Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Čo dodať...som rád, že sa to podarilo schovať...paráda
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ahoj, tak po dlhšom čase som zas niečo málo urobil na našom K-áčku. Je pravdou, že chvíľu ma zdržal aj ten sústruh a ešte dáka iná práca .
Najprv som dal obuť na nastriekané predné disky staro nové gumy. Ale nešlo to moc dobre, gumy boli tvrdé a na jednej sa podarilo pri montáži trochu natrhnúť patku pneu . Do pneu som dal nové duše "KABAT", snáď to niečo vydrží. Ak nie, časom kúpime nové pneu s vodiacim vzorom.
na druhom obrázku porovnanie starých a nových kolies.
Popri tom som plánoval aj vymeniť ložiská v nábojoch predných kolies, ktoré mali vôľu a boli hlučné. Tak som to celé rozobral:
Ložiská som kúpil nové, trochu ma zdržali tie prachovky
Staré ložiská boli k.o, jedno to malé ložisko tam vôbec nepatrilo
Najprv som dal obuť na nastriekané predné disky staro nové gumy. Ale nešlo to moc dobre, gumy boli tvrdé a na jednej sa podarilo pri montáži trochu natrhnúť patku pneu . Do pneu som dal nové duše "KABAT", snáď to niečo vydrží. Ak nie, časom kúpime nové pneu s vodiacim vzorom.
na druhom obrázku porovnanie starých a nových kolies.
Popri tom som plánoval aj vymeniť ložiská v nábojoch predných kolies, ktoré mali vôľu a boli hlučné. Tak som to celé rozobral:
Ložiská som kúpil nové, trochu ma zdržali tie prachovky
Staré ložiská boli k.o, jedno to malé ložisko tam vôbec nepatrilo
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
pokračovanie:
prachovky som vystrihol z filcu hrúbky 6mm., ale nie je to ono, ideálna hrúbka by bola 8mm. A krycie plechy tam boli len dva, tie vnútorné od ložiska chýbali. Tak som vyrobil nové, ale chvíľu to trvalo
Včera som to všetko poskladal a dnes som sa vybral k otcovi, že to namontujem. Keď som sa prezliekol a pripravil som si náradie, začalo pršať a bolo po práci . Ešte som dúfal, že poobede sa vyčasí a dám to dokopy ale hovno hovno, slavnej soude...
Pôvodne som sa chcel pochváliť až keď to bude hotové, ale vonku prší a ja nemám čo.... píšem na pokračovanie, aby mi to "nespadlo" ako posledne . Inak samozrejme som prerezal závity diskových šróbov, ktoré išli ťažko...
prachovky som vystrihol z filcu hrúbky 6mm., ale nie je to ono, ideálna hrúbka by bola 8mm. A krycie plechy tam boli len dva, tie vnútorné od ložiska chýbali. Tak som vyrobil nové, ale chvíľu to trvalo
Včera som to všetko poskladal a dnes som sa vybral k otcovi, že to namontujem. Keď som sa prezliekol a pripravil som si náradie, začalo pršať a bolo po práci . Ešte som dúfal, že poobede sa vyčasí a dám to dokopy ale hovno hovno, slavnej soude...
Pôvodne som sa chcel pochváliť až keď to bude hotové, ale vonku prší a ja nemám čo.... píšem na pokračovanie, aby mi to "nespadlo" ako posledne . Inak samozrejme som prerezal závity diskových šróbov, ktoré išli ťažko...
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Paráda
To si to bude přední náprava jen mlaskat
Ložiska šly stáhnout v pohodě? Většinou se žežou flexou.
Já mám ty přední ložiska taky už volné anechci je dotahovat, raději ať mají vůli a točí se.
Na náboji mám dodělané máznice, tak tam 1x ročně něco žduchnu.
Hlavně ať slouží
To si to bude přední náprava jen mlaskat
Ložiska šly stáhnout v pohodě? Většinou se žežou flexou.
Já mám ty přední ložiska taky už volné anechci je dotahovat, raději ať mají vůli a točí se.
Na náboji mám dodělané máznice, tak tam 1x ročně něco žduchnu.
Hlavně ať slouží
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Ložiská šli stiahnuť v pohode tým sťahovákom na foto. Nebol by som ich menil, ale keď som zdvihol prednú nápravu a rukou som zatočil koleso, ložiská boli moc hlučné. Maznice tam mám tiež, dal som nové, pichačky (boli tam šesťhranné, škodovácke sa im hovorí u nás). Čo ma prekvapilo, tak to väčšie ložisko v ľavom kolese nebolo na mieste, chýbalo mu asi 4-5mm. Preto mi tam ten sťahovák ľahko vliezol, bolo tam dosť miesta. Ale ložisko šlo dolu tak stredne ťažko, nebolo volne uložené. A ešte v ložiskách bola nová vazelína niekto to pred predajom premazal, ale toľko práce aby tú matku dotiahol si nedal . Kolesá mali loker asi 2cm . Inak jedna šálka toho malého ložiska šla do náboja úplne navolno, prilepil som ju lepom na závity....neviem, či to pomôže
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
To bude v pohodě, radiálně se to zatíží a pokud s tím neplánuješ jezdit rallye, myslím si, že tě to přežije.
Někdy se to dělá tak, že se místo pro ložisko narádluje, nebo oklepe dulčikem.
Hlavně, ať funguje
Někdy se to dělá tak, že se místo pro ložisko narádluje, nebo oklepe dulčikem.
Hlavně, ať funguje
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Pekne sa bavíš.. zaujímavé je že tie naše 25-ky aj tak stále behajú...
Mihi
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Sniper: najamkované to už bolo predtým, ale aj tak to nedržalo . Asi by bolo lepšie šálku prilepiť na "tekutý kov"...
Takže dnes po príchode z práce pokračovanie:
Náboj som narazil kladivom "cez" tvrdé drevo, medzera za nábojom mohla byť trošku menšia, ale v pohode...prachovky fungl nové, jedna bola prerazená, ale nie veľa, asi by šla niečím zalepiť. Ale čím?
skrutky kolies sú dlhé 48mm., asi original. Ukáže to dobre, možno že by mohli mať dĺžku 50mm (valcová časť bez hlavy) boli by zarovno matkami alebo by 1-2 závity trčali. Nepáči sa mi, keď tam ľudia dávajú upravené skrutky z majora, majú dĺžku 45-46 mm, to je málo .
Pristanú mu nové boty?
Inak Peťo, tento stroj už moc nenabehá a to je škoda
Takže dnes po príchode z práce pokračovanie:
Náboj som narazil kladivom "cez" tvrdé drevo, medzera za nábojom mohla byť trošku menšia, ale v pohode...prachovky fungl nové, jedna bola prerazená, ale nie veľa, asi by šla niečím zalepiť. Ale čím?
skrutky kolies sú dlhé 48mm., asi original. Ukáže to dobre, možno že by mohli mať dĺžku 50mm (valcová časť bez hlavy) boli by zarovno matkami alebo by 1-2 závity trčali. Nepáči sa mi, keď tam ľudia dávajú upravené skrutky z majora, majú dĺžku 45-46 mm, to je málo .
Pristanú mu nové boty?
Inak Peťo, tento stroj už moc nenabehá a to je škoda
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Pekná poctivá a precízna oprava
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Peter768 ďakujem, len by toho času bolo viac . Ale už sa hádam dostanem aj k tomu áčku v garáži.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
ta farba na diskoch nakoniec vyzera celkom dobre...
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Jožko, nevadí že moc nenabehá, hlavne robíš čo Ťa v živote baví a to je hlavné.
Mihi
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Sniper, tie matky kolies sú zaujímavé . A krytky sú plast bez nápisu zetor?
rosch8 áno, farba vyzerá dobre... bohužiaľ nemôžem vyfotiť zboku, mám tam málo miesta .
rosch8 áno, farba vyzerá dobre... bohužiaľ nemôžem vyfotiť zboku, mám tam málo miesta .
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Agregačný Zetor 25 a Zetor 25K
Tak konečne som sa dostal na chvíľu aj k áčku v garáži. Dávnejšie som namontoval brzdové štíty:
pripravil som pakne....obloženie nezodraté, odmastil som ho, ešte ho streknem čističom bŕzd:
A začal som vysekávať tesnenie pod veko prevodovky... hrúbka 1,5mm, asi tak hrubé bolo aj pôvodné tesnenie.
pripravil som pakne....obloženie nezodraté, odmastil som ho, ešte ho streknem čističom bŕzd:
A začal som vysekávať tesnenie pod veko prevodovky... hrúbka 1,5mm, asi tak hrubé bolo aj pôvodné tesnenie.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)