Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ten píst a kroužky jsou shodné se Suprem, před x-lety jsem je také někde kupoval na e-shopu a pasovaly dobře.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Míra: piest je dobrý, krúžky majú podľa mňa veľkú vôľu v zámku (0,7 mm) valec trošku vypadaný, ale nie hrdzavý, normálne to fungovalo. Krúžky som objednal vo Vrádišti, len neviem, či ich majú, čakám balíček .
Možno že poteším tých, ktorý nevedia, ako je utesnená hriadeľka vidličky kompresora. Dnes mi to nedalo a trochu som sa nato pozrel. Takže z telesa kompresora trochu (asi 1-2mm) trčalo dáke puzdro. To som zvnútra vyrazil a za ním bol krúžok z filcu, ktorý tesnil hriadeľku. V prípade, že to trochu tieklo, stačilo dať dole guličku a puzdro trochu naraziť dovnútra. Tým sa filcový krúžok roztiahol a utesnil hriadeľku . To puzdro tam nebolo moc natesno, zľahka som ho z druhej strany vyrazil. Viac obrázok:
Na druhom obrázku vidno zahĺbenie pre puzdro, priemer diery 14mm, dĺžka 15mm:
A ešte štítok:
Utesnenie tej hriadeľky by sa dalo poriešiť viacerými spôsobmi:
1) puzdro zaraziť dovnútra a potom nalisovať gufero alebo manžetu v rozmere 8x14x5 (6)mm
2) to železné puzdro vyrobiť nové (asi by bolo lepšie bronzové) v rozmere 8x14mm dĺžka 15(16)mm a dovnútra drážku a o-krúžok. To by sa potom dalo nalisovať trebárs na silicon.
3) vymeniť len ten "filc" , mne tam akurát chýba dáka podložka, o ktorú by sa filc oprel, aby tesnil ako upchávka.
Vo všetkých prípadoch by bolo dobré vymeniť tú hriadeľku priemeru 8mm za novú, hladkú. Ako vidno na obrázku, aj tá moja je vydraná v mieste prechodu cez to púzdro a istotne by tam nič netesnilo.
Dúfam to niekomu pomôže, možnože by bolo dobré to trochu upraviť a dať do technických problémov. Istotne sú tu viacerý, ktorým tade tečie olej a nevedia čo s tým, ako to tam vyzerá.
Možno že poteším tých, ktorý nevedia, ako je utesnená hriadeľka vidličky kompresora. Dnes mi to nedalo a trochu som sa nato pozrel. Takže z telesa kompresora trochu (asi 1-2mm) trčalo dáke puzdro. To som zvnútra vyrazil a za ním bol krúžok z filcu, ktorý tesnil hriadeľku. V prípade, že to trochu tieklo, stačilo dať dole guličku a puzdro trochu naraziť dovnútra. Tým sa filcový krúžok roztiahol a utesnil hriadeľku . To puzdro tam nebolo moc natesno, zľahka som ho z druhej strany vyrazil. Viac obrázok:
Na druhom obrázku vidno zahĺbenie pre puzdro, priemer diery 14mm, dĺžka 15mm:
A ešte štítok:
Utesnenie tej hriadeľky by sa dalo poriešiť viacerými spôsobmi:
1) puzdro zaraziť dovnútra a potom nalisovať gufero alebo manžetu v rozmere 8x14x5 (6)mm
2) to železné puzdro vyrobiť nové (asi by bolo lepšie bronzové) v rozmere 8x14mm dĺžka 15(16)mm a dovnútra drážku a o-krúžok. To by sa potom dalo nalisovať trebárs na silicon.
3) vymeniť len ten "filc" , mne tam akurát chýba dáka podložka, o ktorú by sa filc oprel, aby tesnil ako upchávka.
Vo všetkých prípadoch by bolo dobré vymeniť tú hriadeľku priemeru 8mm za novú, hladkú. Ako vidno na obrázku, aj tá moja je vydraná v mieste prechodu cez to púzdro a istotne by tam nič netesnilo.
Dúfam to niekomu pomôže, možnože by bolo dobré to trochu upraviť a dať do technických problémov. Istotne sú tu viacerý, ktorým tade tečie olej a nevedia čo s tým, ako to tam vyzerá.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Díki Jožko za info. Mám jeden zlý kompresor, tak ak budem repasovať, tak využijem dáta z tvojho vlákna
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Vidíš, to ma nenapadlo, že by tam mohla byť taká vložka. Lebo som sa čudoval, že prečo je ten otvor mierne zapustený a zvnútra som vyšpáral nejaký zvyšok akoby filcu. Tak super informácia, ešte sa na to pozriem. Šťastie že som ho včera nenamontoval.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ja jsem tam uz vlozku nemel.
Dal jsem tam pre rokem gufero a drzi a netece.
Dal jsem tam pre rokem gufero a drzi a netece.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Dnes som kontroloval trysky, nastavené sú na 125 a rozprašujú pekne. Žiadne odkvapkávanie . Takže ich rozoberať ani meniť nebudem. Pravdou ale je, že manometer nik nekontroloval, ktovie ako ukazuje
Okrem toho prišiel balík z Vrádišťa, všetko ok až na to hlinníkové tesnenie hlavy kompresora. To má asi o 1mm väčší priemer Aj krúžky kompresora sú tesnejšie, ten stierací je úplne presný. Nevie niekto, aká vôľa má byť v zámkoch krúžkov kompresora?
Rad 5 : To zahĺbenie je hlboké 15mm, možnože to puzdro máš zarazené vnútri. Tiež som dumal, že puzdro zarazím dnu a na kraj dám gufero. Inak je aj taký o-krúžok, čo by sa dal použiť namiesto tej filcovej upchávky.
Okrem toho prišiel balík z Vrádišťa, všetko ok až na to hlinníkové tesnenie hlavy kompresora. To má asi o 1mm väčší priemer Aj krúžky kompresora sú tesnejšie, ten stierací je úplne presný. Nevie niekto, aká vôľa má byť v zámkoch krúžkov kompresora?
Rad 5 : To zahĺbenie je hlboké 15mm, možnože to puzdro máš zarazené vnútri. Tiež som dumal, že puzdro zarazím dnu a na kraj dám gufero. Inak je aj taký o-krúžok, čo by sa dal použiť namiesto tej filcovej upchávky.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Keď som vyrazil to puzdierko, tak to bolo hlboké viac ako 30mm. Navinul som na to rozpletenú lojovú šnúru a znovu narazil to puzdierko. Uvidím, čo to urobí. Tú vôľu v zámkoch krúžkov kompresora by som moc neprežíval, myslím že ak bude aspoň 0,5 mm, tak to bude stačiť. Kompresor sa nehreje tak ako motor, že by sa konce opreli o seba.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Mel jsem to rozebrane vloni a myslim, ze tam nic takoveho nebylo ..
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ja som s tými tesneniami celkovo bojoval..... Ale tak upraviť sa dajú všetky. Ale mrzí ma že to tesnenie pod hlavu všetci stále dávajú robiť s toho najlacnejšieho materiálu a potom nám to všetkým tečie.... Už aj na mojom bývalom traktore ho kamoš menil a ten mal nabehne od GO možno 15mth.
Ja som rozmýšľal keď budem nahadzovat hlavu , že to šmejdove tesnenie natriem takou pastou od Loctite ( podobne zavitovemu lepidlo) , silikón tam veľmi nechcem dávať . Škoda že je v obehu e-shopov len toto tesnenie. Určite by sa oplatilo ho dať vyrobiť s poriadneho matrošu a s tým červenim olemovanim ako sa dnes bežne používa a bol by pokoj.
Ja som rozmýšľal keď budem nahadzovat hlavu , že to šmejdove tesnenie natriem takou pastou od Loctite ( podobne zavitovemu lepidlo) , silikón tam veľmi nechcem dávať . Škoda že je v obehu e-shopov len toto tesnenie. Určite by sa oplatilo ho dať vyrobiť s poriadneho matrošu a s tým červenim olemovanim ako sa dnes bežne používa a bol by pokoj.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Inak ak by niekto vedel rozmer toho gufera na tú hriadeľ zapínania kompresora ,sem s ním.... ja som tam nalepil gumový prechodu, ale ktovie koľko to vydrží. Ďakujem.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Já jsem před časem koupil fungl nový kompresor, uloženku, za 200. A jak je to táhlo na zapínání tak tam myslím žádné těsnění taky není. To táhlo jde úplně lehce...Až se mi stalo že se v prudkém kopci sám zapnul kompresor:-)
Rád si taky nechám poradit....
Rád si taky nechám poradit....
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Johny1490.
Ja som písal o tesnení pod hlavu kompresora. Ale máš pravdu, tesnenie pod hlavu motora s tým červeným lemovaním by som mal moc rád. Predsa len lepšie utesní "vodu".
Rozmer gufera: všetko je tu napísané... Zahĺbenie je hlboké 15mm, puzdro je dlhé 9mm (okótované na obrázku) zostáva nám 6mm. Takže gufero alebo manžeta môže mať rozmer 8x14x6mm. Samozrejme môže byť užšie, včera som bol v obchode z ložiskami a ako som písal, existuje aj taký o-krúžok. Tu je problém skôr obdratá tá tyčka, ako to mám ja (vidno na foto).
Bolevak: Ak sa ti kompresor sám zapol pri jazde, za to môže pružinka a gulička, ktorá "aretuje" vidličku v danej polohe. Utesnenie vidličky s tým nemá nič spoločné . Ak treba, zajtra vyfotím
Ja som písal o tesnení pod hlavu kompresora. Ale máš pravdu, tesnenie pod hlavu motora s tým červeným lemovaním by som mal moc rád. Predsa len lepšie utesní "vodu".
Rozmer gufera: všetko je tu napísané... Zahĺbenie je hlboké 15mm, puzdro je dlhé 9mm (okótované na obrázku) zostáva nám 6mm. Takže gufero alebo manžeta môže mať rozmer 8x14x6mm. Samozrejme môže byť užšie, včera som bol v obchode z ložiskami a ako som písal, existuje aj taký o-krúžok. Tu je problém skôr obdratá tá tyčka, ako to mám ja (vidno na foto).
Bolevak: Ak sa ti kompresor sám zapol pri jazde, za to môže pružinka a gulička, ktorá "aretuje" vidličku v danej polohe. Utesnenie vidličky s tým nemá nič spoločné . Ak treba, zajtra vyfotím
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ja viem Jožko že si písal o kompresorovom tesnení, veď to som písal aj ja o pár príspevkov vyššie že ten hliníkový krúžok má zlý rozmer a musel som ho upravovať....
Tesnenie pod hlavu som spomenul s toho dôvodu že niekomu prelína von zo spoja voda, inému zasa olej, a keby bolo poriadne tesnenie bol by kľud.
Vo firme Kalina keď som sa na výstave informoval na takéto kvalitné tesnenie, tak mi pán povedal že to sa neoplatí , že by to bolo drahé a bolo dovyprávané....
Tesnenie pod hlavu som spomenul s toho dôvodu že niekomu prelína von zo spoja voda, inému zasa olej, a keby bolo poriadne tesnenie bol by kľud.
Vo firme Kalina keď som sa na výstave informoval na takéto kvalitné tesnenie, tak mi pán povedal že to sa neoplatí , že by to bolo drahé a bolo dovyprávané....
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Tesnenia sú všeobecne trochu problém, teraz ako som skladal ten motor, tak dosť veľa tesnení som musel upravovať. Hlavne vnútorné priemery boli často malé a musel som ich dostrihávať.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Takto dopadol pokus o výrobu kľúča na zotrvačník a remenicu na Z 25. A ešte kľuky jedna k vŕtačke a druhá ku zveráku. Už pracujem aj na farbe :
Inak dnes sa nejak moc nedarilo . Pôvodne som chcel "oživiť" káčko po zime, tak som namontoval dobitú baterku a pri kontrole oleja som zistil, že ho je v motore akosi veľa. Asi 7 cm nad ryskou max . Nazriem do chladiča, rebrá suché . To je jasné, že ma to nepotešilo . Tak som z olejovej vane ešte pred štartom opatrne odpustil vodu a potom som naštartoval. Traktor chytil pekne , chod ok. Asi prehrdzavela trubka v hlave aj keď v okruhu bola nemrznúca zmes.
Inak dnes sa nejak moc nedarilo . Pôvodne som chcel "oživiť" káčko po zime, tak som namontoval dobitú baterku a pri kontrole oleja som zistil, že ho je v motore akosi veľa. Asi 7 cm nad ryskou max . Nazriem do chladiča, rebrá suché . To je jasné, že ma to nepotešilo . Tak som z olejovej vane ešte pred štartom opatrne odpustil vodu a potom som naštartoval. Traktor chytil pekne , chod ok. Asi prehrdzavela trubka v hlave aj keď v okruhu bola nemrznúca zmes.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)