Nový mazel Z 3511

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Málek
Příspěvky: 170
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Nový mazel Z 3511

#16 Nový příspěvek od Málek »

Jo přešel jsem všechno, čepy (ložiska) táhel jsou už nové-bezúdržbové se stálou náplní. Bude to asi opravdu mojí zhýčkaností z 6911 s posilovačem.
Koupiljsem to už udělaný před půl rokem, dost dílů je tam polských. Hrůzu mám z vodní pumpy, která je taky bez maznice, tedy stálá náplň. Ta se asi vysype taky brzy, řekl bych. Ještě musím udělat ruční brzdu, pásy jsem seřídil, ale na táhle je vůle 3 zuby ráčny, to je moc.

pavel sk
Příspěvky: 12984
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Nový mazel Z 3511

#17 Nový příspěvek od pavel sk »

Ak mas od paky rucnej cez lanko, kladku az po tiahla rucnej brzdy vsetko OK, tak by si mal vôlu pasov rucnej nastavovat tak, ze na tej pake "kutáči" ju vytiahnes na prvy zub. V tejto polohe rurkovym klucom 19 pritiahnes matky pasov na obydvoch stranach tak, aby si pri dotahovani citil maly odpor stahovania. V tomto momente treba tie matice poistit druhou maticov M12 štylom kontry. Po odbrzdeni musi byt vôla na tych stavacich sroboch a pri zatiahnuti na 3 zub to musi brzdit šmykom natvrdo. U pakoveho systemu 69XX je to vlastne to iste (rozdiel je len v prevedení paky) a nastavuje a to tak isto, ako u 2011-4011. U novsich traktorov ako 70XX-72XX je to takmer rovnake, akurat tam sa to všetko nastavuje na tretom zube paky. Principialne je to vlastne vsetko rovnake. Akurat som dnes riesil nastavenie rucnej + vymena vyrovnavaca tlaku brzd u 7245HS.

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1256
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Nový mazel Z 3511

#18 Nový příspěvek od kaja.h »

Zetor 3011 byl moc dobře vymyšlenej. Pak už to jen vylaďovali.
Pavle, já to dotahuju na 3 zub. A jemně doladit na tahlech dole. Aby to šlo souměrné.
Taky už sem si tu hokejku vykopnul při vylé
zání.
A málem sem si zlomil ruku o kolo😠
Jede traktor, je to Zetor 3011

pavel sk
Příspěvky: 12984
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Nový mazel Z 3511

#19 Nový příspěvek od pavel sk »

To je chyba :obchod: . Tymy tiahlami môzes dosiahnut len to ze ti casom zacnu vypadavat čapy v pase za jazdy v odbrzdenom (volnom stave). Tie tiahla sluzia len na montazne nastavenia, aby sa v uplne odbrzdenom stave dosiahlo dorazovych polôh čapov v konzole pasu. Robi sa to tak, ze ked mas portal este dole, tak si zlozis cely ten mechanizmus s pasom do rozvodovky. Odpojis tiahlo od paky ktora taha zaň u prevodovky. Pas s čapmi si daš v konzole na dorazi tak, ako to ma stat v uplne odbrzdenej polohe (paka rucnej brzdy uplne dole). V tejto polohe si odsledujes koniec odpojeneho tiahla a diery v packe na hriadeli do ktorej sa to zapaja. Ten rozdiel sa doladi na tiahle tou dvojzavitovou maticou a tiahlo zapoji spät. Viac sa tiahla nesieria. To iste druha strana. Ono sa to preto pasy nastavuju v predpnutom stave paky rucnej brzdy podla prevedenia ovladania. Tym sa prave dosahuje rovnomerny zaber rucnej brzdy.

Málek
Příspěvky: 170
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Nový mazel Z 3511

#20 Nový příspěvek od Málek »

pavel sk píše: stř kvě 03, 2023 7:06 pm Ak mas od paky rucnej cez lanko, kladku az po tiahla rucnej brzdy vsetko OK, tak by si mal vôlu pasov rucnej nastavovat tak, ze na tej pake "kutáči" ju vytiahnes na prvy zub. V tejto polohe rurkovym klucom 19 pritiahnes matky pasov na obydvoch stranach tak, aby si pri dotahovani citil maly odpor stahovania. V tomto momente treba tie matice poistit druhou maticov M12 štylom kontry. Po odbrzdeni musi byt vôla na tych stavacich sroboch a pri zatiahnuti na 3 zub to musi brzdit šmykom natvrdo. U pakoveho systemu 69XX je to vlastne to iste (rozdiel je len v prevedení paky) a nastavuje a to tak isto, ako u 2011-4011. U novsich traktorov ako 70XX-72XX je to takmer rovnake, akurat tam sa to všetko nastavuje na tretom zube paky. Principialne je to vlastne vsetko rovnake. Akurat som dnes riesil nastavenie rucnej + vymena vyrovnavaca tlaku brzd u 7245HS.
3511 nemá lanka, všude táhla. Znám tvůj názor na vrtání se do mechaniky ruč. brzdy. U 6911 jsem dělal brzdy předloni a nechal si od Tebe poradit. 3511 je jiná a fakt nebrzdí ručka, vše zkouším s koly v luftě.

pavel sk
Příspěvky: 12984
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Nový mazel Z 3511

#21 Nový příspěvek od pavel sk »

To ze tam neni lanko na tom nic nemeni. Rozdiel tam mas ze tahaš pakov cez tiahlo. Tie tiahla smerom dozadu ku pasom sa v zaklade nastavuju pred montazov rovnako, ako som uz pisal.Tak isto sa nastavuje aj vôla hore na pase brzd. Tie brzdy su v principe od 2011 po 72XX rovnake. Rozdiel je len v detailoch hlavne ovladania.

Málek
Příspěvky: 170
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Nový mazel Z 3511

#22 Nový příspěvek od Málek »

Pásy jsou už letité, prasátka taky, možná bude jistější to přehodit oboje a nečekat až potečou. Pakny si nechám přelepit, abych nedopadl jako s tou mojí 6911, kde jsem musel předělat i držáky paken. Nevím proč se svrtávají pakny o 4mm míň, než originály z 80 let.

pavel sk
Příspěvky: 12984
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Nový mazel Z 3511

#23 Nový příspěvek od pavel sk »

8) co sa tyka valcekov tak tie furt davam nove a to aj vtedy ked stary vypada OK a netiekol. V davnejsej minulosti sa mi stalo ze som pri vymene pakni a pasu nechal valcek povodny a vypadal ok. No ale ako na potvoru, po troch tyzdnoch od zlozenia zacal tiect :pistol: Tak opat rozborka. Odvtedy furt uz len novy a hlavne pravy na pravo a lavy na lavo 8)

Málek
Příspěvky: 170
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Nový mazel Z 3511

#24 Nový příspěvek od Málek »

palobobo píše: úte dub 25, 2023 3:43 pm Ahoj pekny traktorik 8) o tom hlucnom zadku mam podobnu info ze to je na vsetkych. Mne sa to zda tiez hlucne na mojom 2011. Ak by sa ti podarilo zohnat nakres sedacky mam tiez zaujem. Mam 2011 z Francuzska a tam bolo druhe miesto v takej ohradke na blatniku.

Díky za výkres, předpokládám tedy na cabrio.

Málek
Příspěvky: 170
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Nový mazel Z 3511

#25 Nový příspěvek od Málek »

pavel sk píše: pát kvě 05, 2023 6:12 pm To ze tam neni lanko na tom nic nemeni. Rozdiel tam mas ze tahaš pakov cez tiahlo. Tie tiahla smerom dozadu ku pasom sa v zaklade nastavuju pred montazov rovnako, ako som uz pisal.Tak isto sa nastavuje aj vôla hore na pase brzd. Tie brzdy su v principe od 2011 po 72XX rovnake. Rozdiel je len v detailoch hlavne ovladania.
Tak jsem to dotáhl a tím vymezil ty zbytečný vůle a funguje to!
3511 má 4 zuby v ráčně a já tím táhlem dotažením o 14mm eliminoval pouze vůli kroku, než se vůbec pohla vidlička a táhlo dál do rozvodovky.
Pásy byly seřízený už dřív. Je to opravdu trochu jiný než u mojí 6911, kde je vyrovnávač a lanko...

Málek
Příspěvky: 170
Registrován: čtv bře 01, 2018 2:28 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Nový mazel Z 3511

#26 Nový příspěvek od Málek »

Je uváděna sbíhavost 4-6mm, je možné jí dosáhnout, když i ráfky mají jistě vyšší toleranci.
Jaký postup je u seřízení dvoutáhelného systému, proti ostatním (se spojovačkou). Seřizovat ve vzduchu, nebo pod zátěží?
Když hodím předek na hever, jde řízení jedním prstem, ale za provozu se s volantem peru.
Sbíhavost je cca. kolem 10mm, to na odpor nemůže mít takovej vliv. Pletu se??

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6737
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Nový mazel Z 3511

#27 Nový příspěvek od Lukashil »

Pavle je to jak pises, i kdyby tam byl portal 4 mesice, davam valecek automaticky novy i kdyz i s novym jsouobcas potize.
Ale nestoji to za tu praci delat znovu kvuli usetrenym par korunam.
To same valecky u pedalu, kdyz uz ho vyndavam dam rovnou novy a stary schovam pro pripad rychloopravy v nedeli po obede na poli nebo v lese :co?:
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2401
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Nový mazel Z 3511

#28 Nový příspěvek od CBS »

Zbiehavosť nastavíš presne, ak si poznačíš na ráfiku miesto merania a posúvaš traktor aby si mal značku na 90° a potom na 270°, tým eliminuješ nerovnosť disku. Nastavovať určite na spustenej náprave, zdvihnutím meranie skreslia všetky vôle. Nastavením zbiehavosti ovplyvníš sklon ku kmitaniu kolies, stabilitu pri priamej jazde a opotrebovanie pneumatík, ale ťažký chod riadenia nie. Na Zetoroch s odpruženou prednou nápravou ti ovplyvňuje zbiehavosť aj zaťaženie prednej nápravy, sólo traktor má inú zbiehavosť, ako keď zakvačíš do trojbodu pluh.

Odpovědět

Zpět na „Zetor 2511-5645“