Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
S tými skrutkami sa vôbec netráp. Oni len držia perá, ktoré zapadajú do drážok vo vysúvateľných častiach nápravy, aby sa neotáčali. Teda vôbec sa nesnaž ich vyskrutkovať a už vôbec nie odvŕtať, lebo si aj tak nič nepomôžeš. Len nahrievať a vyrážať.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Tak cez víkend pokračovanie v rozoberaní prednej nápravy:
Konečne rozobraté . Ale nebolo to ľahké . Už som si myslel, že to nepôjde, tak som rozobral aj zvyslé čapy. Výsuvné polnápravy boli fest prihrdzavené, vidno to na foto:
Tieto zvyslé čapy mi robia trochu starosti, boli dosť vyhrkané, dosadacia plocha pre puzdro nie je moc presná (ešte som nemeral)
A keď už som to mal rozobraté, tak som vymontoval aj perá, čo zaisťujú polnápravy voči pootočeniu. Jednu tú skrutku som totiž dotĺkol kladivom a to som predsa nemohol tak nechať, nie?!
Tak s týmto som zabil takmer celý víkend a to sme ešte minuli dosť plynu na ohrev . Ale to neva, ja som síce unavený, ale spokojný
Konečne rozobraté . Ale nebolo to ľahké . Už som si myslel, že to nepôjde, tak som rozobral aj zvyslé čapy. Výsuvné polnápravy boli fest prihrdzavené, vidno to na foto:
Tieto zvyslé čapy mi robia trochu starosti, boli dosť vyhrkané, dosadacia plocha pre puzdro nie je moc presná (ešte som nemeral)
A keď už som to mal rozobraté, tak som vymontoval aj perá, čo zaisťujú polnápravy voči pootočeniu. Jednu tú skrutku som totiž dotĺkol kladivom a to som predsa nemohol tak nechať, nie?!
Tak s týmto som zabil takmer celý víkend a to sme ešte minuli dosť plynu na ohrev . Ale to neva, ja som síce unavený, ale spokojný
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
To je preto, že voda, ktorá sa dostane dovnútra, tam kysne.
Ja som kvôli tomu od vrtal dole odvodňovacie diery 6 mm, aby prípadná voda mala kade vytiect a vysusilo sa to vnútri.
Ja som kvôli tomu od vrtal dole odvodňovacie diery 6 mm, aby prípadná voda mala kade vytiect a vysusilo sa to vnútri.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
rosch8, myslíš nejak takto?
Keď už sme naštartovali ten autogén, tak sme vyrovnali aj dorazy zvyslích čapov
Keď už sme naštartovali ten autogén, tak sme vyrovnali aj dorazy zvyslích čapov
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Táto oprava nápravy čaká aj mňa, skús si zapisovať koľko ťa to zhruba vijde €€ . Aby som sa vedel nachystať, lebo ešte mám pred sebou dosť investícií lež budem jazdit
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
ano, tieto odvodnovacie diery som myslel
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Johny1490, to bude trochu horšie, záleží na tom, kam to dám urobiť .
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Takto dopadol pokus o pretesnenie kompresora:
Takže musím objednať dáke diely a potom to dať dokopy. A to som si myslel, že mi to zaberie len chvíľku
Rada zadara: nepokúšajte sa demontovať a pretesniť veko vpredu kompresora, je v ňom nalisované ložisko a nejde to dole ľahko. Inak je kompresor v dosť dobrom stave, stačilo vyčistiť, krúžky asi vymením. Valec trochu obdratý, inak ok.
Takže musím objednať dáke diely a potom to dať dokopy. A to som si myslel, že mi to zaberie len chvíľku
Rada zadara: nepokúšajte sa demontovať a pretesniť veko vpredu kompresora, je v ňom nalisované ložisko a nejde to dole ľahko. Inak je kompresor v dosť dobrom stave, stačilo vyčistiť, krúžky asi vymením. Valec trochu obdratý, inak ok.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Toto som robil pred pár dňami a mne to veko šlo pekne dolu. Bolo to tak akurát. Valec bol z vnútra jemnúčko chytený hrdzou niekedy v minulosti, keď asi dlho stál. Trochu som ho prehonoval, vyčistil krúžky, natrel a poskladal. Len dajako neviem, akým spôsobom mala byť utesnená tyčka zapínania kompresora. Nikde som tam nenašiel, kam dať nejaký krúžok.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Neboj nič Jožko , ja som tiež s kompresorom zabil kopec času lež som ho dal do poriadku. Valec som mal tak isto trošku chytený ako píše Jaro, ale tiež som ho prebehol trošku, dal nové krúžky a má.krasny zvuk, ventilu zvonia ako zvon. Mám ho aj nastriekanu, akurát som doň ešte nedal olej, aký tam dať, klasika motorový?
Jaro ja som tu hriadeľ utesnil tak, že mi tam vošla nejaká gumená prechodka, a vonkajším priemerom som ju prilepil na lepidlo a zvnútra namazal , ale či to bude dobre to netuším ... Zatiaľ to tam drží.
Múdra knižka nevravi akosi nič...
Ešte mi chýba gulička na zapínanie kompresora, musím niekde zohnať....
Jaro ja som tu hriadeľ utesnil tak, že mi tam vošla nejaká gumená prechodka, a vonkajším priemerom som ju prilepil na lepidlo a zvnútra namazal , ale či to bude dobre to netuším ... Zatiaľ to tam drží.
Múdra knižka nevravi akosi nič...
Ešte mi chýba gulička na zapínanie kompresora, musím niekde zohnať....
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jaro, ja keď som sa snažil "vypáčiť" to veko, išlo to z toho zadného ložiska, celé aj s kľukovkou. Tak, ako je to na foto. Tak som uvolnil ojnicu, posunul piest hore. Lenže tam nie je toľko miesta, musel som rozobrať aj valec . Ten je trochu vypadaný, ale s tým nič neurobím. Na pieste bolo trochu špiny, hrdze. Ale len zvrchu a tesniace krúžky boli "zapečené", len zľahka. Stierací bol ok. Aj tak je vôľa v zámku 0,70mm, zišli by sa nové. Už som písal do Vrádišťa, neviem či ich majú.
Johny1490: Kde si vzal nové krúžky? Olej tam dám asi taký ako do motora, inak by kľudne stačil aj M 6AD, veď tam je samostatná náplň. A vidlička zapínania nie je nijak utesnená, dokonca je trochu "obdratá" v osadení. Ale meniť ju nebudem, len som narezal závit na guličku . Chýba mi akurát gufero a tesnenia, inak by som to začal skladať
Johny1490: Kde si vzal nové krúžky? Olej tam dám asi taký ako do motora, inak by kľudne stačil aj M 6AD, veď tam je samostatná náplň. A vidlička zapínania nie je nijak utesnená, dokonca je trochu "obdratá" v osadení. Ale meniť ju nebudem, len som narezal závit na guličku . Chýba mi akurát gufero a tesnenia, inak by som to začal skladať
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Krúžky a všetky tesnenia som kupoval vo vradišti, ložiská boli perfektne komunistické a gufero som dal samozrejme nové.
Akurát ten hliníkový krúžok pod hlavu mi moc nepasoval musel som si ho trošku doladiť.
A inak tú pôvodnú guličku som si zničil ja pri demontáži, ale nevedel som ju dať dole. Bol som v tom , že je tam závit , ale žiaden tam nebol . Teraz som tam narezal M8 tak dúfam že takú guličku niekde zoženiem alebo aj doma nájdem.....
Akurát ten hliníkový krúžok pod hlavu mi moc nepasoval musel som si ho trošku doladiť.
A inak tú pôvodnú guličku som si zničil ja pri demontáži, ale nevedel som ju dať dole. Bol som v tom , že je tam závit , ale žiaden tam nebol . Teraz som tam narezal M8 tak dúfam že takú guličku niekde zoženiem alebo aj doma nájdem.....
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ja mám kompresory dva, jeden mal závit a druhý nie. No to tesnenie chcem nejako vyriešiť, lebo o olej tade trochu tečie. Krúžky a tuším aj piest som videl v nejakom e-shope. Myslím že je to zhodné s kompresorom zo Supra. Ja som v ňom nemenil vlastne nič, len som ho chcel poriadne odfarbiť a vyčistiť a to bez rozobrania nešlo. Inak mi normálne fungoval.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Johny1490 "A inak tú pôvodnú guličku som si zničil ja pri demontáži, ale nevedel som ju dať dole." Tie guličky všetky (kompresor, dekompresor, páka uzávierky) boli original nalisované, majú vnútri zaliaty taký železný šesťhran. Ak je na páke závit, tak ho niekto narezal, aby tam pasovala kúpená gulička. Ja som teraz vo Vrádišti objednal 3 ks a to mám istotne nejaké aj doma. Ak sa stretneme, jednu ti môžem dať, ale to asi nebude tak skoro A stým hlinníkovým krúžkom pod hlavu si ma moc nepotešil, práve ten som chcel dať nový, aby to dobre tesnilo.
Jaro, najlepšie by bolo urobiť drážku pre o-krúžok v tej diere pre vodiacu tyčku. Drážku na tej osmičke guľatine by som nerobil , bolo by to síce jednoduchšie ale oslabilo by to tú tyčku. A urobiť drážku v diere nedokážem , takže zatiaľ to nechám tak.
Inak tiež som chcel pôvodne len vymeniť gufero a pretesniť spodné a zadné veko
Jaro, najlepšie by bolo urobiť drážku pre o-krúžok v tej diere pre vodiacu tyčku. Drážku na tej osmičke guľatine by som nerobil , bolo by to síce jednoduchšie ale oslabilo by to tú tyčku. A urobiť drážku v diere nedokážem , takže zatiaľ to nechám tak.
Inak tiež som chcel pôvodne len vymeniť gufero a pretesniť spodné a zadné veko
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ja som dával tesnenie pod hlavu z Vrádišťa a nebol s nám problém. Možno bolo o nejakú desatinku väčšie, ale je to mäkký hliník, to sa odstrihlo.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK