Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jožko, chceš to mať dobové? Preto nie plnoprietok? Lebo z funkčného hľadiska je určite lepší plnoprietok. Ja by som už na motor po GO nedal tie sitka a obtok. Ale tak však toto tiež funguje, keď sa to pravidelne čistí. Mne sa páči, že tá príruba je skrytá a filter stojí 2.5€ (zadarmo).
Mňa skôr hnevá, že už druhý krát som zhadzoval držiak filtrov kvôli drobnému úniku a ono mi to tečie niekde od kompresora alebo od olejoveho čerpadla cez tesnenie.
Mňa skôr hnevá, že už druhý krát som zhadzoval držiak filtrov kvôli drobnému úniku a ono mi to tečie niekde od kompresora alebo od olejoveho čerpadla cez tesnenie.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jančo, s tými sitkami to 60 rokov fungovalo, nevidím dôvod to meniť. U nás ten traktor už pracovať nebude . A takmer všetko sa snažím zachovať original, ale len v rámci možností, nerobím z toho perfekt veterána. Ešte tu bola možnosť namiesto filtračnej vložky použiť jemné sitká z majora, tých mám tiež dosť
Dnes som doma našiel druhé zdvíhatká, bohužiaľ tiež nie sú ok. Tie kolieska (kladky) sú lepšie, ale tie čapíky, hriadeľky sú zodraté, viď foto:
Priemer tej mini osky je 10,01mm, v mieste opotrebenia iba 9,70mm, meral som len digitálnou šublérou. Dáka rada čo s tým? Dať tie osky vyrobiť nové? Vyzerá to byť brúsené, povrchovo kalené. Kde mi to vyrobia? Budem vďačný za každú radu.....
Dnes som doma našiel druhé zdvíhatká, bohužiaľ tiež nie sú ok. Tie kolieska (kladky) sú lepšie, ale tie čapíky, hriadeľky sú zodraté, viď foto:
Priemer tej mini osky je 10,01mm, v mieste opotrebenia iba 9,70mm, meral som len digitálnou šublérou. Dáka rada čo s tým? Dať tie osky vyrobiť nové? Vyzerá to byť brúsené, povrchovo kalené. Kde mi to vyrobia? Budem vďačný za každú radu.....
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Kalené valcové kolíky sa dajú kúpiť. Na koncoch nemusia byť tie rovnobežné plôšky, ale robili sa aj tak, že na koncoch boli valcové osadenia. No na sústruhu to len tak neurobíš, možno s nejakým špeciálnym nožom... To by chcelo brúsku na guľato.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jozko, pises, ze s tymi sitkami to 60 fungovalo...a co ked nefungovalo, resp. fungovalo nedostatocne?
Ja som sa zatial vzdy snazil dat vsade, kde boli sitka papierovu vlozku. Este so nemal v ruke ziadne sitka, ktoré by ma uz len svojim vyzorom presvedcili, ze to moze byt dobre. Bud boli dotrhane, totalne zakarbonovane alebo pokryvene. Jedine, ze by sa kupili celkom nove. To uz som kdesi videl v ponuke, ale cena bola rádovo vyšia od papierovej vložky resp od prerobenia na plnoprietok.
Ja som sa zatial vzdy snazil dat vsade, kde boli sitka papierovu vlozku. Este so nemal v ruke ziadne sitka, ktoré by ma uz len svojim vyzorom presvedcili, ze to moze byt dobre. Bud boli dotrhane, totalne zakarbonovane alebo pokryvene. Jedine, ze by sa kupili celkom nove. To uz som kdesi videl v ponuke, ale cena bola rádovo vyšia od papierovej vložky resp od prerobenia na plnoprietok.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Dušan, rád ťa vidím
Ja mám s tými sitkami dobré skúsenosti, videl som už zakarbónované aj poškodené... a áno, čistenie je otrava. Ale mám ich doma dosť, v perfektnom stave a do majora som dokonca dával fungl nové . Ale aj staré boli dobré. Ak by si dáke potreboval, nie je problém .
Ale skús mi poradiť s tými zdvíhatkami. Môžem tú "osku" kladky nahradiť kaleným valcovým kolíkom? Trebárs niečím takýmto:
https://www.fabory.com/sk/valcov%c3%bd- ... 407&page=8
Akurát ešte neviem, či mi predajú zopár kusov
Ja mám s tými sitkami dobré skúsenosti, videl som už zakarbónované aj poškodené... a áno, čistenie je otrava. Ale mám ich doma dosť, v perfektnom stave a do majora som dokonca dával fungl nové . Ale aj staré boli dobré. Ak by si dáke potreboval, nie je problém .
Ale skús mi poradiť s tými zdvíhatkami. Môžem tú "osku" kladky nahradiť kaleným valcovým kolíkom? Trebárs niečím takýmto:
https://www.fabory.com/sk/valcov%c3%bd- ... 407&page=8
Akurát ešte neviem, či mi predajú zopár kusov
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
No, s tými zdvíhatkami vstrekovacieho čerpadla ste mi moc nepomohli . To ich naozaj nik neopravoval? Kúpil som tie kalené valcové kolíky, ale nie sú tak tvrdé ako tie original hriadeľky. Skúšal som to iba ihlovým pilníkom, do originalu sa "nechytá". A teď bábo raď!
Inak mi prišiel klaksón od Roba, tak som to skúšal do volantu. Ale tie dve tenké dierky boli upchaté. Jedna šla prečistiť vrtákom, v tej druhej bol zalomený ten tenký kolík. skúšal som to vyraziť, ale márne. Na noc som to nastriekal uvoľnovačom, ale nepomohlo. Na rad prišla aj teplovzduška, vyrážače... ano nechcite vedieť, koľko času som s tým zabil . Ale podarilo sa, kolík je vonku. Ale nebolo to bez strát, jeden vyrážač pokrivený, druhý zlomený...
zvyšok kolíku, žltý drát asi mosadz alebo meď? Bolo to riadne zaoxidované
Ešte som odvŕtal dve trubky v hlave, ktoré fučali.
Chcel som ich nahradiť plechovými trubkami. Ale tie majú trochu väčší priemer . Diera v hlave je 19,74 a trubka má presne 20,0mm. To tam asi nedostanem. Najhoršie je, že nemám žiadny dielenský lis. Tie trubky budem musieť "stočiť", otázka znie: aký presah tam mám nechať?
Inak mi prišiel klaksón od Roba, tak som to skúšal do volantu. Ale tie dve tenké dierky boli upchaté. Jedna šla prečistiť vrtákom, v tej druhej bol zalomený ten tenký kolík. skúšal som to vyraziť, ale márne. Na noc som to nastriekal uvoľnovačom, ale nepomohlo. Na rad prišla aj teplovzduška, vyrážače... ano nechcite vedieť, koľko času som s tým zabil . Ale podarilo sa, kolík je vonku. Ale nebolo to bez strát, jeden vyrážač pokrivený, druhý zlomený...
zvyšok kolíku, žltý drát asi mosadz alebo meď? Bolo to riadne zaoxidované
Ešte som odvŕtal dve trubky v hlave, ktoré fučali.
Chcel som ich nahradiť plechovými trubkami. Ale tie majú trochu väčší priemer . Diera v hlave je 19,74 a trubka má presne 20,0mm. To tam asi nedostanem. Najhoršie je, že nemám žiadny dielenský lis. Tie trubky budem musieť "stočiť", otázka znie: aký presah tam mám nechať?
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Drôt v klaksóne bol z cinoveho bronzu pôvodne. Teraz dávam nerez.
Trúbky výmen všetky 4. Tu sa neoplatí šetriť.
Kľudne diery prekalibruj na 20mm vrtákom. Toľko majú normálne.
Vitaj vo svete Z25, kde aj jedna matica zaberie pol dna.
Tak to chodí
Hlavne ze sa to nakoniec podarilo.
Trúbky výmen všetky 4. Tu sa neoplatí šetriť.
Kľudne diery prekalibruj na 20mm vrtákom. Toľko majú normálne.
Vitaj vo svete Z25, kde aj jedna matica zaberie pol dna.
Tak to chodí
Hlavne ze sa to nakoniec podarilo.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ja tam mam kalené koliky...z nejakej metráže. Po viac ako 10tich rokoch žiaden známky opotrebenia. Daval som tam aj nové bronzové puzdierka...
Tie diery v hlave by bolo dobré prebehnúť vystružníkom...
Ten priemer zmeriam...to je akési malé...
Tie diery v hlave by bolo dobré prebehnúť vystružníkom...
Ten priemer zmeriam...to je akési malé...
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jožko, nechceš tam dať radšej medené trúbky a pretočiť ich na väčší priemer? Lebo aj teraz tam máš medené ako vidim. Takže ja by som dal radšej medené ako obyčajné. Ale je to v podstate jedno. S tým volantom si sa vytrápil. Človek si myslí, že podrobí a zasekne sa na 1 matici.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jozko, to mas tie rúrky z Vradista? Ak ano tak nic nestacaj ani nevŕtaj. Ide to tam. A ako náhradu lisu na natlačenie rúrky do hlavu použi závitovu tyč. Akurát by som na jednej strane rurky, ktorú natláčas urobil sustruhom nábeh, aby si ju lepšie trafil do tej druhej dierky.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Páni, ďakujem za povzbudivé slová Ten volant som mohol vyriešiť navŕtaním nových dier, ale to by bolo na môj vkus moc jednoduché, takto som to riešiť nechcel . To bola až posledná štácia. Inak volant je ešte dosť zachovalý, zatiaľ som na ňom nechcel meniť veniec...ale časom ktovie
Jančo66: medenné trubky nie, jedine že by boli sústružené, presné...
Dušan, áno z Vrádišťa. Rozmýšľal som aj nad tým, nalisovať ich tam, aspoň skúsiť. Preto som sa pýtal, aký presah tam nechať. Lebo 0,25mm sa mi zdá dosť , bál som sa že to tam nepôjde....
Jančo66: medenné trubky nie, jedine že by boli sústružené, presné...
Dušan, áno z Vrádišťa. Rozmýšľal som aj nad tým, nalisovať ich tam, aspoň skúsiť. Preto som sa pýtal, aký presah tam nechať. Lebo 0,25mm sa mi zdá dosť , bál som sa že to tam nepôjde....
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
tam nemusi byt presah. Ja ich davam volne dnu. Aby bolo miesto na loctite. Drzia to potom tie rozlisovane goliere.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Robert, ok ale aj tak by som bol radšej keby tam tie trubky boli bez vôle.
Inak som vyrobil tie hriadeľky zdvíhatok. Ako polotovar som použil ten kalený valcový kolík, 60 HRC. Síce to chvíľu trvalo, ale som spokojný.
Ešte som sústružil dáke drobnosti, nafarbil a skompletoval dynamo.
Inak som vyrobil tie hriadeľky zdvíhatok. Ako polotovar som použil ten kalený valcový kolík, 60 HRC. Síce to chvíľu trvalo, ale som spokojný.
Ešte som sústružil dáke drobnosti, nafarbil a skompletoval dynamo.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Tak zdvíhatká ok
Potom som riešil baňku oil filtra, nejak sa nevošla tam, kam mala. Musel som jej urobiť miesto brúsnim kotúčikom
Keby som mal plechové baňky, asi by tam vošli. Ale hlinníková a pertinaxová baňka má hrubú stenu, a keď som použil nové tesnenie pod baňku tak problém bol na svete....
Tú hlinníkovú baňku som dokonca dokázal zarovnať, síce mi to trvalo ale potešilo ma to. Tesniacu plochu mala trochu dobitú
Takže banka vľavo je z hlinníka a tá vpravo (obtoková) je z pertinaxu. Úfam to bude dobré
Potom som riešil baňku oil filtra, nejak sa nevošla tam, kam mala. Musel som jej urobiť miesto brúsnim kotúčikom
Keby som mal plechové baňky, asi by tam vošli. Ale hlinníková a pertinaxová baňka má hrubú stenu, a keď som použil nové tesnenie pod baňku tak problém bol na svete....
Tú hlinníkovú baňku som dokonca dokázal zarovnať, síce mi to trvalo ale potešilo ma to. Tesniacu plochu mala trochu dobitú
Takže banka vľavo je z hlinníka a tá vpravo (obtoková) je z pertinaxu. Úfam to bude dobré
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ja som pozhanal plechove . Po prerobeni na plnoprietokovy sa mi objavil ten istý problem. Ale stačilo trochu zobrať z tých kusov z tých prelisov a išlo to.