Zetor 25A Toma
Re: Zetor 25A Toma
Ešte by som skontroloval, či má termostat dierku. Ak nie, môže to spôsobovať "skákanie" teploty, lebo môže okolo neho vznikať bublina.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A Toma
5 ks termostatom dnes doniesol Poliak.
Píšte kto chcete.
Píšte kto chcete.
Re: Zetor 25A Toma
Ja by som ich zasil aby sa nesirili dalej
Re: Zetor 25A Toma
Zašíval som také. Robí sa to horšie, ale dá sa. Najlepšie je urobiť si tŕň, ktorý vsunieš do otvoru z komôrky, aby si vedel narezať závit tak, že asi 2/3 budú v hlave a zvyšok v tom tŕni. Potom tŕň vytiahneš a opatrne zaskrutkuješ skrutku. Viac ako polovica musí byť v hlave, aby to ani náhodou nemohlo vypadnúť. A ja mám na to taký skrátený závitník, aby som narezal závit takmer na dno diery.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A Toma
jaký je materiál šteftu? Co potom s tou 1/3 co zbyde v té díře od komůrky. Zapilovat? Jak velké ty štefty M5?
Re: Zetor 25A Toma
Ja som dával M5 x 14. Také som mal. Mosadzné. A Loctite do závitu na bohato.
Re: Zetor 25A Toma
Samozrejme to čo prečnieva do otvoru po zaschnutí Loctite zapilovať. Ja používam mosadzné M6. Ale tá mosadz nie je podmienka, len to nekoroduje a lepšie sa opracováva. Konkrétne na toto miesto by mohol byť priemer aj väčší, napr. M8, tým môže mať os ďalej od okraja otvoru.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A Toma
Hlava pokroucená 0,35mm.
Re: Zetor 25A Toma
Dosť typická prasklina po okraji komôrky. Skús to zašiť, šanca tam je.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A Toma
Tak jsem s opravou pokročil. Hlavu jsem zašil. K otázkám proč je jeden šteft M10 jen řeknu, že se mi k..a zadařilo. Chtěl jsem štefty zarovnávat frézou a když jsem si šel utrhnout kousek papíru, abych sjel o papír nad hlavu. zůstal zaskočený posuv stolu nahoru a než jsem po zarachotění přiskočil k frézce 10ka drážkovačka zajel cca 3mm do hlavy. Štefty jsem použil ocelové, protože ocel má daleko menší roztažnost podobnou litině oproti mosazi. Ostatní štefty jsou M5 nebo M6, jak to vycházelo a zalepené lepidlem do teplot 230°C Nakonec finální zarovnání hlavy
Pořád mi prolínal olej k nádrži a toto byl důvod
Improvizovaně jsem přebrousil i ventily
vyčistil jsem vstřikovače, které jsem zkusil a rozprašovali ještě pořád pěkně.
Pak jsem vše složil a po nalití vody a nastartování jsem uviděl prolínat vodu na straně vstřikovačů. Tady na foru jsem se dočetl, že může být problém s hliníkovými obrubami kolem zdvihátek na těsnění.
Včera jsem tedy koupil nové těsnění vyloupl obruby vyměnil natažené šrouby vahadel za pevnostní a zatím to vypadá dobře. Jen když přidám plyn (mám polský chladič bez horní velké nádobky), tak klesne hladina v hrdle o cca 2cm a když pustím plyn hladina stoupne zpět a vyjedou většinou dvě bubliny. Je toto normální, nebo je na hlavě ještě nějaká prasklina. Přípravek na odtlakování jsem nedělal a taky si nejsem jistý, že zkouška se 7 bary něco ukáže. Myslím si, že celé to martyrium s chladičem jsem si mohl odpustit. Pokud chladič není vyloženě ucpanej, tak za přehřívání mohou ty praskliny v hlavě kdy tlak spalovacího prostoru vyžene vodu z hlavy a zároveň brání průtoku. Potřebuji nasázet brambory proto ta rychlooprava. Už by ale zase GO motor potřeboval sice ne vložky a písty ale ten zbytek co se před 16ti lety nedal koupit. Na co jsem šáhl musel jsem řešit.
Pořád mi prolínal olej k nádrži a toto byl důvod
Improvizovaně jsem přebrousil i ventily
vyčistil jsem vstřikovače, které jsem zkusil a rozprašovali ještě pořád pěkně.
Pak jsem vše složil a po nalití vody a nastartování jsem uviděl prolínat vodu na straně vstřikovačů. Tady na foru jsem se dočetl, že může být problém s hliníkovými obrubami kolem zdvihátek na těsnění.
Včera jsem tedy koupil nové těsnění vyloupl obruby vyměnil natažené šrouby vahadel za pevnostní a zatím to vypadá dobře. Jen když přidám plyn (mám polský chladič bez horní velké nádobky), tak klesne hladina v hrdle o cca 2cm a když pustím plyn hladina stoupne zpět a vyjedou většinou dvě bubliny. Je toto normální, nebo je na hlavě ještě nějaká prasklina. Přípravek na odtlakování jsem nedělal a taky si nejsem jistý, že zkouška se 7 bary něco ukáže. Myslím si, že celé to martyrium s chladičem jsem si mohl odpustit. Pokud chladič není vyloženě ucpanej, tak za přehřívání mohou ty praskliny v hlavě kdy tlak spalovacího prostoru vyžene vodu z hlavy a zároveň brání průtoku. Potřebuji nasázet brambory proto ta rychlooprava. Už by ale zase GO motor potřeboval sice ne vložky a písty ale ten zbytek co se před 16ti lety nedal koupit. Na co jsem šáhl musel jsem řešit.
Re: Zetor 25A Toma
Pekne si to pozašíval. Tá malá prasklinka na okraji sa zvykne tiež dosť často urobiť, ale na tom mieste môže olej prelínať aj okolo závitu M8, čo drží viečko hlavy.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A Toma
pekna robota, radost pozret.
a nedala by sa vacsia telepná roztaznost mosadze na šitie oproti oceli povazovat v tomto pripade za výhodu? okrem toho ze mosadz aj menej koroduje by ten sev mohla este viac utesnit.
a nedala by sa vacsia telepná roztaznost mosadze na šitie oproti oceli povazovat v tomto pripade za výhodu? okrem toho ze mosadz aj menej koroduje by ten sev mohla este viac utesnit.
Re: Zetor 25A Toma
To bol jeden z dôvodov prečo som ja dával mosadzné.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK