ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Moderátor: Lukashil
ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Ahoj, zdravím všechny majitele traktorů. Můj děda vlastní ZETOR 4011 s velkou hranatou kabinou (vyrobena v Komárně), s kterým mám tu čest jezdit. Ale dávám do začátku nějaké fotky stroje mého kamaráda. Je to třicítka s motorem ze čtyřicet devítky... a každý díl má jinou barvu. Všechno je to značně rezavé, chybí spousta dílů. Z vlastní ješitnosti jsem se ujal zprovoznění toho "krámu".Prozatím sem dávám fotky z dnešního rána, kdy jsem "služební" terénní ještěrkou (motor 4001) vytáhl přes moře bahna tento stroj z kopřiv a kompletně ho pro začátek umyl. Po Novém roce se pustím do jeho zprovoznění a dodám další fotky. Nemáte někdo k prodeji nějaké díly na 3-válcový motor (výfukové, sací a vodní potrubí, zdvihací tyčky, víka ventilů, vahadla, hlavu kompresoru apod......)
- Přílohy
Naposledy upravil(a) Jára H. dne ned úno 08, 2009 9:02 pm, celkem upraveno 2 x.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Tady jsou ještě další fotky komanda z STS Chvojkovice-Brod, stroje u mě v práci na myčce a po umytí
Je to třicítka s lehkou nápravou a vzadu malými portály, ale je tam nabastlený motor je čtyřícet devítky. To vše v docela hrozném stavu, ale po umytí je to hned veselejší. Nemyslíte??
Je to třicítka s lehkou nápravou a vzadu malými portály, ale je tam nabastlený motor je čtyřícet devítky. To vše v docela hrozném stavu, ale po umytí je to hned veselejší. Nemyslíte??
Naposledy upravil(a) Jára H. dne ned úno 08, 2009 9:01 pm, celkem upraveno 3 x.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Tak Ti přeju hodně trpělivosti při práci.I takového vraku se dá udělat super traktor.
- octaviaman 1
- Příspěvky: 895
- Registrován: pon črc 09, 2007 10:27 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
No kámo čeká tě spousta práce !!!
Ale děláš opravdu dobrý skutek
Ale děláš opravdu dobrý skutek
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Už teď lituji, bude to opravdu fuška....Franta.cz píše:Tak Ti přeju hodně trpělivosti při práci.I takového vraku se dá udělat super traktor.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
zbožňuji staré krámy......octaviaman 1 píše:No kámo čeká tě spousta práce !!!
Ale děláš opravdu dobrý skutek
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
- pirat
- Příspěvky: 1569
- Registrován: stř led 02, 2008 8:41 pm
- Bydliště: Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
me se tyto traktory taky libi kdyby jsi chtel naky dily na na bazos.cz jich je na tricitku dost a pokud mozno tak posilej prubezne foto
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Jestli s toho uděláš krásný modrý trakor tak ti budu říkat BOREC!!
Zetor 3011 Zetor 6718 Zetor 7341
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
zas takovy problem to nebude ale prace natom bude dost to joantipo píše:Jestli s toho uděláš krásný modrý trakor tak ti budu říkat BOREC!!
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Můžu se zeptat, co to na té karoserii bylo původně napsané?
Jinak abych řekl pravdu, já něco takového vidět, taky to přitáhnu domů a pak toho taky lituju , ale z opravy bych zas takové obavy neměl
Přeji hodně štěstí
Jinak abych řekl pravdu, já něco takového vidět, taky to přitáhnu domů a pak toho taky lituju , ale z opravy bych zas takové obavy neměl
Přeji hodně štěstí
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Na přední kapotě není ani památky po štítku nebo znaku. Je tam pouze nečitelný nápis "prodej" a číslo 131. Traktor zakončil totiž svoji životní pouť v kravíně místního JZD, kde jezdil a poté stál a utržil řadu šrámů. Přední kapota je nabouraná až tak, že je promáčklý vzduchový filtr. Podle silného nánosu humusu jezdil s rozbitým vzduchovým filtrem dlouhou dobu.Přední blatníky padly za socialistickou vlast a zadní jsou hodně pomuchlané. Vše co prasklo nebo kde upadl šroub je heftnuté svářečkou... Na službu v kravíně dostal asi úplně nový motor ze 4911, protože válce jsou sice orezlé, ale v originálním výbrusu a blok motoru má na sobě pouze jednu vrstvu barvy. To znamená, že ještě nikdy nebyl v STS na generální opravě. Bohužel vidláci z kravína se nezaobírali výměnou oleje v motoru. Takže vnitřek motoru je zanesený silnou vrstvou karbonu a s motorem nejde otočit. Bojím se, že bude zadřený na klikovce. Kolem roku 1998 ho koupil od upadajícího nástupce JZD kamarád mého dědy jako vrak na náhradní díly (odtuď pochází číslo a nápis na kapotě). Potom asi 10 let stál na zahradě pod švestkou a přicházel o celou řadu dílů. Traktor má i technický průkaz, ale bohužel zrušený. Zatím jsem ho neviděl, ale zkusím ho vymámit, oscanovat a pověsit sem. Kdybych věděl, že je na prodej, tak by byl už můj. Letos v létě ho však koupil můj kamarád a s původním majitelem ho odtáhl ke svému domu. Odkud se minulou neděli dostal jen s pomocí DESTY a dočkal se prozatím sundání zdevastované kabiny a očisty, ale to je již výše popsáno. Po Novém roce vyndám a rozeberu motor a dočkáte se dalších fotek.Tom píše:Můžu se zeptat, co to na té karoserii bylo původně napsané?
Jinak abych řekl pravdu, já něco takového vidět, taky to přitáhnu domů a pak toho taky lituju , ale z opravy bych zas takové obavy neměl
Přeji hodně štěstí
Všem traktormenům přeji šťastné a veselé Vánoce.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Tak jsem to již nedočkavostí nevydržel a sundal jsem kapotu, blatníky, nádrž a vyndal a rozebral motor.
Bohužel není všechno zlato co se třpytí.... Motor již rozebraný někdo měl, protože jsou označené ojnice a těsnění jsou "posichrována" Hermetikem. To by bylo to nejmenší, ale nezbývá mi nic jiného než si myslet, že minulý komunistický režim produkoval lidi, kterým bylo všechno úplně jedno, když všechno patřilo všem. Když pominu nahulené šrouby nakřivo přes závit nebo tak dlouhé, že se na konci opřely a vlastně nebyly ani utažené, tak mechanik, který montoval motor do traktoru se neobtěžoval nandat vodící kolíky do bloku motoru a nevystředěný motor s převodovkou dokonal dílo zkázy, které je vidět na fotkách - ve spojkové lamele není ani náznak po ozubení a ani výstupní hřídel z převodovky na tom není dvakrát nejlíp. Dokonce hřídel má na moje gusto až moc velkou zemědělskou vůli. Budu nucen se podívat i do převodovky jak je na tom ložisko. Jinak klikovka je přidřená, ale vypadá, že půjde přebrousit. Škoda jedné ojnice, přidřela se tak hodně až zčernala. (bude muset přijít asi nová) Písty jsem bohužel musel "vyhnat" z válců pomocí palice a čepu z tankového pásu. Motor byl asi dlouhou dobu bez hlav a voda která tam napršela dokonala dílo zkázy... Jinak jsem dnešní odpoledne opět strávil mytím rozebraného motoru. Použil jsem chemikálii, která se má ředit 1:10 a i potom odstojně čistí. Vůbec jsem ji neředil a budu muset čistící cyklus ještě jednou opakovat. Ale z největšího humusu je motor umytý.... Pokračování asi další víkend až se kouknu do převodovky.
Bohužel není všechno zlato co se třpytí.... Motor již rozebraný někdo měl, protože jsou označené ojnice a těsnění jsou "posichrována" Hermetikem. To by bylo to nejmenší, ale nezbývá mi nic jiného než si myslet, že minulý komunistický režim produkoval lidi, kterým bylo všechno úplně jedno, když všechno patřilo všem. Když pominu nahulené šrouby nakřivo přes závit nebo tak dlouhé, že se na konci opřely a vlastně nebyly ani utažené, tak mechanik, který montoval motor do traktoru se neobtěžoval nandat vodící kolíky do bloku motoru a nevystředěný motor s převodovkou dokonal dílo zkázy, které je vidět na fotkách - ve spojkové lamele není ani náznak po ozubení a ani výstupní hřídel z převodovky na tom není dvakrát nejlíp. Dokonce hřídel má na moje gusto až moc velkou zemědělskou vůli. Budu nucen se podívat i do převodovky jak je na tom ložisko. Jinak klikovka je přidřená, ale vypadá, že půjde přebrousit. Škoda jedné ojnice, přidřela se tak hodně až zčernala. (bude muset přijít asi nová) Písty jsem bohužel musel "vyhnat" z válců pomocí palice a čepu z tankového pásu. Motor byl asi dlouhou dobu bez hlav a voda která tam napršela dokonala dílo zkázy... Jinak jsem dnešní odpoledne opět strávil mytím rozebraného motoru. Použil jsem chemikálii, která se má ředit 1:10 a i potom odstojně čistí. Vůbec jsem ji neředil a budu muset čistící cyklus ještě jednou opakovat. Ale z největšího humusu je motor umytý.... Pokračování asi další víkend až se kouknu do převodovky.
Naposledy upravil(a) Jára H. dne ned úno 08, 2009 9:00 pm, celkem upraveno 3 x.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Tady jsou ještě další fotky z rozebírání motoru
- Přílohy
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
- pirat
- Příspěvky: 1569
- Registrován: stř led 02, 2008 8:41 pm
- Bydliště: Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
mas ta tu opravu nejaky omezeny rozpocet ??? nebo predpoklad na kolik to vyjde kdyz ted vidis co vsechno je tam potreba vymenit teda zatim az na tu prevodovku ??? a do jake barvy by ten traktor mel jit ?????
Re: ZETOR 3011 (s motorem 4901)
Barva je to poslední. Rozpočet byl původně 15000 Kč s tím, že vyřeším mechanické věci (vypouzdrovat přední nápravu, povymezovat vůli řízení, opravit brzdy a rozdejchat motor) a něco málo my zbyde za práci a kamarád (majitel) si pořesí estetickou část věci tj. lak. Po novém roce začnu zjišťovat ceny ND, které budu muset koupit nové, ale vzhledem k poškození motoru, spojky a to nevím co mě čeká v převodovce už nyní se obávám, že přesáhnu stanovený rozpočet....pirat píše:mas ta tu opravu nejaky omezeny rozpocet ??? nebo predpoklad na kolik to vyjde kdyz ted vidis co vsechno je tam potreba vymenit teda zatim az na tu prevodovku ??? a do jake barvy by ten traktor mel jit ?????
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ