. Hlavne ho nezavzdusnit!!! Furt maj dostatok nafty v nadrzi. Keby si s nim mal problem, tak viem ti s tym pomoct.
A k tej novej Nive. Pokial si rodicia na jesen svojho zivota proste chceli spravit radost a su z toho stastny, tak preco nie. Ale cisto z ekonomickeho hladiska je nova Niva nezmysel. Malo muziky za vela penazi. Ale nato pridu sami, ze obcasne sa zviezt na chalupu sa dalo aj inak a za ine peniaze. Moj bratranec si musel kupit dva nove Nivy za 1 rok kym si to uvedomil.
A k tej novej Nive. Pokial si rodicia na jesen svojho zivota proste chceli spravit radost a su z toho stastny, tak preco nie. Ale cisto z ekonomickeho hladiska je nova Niva nezmysel. Malo muziky za vela penazi. Ale nato pridu sami, ze obcasne sa zviezt na chalupu sa dalo aj inak a za ine peniaze. Moj bratranec si musel kupit dva nove Nivy za 1 rok kym si to uvedomil.
-
- Příspěvky: 260
- Registrován: pon kvě 02, 2011 2:50 pm
- Bydliště: Rožňava
Re: 6945 s Klenovca
Netáraš tak trošku dve na tri? Podľa mňa talianska dvaapolka nemala vp44. A to, že si starý pán kúpil Nivu je len jeho vec, iste si zvážil všetky pre a proti a rozhodol sa.
Keď nejdem oproti, tak aspoň vyčnievam z radu.
Re: 6945 s Klenovca
V hre bol aj Duster. Ale po skusobnej jazde vypadol s hry. Nizka svetla vyska a prilis rychly (absencia redukcie) aj na jednotke na tu nasu pristupovu cestu (skôr necestu) a povahu terenu. Co sa tyka 2,5 TDS motora, tak ma uz cerpadlo ovladane elekronicky od plynoveho pedala. Ja som doteraz za 13 rokov ako ho vlastnim nemal ziaden velky problem ako som u pisal vyssie. Furt len drobnosti ako riesia aj iny na inych autach. A to ze hnije? KDE? Kasnu mam OK a mozno lepsiu ako hociktora Frontera B. Ram? zatial len jemna povrchovka co si mysli na 22 rocne auto este ujde. AJ tak ju nemam v plane drzat az do mojej staroby