No půjde to, ale uvědom si že setrvák váží 168kg.
To ložisko s tou přírubou nevyndáš celé, ale jenom jeho vnější kroužek.
Vnitřní kroužek i s válečkama ti zůstane na klice, musíš ho nějak stáhnout, protože až za ním je to rozvodové kolo.
Otův Zetor 15
Re: Otův Zetor 15
Děkuji napadlo mě udělat nějaký plech s dírama a ten přišroubovat na setrvák místo spojky a za pomoci hupcuku by to neměl být problém pro jednoho člověka.Grandák píše:No půjde to, ale uvědom si že setrvák váží 168kg.
To ložisko s tou přírubou nevyndáš celé, ale jenom jeho vnější kroužek.
Vnitřní kroužek i s válečkama ti zůstane na klice, musíš ho nějak stáhnout, protože až za ním je to rozvodové kolo.
To ložisko teda budu muset vyrazit zevnitř. Moc místa tam není ale na nějaké fotce tady na foru to někdo dělal a kliku zaaretoval dřevěnými klínky. Snad to vyjde.
Jenom doufám že to ložisko na klice není dávané za tepla.
Re: Otův Zetor 15
Za dobré paměti, když jsem sundaval to zadní ložisko z kliky, tak tenhle stahovák pěkně "zpíval"....
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
Na nějaké to sklepnutí středu loziska z motoru ven, tam není místo. Taktéž to, že necháš klikovku viset na tom předním ložisku není moc dobrý nápad - origo je tam dvouřádkové soudečkové a je vyklápěcí tzn. se ta klika ti spadne dolu. Na to bacha - když už to budeš pokoušet, tak si vyndej olejové čerpadlo. Pohodlnější je před jeho demontáži vyndat protizávaží klikovky na a když ještě odpojíš píst, tak tu klikovku můžeš rovnou vyndat.....
A pro zajímavost - to moje ložisko bylo tak vyběhané, že se mi soudečky při demontáži klikovky vysypali ven.
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
Na nějaké to sklepnutí středu loziska z motoru ven, tam není místo. Taktéž to, že necháš klikovku viset na tom předním ložisku není moc dobrý nápad - origo je tam dvouřádkové soudečkové a je vyklápěcí tzn. se ta klika ti spadne dolu. Na to bacha - když už to budeš pokoušet, tak si vyndej olejové čerpadlo. Pohodlnější je před jeho demontáži vyndat protizávaží klikovky na a když ještě odpojíš píst, tak tu klikovku můžeš rovnou vyndat.....
A pro zajímavost - to moje ložisko bylo tak vyběhané, že se mi soudečky při demontáži klikovky vysypali ven.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Otův Zetor 15
Děkuji za radu tomu jsem se chtěl vyhnout ale než něco pokazit je lepší to celé vyndat a zároveň zkontrolovat i zbytek. Dík OtaJára H. píše:Za dobré paměti, když jsem sundaval to zadní ložisko z kliky, tak tenhle stahovák pěkně "zpíval"....
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
Na nějaké to sklepnutí středu loziska z motoru ven, tam není místo. Taktéž to, že necháš klikovku viset na tom předním ložisku není moc dobrý nápad - origo je tam dvouřádkové soudečkové a je vyklápěcí tzn. se ta klika ti spadne dolu. Na to bacha - když už to budeš pokoušet, tak si vyndej olejové čerpadlo. Pohodlnější je před jeho demontáži vyndat protizávaží klikovky na a když ještě odpojíš píst, tak tu klikovku můžeš rovnou vyndat.....
A pro zajímavost - to moje ložisko bylo tak vyběhané, že se mi soudečky při demontáži klikovky vysypali ven.
Re: Otův Zetor 15
Ahoj Járo
Tak jsem to konečně rozebral,to soudečkové ložisko se samozřejmě vysypalo,setrvák jsem stáhnul přes držál z 50 učka závěs a stahovák v jednom hupcukem dolu.Ložiska šli dolu lehce starý kovaný stahovák s dvěma paskami.Klínek na strváku je nastřižený a klínek na rozvodu vyčvachtaný v klice dobrý, Klínky již sem sehnal jenom jsou větší tak je musím dobrousit.Ložiska mám všechny už nový.Takže jenom najít čas a začít zase skládat.Nevíš náhodou čím se těsní zadní brdový buben vůdči litinovému štítu na nohavici je tam drážka a vtý drážce něco ztvrdlého.Dik Ota
Tak jsem to konečně rozebral,to soudečkové ložisko se samozřejmě vysypalo,setrvák jsem stáhnul přes držál z 50 učka závěs a stahovák v jednom hupcukem dolu.Ložiska šli dolu lehce starý kovaný stahovák s dvěma paskami.Klínek na strváku je nastřižený a klínek na rozvodu vyčvachtaný v klice dobrý, Klínky již sem sehnal jenom jsou větší tak je musím dobrousit.Ložiska mám všechny už nový.Takže jenom najít čas a začít zase skládat.Nevíš náhodou čím se těsní zadní brdový buben vůdči litinovému štítu na nohavici je tam drážka a vtý drážce něco ztvrdlého.Dik Ota