Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Teším sa s tebou, že sa Ti darí a práce pôjdu jedna radosť...
Takže motr pôjde na miesto, a zase bude plac a do jesene fude bafkať
Takže motr pôjde na miesto, a zase bude plac a do jesene fude bafkať
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Peťo, či bude "bafkať" ten motor do jesene, to ozaj neviem . Nejak je tej práce dosť.
Dnes aspoň niečo málo. Vytiahol som zalomené skrutky dorazov prednej nápravy:
Na zalomené skrutky som najskôr navaril podložky, na podložky matice. Nechal som to dobre vychladnúť a potom to už šlo:
Nakoniec som závity prečistil závitníkom
Dnes aspoň niečo málo. Vytiahol som zalomené skrutky dorazov prednej nápravy:
Na zalomené skrutky som najskôr navaril podložky, na podložky matice. Nechal som to dobre vychladnúť a potom to už šlo:
Nakoniec som závity prečistil závitníkom
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Já měl šroubky na s hlavou na šroubovák, ačkoliv jsem v tu chvíli nevěděl, že to jsou šrouby od gum dorazů, vyšrouboval jsem je krásně lehce šroubovákem
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Já jsem musel také volit postup se svářečkou, měl jsem na jedné straně šroub zalomený, ale malý kousek koukal, tak to šlo.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ahoj, tak ku 25-ke som sa zatiaľ nedostal, ale musím povedať, že som sa nenudil.
U kamaráta som poskladal ten diferák a prevodovku z Ursusa:
Ozaj, vlastne som robil 25-ku, ale pod inou značkou: Multicar...
Takže výmena prevodovky za druhú. Tá pôvodná nedržala kvalty, vyskakovali . A to bola prevodovka krátko po g.o. Takže očista zvonka aj zvnútra, kontrola zubov, kontrola radenia.. montáž čerpadla hydrauliky, výmena výtlačného ložiska spojky + premazanie hriadele vidličky. Výmena gufera unášača kardanu. Oprava rýchlostnej páky, mala hrozné vôle.
Ešte výmena oleja v motore, výmena naftového filtra a odkalenie nádrže. A výfuk trebalo zavariť, mal dierku.
Ozaj, doma som našiel takéto liatinové prachovky. Myslel som, že mi zapasujú na predný náboj kolesa Z-25, ale mýlil som sa. Závit má asi o 3mm menší priemer ako Z-25 . A majú náliatok DPS. Nevie náhodou niekto z čoho môžu byť?
Už som toho mal ozaj dosť, poobede som bol prevetrať skútra a od zajtra do roboty. Poobedná Zatiaľ sa majte dobre
U kamaráta som poskladal ten diferák a prevodovku z Ursusa:
Ozaj, vlastne som robil 25-ku, ale pod inou značkou: Multicar...
Takže výmena prevodovky za druhú. Tá pôvodná nedržala kvalty, vyskakovali . A to bola prevodovka krátko po g.o. Takže očista zvonka aj zvnútra, kontrola zubov, kontrola radenia.. montáž čerpadla hydrauliky, výmena výtlačného ložiska spojky + premazanie hriadele vidličky. Výmena gufera unášača kardanu. Oprava rýchlostnej páky, mala hrozné vôle.
Ešte výmena oleja v motore, výmena naftového filtra a odkalenie nádrže. A výfuk trebalo zavariť, mal dierku.
Ozaj, doma som našiel takéto liatinové prachovky. Myslel som, že mi zapasujú na predný náboj kolesa Z-25, ale mýlil som sa. Závit má asi o 3mm menší priemer ako Z-25 . A majú náliatok DPS. Nevie náhodou niekto z čoho môžu byť?
Už som toho mal ozaj dosť, poobede som bol prevetrať skútra a od zajtra do roboty. Poobedná Zatiaľ sa majte dobre
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Dnes som trochu prevetral naše káčko . Voda do oleja tiecť prestala sama od seba, medzitým som to mal párkrát naštartované, ale iba na mieste. Tak som zvedavý, či ráno bude hladina oleja ok.
Neviem, prečo majú kolesá na foto takú "divnú" farbu, sú normálne červené
Neviem, prečo majú kolesá na foto takú "divnú" farbu, sú normálne červené
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Konečne aj jazda a nie len robota Jožko
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Tak po dlhšom čase som sa zas vrátil k práci na 25-ke. V zadnom veku motora osadené nové gufero a veko na mieste:
Gufero by malo byť "vystredené", úfam to už bude ok.
Potom som očistil vaňu a stredný diel nápravy a natrel základovkou:
Gufero by malo byť "vystredené", úfam to už bude ok.
Potom som očistil vaňu a stredný diel nápravy a natrel základovkou:
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Pekná práca
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Moc pěkně pokračuješ, pomalučky, polehučky s rozvahou a stále jistě
Libor :-)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jožko a na koľko ti majster vo Vrábloch zbrúsil hlavné ložiská? Na 79 MM? Lebo ja som chcel dať tiež tieto guferá, aj s prachovkou, ale tie sú len 80x110x13. Možno by to bolo OK, ale aj keď som zmenšil pružinku, tak sa mi stále zdalo, že tie guferá sú voľné. Tak preto som dal obyčajné NBR 79x110x13. Čo sa týka vystredenia, tak ja som to mal fajn. U teba vidím, že si tam dal tenkostennú vložku. Vyzerá to dobre, super robota pomaličky vpred.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Páni ďakujem, ide to hrozne pomaly, mám totiž aj iné aktivity a tých strojov čo sa o ne starám je už akosi moc.
Dnes som chcel pokračovať vo farbení, bohužiaľ som tieto diely nechal vonku (sú dosť ťažké) a v noci + takmer celý deň pršalo
Jančo: Hlavné čapy kľuky majú priemer 79,4mm, ak sa nemýlim, už som to tu písal. Ja som tam práve to obyčajné NBR gufero dávať nechcel . Tú tenkostennú vložku som nerobil ja, mal som to u jedného majstra a trvalo to viac ako dva mesiace . A či je to vystredené na 1000%, ako sľúbil, to fakt neviem . Dal som mu aj guferá MVQ s vnútorným priemerom 78mm, ale tá vložka by bola hrubšia. Prečo ich nepoužil, to neviem. Som rád, že už to mám doma...Pružinku som skrátil, úfam to bude ok.
Ozaj, nemá niekto z vás použiteľné zvislé čapy na áčko? Tie moje sú nejak moc zodraté
Dnes som chcel pokračovať vo farbení, bohužiaľ som tieto diely nechal vonku (sú dosť ťažké) a v noci + takmer celý deň pršalo
Jančo: Hlavné čapy kľuky majú priemer 79,4mm, ak sa nemýlim, už som to tu písal. Ja som tam práve to obyčajné NBR gufero dávať nechcel . Tú tenkostennú vložku som nerobil ja, mal som to u jedného majstra a trvalo to viac ako dva mesiace . A či je to vystredené na 1000%, ako sľúbil, to fakt neviem . Dal som mu aj guferá MVQ s vnútorným priemerom 78mm, ale tá vložka by bola hrubšia. Prečo ich nepoužil, to neviem. Som rád, že už to mám doma...Pružinku som skrátil, úfam to bude ok.
Ozaj, nemá niekto z vás použiteľné zvislé čapy na áčko? Tie moje sú nejak moc zodraté
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Já jsem svisláky nechal navařit, osoustružit , vyleštit.. myslím že vydrží
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
malek:
Aj to je riešenie, keby som to mal kde dať urobiť, už by som to dávno riešil
Aj to je riešenie, keby som to mal kde dať urobiť, už by som to dávno riešil
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
...no kdybys věděl jak mi to doručit, vím o firmě v Brně. Navaří, obrousí.. Stojí to sice nějaké peníze, ale určitě je to kvalitně opraveno..