Zetor 25K
Re: Zetor 25K
výbušný je aj olej, pred dvoma rokmi niekto rezal 200 l sud flexou v zťs v dubnici. potom bol viac krát v správach...
Re: Zetor 25K
Ja som tú nádrž nijako špeciálne nepripravoval, len vypustil naftu. Ak chceš, vyfúkaj ju vysávačom.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25K
Dlhšiu dobu som sa neozval, fórum som síce sledoval, ale v podstate len ako čitateľ. Vždy mi mnoho času zaberie pridavanie fotiek a tak som to odkladal. Medzitým mi odišiel PC kde som mal archivované nejaké fotky, dúfam že sa k nim ešte dostanem.
Traktor som dal z väčšej časti do poriadku po vizuálnej stránke, celý som ho odstrojil, oškrabal od nanosov starej farby a mastnoty až na holy kov a nasledne som ho namaľoval polyuretanovou farbou. Plechy som urobil zatiaľ spredu po volant, čiže maska, plech nad motor,nádrž a prístrojovka. Ostáva sedačka a zadné blatníky, a kolesá ale tie treba pieskovať.
Ďalej som spravil som novú elektriku, aj keď mám problém so smerovkami, neblikajú ale len svietia. Postupoval som podľa schémy čo koluje tu na fóre, aj som vymenmnil prerušovač a stále len svietia. Rozmýšľam, či nemôže byť problém malý alebo naopak veľký odpor žiarovky (zatiaľ je zapojený len predok a nie je zapojená kontrolka na palubovke)?
Najbližšie by som sa chcel zaoberať vôľou v riadení, výmenou čapov na riadení a ložísk v nábojoch.
Našiel som VIN a mám doklad, že traktor bol v minulosti evidovaný, preto by som rád vyskúšal dostať ho na normálne papiere, kde je podmienka STK... preto mi ho treba pripraviť tak aby prešiel
Z mála foto čo mám momentálne k dispozícii:
osadeny bateriovy spinač:
Chladič
Striekanie dielov - epoxidovy plnič si nesadol s podkladom a "seknul" sa
diely v plniči
Nastriekane diely:
Medzitym sa v okolí ukázal na predaj pluh PN 252, tak som neváhal
Ešte mám na ňom mnoho práce, ale teším sa aj z maličkostí, ktoré sa mi podaria...
Traktor som dal z väčšej časti do poriadku po vizuálnej stránke, celý som ho odstrojil, oškrabal od nanosov starej farby a mastnoty až na holy kov a nasledne som ho namaľoval polyuretanovou farbou. Plechy som urobil zatiaľ spredu po volant, čiže maska, plech nad motor,nádrž a prístrojovka. Ostáva sedačka a zadné blatníky, a kolesá ale tie treba pieskovať.
Ďalej som spravil som novú elektriku, aj keď mám problém so smerovkami, neblikajú ale len svietia. Postupoval som podľa schémy čo koluje tu na fóre, aj som vymenmnil prerušovač a stále len svietia. Rozmýšľam, či nemôže byť problém malý alebo naopak veľký odpor žiarovky (zatiaľ je zapojený len predok a nie je zapojená kontrolka na palubovke)?
Najbližšie by som sa chcel zaoberať vôľou v riadení, výmenou čapov na riadení a ložísk v nábojoch.
Našiel som VIN a mám doklad, že traktor bol v minulosti evidovaný, preto by som rád vyskúšal dostať ho na normálne papiere, kde je podmienka STK... preto mi ho treba pripraviť tak aby prešiel
Z mála foto čo mám momentálne k dispozícii:
osadeny bateriovy spinač:
Chladič
Striekanie dielov - epoxidovy plnič si nesadol s podkladom a "seknul" sa
diely v plniči
Nastriekane diely:
Medzitym sa v okolí ukázal na predaj pluh PN 252, tak som neváhal
Ešte mám na ňom mnoho práce, ale teším sa aj z maličkostí, ktoré sa mi podaria...
Zetor 25A, 2x Zetor 25K viewtopic.php?t=95688
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
Re: Zetor 25K
janci, pekná práca . Ale úprimne závidím ten pluh, hrozne sa mi páči, tiež by som rád mal taký doma
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Zetor 25K
Pekne to robíš. Tie smerovky ak nemáš zapojené predné aj zadné žiarovky tak s klasickým prerušovačom to nepôjde. Ten funguje na princípe ohrevu bimetalického kontaktu pretekajúcim prúdom a keď je malá záťaž, tak sa dostatočne neohreje a nespína tak ako má.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25K
Ja som si práve preto urobil elektronický.
Aj keď zapojíme príves, tak blikať bude stále rovnako. Nezávislé od záťaže
Aj keď zapojíme príves, tak blikať bude stále rovnako. Nezávislé od záťaže
Re: Zetor 25K
Ďakujem , snažím sa, ide to celkom pomaly, lebo mám na to čas jedine po víkendoch, aj to sa mi nedá každý.
Na pluhu je ešte robota, tá zalomená hriadeľ má loker a už ho vymedzovali navarením roxoru, celý ten kus bude treba nechať vypáliť a urobiť to nanovo. Ale vzhľadom k cene nebolo o čom špekulovať, bol som rád že som ho zohnal, aj keď zvyšok rodiny to vnímal trochu inak a moju radosť nezdieľal... Neviem ako orie, ešte som ho neskúšal, ale dúfam že nie je natiahnutý. Naoko nevyzerá byť a pôvodný majiteľ sa dušoval že orie krásne, tak dúfam že netáral... Inak som prekvapený, aký masívny kus železa to je. Ursus, budem na teba pamätať, ak taký niekde uvidím, dám ti vedieť.
Čo sa týka smeroviek, zadné zapojené nemám a aj keď som netušil ako pracuje prerušovač, mal som tušenie, že pes bude zakopaný v tej chýbajúcej kabeláži smerom dozadu. Ďakujem za usmernenie, už som sa začal obávať, že to budem musieť prekáblovať.
Na pluhu je ešte robota, tá zalomená hriadeľ má loker a už ho vymedzovali navarením roxoru, celý ten kus bude treba nechať vypáliť a urobiť to nanovo. Ale vzhľadom k cene nebolo o čom špekulovať, bol som rád že som ho zohnal, aj keď zvyšok rodiny to vnímal trochu inak a moju radosť nezdieľal... Neviem ako orie, ešte som ho neskúšal, ale dúfam že nie je natiahnutý. Naoko nevyzerá byť a pôvodný majiteľ sa dušoval že orie krásne, tak dúfam že netáral... Inak som prekvapený, aký masívny kus železa to je. Ursus, budem na teba pamätať, ak taký niekde uvidím, dám ti vedieť.
Čo sa týka smeroviek, zadné zapojené nemám a aj keď som netušil ako pracuje prerušovač, mal som tušenie, že pes bude zakopaný v tej chýbajúcej kabeláži smerom dozadu. Ďakujem za usmernenie, už som sa začal obávať, že to budem musieť prekáblovať.
Zetor 25A, 2x Zetor 25K viewtopic.php?t=95688
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
Re: Zetor 25K
Ten elektronický je asi najelegantnejšie riešenie.
Kde si si dával vyleptať plošák?
Kde si si dával vyleptať plošák?
Zetor 25A, 2x Zetor 25K viewtopic.php?t=95688
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
Re: Zetor 25K
prekablovat nemusis nic.
Ja som nasiel schemu na internete, ale ako vzdy, boli potrebne drobne upravy a doladenie hodnot odporov, aby sa to blikanie podobalo na realne.
Tu je uz mnou upravena schema:
Plosny spoj som pouzil maly odrezok univerzalneho:
Na tom som to vybudoval a potom zalial do Mamutu. Ten zlty obal je vrchnak z obalu na nahradne noze pre vysuvaci nozik, ten najvacsi. Da sa pouzit hocico:
Na plosak som naletoval fast - on konektory ako vstup a vystup.
Velmi velka vyhoda tohto zapojenia je, ze nepotrebuje zemniaci vodic. Je to teda 100% nahrada za ten klasicky.
tu je hotovy:
tu je blikanie:
Ja som nasiel schemu na internete, ale ako vzdy, boli potrebne drobne upravy a doladenie hodnot odporov, aby sa to blikanie podobalo na realne.
Tu je uz mnou upravena schema:
Plosny spoj som pouzil maly odrezok univerzalneho:
Na tom som to vybudoval a potom zalial do Mamutu. Ten zlty obal je vrchnak z obalu na nahradne noze pre vysuvaci nozik, ten najvacsi. Da sa pouzit hocico:
Na plosak som naletoval fast - on konektory ako vstup a vystup.
Velmi velka vyhoda tohto zapojenia je, ze nepotrebuje zemniaci vodic. Je to teda 100% nahrada za ten klasicky.
tu je hotovy:
tu je blikanie:
Re: Zetor 25K
keby bol zaujem, mozem 2-3 ks zmastit.
Re: Zetor 25K
Pozdravujem po dlhšej dobe!
Cez vikend som mal trochu casu a nebola ani nejaka velka zima (nemam vykurovanu garaz), tak som sa pustil do prestavby olejoveho filtra na kartusu. Tymto dakujem Rosch8 -ovi za nakres a Mihimu za vytocenie medzikusu. Drziak filtrov som zlozil a ocistil od farby, rovnako tak plastove banky.
Od soboty vecera ma vsak trapi olej, aky tam mam naliat. Netusim aky olej tam je teraz naliaty, povodny majitel mi povedal raz ze M6A, neskor ze M6AD, cize na to sa spolahnut neviem. Aj v sobotu a aj vcera vsak bol na moje prekvapenie pomerne tekuty, ocakaval som ze sa bude tahat ako redsi med (boli asi 4 stupne).
Zatial som sice vylilal len to co bolo vo filtroch (studene, nestartoval som), ale neviem co si mam mysliet, rozhodujuce pre utvorenie si nazoru bude zrejme az ked zhodim ventilove viko a olejovu vanu a co tam najdem. Olej si sice zvyknem na autach menit doma sam, ale zatial to vzdy boli nerozoberatelne odstredivky a kartuse, cize co v nich bolo neviem. Preto ma mozno trochu prekvapilo, co som nasiel na sitkach. Na druhej strane, filter sluzi na to, aby sa tam zachytili necistoty...
Je mi jasne, ze nebolo nejako extra teplo a ten olej bol hustejší a ktovie kedy bol skutočne menený, ale predne sitko bolo podla mna riadne zasvinene kalom, ten kal mal konzistenciu mazutu a sitko bolo podla mna do polovce zapchate.
Takto vyzeraju sitka:
Zadne sitko bolo relativne ciste, boli tam nejake ciastocky (ako keby piesok alebo prach), ale bolo vidno strukturu sitka, kdezto predne bolo zanesene. Je to podla vas bezny stav?
Napriek tomu ze sa obycajne rozhodujem racionalne, teraz si uvedomujem, ze sa rozhodujem ci naliat M6A alebo M6AD sposobom typickym zenskemu pokoleniu v predajni obuvi Proste neviem.
M6A by bola asi racionalna volba aby som to nahodou nepridrel, ale cistenie usadenin vo vani a v sacom kosi je spinava praca a navyse sa obavam ze casom prestane byt dostupny a budem to aj tak riesit znova.
Motor jazdeny na M6AD som nikdy zvnutra nevidel. Nemate nahodou niekto vyfotene, ako zvnutra vyzera motor jazdeny na M6AD?
Pokiaľ je sucasna napln neznama a je moznost ze je tam M6A, uvazujem nad preventivnym vycistenim motora a hlavy benzinom (aspon kam sa dostanem zarohakom), nasledne M6AD a skratit interval vymeny, ale ma to zmysel, najmä ak nevycistim (a to nevycistim) kluku a kanaly? Znamy mi poradil vyplachnut to naftou (pouzitou na sposob preplachoveho oleja) a naliat M6AD, ale to sa mi zda az moc "punkove" riesenie. Osobne by som to skor riesil nejakym normalnym olejom, chvilu na nom povrcat, vypustit a vymenit filter a tuto proceduru parkrat opakovat.
Ak tam ale dam nakoniec M6A, nemoze sa stat, ze mi kartusu zapchaju karbonove "sople" a znefunkcnia tak filtraciu?
J.
Cez vikend som mal trochu casu a nebola ani nejaka velka zima (nemam vykurovanu garaz), tak som sa pustil do prestavby olejoveho filtra na kartusu. Tymto dakujem Rosch8 -ovi za nakres a Mihimu za vytocenie medzikusu. Drziak filtrov som zlozil a ocistil od farby, rovnako tak plastove banky.
Od soboty vecera ma vsak trapi olej, aky tam mam naliat. Netusim aky olej tam je teraz naliaty, povodny majitel mi povedal raz ze M6A, neskor ze M6AD, cize na to sa spolahnut neviem. Aj v sobotu a aj vcera vsak bol na moje prekvapenie pomerne tekuty, ocakaval som ze sa bude tahat ako redsi med (boli asi 4 stupne).
Zatial som sice vylilal len to co bolo vo filtroch (studene, nestartoval som), ale neviem co si mam mysliet, rozhodujuce pre utvorenie si nazoru bude zrejme az ked zhodim ventilove viko a olejovu vanu a co tam najdem. Olej si sice zvyknem na autach menit doma sam, ale zatial to vzdy boli nerozoberatelne odstredivky a kartuse, cize co v nich bolo neviem. Preto ma mozno trochu prekvapilo, co som nasiel na sitkach. Na druhej strane, filter sluzi na to, aby sa tam zachytili necistoty...
Je mi jasne, ze nebolo nejako extra teplo a ten olej bol hustejší a ktovie kedy bol skutočne menený, ale predne sitko bolo podla mna riadne zasvinene kalom, ten kal mal konzistenciu mazutu a sitko bolo podla mna do polovce zapchate.
Takto vyzeraju sitka:
Zadne sitko bolo relativne ciste, boli tam nejake ciastocky (ako keby piesok alebo prach), ale bolo vidno strukturu sitka, kdezto predne bolo zanesene. Je to podla vas bezny stav?
Napriek tomu ze sa obycajne rozhodujem racionalne, teraz si uvedomujem, ze sa rozhodujem ci naliat M6A alebo M6AD sposobom typickym zenskemu pokoleniu v predajni obuvi Proste neviem.
M6A by bola asi racionalna volba aby som to nahodou nepridrel, ale cistenie usadenin vo vani a v sacom kosi je spinava praca a navyse sa obavam ze casom prestane byt dostupny a budem to aj tak riesit znova.
Motor jazdeny na M6AD som nikdy zvnutra nevidel. Nemate nahodou niekto vyfotene, ako zvnutra vyzera motor jazdeny na M6AD?
Pokiaľ je sucasna napln neznama a je moznost ze je tam M6A, uvazujem nad preventivnym vycistenim motora a hlavy benzinom (aspon kam sa dostanem zarohakom), nasledne M6AD a skratit interval vymeny, ale ma to zmysel, najmä ak nevycistim (a to nevycistim) kluku a kanaly? Znamy mi poradil vyplachnut to naftou (pouzitou na sposob preplachoveho oleja) a naliat M6AD, ale to sa mi zda az moc "punkove" riesenie. Osobne by som to skor riesil nejakym normalnym olejom, chvilu na nom povrcat, vypustit a vymenit filter a tuto proceduru parkrat opakovat.
Ak tam ale dam nakoniec M6A, nemoze sa stat, ze mi kartusu zapchaju karbonove "sople" a znefunkcnia tak filtraciu?
J.
Zetor 25A, 2x Zetor 25K viewtopic.php?t=95688
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
Re: Zetor 25K
motor vycistit, co sa da.
Hlavu, karter, regulator. (v regulatore je stabilna hladina oleja asi 0,2 -0,3 dcl.)
poumyvat.
potom naliat cisty olej a nedavat este filter. Podlozit vedro a tocit klukou s motorom, kym z nezacne prudit cisty olej z drziaka filtra.
Potom nasadit filter. Tocit dalej, kym sa v hlave neobjavi olej.
Olej potom po niekolkych hodinach vymenit, takze tento prvy bude ako preplachovaci.
Potom podla znecistenia vymenit este raz a motor by uz mal byt cisty.
Ja som to takto urobil a v pohode.
Zadretie hrozi iba ak sa motor nevycisti. Vtedy olej uvolni vsetok bordel a nesie ho zo sebou do kanalov, ktore sa mozu upchat.
Ked sa motor vycisti, tak zadretie nehrozi.
M6AD je letny olej SAE30.
Celorocny je napriklad M8AD. Je vhodny do starsich motorov, co Z25 splna.
Pripadne M7ADX Uniol.
Hlavu, karter, regulator. (v regulatore je stabilna hladina oleja asi 0,2 -0,3 dcl.)
poumyvat.
potom naliat cisty olej a nedavat este filter. Podlozit vedro a tocit klukou s motorom, kym z nezacne prudit cisty olej z drziaka filtra.
Potom nasadit filter. Tocit dalej, kym sa v hlave neobjavi olej.
Olej potom po niekolkych hodinach vymenit, takze tento prvy bude ako preplachovaci.
Potom podla znecistenia vymenit este raz a motor by uz mal byt cisty.
Ja som to takto urobil a v pohode.
Zadretie hrozi iba ak sa motor nevycisti. Vtedy olej uvolni vsetok bordel a nesie ho zo sebou do kanalov, ktore sa mozu upchat.
Ked sa motor vycisti, tak zadretie nehrozi.
M6AD je letny olej SAE30.
Celorocny je napriklad M8AD. Je vhodny do starsich motorov, co Z25 splna.
Pripadne M7ADX Uniol.
Re: Zetor 25K
Rozdiel medzi M6A a M6AD je v prítomnosti detergentov, teda prísad proti usádzaniu nečistôt. Z hľadiska viskozity sú rovnocenné. Teda motor prevádzkovaný dlhodobo na M6AD bude primerane čistý, resp. podobne čistý ako napr. pri oleji M8AD a pod. Problém jednorozsahového oleja M6A a M6AD je v tom, že pri nízkych teplotách ten "hustý" olej neprechádza filtrami a v lepšom prípade ide obtokom, čím sa motor síce maže, ale nefiltrovaným olejom. Preto je lepšie použiť viacrozsahový olej, ktorý je "riedky" aj pri nízkych teplotách hneď ide cez filtre a celkovo doba, kým sa prvý olej dostane na mazacie miesta po naštartovaní sa výrazne skracuje.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25K
Ďakujem chlapi!
Možno sa hlúpo spýtam, ale môžem to čistiť benzínom na poskladanom motore (len dám z neho dole dekle) v smere zhora nadol - aby som už nedaval dole hlavu? Nakoniec spláchnuť naftou do olejovej vane a tu vycistit extra aj so sacim kosom? Alebo hlava dolu?
Na dekle a spol. čo odmontujem použijem supermafrasol, je to hydroxid sodný a ten takýto humus dobre rozpúšťa. Vnútro motora budem musieť vyčistiť asi len niečím na ropnej báze, aby mi to nezahrdzavelo.
Ako a čím ste Vy čistili?
Možno sa hlúpo spýtam, ale môžem to čistiť benzínom na poskladanom motore (len dám z neho dole dekle) v smere zhora nadol - aby som už nedaval dole hlavu? Nakoniec spláchnuť naftou do olejovej vane a tu vycistit extra aj so sacim kosom? Alebo hlava dolu?
Na dekle a spol. čo odmontujem použijem supermafrasol, je to hydroxid sodný a ten takýto humus dobre rozpúšťa. Vnútro motora budem musieť vyčistiť asi len niečím na ropnej báze, aby mi to nezahrdzavelo.
Ako a čím ste Vy čistili?
Zetor 25A, 2x Zetor 25K viewtopic.php?t=95688
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan