2 válce ze Salaše
Re: 2 válce ze Salaše
mihi: Díky, díky
Já otce prerostl o cca 10cm.
No myslím si, že by měl dnes z těch mých zgarbů radost
Já otce prerostl o cca 10cm.
No myslím si, že by měl dnes z těch mých zgarbů radost
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: 2 válce ze Salaše
taký istý príves PHM na PAJ podvozku máme ešte aj v robote akurát v khaki farbe. Ešte pred pár rokmi som ho ťahaval za skrinkou V3S ale aj za traktorom. Vozil som naftu k buldozéru keď makal ďalej od strediska.
Re: 2 válce ze Salaše
pavel sk: Až budu stříkat V3S, vemu tu pajku jedním vrzem
A když se někam pojede jen tak, vemu ji do soupravy pro spestření
Na druhou stranu mít naftu za levno, to by se teď cestovalo s pajkou
A když se někam pojede jen tak, vemu ji do soupravy pro spestření
Na druhou stranu mít naftu za levno, to by se teď cestovalo s pajkou
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: 2 válce ze Salaše
Ono je inak sranda tak malý príves ťahať za skrinovkov ako je V3S Vlastne ani človek nevie ci ten príves za sebou má, alebo nie. V priamom smere ho v zrkadlách nevidno iba v ostrejšej zákrute sa ukaze na okamih. Alebo v lete podľa tieňa na ceste Keby to išlo dokonale umyť mohol by si na akciách čapovať s nej
Re: 2 válce ze Salaše
Dneska jsem se pustil do Poláka
Naposledy jel ve Vrádišti.
No, že sešteluji ventily, kurva to jsem čuměl.
Na vahadlech exetricky opotřebené tvrdokovy v místě styku s ventilem, takže ventily seriózně seřídit nejde
Navíc zajišťovací matice seřizovacích šroubů jsou už notně vylezlé a při kontrování mají tendenci servat závit. Vahadla mají na hřídeli taky pár desetin vůli.
Nakonec se to nějak povedlo, tak že vyměním motorový olej.
Kurva to jsem si dal
Excentricky zbroušený 6ti hran na 13ku klíč z původní 17ky nešel jen tak povolit, pod výpustným šroubem nebylo těsnění, jen silikon, ale jaké na mě čekalo překvapení, když na mě chrstlo cca 25 litrů řídké, černé směsi do předem připravené nádoby o objemu cca 15 litrů
2 roky traktor stojí se zapnutým ventilem na nádrži.
Tak si říkám kudy se dostala nafta do motoru, když pod deklem čerpadla nebylo ani náznaku.
Že by tak netěsnily elementy a kolem hřebenové tyče přes regulátor?
Pritom pod víkem je všude mazut, hřebenovka je černá jak bota, zatím co zbytek motoru je jak z čističky, naftou totálně vypláchlý
Kudy jinudy by se tam nafta mohla dostat?
Ještě je mi divné, že při stání na rovině je celá levá strana bloku motoru od nalevaciho hrdla oleje až po hlavu prostě mastná zjevně tedy od nafty a ta mastná stopa se tváří čerstvě. Jako bych ho právě umyl v naftě.
No přešel jsem na filtraci od Rosche, nalil čerstvou M7ADS lll tak jsem zvědavý.
Jen vrták 1,5mm na tlakový kanál jsem jaksi omylem zaměnil za 2,0mm,takže jsem řezal závit M3 což bylo mnohem jednoduší včetně montáže šroubu, než u M2,kde mi při montáži asi 8x spadl do trávy a půl dne jsem ho ustavičně hledal
Zatím co odtokový otvor překvapil, když jsem tam chtěl vrtákem 9,0mm zvětšit otvor pro závit M10 a ona tam díra jak do prdele s náznakem jemného závitu.
Nakonec to spravil kolový šroub M14x cosi.
Souběžně s tím jsem vyměnil žhavení za tyčové žhaviče, tak uvidíme. Nadšený z toho moc nejsem.
A to se mi ještě ztratil fridex z chladiče.
Doufám, že to bylo z netěsnícího kohoutku na bloku.
Tož tak je to.
Naposledy jel ve Vrádišti.
No, že sešteluji ventily, kurva to jsem čuměl.
Na vahadlech exetricky opotřebené tvrdokovy v místě styku s ventilem, takže ventily seriózně seřídit nejde
Navíc zajišťovací matice seřizovacích šroubů jsou už notně vylezlé a při kontrování mají tendenci servat závit. Vahadla mají na hřídeli taky pár desetin vůli.
Nakonec se to nějak povedlo, tak že vyměním motorový olej.
Kurva to jsem si dal
Excentricky zbroušený 6ti hran na 13ku klíč z původní 17ky nešel jen tak povolit, pod výpustným šroubem nebylo těsnění, jen silikon, ale jaké na mě čekalo překvapení, když na mě chrstlo cca 25 litrů řídké, černé směsi do předem připravené nádoby o objemu cca 15 litrů
2 roky traktor stojí se zapnutým ventilem na nádrži.
Tak si říkám kudy se dostala nafta do motoru, když pod deklem čerpadla nebylo ani náznaku.
Že by tak netěsnily elementy a kolem hřebenové tyče přes regulátor?
Pritom pod víkem je všude mazut, hřebenovka je černá jak bota, zatím co zbytek motoru je jak z čističky, naftou totálně vypláchlý
Kudy jinudy by se tam nafta mohla dostat?
Ještě je mi divné, že při stání na rovině je celá levá strana bloku motoru od nalevaciho hrdla oleje až po hlavu prostě mastná zjevně tedy od nafty a ta mastná stopa se tváří čerstvě. Jako bych ho právě umyl v naftě.
No přešel jsem na filtraci od Rosche, nalil čerstvou M7ADS lll tak jsem zvědavý.
Jen vrták 1,5mm na tlakový kanál jsem jaksi omylem zaměnil za 2,0mm,takže jsem řezal závit M3 což bylo mnohem jednoduší včetně montáže šroubu, než u M2,kde mi při montáži asi 8x spadl do trávy a půl dne jsem ho ustavičně hledal
Zatím co odtokový otvor překvapil, když jsem tam chtěl vrtákem 9,0mm zvětšit otvor pro závit M10 a ona tam díra jak do prdele s náznakem jemného závitu.
Nakonec to spravil kolový šroub M14x cosi.
Souběžně s tím jsem vyměnil žhavení za tyčové žhaviče, tak uvidíme. Nadšený z toho moc nejsem.
A to se mi ještě ztratil fridex z chladiče.
Doufám, že to bylo z netěsnícího kohoutku na bloku.
Tož tak je to.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: 2 válce ze Salaše
Tož měls parádní den co tak čtu... ale nakonec sa to povedlo ... Kde sa tvl do motoru vlézlo 25 litrů srajdy?
Libor :-)
Re: 2 válce ze Salaše
Naředěný olej naftou.
Už ve Vrádišti se mi zdál řídký, ale byl čistý
Tatry na tohle občas trpí, protože mají přepady pod ventilovnými víky, ale tady u Z25 je to pro mě novinka.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: 2 válce ze Salaše
Téměř celý ještě jsem do něj vypustil notně plnou odsávačku, která má 40 litrů objem.
Uvidíme zítra na start a provoz.
Když točím motorem přes kliku, tak se z výfukových svodů ozývá takové žbrblání, jako když si usereš ve vani Tak doufám, že mi nechčije voda z hlavy.
Uvidíme zítra na start a provoz.
Když točím motorem přes kliku, tak se z výfukových svodů ozývá takové žbrblání, jako když si usereš ve vani Tak doufám, že mi nechčije voda z hlavy.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: 2 válce ze Salaše
Úplně to slyším... Snad se mi otom nebude zdát . Já se oleje teď zbavil. Daroval jsem ho za odvoz... A je klid.
Libor :-)
Re: 2 válce ze Salaše
Je mi jasné, že to slyšíš
Uvidíme co zítra, bude start
Na modrákovi mi začal chcát převodový olej ze spojkového zvonu, no teď záhadně přestal, tak musím změřit hladinu, jestli tam ještě něco je
Jinak po výměně vodní pumpy a mot oleje včetně nové filtrace úplně pohoda.
Tak snad bude vše v cajku zase na pár let.
Uvidíme co zítra, bude start
Na modrákovi mi začal chcát převodový olej ze spojkového zvonu, no teď záhadně přestal, tak musím změřit hladinu, jestli tam ještě něco je
Jinak po výměně vodní pumpy a mot oleje včetně nové filtrace úplně pohoda.
Tak snad bude vše v cajku zase na pár let.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: 2 válce ze Salaše
Ak je počuť totakové žbrblání, tak to môže byť prasknutá hlava. Chladiaca zmes tečie do valca a odtiaľ dole do oleja....
Za behu motora "tlačí" do chladiča. To vyskúšaš ak zapcháš prepad z chladiča, a hore do hrdla chladiča daj hadičku a zatesni rukou. druhý koniec hadičky daj do pohára s vodou a uvidíš, či budeš mať v pohári "takové žbrblání" ako vo vani
Nafta v oleji... treba dotiahnuť element so spätným ventilčekom... tuším je to 27čka kľúč na čerpadle. Predtým povoľ holender aby si nekrútil trubku na vstreky.
Element tesní o telo čerpadla a asi sa to za ten čas v tele čerpadla "zmäklo".
Za behu motora "tlačí" do chladiča. To vyskúšaš ak zapcháš prepad z chladiča, a hore do hrdla chladiča daj hadičku a zatesni rukou. druhý koniec hadičky daj do pohára s vodou a uvidíš, či budeš mať v pohári "takové žbrblání" ako vo vani
Nafta v oleji... treba dotiahnuť element so spätným ventilčekom... tuším je to 27čka kľúč na čerpadle. Predtým povoľ holender aby si nekrútil trubku na vstreky.
Element tesní o telo čerpadla a asi sa to za ten čas v tele čerpadla "zmäklo".
Re: 2 válce ze Salaše
Fridex v oleji nebyl a zatím ani nevím kolik ho chybí
Doufám, že prasklou hlavu nemám, to bych opravdu řešil nerad.
Ty elementy tedy zkusím dotáhnout a uvidím.
Stejně mám v plánu udělat čerpadlo a regulátor, když jsem Poláka koupil, byl takový rozeštelovaný.
Každopádně díky za pomoc
Doufám, že prasklou hlavu nemám, to bych opravdu řešil nerad.
Ty elementy tedy zkusím dotáhnout a uvidím.
Stejně mám v plánu udělat čerpadlo a regulátor, když jsem Poláka koupil, byl takový rozeštelovaný.
Každopádně díky za pomoc
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: 2 válce ze Salaše
No ten fridex nemusí pretekať do valca, to by musela byť väčšia prasklina. Ale mne to tak bublalo, keď bola prasknutá hlava. Skús ten test s tlakovaním do chladiča, to je jednoduché a rýchle...
Držím palce nech sa Ti darí
Držím palce nech sa Ti darí
Re: 2 válce ze Salaše
Díky Peter
Musím ještě opravit kohout na bloku motoru, tama mi trochu fridex uchází. Pak doleju a uvidím kolik.
Utáhnu ty elementy a půjdu to projet.
Celkově má ten motor slabší kompresi, ale to měl i tak, přitom startuje v pohodě a jezdí dobře.
Prozatím do něj nebudu vrtat.
Musím ještě opravit kohout na bloku motoru, tama mi trochu fridex uchází. Pak doleju a uvidím kolik.
Utáhnu ty elementy a půjdu to projet.
Celkově má ten motor slabší kompresi, ale to měl i tak, přitom startuje v pohodě a jezdí dobře.
Prozatím do něj nebudu vrtat.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA