Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jaro: máš pravdu to pravé je tak, ako bolo pôvodne, pootočiť musím to ľavé, to som "korigoval".
Ešte otázka: mám vymedziť axiálnu vôľu vačkovky medzi hriadeľou a zadným vekom regulátora vymezovačkou alebo tú vôľu (asi 0,5mm) vymedzí tlak oleja?
Ešte otázka: mám vymedziť axiálnu vôľu vačkovky medzi hriadeľou a zadným vekom regulátora vymezovačkou alebo tú vôľu (asi 0,5mm) vymedzí tlak oleja?
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ja by som pozrel ako sedia vačky na zdvihátka a podľa toho buď to nechal tak, alebo podložil. Prípadne asi lepšie ako podkladať je posunúť puzdro v tom hliníkovom telese.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Na jednom traktore, keď som si motor rozoberal a pripravoval na GO, tak to lietalo možno aj 2 mm. Preto som vymenil puzdro vpredu aj vzadu, doladil a osadil. No po čase si to sadlo a tá vola sa zväčšila. Pokiaľ to naozaj nelieta veľa, tak by som to neriešil Jozef a nechal tak.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Takže vačkovka "lieta" 1,15mm, pokúsim sa vylisovať to puzdro v obale regulátora a podložiť ho vymedzovačkou, tú ale zatiaľ nemám . Asi by stačila hrúbka 1mm. Na to vylisovanie ale musím vyrobiť trn. Ak sa puzdro pri demontáži poškodí, bude nové.
Inak sa mi na bazoši podarilo kúpiť remenicu vodnej pumpy, jedna časť je trochu poškodená, ale to neva.
Inak sa mi na bazoši podarilo kúpiť remenicu vodnej pumpy, jedna časť je trochu poškodená, ale to neva.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Puzdro vylisované, v týždni skúsim kúpiť podložku:
A trochu som sa pozrel na spojovačku. Bohužiaľ, v ruke som mal karbobrúsku . A takto to dopadlo:
Musím zohnať kúsok guľatiny priemer 22mm, potom to dám dokopy
A trochu som sa pozrel na spojovačku. Bohužiaľ, v ruke som mal karbobrúsku . A takto to dopadlo:
Musím zohnať kúsok guľatiny priemer 22mm, potom to dám dokopy
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Vymedzovačka pod puzdro vačkovky kúpená v Trnave a to som ju ešte musel upraviť. Hrúbka 1mm, axiálna vôľa vačkovky asi 0,1mm.
Čerpadlo aj veko regulátora nahodené, použil som tesnenie+silikon, hrebeňová tyč ide krásne ľahúčko . O-krúžky pod veko regulátora 15x2,5, tie mi tam sedeli najlepšie
Čerpadlo aj veko regulátora nahodené, použil som tesnenie+silikon, hrebeňová tyč ide krásne ľahúčko . O-krúžky pod veko regulátora 15x2,5, tie mi tam sedeli najlepšie
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Radosť skladať....
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
To áno Robert, inak tlačítko klaksónu od teba je už na svojom mieste
Včera sme s otcom premiestnili motor do garáže, dnes namontovali zotrvák. Samozrejme som lamelu najskôr vyskúšal na spojkovú hriadeľ, obr.4. Namontoval som mekáno, potom som odistil zaistenie matíc, ktorými sa nastavujú "packy".
Všetko ok, až keď som dal dole poslednú packu, zistil som, že je prasknutá príložka vypínacej páky spojky. Tak som prezrel sklad náhradných dielov, našťastie som našiel druhé mekáno, asi ho vymením. Len ho bude treba trochu skultúrniť oceľovým kartáčom a namontovať vypínacie packy. Okrem toho, keď som namontoval štít spojky nejak záhadne zmizli značky 30° pre nastavenie čerpadla. Som si istý, že tam predtým boli!
Včera sme s otcom premiestnili motor do garáže, dnes namontovali zotrvák. Samozrejme som lamelu najskôr vyskúšal na spojkovú hriadeľ, obr.4. Namontoval som mekáno, potom som odistil zaistenie matíc, ktorými sa nastavujú "packy".
Všetko ok, až keď som dal dole poslednú packu, zistil som, že je prasknutá príložka vypínacej páky spojky. Tak som prezrel sklad náhradných dielov, našťastie som našiel druhé mekáno, asi ho vymením. Len ho bude treba trochu skultúrniť oceľovým kartáčom a namontovať vypínacie packy. Okrem toho, keď som namontoval štít spojky nejak záhadne zmizli značky 30° pre nastavenie čerpadla. Som si istý, že tam predtým boli!
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
pokračovanie:
Foto prasknutej príložky vypínacej páky spojky, toto som tam fakt nemohol namontovať:
Tak som rozobral a očistil to druhé mekáno, to ani nevyzeralo nejak zlé. Po montáži som ale moc spokojný nebol , viď druhý obrázok:
Vypínacia páčka spojky na obrázku je úplne šrejgom . Po demontáži mekána som zistil, že tá príložka je nanitovaná úplne zle. Takže som to zas komplet rozobral, na tom prvom original mekáne som odbrúsil a potom vymenil tú prasknutú príložku. Tú som musel zobrať z toho druhého mekána. S otcom sa nám to podarilo nanitovať celkom pekne, a v duchu hesla "do tretice všetko dobré" som znovu poskladal tú nešťastnú spojku. Konečne som bol s prácou spokojný . Tak sme ešte spojili motor s prevodovkou, to sa nám podarilo na prvý krát
PS: tie rysky na zotrváku som ani po dôkladnom očistení nenašiel, sú tam nejaké čiary ale nie sú úplne oproti sebe a k ryskám to má moooc ďaleko.
Foto prasknutej príložky vypínacej páky spojky, toto som tam fakt nemohol namontovať:
Tak som rozobral a očistil to druhé mekáno, to ani nevyzeralo nejak zlé. Po montáži som ale moc spokojný nebol , viď druhý obrázok:
Vypínacia páčka spojky na obrázku je úplne šrejgom . Po demontáži mekána som zistil, že tá príložka je nanitovaná úplne zle. Takže som to zas komplet rozobral, na tom prvom original mekáne som odbrúsil a potom vymenil tú prasknutú príložku. Tú som musel zobrať z toho druhého mekána. S otcom sa nám to podarilo nanitovať celkom pekne, a v duchu hesla "do tretice všetko dobré" som znovu poskladal tú nešťastnú spojku. Konečne som bol s prácou spokojný . Tak sme ešte spojili motor s prevodovkou, to sa nám podarilo na prvý krát
PS: tie rysky na zotrváku som ani po dôkladnom očistení nenašiel, sú tam nejaké čiary ale nie sú úplne oproti sebe a k ryskám to má moooc ďaleko.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Rysky si obnoviš.
Ja som musel navariť húsenice na konce pacok, aby sadali iba na lozisko
Ja som musel navariť húsenice na konce pacok, aby sadali iba na lozisko
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jožko takže už bola ,,svadba"??
Ty máš bystré očko, neunikne mu nič....
Ty máš bystré očko, neunikne mu nič....
Mihi
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Peťo, áno . A bystré očko? To by zbadal aj ten, čo má beľmo na fotke to slabo vidno, skutočnosť bola horšia.
Dnes mi toto prišlo poštou
Dnes mi toto prišlo poštou
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Padáda
Už môžeš nahodiť filter, napojiť na čerpadlo a nastavovať predvstrek.
Už môžeš nahodiť filter, napojiť na čerpadlo a nastavovať predvstrek.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ahoj. No jenom čumím jak pěkně pokračuješ...svatba byla tak to brzo rozjedeš. Těšíme sa na videjkoo .
Ty spínače brzd jsou moc pěkné, taky mam jeden do foroty a druhý nový mam na traktoru. Ten původní byl rozbitý, děda ho kdysi slepil a držel dotáď než sem na něho šáhl ... Tož ať sa daří kamarád
Ty spínače brzd jsou moc pěkné, taky mam jeden do foroty a druhý nový mam na traktoru. Ten původní byl rozbitý, děda ho kdysi slepil a držel dotáď než sem na něho šáhl ... Tož ať sa daří kamarád
Libor :-)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Nahodil som palivový filter, ale chvíľu to trvalo. Bok filtra sa opieral o motor, ak by som filter utiahol, mohol by sa zlomiť, poškodiť. A to som nechcel . Diery som trochu upravil pilníkom, aby sa filter posunul ďalej od motora, nie je to oprava podľa mojich predstáv, ale účel to plní. Potom som už mohol špekulovať s predvstrekom.
Otázka na ostatných: Nastavoval niekto z vás predvstrek podľa polohy piesta pred hornou úvraťou? Tu na fore sa píše že to má byť 9,5mm. Hlavu mám zatiaľ dole, tak nemám problém to namerať. Na zotrvačníku som si urobil značky, zatiaľ fixou, ak mi potvrdíte že to bude ok, tak tam seknem rysky . A áno, elementy mám 6,5-ky. Ďalej som sa nedostal, nemám totiž kľúče na to nastavenie. Ale mám to odvzdušnené, s otcom sme to skúšali, jeden valec je skoro ok. Namiesto kapiláry som použil tuhu z pera, škoda, že je modrá aj po umytí, ale vidno to. Ak by mi niekto vedel poradiť alebo pomôcť s kapilárami, dve by sa mi celkom hodili.
Otázka na ostatných: Nastavoval niekto z vás predvstrek podľa polohy piesta pred hornou úvraťou? Tu na fore sa píše že to má byť 9,5mm. Hlavu mám zatiaľ dole, tak nemám problém to namerať. Na zotrvačníku som si urobil značky, zatiaľ fixou, ak mi potvrdíte že to bude ok, tak tam seknem rysky . A áno, elementy mám 6,5-ky. Ďalej som sa nedostal, nemám totiž kľúče na to nastavenie. Ale mám to odvzdušnené, s otcom sme to skúšali, jeden valec je skoro ok. Namiesto kapiláry som použil tuhu z pera, škoda, že je modrá aj po umytí, ale vidno to. Ak by mi niekto vedel poradiť alebo pomôcť s kapilárami, dve by sa mi celkom hodili.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)