Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ahoj, tak toto je foto zotrvačníka zo zadnej strany, podľa mňa to je ten ľahší . Hrúbka bočnej steny je +- 38mm.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Áno, je to ten ľahší
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Tak dnes dovolenka, umyl som blok motora na 25-ku, potom sme potrebné veci naložili a zaviezli majstrovi na výbrus. Dúfam to bude všetko v poriadku
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
A kam ho vezieš Jožko na vybrus?
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
tak nech sa podari vybrus a mas lahku skladacku...
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jančo: do Vrábľov. Robo, vďaka...
Dnes som odmontoval medzikus, trocha som ho očistil a opravil som spodný závit M 12, čo drží medzikus s prevodovkou. Ešte to musím očistiť zvonka a natrieť, a potom môže ísť namontovať naspäť . Potom som bol na skútri pozrieť na letisku Jara, a deň je fuč
Dnes som odmontoval medzikus, trocha som ho očistil a opravil som spodný závit M 12, čo drží medzikus s prevodovkou. Ešte to musím očistiť zvonka a natrieť, a potom môže ísť namontovať naspäť . Potom som bol na skútri pozrieť na letisku Jara, a deň je fuč
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Očistené, natreté štetkou v základe. Otázka znie: aké hrubé tesnenie použiť medzi tento medzikus a prevodovku?
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Tak "zvon" nafarbený alkytonom zvonka, základom z vnútra. Namontovaný na mieste, použité tesnenie klingerit 0,5 mm hrubé+ silikon. Tento spoj predtým tiekol, tesnenie tam bolo tenké asi len na vazelíne.
Medzitým som rozobral otcovu Multicar 25-ku, porucha prevodovky a spojky. Spojka je už ok, dáke veci sa doma našli. Ale prevodovke dal otec pá-pá, odišla spiatočka a spiatočkové kolečko vzalo zo sebou aj hriadeľ prevodovky. Hold, otec nepochopil, že už nejazdí firemnou tatrou 148 .A to už raz presne túto poruchu mal, hriadeľ a celá spiatočka boli fungl nové. Takže čakám, kým mu niekto prevodovku opraví, diely už má kúpené.
A nakoniec sme dnes boli pre motor do 25-ky , takže práce mám do budúcna dosť, horšie je to s časom
Medzitým som rozobral otcovu Multicar 25-ku, porucha prevodovky a spojky. Spojka je už ok, dáke veci sa doma našli. Ale prevodovke dal otec pá-pá, odišla spiatočka a spiatočkové kolečko vzalo zo sebou aj hriadeľ prevodovky. Hold, otec nepochopil, že už nejazdí firemnou tatrou 148 .A to už raz presne túto poruchu mal, hriadeľ a celá spiatočka boli fungl nové. Takže čakám, kým mu niekto prevodovku opraví, diely už má kúpené.
A nakoniec sme dnes boli pre motor do 25-ky , takže práce mám do budúcna dosť, horšie je to s časom
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
motor vyzera ako novy...Sa tesim, az ho prvy krat prevalis cez hornu uvrat...
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Sakra, ty 25-ky budou všechny nový. A´t se vám daří, vypadá to že vám je nakonec budou muset znárodnit
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Dnes čistenie. Najskôr bolo treba vymontovať kľuku:
Blok som vysal vysávačom, potom vyumýval benzínom, nechcelo sa mi to striekať vapkou Myslím, že to nebolo potrebné.
Potom som sa rozhodol vyčistiť kanály kľukovky, a dobre som urobil. Bolo tam dosť karbónu, od zátky v dĺžke asi 3-4 cm to bolo úplne zabetónované
Prvú zátku stačilo narezať tenkým kotúčom, aby vznikla drážka na skrutkovač.
Ale pri tej druhej to nepomohlo, zátka nepovolila, zato skrutkovaž áno , ten som otáčal "blickami". Takže som zátku navŕtal a vyťahovákom zalomených skrutiek vymontoval. Z fotky je jasné, že vyťahovák má už svoje najlepšie časy dávno za sebou, ale ešte poslúžil. Závity som potom vyčistil závitníkom.
Kanálik v kľuke som vyšpáral drôtom a vyčistil pásikom handry namočeným v nafte. Bolo to trochu zdĺhavé, ale je to úplne čisté Kefky na čistenie zbraní nemám. Ešte to možno prepláchnem trichlórom alebo technickým benzínom a vyfúkam stlačeným vzduchom.
Blok som vysal vysávačom, potom vyumýval benzínom, nechcelo sa mi to striekať vapkou Myslím, že to nebolo potrebné.
Potom som sa rozhodol vyčistiť kanály kľukovky, a dobre som urobil. Bolo tam dosť karbónu, od zátky v dĺžke asi 3-4 cm to bolo úplne zabetónované
Prvú zátku stačilo narezať tenkým kotúčom, aby vznikla drážka na skrutkovač.
Ale pri tej druhej to nepomohlo, zátka nepovolila, zato skrutkovaž áno , ten som otáčal "blickami". Takže som zátku navŕtal a vyťahovákom zalomených skrutiek vymontoval. Z fotky je jasné, že vyťahovák má už svoje najlepšie časy dávno za sebou, ale ešte poslúžil. Závity som potom vyčistil závitníkom.
Kanálik v kľuke som vyšpáral drôtom a vyčistil pásikom handry namočeným v nafte. Bolo to trochu zdĺhavé, ale je to úplne čisté Kefky na čistenie zbraní nemám. Ešte to možno prepláchnem trichlórom alebo technickým benzínom a vyfúkam stlačeným vzduchom.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Dobre si sa rozhodol s tou kľukou, je to neuveriteľné, aký bordel sa v tých kanáloch nahromadí. A Alkyton to je dobrá voľba, to ja môžem.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Koukám, že další motor po GO brzy zavrčí. Držím palce při skládání.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jaro: ten akyton nie je žiaden zázrak, farebná stálosť (odolnosť voči poveternostným vplyvom) je dosť slabá, časom vybledne.
Míra: Koukám, že další motor po GO brzy zavrčí... to naozaj tak "brzy" nebude
Dnes som zas trochu čistil veci z motora. Čo ma trochu štve: drážka pre pero ozubeného koleso v kľukovke a drážka v kolese je trochu "vybitá" . Ak by som mal kde, tak tú drážku dám prefrézovať na širšiu. Toto koleso aj pred rozobratím motora malo vôľu . Modrá čiara na druhom obrázku označuje šírku ozubeného kolesa, tá zbrúsená plocha mohla byť zhruba o 3mm užšia
Vodiace puzdro ložiska spojky je na konci zodraté....riešil to už niekto? Alebo to neva a mám to nechať tak?
Inak dnes sa mi podarilo kúpiť závitové očko M 10x1 a vyrobil som zátky do kľukovky. Závit som narezal na presnú guľatinu, konce som napoly upichol tak, aby vznikla strižná skrutka. Nechcel som kupovať skrutky s hustým závitom tie bývajú pevnostné.
Míra: Koukám, že další motor po GO brzy zavrčí... to naozaj tak "brzy" nebude
Dnes som zas trochu čistil veci z motora. Čo ma trochu štve: drážka pre pero ozubeného koleso v kľukovke a drážka v kolese je trochu "vybitá" . Ak by som mal kde, tak tú drážku dám prefrézovať na širšiu. Toto koleso aj pred rozobratím motora malo vôľu . Modrá čiara na druhom obrázku označuje šírku ozubeného kolesa, tá zbrúsená plocha mohla byť zhruba o 3mm užšia
Vodiace puzdro ložiska spojky je na konci zodraté....riešil to už niekto? Alebo to neva a mám to nechať tak?
Inak dnes sa mi podarilo kúpiť závitové očko M 10x1 a vyrobil som zátky do kľukovky. Závit som narezal na presnú guľatinu, konce som napoly upichol tak, aby vznikla strižná skrutka. Nechcel som kupovať skrutky s hustým závitom tie bývajú pevnostné.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)