A teraz trošku podrobnejšie:
Čerpadlo je nastavenéna 100 atm , ventil ramien je nastavený na 75 tam.
Prietok čerpadla je 15,6l pri 1600 otáčok motora.
Čerpadlo hydrauliky:
Oprava čerpadla:
Výmena ihličiek v čerpadle, a zabrúsenie bočníc čerpadla:
Rozmery zistím:
- jehličky 9,8x2,5 cca70- 80ks.
- zaoblené na konci, ne rovné(důležité)!!!
Pred:
Po:
TECHNICKÉ INFORMÁCIE O ZETORE 25, pracovné postupy
Re: TECHNICKÉ INFORMÁCIE O ZETORE 25
Čap hydraulického valca a hydraulický valec s rozvádzačom:
Pokiaľ budete mať rozobratú hydrauliku, oblatí sa utesniť čap hyd.valca O krúžkami podľa tohto výkresu, hydraulika je potom účiinejšia..:
Valec hydrauliky s rozvádzačom:
Posúvač v rozvádzači:
Výmena manžety na hydr.valci:
Buď táto manžeta:
Rozmery:
Alebo rovno kúpiť hydraulickú manžetu na nete:
Oska na ovládanie hydrauliky, prepája páku hydrauliku s rozvádzačom:
Rozmery:
Drážkovanie:
Rozmer drážkovania:
Originál páka aj s poisťovacím valčekom v hornej časti ktorý slúžil aby sa hyd.páka sama alebo nechtiac neposunula, bolo treba valček podvihnúť a potom až posúvať pákou hydrauliky (orig.páka je tá vľavo):
Ľ. šponovák hydrauliky:
P.šponovák hydrauliky: 20 ks ložiskových guličiek priemeru 5 mm.
Čap spodného ramena:
Na Acku som mal M14x1, 5.
Na Kačku M20.
Pokiaľ budete mať rozobratú hydrauliku, oblatí sa utesniť čap hyd.valca O krúžkami podľa tohto výkresu, hydraulika je potom účiinejšia..:
Valec hydrauliky s rozvádzačom:
Posúvač v rozvádzači:
Výmena manžety na hydr.valci:
Buď táto manžeta:
Rozmery:
Alebo rovno kúpiť hydraulickú manžetu na nete:
Oska na ovládanie hydrauliky, prepája páku hydrauliku s rozvádzačom:
Rozmery:
Drážkovanie:
Rozmer drážkovania:
Originál páka aj s poisťovacím valčekom v hornej časti ktorý slúžil aby sa hyd.páka sama alebo nechtiac neposunula, bolo treba valček podvihnúť a potom až posúvať pákou hydrauliky (orig.páka je tá vľavo):
Ľ. šponovák hydrauliky:
P.šponovák hydrauliky: 20 ks ložiskových guličiek priemeru 5 mm.
Čap spodného ramena:
Na Acku som mal M14x1, 5.
Na Kačku M20.
Mihi
Re: TECHNICKÉ INFORMÁCIE O ZETORE 25
Tak a budem pokračovať palivovou sústavou:
Objem palivovej nádrže je : 45 L
Jaro 25 pre nás urobil pracovný postup ako opraviť utrhnutú prepážku v nádrži:
Oprava odtrhnutej prepážky v nádrži.
Odtrhnutá prepážka je častá a na prvý pohľad ťažko riešiteľná porucha. No dá sa riešiť pomerne jednoducho. Po odstránení farby z boku nádrže sa dajú nájsť stopy po zvaroch, ktorými bola prepážka upevnená. Okolo tohto miesta vyrežeme tenkým kotúčom okienko veľkosti cca 50 x 50 mm.
Cez toto okienko dokážeme pomocou klieští ustaviť prepážku do správnej polohy. Potom už stačí privariť ju. Ideálne je CO2, ale samozrejme ide to aj autogénom.
Na druhej strane nádrže stačí vyrezať zárez v smere prepážky.
Cez okienko nastavíme prepážku tak, aby sa nachádzala presne v úrovni zárezu na druhej strane, cez tento zárez ju privaríme a zároveň zavaríme zárez.
Potom zavrieme okienko, zavaríme a urobíme rovnaký zárez ako na druhej strane. Rovnako privaríme cez zárez prepážku.
Zvary prebrúsime.
A už zostáva len povrchová úprava.
Díky Jaro
Objem palivovej nádrže je : 45 L
Jaro 25 pre nás urobil pracovný postup ako opraviť utrhnutú prepážku v nádrži:
Oprava odtrhnutej prepážky v nádrži.
Odtrhnutá prepážka je častá a na prvý pohľad ťažko riešiteľná porucha. No dá sa riešiť pomerne jednoducho. Po odstránení farby z boku nádrže sa dajú nájsť stopy po zvaroch, ktorými bola prepážka upevnená. Okolo tohto miesta vyrežeme tenkým kotúčom okienko veľkosti cca 50 x 50 mm.
Cez toto okienko dokážeme pomocou klieští ustaviť prepážku do správnej polohy. Potom už stačí privariť ju. Ideálne je CO2, ale samozrejme ide to aj autogénom.
Na druhej strane nádrže stačí vyrezať zárez v smere prepážky.
Cez okienko nastavíme prepážku tak, aby sa nachádzala presne v úrovni zárezu na druhej strane, cez tento zárez ju privaríme a zároveň zavaríme zárez.
Potom zavrieme okienko, zavaríme a urobíme rovnaký zárez ako na druhej strane. Rovnako privaríme cez zárez prepážku.
Zvary prebrúsime.
A už zostáva len povrchová úprava.
Díky Jaro
Mihi
Re: TECHNICKÉ INFORMÁCIE O ZETORE 25
Demontáž vstrekovacieho čerpadla:
Nastavenie predvstreku:
Potrebujeme:
1. posuvka
2. prazdna tuha z pera (transparentna, vycistena acetonom od zbytkov farby)
3. rovny profil dlzky vacsej ako je vyska bocneho okna motora. (radeco, ocel tahana za studena, atd)
4. 2ks kluc 17 (aspon jeden z nich zahnuty), najlepsie vybrusene z mensich klucov 13 az 15 a zuzenych na hrubku asi 2 - 3 mm.
Demontujeme bocne veko motora, ocistime dosadaciu frezovanu plochu od zbytkov tesnenia a lepidla az na kov. Pootocime klukou tak, aby sme nastavili odhadom zvislu polohu klukoveho hriadela a skontrolujeme, ci mame jeden bok kluky frezovany (meranie potom robime prednostne na tejto frezovanej ploche, ja som taku kluku nemal). Najdeme najrovnejsiu a najdlhsiu plochu na jednom z ramien kluky.
Prilozime na frezovanu plochu rovny profil (tahana ocel za studena, RADECO, atd.) a posuvkou meriame vzdialenosti plochy ramena kluky kolmo na frezovanu plochu co najvyssie a co najnizsie v ramci boku ramena kluky
Nasou ulohou je najst taku polohu kluky, kedy budu oba rozmery zhodne (nezalezi na hodnote samotnej, iba na zhode nameranej vzdialenosti). Vtedy je kluka presne vo zvislej polohe a piest je v hornej uvrati.
Klukou uz nehybeme a otvorom v spojkovej skrini urobime rysku na zotrvacniku (zaklepneme ostrym srubovakom) pre hornu uvrat:
Zotrvacnik ma 152 zubov. Vsetky Zetory 25 maju rovnaky veniec, tam k zmenam nedoslo pocas celej vyroby Z 25.
Kruh ma 360°.
152z / 360° = 0.42 zuba na 1°
Spravny uhol predvstreku je 30°: 0,422 x 30 = 12,6 zuba
Odratame 12,5 zuba smerom hore od rysky pre hornu uvrat a urobime dalsiu rysku, ktora bude oznacovat polohu predvstreku:
rysku zvyraznime, aby sme ju nezamenili za rysku hornej uvrate:
Postup zopakujeme pre druhy valec, teda kluku otocime o 180°, nastavime do zvislej polohy a poznacime si rysku hornej uvrate a potom 12,5 zuba smerom hore a znova ryska pre predvstrek.
Nastavime plny plyn.
Do vystupneho otvoru cerpadla zasunieme obal z tuhy pera, pripadnu netesnost utesnime namotanou PVC paskou do kuzela (postupny narast priemeru)
Otocime parkrat motorom, aby sme si boli isti, ze mame odvzdusnenu palivovu sustavu. Hladinu nafty vidno zhruba v strede kapilary:
Tocime motorom a snazime sa co najpomalsim pohybom spozorovat pohyb nafty v kapilare a zastavit motor v mieste, ked sa pohne nafta v kapilare. Skontrolujeme okienko v spojkovej skrini a zistime polohu kovovej sipky voci ryskam na zotrvacniku, ktore sme si predtym urobili:
Ak je ryska na zotrvacniku pod kovovou sipkou, mame velky uhol predvstreku a treba znizit vysku zdvihatka a treba povolit maticu (je blizsie pri motore, vzadu) a zaskrutkovat skrutku smerom do zdvihatka. Pootocenie o jednu plochu 6-hranu je 2° rozdielu v nastaveni.
Ak je ryska na zotrvacniku nad kovovou sipkou, uhol predvstreku je maly a treba zdvihatko predlzit. Skrutku vyskrutkujeme a zaistime maticou.
1 zub na zotrvacniku je zhruba 3°, aby sme odhadli o kolko treba pootocit skrutku zdvihatka.
Pri zastaveni motora v momente pohnutia nafty v kapilare je poloha matice a skrutky nevhodna pre nastavovanie, matica je utopena v diere cerpadla. Preto motor pomaly dalej tocime a sledujeme zdvihatko, ako sa vysuva postupne z motora a tocenie zastavime v momente, kedy bude najviac vysunute z bloku motora, kedy je najlepsi pristup klucmi 17.
Kluce si vybrusime z mensich klucov 13 az 15.
Kvoli nedostatku miesta na manipulaciu, je lepsie, ak je aspon jeden kluc aj ohnuty:
Toto nastavenie je dostatocne presne a je presnejsie ako vodovaha, olovnica aj ako uhlomer polomer zotrvacnika je niekolkonasobne vacsi, ako je paka uhlomera, takze aj presnost bude vacsia.
Navyse v tomto postupe nie je potrebny ziadny zlozity pripravok (uhlomer, presna vodovaha, olovnica...)
Díky ROBOVI
Nastavenie predvstreku:
Potrebujeme:
1. posuvka
2. prazdna tuha z pera (transparentna, vycistena acetonom od zbytkov farby)
3. rovny profil dlzky vacsej ako je vyska bocneho okna motora. (radeco, ocel tahana za studena, atd)
4. 2ks kluc 17 (aspon jeden z nich zahnuty), najlepsie vybrusene z mensich klucov 13 az 15 a zuzenych na hrubku asi 2 - 3 mm.
Demontujeme bocne veko motora, ocistime dosadaciu frezovanu plochu od zbytkov tesnenia a lepidla az na kov. Pootocime klukou tak, aby sme nastavili odhadom zvislu polohu klukoveho hriadela a skontrolujeme, ci mame jeden bok kluky frezovany (meranie potom robime prednostne na tejto frezovanej ploche, ja som taku kluku nemal). Najdeme najrovnejsiu a najdlhsiu plochu na jednom z ramien kluky.
Prilozime na frezovanu plochu rovny profil (tahana ocel za studena, RADECO, atd.) a posuvkou meriame vzdialenosti plochy ramena kluky kolmo na frezovanu plochu co najvyssie a co najnizsie v ramci boku ramena kluky
Nasou ulohou je najst taku polohu kluky, kedy budu oba rozmery zhodne (nezalezi na hodnote samotnej, iba na zhode nameranej vzdialenosti). Vtedy je kluka presne vo zvislej polohe a piest je v hornej uvrati.
Klukou uz nehybeme a otvorom v spojkovej skrini urobime rysku na zotrvacniku (zaklepneme ostrym srubovakom) pre hornu uvrat:
Zotrvacnik ma 152 zubov. Vsetky Zetory 25 maju rovnaky veniec, tam k zmenam nedoslo pocas celej vyroby Z 25.
Kruh ma 360°.
152z / 360° = 0.42 zuba na 1°
Spravny uhol predvstreku je 30°: 0,422 x 30 = 12,6 zuba
Odratame 12,5 zuba smerom hore od rysky pre hornu uvrat a urobime dalsiu rysku, ktora bude oznacovat polohu predvstreku:
rysku zvyraznime, aby sme ju nezamenili za rysku hornej uvrate:
Postup zopakujeme pre druhy valec, teda kluku otocime o 180°, nastavime do zvislej polohy a poznacime si rysku hornej uvrate a potom 12,5 zuba smerom hore a znova ryska pre predvstrek.
Nastavime plny plyn.
Do vystupneho otvoru cerpadla zasunieme obal z tuhy pera, pripadnu netesnost utesnime namotanou PVC paskou do kuzela (postupny narast priemeru)
Otocime parkrat motorom, aby sme si boli isti, ze mame odvzdusnenu palivovu sustavu. Hladinu nafty vidno zhruba v strede kapilary:
Tocime motorom a snazime sa co najpomalsim pohybom spozorovat pohyb nafty v kapilare a zastavit motor v mieste, ked sa pohne nafta v kapilare. Skontrolujeme okienko v spojkovej skrini a zistime polohu kovovej sipky voci ryskam na zotrvacniku, ktore sme si predtym urobili:
Ak je ryska na zotrvacniku pod kovovou sipkou, mame velky uhol predvstreku a treba znizit vysku zdvihatka a treba povolit maticu (je blizsie pri motore, vzadu) a zaskrutkovat skrutku smerom do zdvihatka. Pootocenie o jednu plochu 6-hranu je 2° rozdielu v nastaveni.
Ak je ryska na zotrvacniku nad kovovou sipkou, uhol predvstreku je maly a treba zdvihatko predlzit. Skrutku vyskrutkujeme a zaistime maticou.
1 zub na zotrvacniku je zhruba 3°, aby sme odhadli o kolko treba pootocit skrutku zdvihatka.
Pri zastaveni motora v momente pohnutia nafty v kapilare je poloha matice a skrutky nevhodna pre nastavovanie, matica je utopena v diere cerpadla. Preto motor pomaly dalej tocime a sledujeme zdvihatko, ako sa vysuva postupne z motora a tocenie zastavime v momente, kedy bude najviac vysunute z bloku motora, kedy je najlepsi pristup klucmi 17.
Kluce si vybrusime z mensich klucov 13 az 15.
Kvoli nedostatku miesta na manipulaciu, je lepsie, ak je aspon jeden kluc aj ohnuty:
Toto nastavenie je dostatocne presne a je presnejsie ako vodovaha, olovnica aj ako uhlomer polomer zotrvacnika je niekolkonasobne vacsi, ako je paka uhlomera, takze aj presnost bude vacsia.
Navyse v tomto postupe nie je potrebny ziadny zlozity pripravok (uhlomer, presna vodovaha, olovnica...)
Díky ROBOVI
Mihi