Obecna diskuse
Re: Obecna diskuse
To som veľmi počuť nechcel Hlava bola robena GO. Neviem ci bola odtlakovana. Podla mna asi nie ale predtym som jazdil bez termostatu a nic take som nespozoroval. Teraz je motor tiez po GO a je tam aj termostat tak neviem. Mozno kvoli vyssim tlakom sa asi zvecsila trhlina a uz to tlaci do systemu. zatial to necham tak.
Re: Obecna diskuse
Nám to robil upchaty chladic....
Re: Obecna diskuse
To by bola ta lepšia možnosť.
Re: Obecna diskuse
Chalani, zháňam kackovu nápravu. Máte niekto?
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
- Jakub
- Příspěvky: 881
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obecna diskuse
Ahoj,
měním vývodovou hřídel, která byla od předchozího majitele uřezaná a při té příležitosti bych taky vyměnil olej.
Byl tam PP90 a nejsem s ním spokojený. Po chvilce jízdy zřídne tak, že moc málo brzdí kola převodů pro řazení nahoru, takže to zachrčí přes zuby (i s prodlevou pár sekund). Taky je převodovka celkem dost hlučná.
Hledal jsem o olejích do převodovky na Z25 na veteránforu i tady. Nejčastěji to řešili přechodem na extra hustý PP44, ale odrazují mě některé názory na tento olej zastudena - nejde utáhnout řadicí páka, traktor popojíždí i na neutrál, vysoký odpor pro motor a nutnost jet o kvalt míň, než zatepla, rozstřikové mazání nefunguje a horní hřídele trpí, hlavně vývodová. Zatepla prý celkem OK, řazení tiché, jízda taky.
Takže jsem hledal dál, že je o něco řidší PP13 anebo různé míchanice z PP44 + něco. Tyto oleje jsou taky jen GL2 a 3, takže žádné vysoké tlaky.
Zaujal mě ten Paramo 85W140 GL4 , ale zatím jsem nenašel nikoho, kdo by ho vyzkoušel na Z25. Je to jiné označení, které by jaksi mohlo vyjádřit i teplotní závislost viskozity, která by mohla být lepší, než ta šílená u PP44 s bodem tuhnutí +3 °C a jsem taky téhož názoru, že bude lepší něco s menší závislostí viskozity na teplotě, než má PP44 nebo PP13. Novější výkonnostní charakteristiky GL5 se tam nehodí, kvůli bronzovým futrům, ty bych tam nedal.
Jen se mi nedaří najít srovnání toho 85W140 s řadou PP při normální teplotě (cca 40 °C), jestli to vychází někam mezi PP44, PP13 a PP90 a zároveň to bude mazat při teplotách kolem nuly.
V mrazech nejezdím.
Viskozity dle ISO VG (při 40°) / SAE / teplota tuhnutí:
PP44: ISO VG 680 / SAE 140 / -3 až +3 °C
PP13: ISO VG 220 / SAE 90 / -30 °C
PP90: ISO VG ? / SAE 90 / - 24 °C
Máte někdo zkušenost? Přecejen jsou to 4 tis Kč. Díky
Jakub
měním vývodovou hřídel, která byla od předchozího majitele uřezaná a při té příležitosti bych taky vyměnil olej.
Byl tam PP90 a nejsem s ním spokojený. Po chvilce jízdy zřídne tak, že moc málo brzdí kola převodů pro řazení nahoru, takže to zachrčí přes zuby (i s prodlevou pár sekund). Taky je převodovka celkem dost hlučná.
Hledal jsem o olejích do převodovky na Z25 na veteránforu i tady. Nejčastěji to řešili přechodem na extra hustý PP44, ale odrazují mě některé názory na tento olej zastudena - nejde utáhnout řadicí páka, traktor popojíždí i na neutrál, vysoký odpor pro motor a nutnost jet o kvalt míň, než zatepla, rozstřikové mazání nefunguje a horní hřídele trpí, hlavně vývodová. Zatepla prý celkem OK, řazení tiché, jízda taky.
Takže jsem hledal dál, že je o něco řidší PP13 anebo různé míchanice z PP44 + něco. Tyto oleje jsou taky jen GL2 a 3, takže žádné vysoké tlaky.
Zaujal mě ten Paramo 85W140 GL4 , ale zatím jsem nenašel nikoho, kdo by ho vyzkoušel na Z25. Je to jiné označení, které by jaksi mohlo vyjádřit i teplotní závislost viskozity, která by mohla být lepší, než ta šílená u PP44 s bodem tuhnutí +3 °C a jsem taky téhož názoru, že bude lepší něco s menší závislostí viskozity na teplotě, než má PP44 nebo PP13. Novější výkonnostní charakteristiky GL5 se tam nehodí, kvůli bronzovým futrům, ty bych tam nedal.
Jen se mi nedaří najít srovnání toho 85W140 s řadou PP při normální teplotě (cca 40 °C), jestli to vychází někam mezi PP44, PP13 a PP90 a zároveň to bude mazat při teplotách kolem nuly.
V mrazech nejezdím.
Viskozity dle ISO VG (při 40°) / SAE / teplota tuhnutí:
PP44: ISO VG 680 / SAE 140 / -3 až +3 °C
PP13: ISO VG 220 / SAE 90 / -30 °C
PP90: ISO VG ? / SAE 90 / - 24 °C
Máte někdo zkušenost? Přecejen jsou to 4 tis Kč. Díky
Jakub
Kdo maže, ten jede!
Zetor 25 A
Zetor 25 A
Re: Obecna diskuse
Ja som kúpil pp13, ale ešte je v kanistroch, tak som zvedavý. Ono to nie je len o tom bode tuhnutia, ale samozrejme a j o viskozite. I keď je tam istá súvislosť. PP90 má viskozitu 175, PP13 má 220, tak snáď by to malo byť trochu lepšie.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Obecna diskuse
PP 44 je LETNÍ olej, stejně tak, jako M6A, AD.
Takže v teplotách pod cca +5° C nemá v traktoru co dělat, pokud je ten provozován
Převodovku ještě nemám vyřešenou, ale určitě bych volil nějaký více rozsahovy olej s rozumnou viskozitou.
Hypoidu vadí bronzové pouzdra? To slyším poprvé
Motor je u mě jasný, M7ADS, plno průtokový čistič oleje a v hydraulice mám PP 80 skrze agregaci nářadí s UŘ 1.
Ještě jsem uvažoval nad STOU 15W-40 kterým bych sjednotil náplně.
Ten převodový olej mne také zajímá, pravděpodobně půjdu cestou PP 44, protože v zimě nejezdím, ale jeden nikdy neví... Ještě nejsem rozhodnutý.
Takže v teplotách pod cca +5° C nemá v traktoru co dělat, pokud je ten provozován
Převodovku ještě nemám vyřešenou, ale určitě bych volil nějaký více rozsahovy olej s rozumnou viskozitou.
Hypoidu vadí bronzové pouzdra? To slyším poprvé
Motor je u mě jasný, M7ADS, plno průtokový čistič oleje a v hydraulice mám PP 80 skrze agregaci nářadí s UŘ 1.
Ještě jsem uvažoval nad STOU 15W-40 kterým bych sjednotil náplně.
Ten převodový olej mne také zajímá, pravděpodobně půjdu cestou PP 44, protože v zimě nejezdím, ale jeden nikdy neví... Ještě nejsem rozhodnutý.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
Tak s tym brondzom vs. hypoid triedy GL-5 tiez pocujem poprve Keby tomu tak bolo, tak by ho nepredpisovali do diferakov so samosvorom. Tam su prave brzondzove alebo zliatiny brondzu lamely. Olej Castrol Spirax 75W-140 LSD (GL-5) lievam do zadneho difu do auta uz roky a ziadny problem .
Re: Obecna diskuse
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
- Jakub
- Příspěvky: 881
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obecna diskuse
Já se právě musím rozhodnout, co nalít, ale PP90 už nechci, kvůli své řídkosti po půlhodince provozu v létě.
PP44 je taková jistota, ale má prostě tu vysokou teplotní závislost. Nemluvím přímo o mrazech, ale třeba počasí, kolem 8 °C, kdy jsem ještě běžně jezdil s 25A.
Rád bych se novým olejem neomezil jen na léto, i když v létě toho samozřejmě najezdím zdaleka nejvíc.
Taky se přikláním k něčemu vícerozsahovému (resp. vícestupňovému), zvlášť, když to vyjde cenově úplně stejně, jako PP44.
Tedy ideální olej pro mě by byl, kdyby se za tepla (+40 °C) choval, jako PP44, ale zároveň by se zastudena (např. 0 °C) choval řidčeji, třeba jako ten PP90, aby tak moc netuhnul.
Pokud správně chápu značení olejů, např. i tady: https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju , tak 85W-140 má podobnou viskozitu zatepla, jako PP44 (až při 100 °C) 25 mm^2/s proti 34 mm^2/s, ale neztuhne při 0 °C, ale až při -18 °C. Když si to tak nějak lineárně proložím, vyjde mi 85W-140 při 40 °C skoro stejně, jako PP44, ale při nižších teplotách nebude tak moc tuhnout... lineárně prokládat viskozitu asi nebude správně, ale ten olej by mohl být prostě míň teplotně závislý... Kdyby tak šla srovnat viskozita při 40 °C.
Názor na GL5 a bronzová pouzdra jsem našel v tomto vláknu na s. 338 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... start=5055
Odkazuje se v něm na článek https://www.intercars.sk/olej/clanok/57 ... h-olejoch/
Jak jsem koupil, tak prodávám, jestli je v Z25 fosforový bronz a jestli GL5 obsahuje síru a nižší GL ne, to nevím
PP44 je taková jistota, ale má prostě tu vysokou teplotní závislost. Nemluvím přímo o mrazech, ale třeba počasí, kolem 8 °C, kdy jsem ještě běžně jezdil s 25A.
Rád bych se novým olejem neomezil jen na léto, i když v létě toho samozřejmě najezdím zdaleka nejvíc.
Taky se přikláním k něčemu vícerozsahovému (resp. vícestupňovému), zvlášť, když to vyjde cenově úplně stejně, jako PP44.
Tedy ideální olej pro mě by byl, kdyby se za tepla (+40 °C) choval, jako PP44, ale zároveň by se zastudena (např. 0 °C) choval řidčeji, třeba jako ten PP90, aby tak moc netuhnul.
Pokud správně chápu značení olejů, např. i tady: https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju , tak 85W-140 má podobnou viskozitu zatepla, jako PP44 (až při 100 °C) 25 mm^2/s proti 34 mm^2/s, ale neztuhne při 0 °C, ale až při -18 °C. Když si to tak nějak lineárně proložím, vyjde mi 85W-140 při 40 °C skoro stejně, jako PP44, ale při nižších teplotách nebude tak moc tuhnout... lineárně prokládat viskozitu asi nebude správně, ale ten olej by mohl být prostě míň teplotně závislý... Kdyby tak šla srovnat viskozita při 40 °C.
Názor na GL5 a bronzová pouzdra jsem našel v tomto vláknu na s. 338 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... start=5055
Odkazuje se v něm na článek https://www.intercars.sk/olej/clanok/57 ... h-olejoch/
... Prečo by mal byť vo veteráne použitý čistý minerálny olej bez EP prísad?
V prevodovkách a rozvodovkách starších áut môžu byť niekedy vyžadované oleje bez EP prísad. Závisí to na veku a výrobcovi daného auta. Niektoré konštrukcie prevodoviek používajú súčiastky z fosforového bronzu (obsahuje meď), ktoré sú citlivé na EP prísady na báze síry. Síra s meďou reaguje a ničí celistvosť povrchu súčiastok. To vedie k následným poruchám funkcie.
Jak jsem koupil, tak prodávám, jestli je v Z25 fosforový bronz a jestli GL5 obsahuje síru a nižší GL ne, to nevím
Kdo maže, ten jede!
Zetor 25 A
Zetor 25 A
- Jakub
- Příspěvky: 881
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obecna diskuse
Ještě je zajímavé, že Paramo udává u PP13 a PP44: "Koroze na Cu 3h/100°C: stav 1a" ty jsou API GL-2 , ale u PP90 a 85W-140 není o korozi nic a ty jsou GL-4.
U jiných firem a jiných olejů jsem viděl i Koroze Cu: stav 1b.
Veteranforum:
U jiných firem a jiných olejů jsem viděl i Koroze Cu: stav 1b.
Veteranforum:
Ja jezdim ted na PP 13 a pohoda PP 44 uz nikdy je az moc hustej [Filda] 26.03.2017
Kdo maže, ten jede!
Zetor 25 A
Zetor 25 A
Re: Obecna diskuse
prevodovy PARAMO 85W140 API GL-4.
Re: Obecna diskuse
Ja mám v jednom 30l PP44 ale ten jazdí len keď je teplo nad 10°C. V druhom mám 20l PP44, 10l PP13 a 5l PP90. No a do posledného budem dávať paramo 85W140 GL-4.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Obecna diskuse
Ahoj
otázka znie: dával niekto pod čerpadlo oleja motora dáke o-krúžky? Ako je original tesnené, iba tesnením? Ďakujem za odpoveď...
otázka znie: dával niekto pod čerpadlo oleja motora dáke o-krúžky? Ako je original tesnené, iba tesnením? Ďakujem za odpoveď...
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř kvě 27, 2015 9:11 pm
- Bydliště: krupina
Re: Obecna diskuse
Nemá niekto fotky upravenej unc lyzici, na také ručne vyklopenie pomocou packy. Dávnejšie som to videl tu na ďakej 25 tke ale neviem to teraz bohužiaľ nikde nájsť. Ďakujem