Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Už som si myslel, že sem nik nechodí
Robo, čo tam po tom... navariť tam môžem trebárs veľkú maticu, tú môžem prerezať napol, aby nebola tak vysoká. Mám tú veľkú golu, potiahnuť to pôjde. Bojím sa len toho, že to "zalomím". A to by bol veľký problém. Ono som to ťahal dosť silno
Robo, čo tam po tom... navariť tam môžem trebárs veľkú maticu, tú môžem prerezať napol, aby nebola tak vysoká. Mám tú veľkú golu, potiahnuť to pôjde. Bojím sa len toho, že to "zalomím". A to by bol veľký problém. Ono som to ťahal dosť silno
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
ja som vytiahol aj zlomenu. navrtal som zhora dieru aby sa dostal zvarac k zvaru a vytiahli sme to. zase az tak to nredrzi. kludne navar nieco a potiahni. len urob si velku paku a tahajte dvaja kazdy na svojej strane, nech tam mams cisty moment, nie bocnu silu.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Neboj, chodíme sem. Ja som navaril pásovinu s otvorom prismo na vložku a povolil. Ono aj to ohriatie pri zváraní pomôže.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Na vymontovanie puzdra žhaviča som zvolil tento postup:
Najskôr som zobral maticu na 36-ku kľúč, presústružil som dieru na väčší priemer. Potom som ju upichol tak, aby som mal dva kusy (tak veľkú maticu som totiž našiel iba jednu). Tie som potom privaril na poškodené puzdrá žhavičov.
Nechal som to ochladiť, pre istotu som dovnútra do komôrky nastriekal wd-čko, aby to uvolnilo závit. Na druhý deň som hlavu nasadil na motor, zaistil dvomi matkami a puzdrá povolil.
To bolo radosti
Potom som vyčistil dosadacie plochy, namontoval nové puzdrá. Dotiahol "na fest", pritom som si prirovnával príložky, aby mi pasovali
Ešte raz musím tú hlavu otlakovať, či sa náhodou pri uvolňovaní puzdra nepohla trubka, staré puzdro sa totiž o trubku trelo. Ale úfam to bude ok
Najskôr som zobral maticu na 36-ku kľúč, presústružil som dieru na väčší priemer. Potom som ju upichol tak, aby som mal dva kusy (tak veľkú maticu som totiž našiel iba jednu). Tie som potom privaril na poškodené puzdrá žhavičov.
Nechal som to ochladiť, pre istotu som dovnútra do komôrky nastriekal wd-čko, aby to uvolnilo závit. Na druhý deň som hlavu nasadil na motor, zaistil dvomi matkami a puzdrá povolil.
To bolo radosti
Potom som vyčistil dosadacie plochy, namontoval nové puzdrá. Dotiahol "na fest", pritom som si prirovnával príložky, aby mi pasovali
Ešte raz musím tú hlavu otlakovať, či sa náhodou pri uvolňovaní puzdra nepohla trubka, staré puzdro sa totiž o trubku trelo. Ale úfam to bude ok
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Tak sa podarilo Pekná práca.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Vidíš ako bravúrne si to zvládol.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ďakujem
Dnes opakovaná "vodná skúška", montáž a kontrola tesnosti ventilov (tesnosť som skúšal obyčajným benzínom, snáď to neva, technický mi totiž došiel)
Ešte sa spýtam, nemá niekto z vás naviac tie drobnosti k ventilom hlavy? Misky, pružiny, zaisťovacie klinky....
Dnes opakovaná "vodná skúška", montáž a kontrola tesnosti ventilov (tesnosť som skúšal obyčajným benzínom, snáď to neva, technický mi totiž došiel)
Ešte sa spýtam, nemá niekto z vás naviac tie drobnosti k ventilom hlavy? Misky, pružiny, zaisťovacie klinky....
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Včera som nastavil dávku paliva, celkom to ujde. Trochu ma potrápila skrutka dorazu hrebeňovej tyče, je tam prístup ako k peniazom .
Nik mi neodpísal na tie drobnosti k hlave . Dve misky ventilov som našiel, dve alebo tri pružiny tiež... aj klinky na jeden ventil, ešte potrebujem 2 misky, 1-2 pružiny a klinky...
Nik mi neodpísal na tie drobnosti k hlave . Dve misky ventilov som našiel, dve alebo tri pružiny tiež... aj klinky na jeden ventil, ešte potrebujem 2 misky, 1-2 pružiny a klinky...
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Super. A nebolo to ani ťažké, že?
Doma mám zopár popraskaných hláv, ale misky ani klinky na nich neboli, takže v tom Ti nepomôžem.
Doma mám zopár popraskaných hláv, ale misky ani klinky na nich neboli, takže v tom Ti nepomôžem.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
jsi borec :-)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jožko, ideš ako pilka . Pozerám, že Jarova samodomo stolica sa presunula k tebe.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Som veľmi rád ako si tu navzájom pomáhame a požičiavame ...
Jožko pekná robota,od základu až po koniec ale veď ako vždy....
Jožko pekná robota,od základu až po koniec ale veď ako vždy....
Mihi
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
jj, je to hezký kluci. Já kdybych si chtěl něco půjčit, nebo něco vám půjčit,tak bych to musel pojmout jako krásnou dovolenku na Slovensku.
Ale ...mám blízko Belliana, :-)
Ale ...mám blízko Belliana, :-)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Hlava na mieste, doťahoval som ju na viackrát od malého momentu až po 150Nm, tesnenie pokreslené silikonom:
Stred nápravy som osadil v konzole, tieto diely som mal už dlhšie doma opravené, čapy nové . Malý čap zaistený závlačkou, hlavný stredový čap som zaistil imbusovým šróbom. Na ňom som musel trochu stočiť hlavu, aby tam vošiel... medzi hlavou skrutky a čapom je vsunuté puzdro, to že je imbusový šrób taký dlhý je zámer, zaisťuje totiž čap proti otáčaniu (obr:2). Matica je predĺžená, zaistená lepom na závity. Konzola s nápravou nasadená na traktor a utiahnutá. Ešte som namontoval "propelu". Dnes fúka hrozný vietor, v práci voľno, som rád, že už som doma
Stred nápravy som osadil v konzole, tieto diely som mal už dlhšie doma opravené, čapy nové . Malý čap zaistený závlačkou, hlavný stredový čap som zaistil imbusovým šróbom. Na ňom som musel trochu stočiť hlavu, aby tam vošiel... medzi hlavou skrutky a čapom je vsunuté puzdro, to že je imbusový šrób taký dlhý je zámer, zaisťuje totiž čap proti otáčaniu (obr:2). Matica je predĺžená, zaistená lepom na závity. Konzola s nápravou nasadená na traktor a utiahnutá. Ešte som namontoval "propelu". Dnes fúka hrozný vietor, v práci voľno, som rád, že už som doma
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)