Zetor 3011 od Lukashila

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6635
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#736 Nový příspěvek od Lukashil »

A uz jsem nasel, v knizce traktory zetor, trysku do hlavy montujte tak, aby hrdlo vstrikovace bylo vzdaleno od svorniku max 1,5mm
8)
Fakt mi tato skutecnost doted unikala, vzdy jsem to montoval tak,.jak to nejlepe pasovalo na trubku, takze vetsinou spravne, pokud to nezmrsil nekdo prede mnou.
Uz aspon vim, na ktere dva valce mi 7211 chyta se zpozdenim, ale s prehrivanim ani tahem chvala bohu potize nebyly, kourivost se ale zhorsila po kontrole vstriku, a bylo mi divne proc .......


Dokonce jsem ani nevedel, ze se nesmi vstrikovaci trubka nahradit napr. Delsi
Vzdy jsem si myslel, ze kolik do ni na jednom konci cerpadlo prida, tolik vstrikovac vyplivne :-/

Clovek se cely zivot uci a cely zivot vim bezpecne jen to, ze nic nevim :co?:
A ja jsem vdecny, ze se najdou lide, co si sve vedomosti a zkusenosti nenechavaji pro sebe :valentyn:
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6635
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#737 Nový příspěvek od Lukashil »

Takze pratele, dnes jsem tu modrou mrdkuvzal na vyjiudku, stejnj kopec, stejny misto, stejna zavada. Slysim klepani, zastavim, stoupnu na plyn ani nezakouri a zdechne.
Starter ani nepootoci, za dve minuty.jedu dal.
Na dvorku jsem zabalil chladic do hadru a za chvilkuse hladina v chladici zacla hybat, takze termostat maka,.vodni pumpa taky.
Co ted?
Stydím se za tuto zem

pavel sk
Příspěvky: 12850
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#738 Nový příspěvek od pavel sk »

Nepridiera sa to na niektorom pieste na kruzkoch, ked po miernom zchladnuti ide zase?

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6635
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#739 Nový příspěvek od Lukashil »

Verim tomu, ale jak zjistit ktery, kdyz tlaky v cajku, i start byl dneska paradni.

Jediny co jsem si vsiml, ze v kopci nesel cerny kour souvisle ale jakoby prerusovane, zrejme jeden vstrikovac (ten co se mi pri utahovani prepadu pohly ty matky) ma rozhozeny tlak.
I kdyz myslim ze takhle kouril vzdycky.

A ten zvuk byl taky vzdyck takovej stekavej paf pag paf paf krdly krdly krdly krdly
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6635
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#740 Nový příspěvek od Lukashil »

Ale je mi strasne divny, ze kopec vyjede v pohode, a nad kopcem ujede jeste 600 metru a pak teprv zacne......
Stydím se za tuto zem

pavel sk
Příspěvky: 12850
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#741 Nový příspěvek od pavel sk »

To by presne sedelo na piest a kruzka.Motory Tatra+ V3S tiez chytalo len pri odlahceni s kopca. Potom ako si to postupne sadalo, prestalo to chytanie a motor jazdi dalej. Kolko to ma natocene mth.

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6635
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#742 Nový příspěvek od Lukashil »

Dle knihy praci lehce pres 500.
A to se pocitaji i curaci a svacici a kecaci pauzy.
Takze min.


No pokud ho jeste parkrat potrapim bud povoli a nebo se na tlacich ukaze ktery valec to je.
Nemuzu znicit nic dalsiho ne?

Ale ze kdyz jsem stoupl na plyn nebyl cerny kour, ostatni valce by se preci meli snazit ho pretlacit nebo ne?
Stydím se za tuto zem

pavel sk
Příspěvky: 12850
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#743 Nový příspěvek od pavel sk »

500mth. je uz dost a chytat by sa to uz nemalo. To sa stavalo skor pri prvych 100 mth. Uz ma ine nic nenapada :-/ Oleja to ma dost? Valce a piesty boli sprave sparovane podla tried A,B,C ? Napr. valec B -piest B. Inak uz fakt neviem.

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6635
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#744 Nový příspěvek od Lukashil »

Olej m7ads3 mogul, menen tyden pred poruchou i s plnoprutocnym filtrem
Chladic ze 40tky ursusa, v zime problem ohrat pres 60
V lete plny chladic sena a 80 na budiku.

Kdysi jsem vezl 7tunu s uhlim, trasa 7km vetsinou do kopce, prskticky celou cestu plny kominek cerneho koure a dal to v pohode, dokonce i v tom stejnem kopci jsem s tim tenkrat jel.
A minule jel jen s unhz500 a dnes solo


Oleje je 1mm nad horni ryskou, mereno na rovine pri soucasne teplote (vim ze by se nemela prelevat a neudelal jsem to schvalne, ale stary motor ho zral, tak deda davl bezn i cm pres rysku a jezdilo to)

Pisty i vlozky vsechny kolbenschmidt trida c, vyteckovana na pistu i vlozce, vsechny pismena na prave strane (u vacky)
Musel by jedine pist druheho valce (co mel v komurce to ciste vyplachle srdicko) uz od minuke byt nepatrne zdeformovany.

Muzu to tedy proverit cekanim, jak jsem psal?
Stydím se za tuto zem

red.bill
Příspěvky: 2076
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#745 Nový příspěvek od red.bill »

Těch možností je hafo... Když jsi motor dělal, nechával jsi úhlovat ojnice nebo si s nima nic nedělal? Může být jedna hnutá, starý vyběhaný motor to přežvejkal, v těsným tom dělá bordel. Ale tohle se mi nikdy nestalo a, že se několik motorů udělalo... Blbě obrobený píst, vložka atd... Buď neřešit a čekat co se posere nebo celý rozhazet a kouknout kde se to zadírá, to musí být vidět. Pokud se nezadírá vstřikovací čerpadlo ale elementy jsou tak těsný, že prodlém s nima se projeví hned. Jak nechodí lehce blbě dávkují naftu... Nějaký cestující bordel v nádrži/trubkách atd... To měli táta u liazky tahače, po rovině šlapala a jak přišel kopec bez výkonu, tak se v tom vrtali, motor snad i dělali a pořád stejný. Nakonec je ze zoufalosti napadlo vytáhnout sací trubky z nádrže a v nich byl nasátej nějaký hadr. To vypucovali a liána začala chodit ale netrvalo dlouho a kolega ji rozstřelil...

Natočení vstřiku v hlavě bych zase tolik nehrotil. Ač je to stejný jako bys trysku neměl na rysky ale pootočil jí kousek, zase s ním nejde otočit o půl kola... Rysku taky nastavíš od oka, neměříš to přesně pravítkem na desetiny mm...

Zpátky mám příhodu k tomu věčnýmu zadírání, takhle jsem "nafasoval" 815. Nic na ní pořádně nefungovalo, palubka kromě toho nejnutnějšího úplně mrtvá. Pustil jsi klíček a budík na mazání ti vylez na 4-6atm. a takový špeky... Tak jsem se nasral měl asi 2dny čas, tak aspoň rozhejbu to nejnutnější a tak. Vyměním čidlo na tlak mazání a milá tatra maže za studena na nějaký 2atm. Volám, že jako nic moc a chce to sehnat prověřený budík a mazání změřit ať se ví jestli to vůbec maže... Nebyl čas v pondělí honem do lomu pro pískovec, pak nějaký poskakování po stavbě a odpo na jinou stavbu 4kubíky betonu... V tom v tatřičce v kopci zamlátilo a zdechla(vůbec nepřelezla 160 na hlavách podle budíku ale tam to mají dost blbě řešený)... řeším co a jak, telefonuju, zkusím natočit a pohoda běží normálně, tak že to teda opatrně dojedu... ujel jsem ani ne 100m po rovině a to stejný... Motor v čoudu, takže honem druhou tatru, odtáhnout na stavbu, sklopit beton co na tom byl a odtáhnout na servis(na volno to běželo tak pohoda)... V servisu výsměch, že tatra nejde zadřít, že jsem koko.. atd. Že to jsou jen vstřiky nebo čerpadlo... Když to teda jakože opravily tak, že byl v tahu přesuvník na čerpadle, že to jezdí... no chvíli jsme se tam ještě dohadovali ale nemělo to cenu, ráno se má jít jezdit, tak to vezmu domů delší cestou přes kopec, že se ukáže. To dala úplně v poho tak asi opravdu dobrý. Ráno na stavbě bude se svážet suť z kopce na mezidepo a nahoru prázdný, to taky šlapalo. Pak sehnali plac kam ta suť šla uložit. Z kopce a po rovině pohoda, ke kopci šlapu si velká3, není kam pospíchat teplota zase kolem 160 a lup, tatra změní zvuk a zase stojí. Teď už to nějakou chvíli neprotočí ani startér. Chvilku jsem to trápil abych se někam uklidil, tak to vyfluslo i nějaký olej. Prostě motor ko... Znovu do servisu, tak to teda konečně rozházeli a výsledek? Protočená šála na ojnici a jak to málo mazalo, když se to víc ohřálo tak to ztratilo tlak do spojky větráku a zadíraly se poslední dva válce(ve větší rychlosti se to uchladilo náporem)... Přitom za studena ani za tepla v tom motoru nijak nemlátilo(mlácení začlo až vždycky těsně před zastavením) ani žádný jiný pazvuky...

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6635
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#746 Nový příspěvek od Lukashil »

Motor jsem ja nedelal a dotycny uz ma za sebou cestu posledni :'(

Ale leta delal doma vsechny stroje vcetne motoru, zetory, multicar, ify, v3s, desty, tatry.....
A ten motor po go jak pisu vyse tahal a tahal fest. Z toho co uz po go ten motor zazil byla ta posledni prihoda tak 40 procent zateze.....
Mazani zhasna uz pri startovani a rozsveci se 10 vterinpo zastaveni motoru.
Vodni pumpa nova s nalitkme zetor, pro 52 - 77, stejnou mam v 72ce.
Teplomer v kopci ukazuje v tehle zime 60. :-/

Vice lidi mi uz reklo ze si to nekdy sedne i samo, nebo max ten valec ztrati tlak, takze se casem prozradi sam a vymeni se.

Byl u me i clovek vo delal ty motory 50 let, tohle nikdy nezazil, aby byl mazly pist a mel dobre tlaky


Fakt potrebuju aby ten kram jezdil ve stipacce a obracaku, a ne se v tom furt vrtat
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6635
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#747 Nový příspěvek od Lukashil »

Jeste prosim malickost, pokud zmena delky vstrikovaci trubky (pise kniha traktory zetor) muze rozhodit pocatek vstriku na nekterem valci, tak vlastne kazdy z nas nastavi predvstrik jinak i podle delky sve vyrobene kapilary. Nepletu se?

Jinak k tomu zadirani:
Vsechny pisty jsem postupne otacel dospodni uvrate a do valce svitil i sahal, ani skrabanec :vztek:

Jinak pripominam ze jako predzvest ze se zase kousne se stejne jako minule ozvalo nejdriv trrrrrrrrrrrrrr ostre klepani, pak ani pres plny plyn nezakouril a okamzite zdechl, po necelych dvou minutach chytl a porad klepal, pres sroubovak to bylo slyset jak pres vicko zdvihacich tycek, takna vikach ventilu, tak na trubkach, a nez js vyridil telefon tak to pri vrceni na volnobeh zase prestalo, a dojel jsem 2 km domu bez projevu

Zde jsem zabalil chladic do hadru, cekal az uvidim ze se toci kapalina v chladici, teplomer nevylezl za 10 minut pres 80 a n plny plyn bylo v chladii videt ze priteka od termostatu voda.
Za 10 minut turovani motor stale v normalnim chodu bez potizi
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#748 Nový příspěvek od kaja.h »

To mi dělá i pionýr, je to prostě H fest.
Zadrnčí zaklepe a zdechne. Na stojánek , počkat a jedeš dál. Hlavně do kopce, po rovině vklidu pohoda.
Přeji mnoho zdaru, čau.
Jede traktor, je to Zetor 3011

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6635
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#749 Nový příspěvek od Lukashil »

A taky se mu to s vekem nelepsi?
Problem je ze tenhle to pred tim nedelal, a to sel do zaprahu mnohem vic
Stydím se za tuto zem

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Zetor 3011 od Lukashila

#750 Nový příspěvek od kaja.h »

To je divný, no právě se to moc nelepší. Taky sem si myslel, ale nic moc. Bylo to právě dost fest když jsem to sesazoval. :'(
Jede traktor, je to Zetor 3011

Odpovědět

Zpět na „Zetor 2011-4011“