Obecna diskuse

Moderátoři: Lukashil, mihi

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jančo66
Příspěvky: 685
Registrován: pon kvě 22, 2017 1:26 pm
Bydliště: Žilina (okolie)

Re: Obecna diskuse

#5101 Nový příspěvek od Jančo66 »

Chlapi otázka, niekto tu spomínal, že existujú dva typy klingeritoveho tesnenia pod hlavu a to hrubšie a tenšie. Je nejaký e-shop, čo ponúka aj to hrubšie? Nezáleží, či SK/CZ.Díki za info ak niekto vie.
:)
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)

anton30
Příspěvky: 1053
Registrován: úte led 05, 2016 7:43 pm
Bydliště: Trenčín

Re: Obecna diskuse

#5102 Nový příspěvek od anton30 »

https://www.kalina.cz
Tu ti urobia na mieru co len chceš 8)

Uživatelský avatar
Míra Z 25
Příspěvky: 1543
Registrován: pon bře 21, 2011 1:30 pm
Bydliště: Sušice

Re: Obecna diskuse

#5103 Nový příspěvek od Míra Z 25 »

A jaké byste dali těsnění na motor po GO, slabší či silnější? Hlava srovnaná, blok srovnaný. Já bych dal to slabší (tuším má 1,3 mm, silnější 1,6 mm).

Uživatelský avatar
Jaro25
Příspěvky: 3746
Registrován: stř čer 24, 2009 10:45 am
Bydliště: Cífer

Re: Obecna diskuse

#5104 Nový příspěvek od Jaro25 »

Principiálne by tam to hrubšie tesnenie malo logiku ak bol zrovnávaný blok a teda hlava klesla bližšie k piestom, aby sa nezvyšoval kompresný pomer. Na druhej strane na mnohých hlavách sú hlbšie zapustené ventily, čo zasa kompresný pomer zmenšuje. No tých 0,3 mm zmeny výšky predstavuje asi 2,4 cm3 a to je asi 0,25 % objemu valca. Teda dosť nevýznamná zmena.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK

Uživatelský avatar
Jančo66
Příspěvky: 685
Registrován: pon kvě 22, 2017 1:26 pm
Bydliště: Žilina (okolie)

Re: Obecna diskuse

#5105 Nový příspěvek od Jančo66 »

Ja zvažujem to hrubšie tesnenie preto, lebo staré vložky boli utopené. Teraz som dal nové vložky, bez gumičiek a vymedzovacich podložiek a boli tiež utopené. Dal som na každú vložku 0.13 mm podložku a aj tak mali vložky presah len od 0.04 - 0.08 mm. Dal som teda ešte po jednej podložke (dokopy dve na každú vložku) a vložil som vložku do bloku bez spodných gumičiek a vtedy mali presah od 0.15 - 0.22 mm (v norme) aj keď by to malo byť po celom obvode rovnako, no blok už asi nebude najrovnejši a tiež ani dosadacia plocha limca vložky. Nakoniec keď som dal gumičky, tak to na nich pruží. Trochu sa obávam, keď dám tesnenie a hlavu, či to tesnenie dorovná resp. či to moment 155 Nm dotlačí. Zvažujem, či ešte po podložke vybrať, alebo zabrúsiť vložku pastou, alebo dať hrubšie tesnenie a dúfať, že to dorovná. Meral som to pritlacenym rovným profilom a sparovou mierkou + nejaká tolerancia merania. Čo myslíte?
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)

Uživatelský avatar
Jaro25
Příspěvky: 3746
Registrován: stř čer 24, 2009 10:45 am
Bydliště: Cífer

Re: Obecna diskuse

#5106 Nový příspěvek od Jaro25 »

Na gumičkách to pruží, to je normálne. Tesnenie vložky s prehľadom dotlačí. Dôležité je, aby si aj pri meraní presahu, keď tam gumičky nemáš mal vložky dostatočne dobre pritlačené. Teda daj tam vložky bez gumičiek ale s podložkami a cez nejakú príložku ich pritiahni maticami za svorníky, ako keby tam bola hlava. Nemusíš takým momentom, ale aby si to poriadne pritlačil, lebo tie presahy sú malé a aj podložky niečo odpružia. Tak nech to máš naozaj dobre.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK

Uživatelský avatar
koďousek
Příspěvky: 367
Registrován: pát lis 19, 2010 11:52 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Obecna diskuse

#5107 Nový příspěvek od koďousek »

Takže jsem měřil a na traktoru mám závit na konci svorníků stoupání 2 tedy hrubý a na tom vydaném bloku 1,5.

Dále pak když to mám rozebrané tak ještě jeden dotaz, na.pistech v traktoru je 6 pístních kroužků - 4 kroužky a 2 stírací, průměr pístu cca 106,3. Na pístech co budu dávat je 5 pístních kroužků, tedy 3 kroužky + 2 stírací a průměr 104,2. Docela mě to zarazilo, myslel jsem že kroužků se dává pořád stejně, navíc ten píst co budu dávat má nahoře osazení cca 1cm.

Pak ještě nálitek na.pistech byl k setrvačníku, mám to tak dát znova je to správně?
Nemůžu se vyznat a najít značku pro první pístní kroužek. Trojúhelníky jsou na všech. A stírací je asi jedno ze jak se dají, myslím pořadí.

Z těsnění pod hlavou vytrham ty plíšky okolo vodítek ventilů a lehce potřu silikonem.
Pak ještě musím koupit podložky pod vložky, gumičky na vložky a nové plechy pod ojniční šrouby.

Chtěl.bych ještě poslat čerpadlo a regulátor když to mám rozebrané, strašně houpe na volnoběh. Dělal jsem tady hodně věcí co jsem pročetl fórum, vyčistil jsem hřebenovou tyč, místo závlačky jsem dal pérovy kolik na táhlo plynu. Pořád stejně, musí to být regulátorem. Otáčky padají padají a před chcipnutim traktoru si přidá, otáčky vyletí a tak se to opakuje. Dělá to co traktor máme od roku 74 a už bych to chtěl nějak vyřešit. Problém je že nemůžu nikoho z okolí sehnat, i lidi co to dělaj celej život říkají nevozte to nejsou na to díly, opakují nevozte to :)) Volal jsem do Motorpalu, tam jedině jsem našel, říkal že dělá.tak jednu petadvacitku týdne a ať pošlu, cena už nevím bylo to cca před rokem, ale myslím že říkal 5-6 tisíc. Nebo pokud znáte někoho ověřeného tak klidně doporučte :)
Octa 2 4x4 BXE
Peugeot 406 Break 2,0 HDi RHZ 80kW, Facelift, rv2000, spotřeba dle PP 5,4
Suzuki RF900R 101kW, Jawa 592, Cz 455, CZ477, CZ150C, Jawa90, Jawa555, B205
Zetor 25K od roku 74
Doogee S55

Uživatelský avatar
koďousek
Příspěvky: 367
Registrován: pát lis 19, 2010 11:52 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Obecna diskuse

#5108 Nový příspěvek od koďousek »

Tak oprava: první píst byl nálitkem k chladiči a druhý nálitkem k setrvačníku.
Octa 2 4x4 BXE
Peugeot 406 Break 2,0 HDi RHZ 80kW, Facelift, rv2000, spotřeba dle PP 5,4
Suzuki RF900R 101kW, Jawa 592, Cz 455, CZ477, CZ150C, Jawa90, Jawa555, B205
Zetor 25K od roku 74
Doogee S55

Uživatelský avatar
rosch8
Příspěvky: 4439
Registrován: pon čer 29, 2015 5:47 pm
Bydliště: Humenné, SR

Re: Obecna diskuse

#5109 Nový příspěvek od rosch8 »

bol som pozriet jeden traktor za 700 eur, ale neviem, no. Daleko od srotu to nema...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Myslel som, ze budem mat rychlo pracovny stroj, ale toto je cez moju ciaru...

anton30
Příspěvky: 1053
Registrován: úte led 05, 2016 7:43 pm
Bydliště: Trenčín

Re: Obecna diskuse

#5110 Nový příspěvek od anton30 »

Tak tomuto sa hovorí koprivak jak vyšitý :) Avšak 700 € je podľa mna veľa.

Uživatelský avatar
vladman
Příspěvky: 1542
Registrován: čtv úno 07, 2013 8:48 pm
Bydliště: Topoľčany-okolie

Re: Obecna diskuse

#5111 Nový příspěvek od vladman »

Má len jeden filter, tak nech spustí z ceny.... :)
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly

Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/

ibanez5
Příspěvky: 1576
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Obecna diskuse

#5112 Nový příspěvek od ibanez5 »

Je to hodně podle mě... Ale motor má zakonzervovaný dobře :smich:
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Uživatelský avatar
bucket
Příspěvky: 226
Registrován: sob črc 18, 2009 6:13 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Obecna diskuse

#5113 Nový příspěvek od bucket »

Pro zamyšlení
Dneska jsem si zjištoval podrobnější info ohledně připravenosti 25 na TK a byl jsem "pobaven".Zástěrky,mlhovka,přední blatníky.Jinak traktor neprojde.Byl jsem na dvou nezávisle se ptát.V podstatě jsou schopni přihmouřit oko kvuli absenci předních blatníků.Zástěrka a mlhovka musí být.Tak jen že si zákon každý vykládá po svém.Zajímalo by mě jak by jsem to udělal kdyby jsem měl lízátka místo hranatých blatníků.Jsem docela nas..
V SSSR zkoušeli učit koně nežrat. Ale když už to skoro uměl, tak jim chcípnul....

Uživatelský avatar
Jaro25
Příspěvky: 3746
Registrován: stř čer 24, 2009 10:45 am
Bydliště: Cífer

Re: Obecna diskuse

#5114 Nový příspěvek od Jaro25 »

No neviem ako u Vás, ale ešte aj za spoločnej republiky platilo, že pri technickej kontrole sa posudzoval stav vozidla tak, ako bolo pôvodne schválené. Pamätám si len jednu výnimku, keď upravili povinnosť mať zadnú hmlovku, ktorá sa musela domontovať na všetko, čo ju pôvodne nemalo.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK

Uživatelský avatar
koďousek
Příspěvky: 367
Registrován: pát lis 19, 2010 11:52 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Obecna diskuse

#5115 Nový příspěvek od koďousek »

Tak to už je šikana. Je obecně známá věc že po zavedení focení se technické prohlídky o 100 procent zpřísnili, ale tak to prostě je, oni mají strach z pokuty 50 ti tisíc což je i chápu. Nehledě na to že se na ty fotky opravdu někdo dívá a na STK jsou týdně cca 2-3 telefonáty ohledně fotek. To ovšem neomlouvá jistou aroganci techniků a tím i nadměrnou buzeraci žadatelů o STK.
Tu mlhovky slyším poprvé. V práci se dělají cca 3-4 traktory ročně a o mlhovce slyším poprvé. Osobně bych se informoval od technika který paragraf to uvádí nebo zdali je to nějaká novinka a určitě bych to zkusil ještě jinde protože je to nesmysl podle mě.
U nás ten zadek chtějí takto: zástěrky, odrazky v úhlu 90 stupňů od vozovky, maximální rychlost(25) a trojúhelník. Toť vše.
A ještě pro pobavení, rozmohl se u nás takový nešvar :)) že lidi jezdí na STK tak jak stroj leží a běží bez jakékoli snahy něco opravit s tím že pak mají 30 dní na to si to daří do pořádku :)) což je sice pravda ale technici už pak přistupují automaticky k takovému systému a vyhodí i někoho kdo kuus práce odvedl.
Octa 2 4x4 BXE
Peugeot 406 Break 2,0 HDi RHZ 80kW, Facelift, rv2000, spotřeba dle PP 5,4
Suzuki RF900R 101kW, Jawa 592, Cz 455, CZ477, CZ150C, Jawa90, Jawa555, B205
Zetor 25K od roku 74
Doogee S55

Odpovědět

Zpět na „Zetor 15/25“