6945 s Klenovca
Moderátor: Lukashil
Re: 6945 s Klenovca
Na strane prevodov je na piestnici (64) piestik (58) s manzetkov (59). Samotna zubova spojka je na druhej strane piestnice a navijaka. Je tam zapinacia pruzina a vytlacne lozisko (69) ktore posobi na tie drazkove spojky. Tlakom vzduchu sa piest spolu s vypnacou tycou, vytlacnym loziskom a spojkou (97) presunie doprava cim sa zubova spojka (97) vypne so zaberu draziek (96). V tom katalogu je to dost nepresne rozkreslene. Inak to asi iu pochopit neviem. LKT-čkari nech ma opravia.
Re: 6945 s Klenovca
Buben je uloženej v ložiscích 83. Ta 100 hřídel bubnem jen prochází.
Re: 6945 s Klenovca
Díky za obrázek, konečně to je vidět v celku, tedy poslední otázka , čím je to zachyceno bez otáčení do rámu navijáku, pozice 64=7 pístnice, to není je axiálně posuvná, tedy hřídel 100=6 ta taky ne otáčí se, tedy zbývá jakási trubková hřídel bez pozice, na které je přes kuličková ložiska uložen buben, nebo se pletu a pak nechápu čím to je zachyceno do rámu navijáku, kde asi nejsou ložiska, dík za Tvůj asi poslední názor v této věci, děkuji i Red-bil za pomoc.
Re: 6945 s Klenovca
Ked si nalistujes ten katalog co si tu dal o stranu dalej, tak tam to pekne vydno ako je to v tych bocniciach vsetko s prevodom uchytene. Co sa tyka tej prerabky navijaka V3S na princip tohoto LKT80, je nerealne a na moj vkus dost je to dost komplikovane porieseny ten navijak LKT80. V inych vlaknach v lesnej technike je ovela jednodusie poriesene volne odvijanie lana a je tam vela obrazkov a nakresov pre tu upravu.
Re: 6945 s Klenovca
Pokud tomu dobře rozumím, tak tam není trubková hřídel skrz víka a celý buben, ale dvě kratičký trubkový hřídele u každého víka, na vrchu trubky uložen buben a uvnitř uložena hřídel 100 a uvnitř té 100 musí být osazení o které je opřena ta vratná pružina té pístnice zubové spojky. Doufám, že už to chápu správně, což by bez Tvoji pomoci nešlo. Ta přestavba lépe použít díly z LKT 81, ten kolíkový držák lamel je na trubkové hřídely, tedy ho odříznout a napasovat na nový náboj pro šnekové kolo, které je dnes na pevno přišroubováno k bubnu, pak zkopírovat to řešení s drážkami z bubnu LKT 81 a to přišroubovat k bubnu V3S a spínání u LKT 81 olejem přes přítlačný talíř nahradit spínáním vzduchem tlačením celého bubnu po hřídeli, která je u V3S na pevno v rámu, hřídel asi nahradit delší, je to asi průměr 60mm. Nebo použít lamely z navijáku např. Uniforest., tam nejsou na bubnu drážky, jako u LKT 81, ale tam jsou kolíky, což by se lépe vyrobilo, ale jsou to dost velké průměry těch lamel, no ještě nevím, budu spekulovat.
Re: 6945 s Klenovca
Bodaj by sa ti tvoj projekt podarilo dotiahnut do uspešneho konca . Akurat ked si predstavim ako vypada cievka navijaku V3S v reze, tak sa bojim ze tam na take upravy co zamyšlaš neni vela miesta.
Re: 6945 s Klenovca
P.S. Pozri este toto vlakno http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 86&t=15978 Tato uprava sa mi pozdava najjednoduksia na upravu. Jedinu vyhradu tej upravy by som mal na to klzne ulozenie snekoveho kolesa. Ci sa to koleso casom nevyderie a nevznikne axialna vôla. Totiz to koleso som v minulosti menil a neni to ocelove koleso, ale nejaka liatina alebo oceloliatina.
Re: 6945 s Klenovca
Do současného provedení se to nevejde, to máš pravdu. Plánuji to rozšířit a boční stranu co není šnekový převod vyrobit novou, hlavní pevnou hřídel průměr 60mm dát delší a pevnější, nechám staticky spočítat, aby se při zátěži 4 tun a rozšířené provedení neohla, největší ohyb. moment bude asi v místě spojky, lamelovou spojku umístím vedle šnekové skříně, rovnač lana dám pryč, jen nevím zda hydraulické spínání mohu nahradit spínáním vzduchem, pokud bych použil ten spínací hydraulický prvek z Uniforestu a napájel ho vzduchem, jak by se to tvářilo. Zatím jen teoretické úvahy, doufám, že díly na naviják LKT 81 se dají ještě sehnat. Spínání tlakem oleje, je tady popsané schéma z LKT 81 a je to dost složité, akumulátor oleje, speciální rozvaděč atd.
Re: 6945 s Klenovca
Jo, to řešení se řadícím segmentem s kolíky, to moje řešení do budoucna umožňuje dálkové ovládání, buben rozpojíš i v tahu, to řešení s kolíky v tahu bez hydromotoru, jako u LKT 80 nerozpojíš, tedy chci jít cestou lamelové spojky z LKT 81, ale díky za typ, sám bych na to nepřišel.
Re: 6945 s Klenovca
To ovladanie vzduchom mozes kludne pouzit. Vzduchom je vela seriovych navijakov ovladanych. Oproti oleju maju vyhodu rychlejsej odozvy. Vzduch vyfukne skôr. Co sa tyka tych lamiel tak mas pravdu. Lamelovu spojku rozpojis okamzite aj v tahu Este aby som nezabudol. Spojka u navijaka LKT80 sa tiez vypina vzduchom. Nie olejom. Olejom je vypinana lamelova brzda.
Re: 6945 s Klenovca
To vím, že zubová spojka LKT 80 se ovládá vzduchem, ale myslel jsem si, že i lamelová brzda je ovládaná vzduchem, tedy všude, kde jsou spínaný lamely se používá tlak oleje, což je min 50 atmosfér, možná víc, tedy použít tlačné ložisko na olej a napájet ho vzduchem 5 atmosfér asi není dobrý nápad a lepší bude použít to spínání z lanového navijáku a lanko nahradit vzduchovým válcem.
Re: 6945 s Klenovca
Tá brzda je brzdena tanierovymi podlozkami. Ten tlak oleja ju odbrzduje keď navijak navija. Keď tam použijes vzduchové valce patričnej veľkosti, tak by to malo fungovať. Tu na fóre je veľa chlapov čo majú prerobené mechanicke ovládania na vzduch.
Re: 6945 s Klenovca
Aspoň lepšie uvidíš na tu kopu domčekov čo bude pod ním!