Máš popraskané těla těch čelistí nebo ti jde jen o obložení?Grandák píše:Chlapi neřešil tady někdo čím nahradit brzdové čelisti na Z15?
Co by tam pasovalo nebo kde je sehnat?
Nešli by tam třeba ze Supra? Na pohled vypadaj podobně, ale rozměr nevím.
Jikův Zetor 15
Re: Jikův Zetor 15
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Jikův Zetor 15
Popraskaný těla, obložení není problém.
Re: Jikův Zetor 15
Poslal jsem ti SZ
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Jikův Zetor 15
Tak došlo na opravu regulátoru, špatně to drželo volnoběh.
Při demontáži vačky musí ven i píst s vložkou, tak jsem zároveň trochu zvětšil prostor v pístu aby tolik neklapal, na vačku dal nová ložiska a jinou vačku ,ta moje měla trochu odrbaný výfuk.
Samozřejmě v regulátoru vše vymezit, nejvíce vyhrkané byli kameny co propojují závaží s pouzdrem na vačce.
Teda, ale něco vyvrtat nebo osoustružit takřka nemožné ta tvrdost materiálu z kterého to je vyrobeno je neskutečná.
Přikládám pár foto.
Při demontáži vačky musí ven i píst s vložkou, tak jsem zároveň trochu zvětšil prostor v pístu aby tolik neklapal, na vačku dal nová ložiska a jinou vačku ,ta moje měla trochu odrbaný výfuk.
Samozřejmě v regulátoru vše vymezit, nejvíce vyhrkané byli kameny co propojují závaží s pouzdrem na vačce.
Teda, ale něco vyvrtat nebo osoustružit takřka nemožné ta tvrdost materiálu z kterého to je vyrobeno je neskutečná.
Přikládám pár foto.
Re: Jikův Zetor 15
vsetko su to cementovane a zuslachtovane materialy.
Bezne uhlikove nastroje sa nechytaju. Tvrdokov a platok aj to len typ na kalene veci.
Tie traktory su urobene naozaj poctivo.
Bezne uhlikove nastroje sa nechytaju. Tvrdokov a platok aj to len typ na kalene veci.
Tie traktory su urobene naozaj poctivo.
Re: Jikův Zetor 15
Z čeho jsi upravoval ty šály do ojnice olejového čerpadla?
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Jikův Zetor 15
To dělali ve Vanepu Domažlice.
Re: Jikův Zetor 15
Vypadá to dobře Mě ta ojnice čerpadla oleje zatím běhá origo bez šál a i příště (pokud nějaké bude) bych šel asi cestou navaření klikovky. Prosím tě, jak je silné dno toho pístu z DT, že si to dovolíš pořád ubírat?
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Jikův Zetor 15
Přesně nevim,ale v nejslabším místě ještě zbylo 8mm.
Na tom pístu je opravdu hodně materiálu a je o 1cm delší nad pístním čepem než z15.
Ono ta vypadá jak to není hluboké,ale má to necelých 7mm.
Už jsem to měl takhle hluboké i předtím, ted jsem to jenom trochu srovnal na soustruhu a udělal širší.
Co jsem se dostal k výkresům v knížce o zetorech tak by to mělo být hluboké tak 6mm.
Usuzuju i z fotek když vemu poměr šířky kroužku a zahloubení pístu.
Když se podívám na foto pístu a vložky co maj ve finsku na Moto-check tak to tak odpovídá.
Na tom pístu je opravdu hodně materiálu a je o 1cm delší nad pístním čepem než z15.
Ono ta vypadá jak to není hluboké,ale má to necelých 7mm.
Už jsem to měl takhle hluboké i předtím, ted jsem to jenom trochu srovnal na soustruhu a udělal širší.
Co jsem se dostal k výkresům v knížce o zetorech tak by to mělo být hluboké tak 6mm.
Usuzuju i z fotek když vemu poměr šířky kroužku a zahloubení pístu.
Když se podívám na foto pístu a vložky co maj ve finsku na Moto-check tak to tak odpovídá.
Re: Jikův Zetor 15
Kluci Finský tam mají zajímavé věci...
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Jikův Zetor 15
Tak dnes došlo na start, chytil na otočení až mě to překvapilo.
Běží to krásně, žádné mlácení jako před úpravou pístu jenom klapot.
Ted to má předstih přesně 28 stupňů jak píšou v knížce.
Trochu jsem si dal práci s měřením toho předstihu a nastavil ho přesně na kapiláru.
Když byla hlava dole tak jsem pomocí magnetického držáku a indikátoru zjistil Hů a označil na setrváku,potom jsem změřil předstih a označil ho zase na setrváku.
Potom už nastavení pomocí kapiláry byla brnkačka.
Jinak předstih jsem si spočítal pomocí tabulek co má holka do školy, je to vlastně sinus cosinus.
Vycházelo mi to výpočtem, že 28 stupňů je 8,2mm na zdvihu pístu.
Jinak když jsem měl píst venku tak jsem přesně doměřil a spočítal obsah spalovacího prostoru.
Takže komůrka má přesně 40 kubíků píst 55 plus mezera mezi pístem a hlavou včetně těsnění ta je 2mm,asi 25 kubíků a vybrání na vložce asi 3 kubíky.
Tak ted mi vychází kompresní poměr 15:1 , žádných 18:1 jak píšou v knížce.
Teď mám předstih přesně podle tabulek , nic nemlátí,nekouří a chytá na otočení bez zakuckání.
Takže tohle jsou všechny moje poznatky a měření za poslední týden.
Běží to krásně, žádné mlácení jako před úpravou pístu jenom klapot.
Ted to má předstih přesně 28 stupňů jak píšou v knížce.
Trochu jsem si dal práci s měřením toho předstihu a nastavil ho přesně na kapiláru.
Když byla hlava dole tak jsem pomocí magnetického držáku a indikátoru zjistil Hů a označil na setrváku,potom jsem změřil předstih a označil ho zase na setrváku.
Potom už nastavení pomocí kapiláry byla brnkačka.
Jinak předstih jsem si spočítal pomocí tabulek co má holka do školy, je to vlastně sinus cosinus.
Vycházelo mi to výpočtem, že 28 stupňů je 8,2mm na zdvihu pístu.
Jinak když jsem měl píst venku tak jsem přesně doměřil a spočítal obsah spalovacího prostoru.
Takže komůrka má přesně 40 kubíků píst 55 plus mezera mezi pístem a hlavou včetně těsnění ta je 2mm,asi 25 kubíků a vybrání na vložce asi 3 kubíky.
Tak ted mi vychází kompresní poměr 15:1 , žádných 18:1 jak píšou v knížce.
Teď mám předstih přesně podle tabulek , nic nemlátí,nekouří a chytá na otočení bez zakuckání.
Takže tohle jsou všechny moje poznatky a měření za poslední týden.
Re: Jikův Zetor 15
Na té horní fotce mi příjde ta vložka upravovaná z něčeho jiného - to opracování v horní a spodní části je takové nepřizozené s ostrými hranami. A ty přerušované zápichy uprostřed jsou jako pozůstatky žeber vzduchem chlazeného válce. Kdysi jsem laboroval nad úpravou tatrovácké vložky, ale vycházela dost krátká. Museli by se spasovat dvě do sebe a znova je prohonovat. To mi však nepřišlo "moc dobře udělané", tak jsem od toho upustil.
Ten předvstřik jsi nastavoval, když se ti ta hladina v kapiláře pohnula nebo když dosáhla maxima?
Ten předvstřik jsi nastavoval, když se ti ta hladina v kapiláře pohnula nebo když dosáhla maxima?
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Jikův Zetor 15
Když se hladina pohne, je to stejný jako třeba na Z25 akorát jenom na jednom válci
Re: Jikův Zetor 15
No Z25, to je pro mě mizerný příklad - jsem z chmelařské oblasti a tady byli z chmelu napakovaná JZD a tak Z25 šli rychle do kopřiv a nahradili je Majory - Z25 je tady v okolí vyjímkou...
Hodnota předvstřiku, by se měla podle mě taky nastavovat, když se pohne hladina nafty v kapiláře, ale již jsem viděl borce, který ji odečítal když se zastavila.
Hodnota předvstřiku, by se měla podle mě taky nastavovat, když se pohne hladina nafty v kapiláře, ale již jsem viděl borce, který ji odečítal když se zastavila.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ