Obecna diskuse
Re: Obecna diskuse
U spádových nádrží ano, ale u nuceného oběhu hrozí zborcení filtru, tam bych to neriskoval.
I když i u mojí modré Z25, když jsem jí koupil, byl filtr mimo funkci, vše ucpané a nafta si našla cestičku mimo.
Navíc tam nebyl hrubý čistič, podle toho vypadaly elementy
I když i u mojí modré Z25, když jsem jí koupil, byl filtr mimo funkci, vše ucpané a nafta si našla cestičku mimo.
Navíc tam nebyl hrubý čistič, podle toho vypadaly elementy
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
ahoj,jakou používáte chladící kapalinu do zetoru25 a do zetoru5611,G10 nebo G11?
Re: Obecna diskuse
Já dávám do všech starých motorů G11 modrou.
Nikdy jsem neměl s ničím problem, vodní pumpu na Z25 jsem dělal po 9-ti letech od prvního naloží fridexu, předchozí majitel dával jen vodu.
Nikdy jsem neměl s ničím problem, vodní pumpu na Z25 jsem dělal po 9-ti letech od prvního naloží fridexu, předchozí majitel dával jen vodu.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
Tiež dávame G-11 modrú, zelenú....kúpil som ju od kamoša, máme ju vo všetkých strojoch: Z-25 3x, Multicar 25.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Obecna diskuse
Letos modrozelena Zluta vydrzi min, mysleno min roku a ruzova ti sezere celej taktor, krome plastu
Re: Obecna diskuse
Kluci když tu řešíte tu kapalinu do chladiče. Švagr měl
žigulíka 20 let. Co ho měl, měl tam původní nemrzku žluté barvy. Když auto jako nevé koupil byla tam. Nikdy nedolíval vůbec nic. Občas před zimou zkoušel jestli je kapalina pořát dobrá. Jak hustoměrem, tak i kámoš automechanik tím refraktometrem. Vždy to ukazovalo - 40°C. Auto pak prodal a kdo ví jak na tom je. Koupil ho chlápek na veterána. On to švagr měl jak ze škatulky.
Mám v Kubotě růžovou kapalinu. Myslím, že je taky původní. Měřeno a - 30°C. Předloni jsem musel upustit trochu abych vyčistil a rozchodil kohout na topení. Nepotřeboval jsem nikdy topení. A pak v zimě jsem chtěl přitopit a nešlo kohoutem hnout. Rozebral jsem a vyčistil namazal. Občas s ním zatočím sem tam. No nalil jsem kapalinu naspátek. Trošku mi uteklo bokem při vypouštění. Měl jsem doma ve flašce pulitr té růžové když jsem měl Renaulta. Tak jsem dolil krapet do kyblíčku a promíchal a poté nalil do minibagru. No asi jsem toho tam nalil víc než původně bylo. Nalíval jsem a trochu zbylo. Přelil jsem. Vcelku dost dlouho ukapával přepad když jsem pracoval. Asi toho tam bylo pak hodně. Teď už je to dobrý. Neukapává. Asi se množství srovnalo v chladiči.
žigulíka 20 let. Co ho měl, měl tam původní nemrzku žluté barvy. Když auto jako nevé koupil byla tam. Nikdy nedolíval vůbec nic. Občas před zimou zkoušel jestli je kapalina pořát dobrá. Jak hustoměrem, tak i kámoš automechanik tím refraktometrem. Vždy to ukazovalo - 40°C. Auto pak prodal a kdo ví jak na tom je. Koupil ho chlápek na veterána. On to švagr měl jak ze škatulky.
Mám v Kubotě růžovou kapalinu. Myslím, že je taky původní. Měřeno a - 30°C. Předloni jsem musel upustit trochu abych vyčistil a rozchodil kohout na topení. Nepotřeboval jsem nikdy topení. A pak v zimě jsem chtěl přitopit a nešlo kohoutem hnout. Rozebral jsem a vyčistil namazal. Občas s ním zatočím sem tam. No nalil jsem kapalinu naspátek. Trošku mi uteklo bokem při vypouštění. Měl jsem doma ve flašce pulitr té růžové když jsem měl Renaulta. Tak jsem dolil krapet do kyblíčku a promíchal a poté nalil do minibagru. No asi jsem toho tam nalil víc než původně bylo. Nalíval jsem a trochu zbylo. Přelil jsem. Vcelku dost dlouho ukapával přepad když jsem pracoval. Asi toho tam bylo pak hodně. Teď už je to dobrý. Neukapává. Asi se množství srovnalo v chladiči.
Re: Obecna diskuse
Ako bolo písané vyššie, najlepšie je dať asi G11 (modrú/zelenú). Ale ak dáš aj G12 ružovú, tak určite nič nepokazíš. Lebo liatina, mosadz a aj meď s ňou nebudú mať žiaden problém. A mastnacek, to si myslel asi len ironicky nie, veď G12 sa dáva skoro do všetkých vozidiel a neviem o tom, že by to "sežralo" plasty a celý traktor.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Obecna diskuse
Do starých strojov patrí G10.
Aj ja mam ale G11 lebo ta je bežné k dostaniu.
G10 bola iba na objednávku, tak som kúpil G11
Aj ja mam ale G11 lebo ta je bežné k dostaniu.
G10 bola iba na objednávku, tak som kúpil G11
Re: Obecna diskuse
Mám 8 let Velvana FRIDEX STABIL (čirá) a taky nemám problém. Nikde nic neteče, tak asi nic nesežrala. Zatím spokojenost. Jaký to je G nvm.
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Re: Obecna diskuse
Dám tedy tu G-11, je dostupnější.i když u G-10 se uvádí,že je určena do do starších vozidel s litinovými "chladiči" .myšleno tedy asi litinový blok a hlava.G-10 se dá pořád koupit a cenově vychází podobně jako novější G-11
Re: Obecna diskuse
Ja mám už roky G12 a absolútne žiadny problém. Ako píše Jančo, v tom motore nie je žiadny materiál, ktorý by bol nekompatibilný s tými kvapalinami. Čo sa týka veku kvapaliny a jej výmeny, to nie je o mrazuvzdornosti, ona nezamrzne ani po 20 rokoch, ide o koróznu odolnosť, ktorá sa stráca. Samotná nemrznúca zmes je agresívna a preto obsahuje inhibítory korózie, ktoré však časom strácajú účinnosť. A potom stará kvapalina môže začať "žrať" motor. Preto ju treba po pár rokoch meniť.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Obecna diskuse
Jaro, máš pravdu.
Akurát myslím na to, že v majore máme alykol, ktorý som si priniesol ešte z bývalej práce a naplnil som ním chladiaci systém.
V automobilke robím už vyše 25 rokov, asi by bolo načase ho vymeniť .
Akurát myslím na to, že v majore máme alykol, ktorý som si priniesol ešte z bývalej práce a naplnil som ním chladiaci systém.
V automobilke robím už vyše 25 rokov, asi by bolo načase ho vymeniť .
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Obecna diskuse
Jaro tak to diky za informaci o tom starnuti, ja myslel ze ztraci schopnost nezamrznout!
Re: Obecna diskuse
zdravím páni mistři. jak se vkládaj pístní kroužky kompresoru, značením směrem nahoru, nebo dolu? děkuji předem za odpovědi
[*] jestli-že něco chceš, tak musíš [*]