Lukášův Zetor 3011
Moderátor: Lukashil
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: Lukášův Zetor 3011
vymen vse zacni tyc rizeni kameny kostku ale vem uz z kulickama pujeto lechceji stim tocit samopaly + ty bocni litinove drzaky bo vse ma vuli a u takoveho rizeni se to rado projevuje ja sem se kdysi stim dupal furt put byla vule nebo slo to ztuha proste des jednous e my stalo ze se my to za jizdy seklo tak sem musel druhym trakotrem do kola jebnout tak sem to predelal na jednostrane rizeni slo to ale musel sem v obalu vyfrezovat kus olozeni loziska a byl klid jednostrane rizeni slo lepsi nez dvoj pakove ale pak sem si vsude dal orstu ta orsta sice neni retro ale clovek neni celi den v posilovne
Re: Lukášův Zetor 3011
záíleží kolik moc do toho chceš investovat, výměna všeho je dost drahá.
1) Každopádně novou kostku+hřídel (kupuje se to jako celek spasované dohromady), ta vůle z videa je zcela jasně na vyhození kostky. Nová kostka+hřídel se dá sehnat už i ve vylepšeném-kuličkovém provedení, jsou pak menší síly v řízení.
2) Potom hned zkus vůli kamenů v samopalech, bejvaj vyčvachtaný v té válcové části, a daj se koupit "oversize" s větším průměrem dříku 18,25mm a pak i 18,50mm (musíš pak přestružit otvory v samopalech příslušným výstružníkem).
3) A pak zkus vůli celých samopalů ve víkách uložení-tam ale už je případné léčení drahé, nové samopaly a víka stojej ranec. Ale většinou postačí ty prvé dva kroky...
4) Jo a ještě, když už jseš v tom, vezmi za kulové čepy na řídicích tyčích, bejvaj taky vymlácené a nové polské nestojej tak moc a na vůli v řízení to má vliv taky velký.
1) Každopádně novou kostku+hřídel (kupuje se to jako celek spasované dohromady), ta vůle z videa je zcela jasně na vyhození kostky. Nová kostka+hřídel se dá sehnat už i ve vylepšeném-kuličkovém provedení, jsou pak menší síly v řízení.
2) Potom hned zkus vůli kamenů v samopalech, bejvaj vyčvachtaný v té válcové části, a daj se koupit "oversize" s větším průměrem dříku 18,25mm a pak i 18,50mm (musíš pak přestružit otvory v samopalech příslušným výstružníkem).
3) A pak zkus vůli celých samopalů ve víkách uložení-tam ale už je případné léčení drahé, nové samopaly a víka stojej ranec. Ale většinou postačí ty prvé dva kroky...
4) Jo a ještě, když už jseš v tom, vezmi za kulové čepy na řídicích tyčích, bejvaj taky vymlácené a nové polské nestojej tak moc a na vůli v řízení to má vliv taky velký.
Re: Lukášův Zetor 3011
Díky za rady. U toho kuličkového provedení je třeba provést nějaké úpravy? Každopádně zkusím tedy začít tyčí řízení+kostkou. Kuláky jsem dával nové všechny čtyři tohoto typu http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... o-55113565(samozřejmě s ohledem na levý a pravý).
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: Lukášův Zetor 3011
koupis stejne rizeni ale misto zavitu jezdi kulicky
Re: Lukášův Zetor 3011
Tady na foru jsem četl, že se musí cosi dofrézovávat na převodovce, to se mi moc nechce Jinak dneska jsem dočistil převodovku řízení a zkzomal elektriku, když už to mám takhle rozhozený.
Re: Lukášův Zetor 3011
těma podložkama se vymezuje vůle na kuželíkových ložiskách (ložiska jsou z obou stran na hřídeli volantu, nad i pod kostkou) a dávaj se nad horní ložisko dle potřeby. Stáhni si dílenskou příručku, je to tam popsáno a stojí to za to si to napřed pročíst. Pokud je tam nedáš, bude mít řízení vůli, a pokud jich tam dáš moc, půjde řízení ztuha A daj se běžně dokoupit v Monstě/Agrozetu dle potřeby a stojej pár korun.
A to předtím zmíněné profrézování je i s vysvětlivky nakreslené v knížce Lupoměch - Opravy traktorů Zetor, toulá se to oskenované po internetu, možná i zde v sekci ke stažení.
A to předtím zmíněné profrézování je i s vysvětlivky nakreslené v knížce Lupoměch - Opravy traktorů Zetor, toulá se to oskenované po internetu, možná i zde v sekci ke stažení.
Re: Lukášův Zetor 3011
Knížku mám, už jsem si to dočetl. Díky. Teď se jebu v elektrice, docela to jde, ale zasekl jsem se na kontrolce mazání. Mám tento typ http://www.dilymikes.cz/eshop/foto/610/610115_o_0.jpg
Buď tam kontrolka není a nebo jsem slepý:)
Buď tam kontrolka není a nebo jsem slepý:)
Re: Lukášův Zetor 3011
Na tychto zdruzenych pristrojoch (Polska nahrada originalu) je len budik tlaku oleja. Kontrolka tam neni.
Re: Lukášův Zetor 3011
Aha, já měl za to, že ten budík je ukazatel tlaku vzduchu jako na původním... A ten budík oleje se tedy napojuje kam?
Re: Lukášův Zetor 3011
Ten tlakomer je na olej. Origo budiky tam mali tlak vzduchu. Neviem ako je na tomto rieseny ten budik tlaku. Ak je mechanicky, tak ti k nemu treba doviest rurku do motora ku pristrojovke. Na blok s anapaja tam kde mas cidlo pre kontrolku. Ak je elektronicky tak ti treba nan patricne cidlo pre budik.
Re: Lukášův Zetor 3011
Je mechanický, to zase bude omrd. A snaha o co možná nevíc originality jde zase do háje... jsem si toho nevšiml. Tlak oleje se bude ale také hodit na vyčtení. Máte někdo fotku, jak to máte uděláno?
Re: Lukášův Zetor 3011
Ja som osobne tiez zastanca budikov. Na 69tke ho tiez mam. Zdruzeny pristrojovy palel mam origo a kontrolku oleja tam mam neobsadenu. Mam len zapojenu kontrolku dialkovych, kontrolku dobijania (nemam ampermeter) a zelenu kontrolku smeroviek (je len jedna). Ty mas na kazdu stranu smeroviek. Na tejto foto vidno ten holender a rurku pre tlakomer oleja. Je to ten pod najlievacim hrdlom.
Re: Lukášův Zetor 3011
reddriver: Já mám ponechanou jak kontrolku, tak jsem i zapojil budík. Kontrolku jsem si vyvedl vedle přístrojovky (zapojení je primitivní), tlakovou trubku jsem napojil místo zátky olejového kanálu, dutý šroub tam šel bez problémů zašroubovat. Trubku jsem použil novou z z 6911 a ohýbal a ohýbal...ale určitě by ti ji vyrobili i na míru.
Re: Lukášův Zetor 3011
anebo si za stovku či dvě necháš udělat hadici na míru - z jedný strany tzv. tlakoměrná koncovka (kulovej konec s převlečnou maticí, myslím že závit M12x1,5) do budíků, z druhý strany buď bendžo 10mm (pokud to chceš napojit přímo místo tlakovýho spínače pomocí dutého šroubu M10x1) nebo samec M10x1 (pokud budeš chtít obojí-jak tlakoměr, tak tlakovej spínač kontrolky), kterej pak zapojíš do kostky se 3-mi vývody M10x1, např. ze škody 120 na rozvod hydrauliky brzd, kterou pak napojíš pomocí dvojniplu M10x1 do vývodu původního tlakového spínače na motoru.
Edit: to banjo na druhém konci hadice se bude hodit pro obě varianty, do kostky se dá napojit přes dutý šroub M10x1 taky, a možná i snáze.
Edit: to banjo na druhém konci hadice se bude hodit pro obě varianty, do kostky se dá napojit přes dutý šroub M10x1 taky, a možná i snáze.