Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ty přesahy vložek by se měly měřit ne od toho nejvyššího rantlu, ale měl bys to položit přes tu část vložky s těmi drážkami.
Stran křivého bloku - proto jsem zvolil při své generálce srovnání bloku a dosedacích míst pro vložky, protože mi z pod hlavy šel olej, i když hlava byla rovnaná... Tak jako ty jsem jej ale neměl. Máš tam dobře usazenou tu vložku, přes kterou je ta posuvka položená?
Stran křivého bloku - proto jsem zvolil při své generálce srovnání bloku a dosedacích míst pro vložky, protože mi z pod hlavy šel olej, i když hlava byla rovnaná... Tak jako ty jsem jej ale neměl. Máš tam dobře usazenou tu vložku, přes kterou je ta posuvka položená?
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jaro, v podstate súhlasím s tebou...vložky by mohli utesniť a silicon okolo zdvíhatok by mohol zabrániť prenikaniu oleja. A máš pravdu, nemám kde to dať zrovnať, okrem toho že už tam je kľuka...To by som už dal dole aj zadné a predné veko a dal vystrediť diery pre guferá. Akože ma to fakt nasralo . A to som sa tešil, že motor nie je opravovaný po poškodení mrazom. Je veľa zváraných blokov Z-25.
Míra: ok, takže vložky sú "utopené" , budem potrebovať podložky pod ne . Neviem, kde na sk sa dajú objednať.
Šubléra je posadená priamo na bloku v strede medzi vložkami.... zaujímavé je, že pozdĺžne ten blok krivý asi nie je...
Míra: ok, takže vložky sú "utopené" , budem potrebovať podložky pod ne . Neviem, kde na sk sa dajú objednať.
Šubléra je posadená priamo na bloku v strede medzi vložkami.... zaujímavé je, že pozdĺžne ten blok krivý asi nie je...
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Kurnik to je smola ale co. Si šikovný dáš to lahko dohromady a poradis si. Ten tmel to udrží. Podložky mám doma... Nevim jak jsou tlusté ale bral jsem tehdy kdyby náhodou, takovou střední cestu. Možu poslat v obálce kdybys chtěl, ale to už si možeš zrovna objednat z obchodu přesně na míru.
Libor :-)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ďakujem za ponuku skúsim ich ešte zohnať u nás... potrebujem hrúbku 0,1- 0,15mm
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jožko, to je pech... Dáváš to dohromady pečlivě kousek po kousku... To by mne taky dost nas... :-(
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ahoj Jožko. Takže začnem od krivého bloku. Ja som robil GO motora na mojich oboch Z25, ale len jeden motor som robil komplet celý sám, tak ako ty robíš teraz ty. Ten prvý motor som si dal spraviť ešte ako polomotor aj s osadením kľuky, vložiek a čerpadla. Samozrejme som ešte nemal také znalosti a naštudované fórum, tak som presah vložiek vôbec nemeral, blok som tiež nemeral, či je krivý...jednoducho som dal klingerit tesnenie a vytrhal som oplechovanie okolo tyčiek pre zdvíhatka (veril som majstrom, že to spravili dobre). No a po malom zábehu motora sa začal objavovať olej medzi hlavu a blokom presne v mieste, kde sú tie tyčky. Môže to byť práve tým, že nie je dobrý presah vložiek, alebo je krivý blok. Takže druhý motor som robil tak ako ty, precízne všetko pozeral...blok bol našťastie rovný, no vložky po osadení boli utopené. Tak som objednal z ATP motor podložky, dal som presah 0.2 mm a vytrhal som zase oplechovanie a olej po zábehu nepresakuje. No ak by som to robil znovu, dal by som asi silikónové krúžky, tak ak píše Jaro. K tým podložkám pod vložky, asi doma ešte dve mám...môžem ich odmerať a poslať ti poštou (ak by si chcel). Majú asi 0.13 mm, ak si dobre pamätám. Takže na záver som zástanca toho, čo sa domá dá, to si treba urobiť. Tak držim palce, nech to dobre dopadne.
Michal
Michal
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ahoj... tak stále s tým pomaly bojujem. Dal som dokopy to olejové čerpadlo motora, vymenil som aj guličku a pružinu (aj som ho nafarbil) ale potreboval by som vedieť rozmer ókrúžkov, ktoré tesnia prechod oleja z čerpadla do bloku.
Z Vrádišťa mi prišli aj podložky pod vložky v hrúbke 0,10 a 0,18mm. Takže keď na prvý valec použijem podložku 0,10mm tak je presah podľa mňa ok, mierka 0,15 sa posúva ľahko, mierka 0,20 už nevojde. Takže presah bude 0,16-0,18mm. Meral som mierkami na ventily, nič presnejšie nemám.
Horšie je to u druhého valca . Podložka 0,10 presah vpredu je 0,15-0,20mm. Keď však merám v zadnej časti motora, presah je menej ako 0,10mm. Keď tu použijem podložku 0,18mm, je ten presah vložky vpredu už dosť veľký. A teď bábo raď!
Ešte by som potreboval vedieť rozmer okrúžkov hriadele dekompresora.
Strojný zverák som dal zvariť a dostane aj novú skrutku .
Z Vrádišťa mi prišli aj podložky pod vložky v hrúbke 0,10 a 0,18mm. Takže keď na prvý valec použijem podložku 0,10mm tak je presah podľa mňa ok, mierka 0,15 sa posúva ľahko, mierka 0,20 už nevojde. Takže presah bude 0,16-0,18mm. Meral som mierkami na ventily, nič presnejšie nemám.
Horšie je to u druhého valca . Podložka 0,10 presah vpredu je 0,15-0,20mm. Keď však merám v zadnej časti motora, presah je menej ako 0,10mm. Keď tu použijem podložku 0,18mm, je ten presah vložky vpredu už dosť veľký. A teď bábo raď!
Ešte by som potreboval vedieť rozmer okrúžkov hriadele dekompresora.
Strojný zverák som dal zvariť a dostane aj novú skrutku .
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
No s tým motorom som nejak nepokročil, ale zato som dal dokopy strojný zverák. Ešte treba vyrobiť kľuku, na tú ale zatiaľ nemám pásovinu...
a opravil som aj skúšačku trysiek. Mám z toho ozaj veľkú radosť . Skúšačku som dorobil iba dnes. Bohužiaľ som ju nemohol vyskúšať "pri práci" nemám totiž koncovku, trubku k vstrekovaču na Z 25 . Budem musieť niečo zohnať, alebo zbastiť.
a opravil som aj skúšačku trysiek. Mám z toho ozaj veľkú radosť . Skúšačku som dorobil iba dnes. Bohužiaľ som ju nemohol vyskúšať "pri práci" nemám totiž koncovku, trubku k vstrekovaču na Z 25 . Budem musieť niečo zohnať, alebo zbastiť.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ahoj kamarát
Ten zverák je ako keby ho teraz vyrobili, paráda
Trubku ku vstrekovaču by som mal niekde mať...tak Ti ju môžem podarovať.
Ten zverák je ako keby ho teraz vyrobili, paráda
Trubku ku vstrekovaču by som mal niekde mať...tak Ti ju môžem podarovať.
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Vďaka, Peťo . Trubku alebo koncovku by som doma hádam našiel (asi na rodičovskom dome), z niečoho to bude pasovať, horšie je to s koncovkou a maticou čo je namontovaná na skúšačke. Ešte uvidím, ako to dopadne. Jednoducho potrebujem viac koncoviek (trubiek), aby som mohol pripojiť rôzne druhy vstrekovačov: major, Z 25, Multicar......
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Pěkný přístroj Jožko :-)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Tak skúšačka vstrekov je odskúšaná, dnes som priniesol vstrekovú trubku z Multicar 25, tú som pomocou spojky nadpojil na pôvodnú trubku skúšačky. Potom sa mi už dal namontovať vstrekovač zo Z 25 . Moja radosť však bola príliš skorá, skúšačka pumpovala "naprázdno", požadovaný tlak nevyvinula. Ešte raz som ju musel rozobrať, netesnil ten spätný ventil. Vlastne ani po vyčistení netesní na 100%, ale už je aspoň funkčná.
A pokračuje aj oprava motora 25-ky. Teda, skôr by som to nazval trápenie, nie oprava . Dnes som chcel osadiť vložky + namontovať ojnice s piestami. Keď som z vložiek vybral krúžky, bol som nemilo prekvapený. Jedna sada krúžkov je bledá, druhá tmavá. Keď som sady prvýkrát otvoril, kontroloval som piesty, vložky, všetko ok. Akurát tie krúžky sa mi nechcelo vyberať z vložiek, veď čo už tam skontrolujem ! Podotýkam, že obe sady boli original zabalené aj zapečatené nálepkou. Akurát je rozdiel v dátume výroby (vyznačený na boku vložky) asi pol roka.
Na oboch vložkách je vyznačená trieda E, takisto na piestoch. To ma vtedy celkom potešilo.
Tak si vravím, že keď je rozdiel iba v tom materiáli krúžkov, hádam to vadiť tak moc nebude. Poprípade krúžky pomiešam . Ale to by som nebol ja, keby som s tým nešpekuloval . Do prvého valca som zasunul krúžok, pozerám, medzera medzi zámkami je dáka malá Zmeriam mierkamia výsledok:
Prvý valec: tesniace krúžky vôľa 0,20mm, stieracie 0,30mm (to sú tie tmavé, značka PRIMA, na stieracích je nápis AGS Premium quality)
Druhý valec: tesniace krúžky 0,50mm, stieracie 0,50mm (bledé krúžky, značka len KO)
Dielenská príručka hovorí že vôľa v zámku krúžkov musí byť 0,50-0,60mm. Podľa tohoto sú tie tmavé s označením AGS nepresné.
Podotýkam, že krúžky som skúšal vo valci, v ktorom boli original, nezamenil som ich . Ale ani po zámene sa nič nemení, tmavé krúžky majú malú vôľu v zámku. Pravdou je, že som krúžky meral v rovnakej výške valca, navrchu.
A pokračuje aj oprava motora 25-ky. Teda, skôr by som to nazval trápenie, nie oprava . Dnes som chcel osadiť vložky + namontovať ojnice s piestami. Keď som z vložiek vybral krúžky, bol som nemilo prekvapený. Jedna sada krúžkov je bledá, druhá tmavá. Keď som sady prvýkrát otvoril, kontroloval som piesty, vložky, všetko ok. Akurát tie krúžky sa mi nechcelo vyberať z vložiek, veď čo už tam skontrolujem ! Podotýkam, že obe sady boli original zabalené aj zapečatené nálepkou. Akurát je rozdiel v dátume výroby (vyznačený na boku vložky) asi pol roka.
Na oboch vložkách je vyznačená trieda E, takisto na piestoch. To ma vtedy celkom potešilo.
Tak si vravím, že keď je rozdiel iba v tom materiáli krúžkov, hádam to vadiť tak moc nebude. Poprípade krúžky pomiešam . Ale to by som nebol ja, keby som s tým nešpekuloval . Do prvého valca som zasunul krúžok, pozerám, medzera medzi zámkami je dáka malá Zmeriam mierkamia výsledok:
Prvý valec: tesniace krúžky vôľa 0,20mm, stieracie 0,30mm (to sú tie tmavé, značka PRIMA, na stieracích je nápis AGS Premium quality)
Druhý valec: tesniace krúžky 0,50mm, stieracie 0,50mm (bledé krúžky, značka len KO)
Dielenská príručka hovorí že vôľa v zámku krúžkov musí byť 0,50-0,60mm. Podľa tohoto sú tie tmavé s označením AGS nepresné.
Podotýkam, že krúžky som skúšal vo valci, v ktorom boli original, nezamenil som ich . Ale ani po zámene sa nič nemení, tmavé krúžky majú malú vôľu v zámku. Pravdou je, že som krúžky meral v rovnakej výške valca, navrchu.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ja som mal tak isto trampoti z vložkami AGS , ja som zasa v jednej sade mal zaisťovanie segerky s malým priemerom. Krúžky som mal v oboch tie svetlé. To nemá s českou výrobou nič spoločné. To bude číňan jak šľak. Éčka som mal tak isto na oboch , popravde ani neviem čo to písmeno znamená....
Osobne si myslím že tie lacnejšie poľské sady budú snáď viac hodno ako tieto....
Osobne si myslím že tie lacnejšie poľské sady budú snáď viac hodno ako tieto....