Obecna diskuse
Re: Obecna diskuse
3,5 t 25-ka utiahne, ja keď dobre nalaložím PAJ-ku, tak má určite cez 3 t a nemá problém. Nakoniec, pôvodne to ťahalo 3,5 t vleky. Tej záťaže na zadok by som sa tiež nebál, lebo ťažisko cisterny je len kúsok pred nápravou a rameno po záves je dosť dlhé. Brzdy sú samozrejmosť pri každom vleku nad 750 kg a cisterna sa vozí buď prázdna, alebo plná. Inak je to naozaj nebezpečné. Ten kardan môže byť problém, no nič čo by si nedokázal vyriešiť. A v krajnom prípade, ak by 25-ka mala nejaký problém, máš predsa 3011.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Obecna diskuse
Ešte aj sklon (výška) toho závesu je nastaviteľná na tom fekáli. Objem 2200 l., nevidím dôvod prečo by to nemalo fungovať . Samozrejme záleží na tom v akom teréne to plánuješ používať
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Obecna diskuse
Od rieky ku mne je v podstate rovina. Trochu breh rieky je priamy kopec asi 10 m. Mohol by som to vyriesit dlhsou hadicou.
Kardan by som poriesil.
Brzdy su samozrejmost pri takej hmotnosti.
Pripadne by som vedel aj predlzit este oje, aby sa vplyv nabody na traktor este viac znizil.
Kardan by som poriesil.
Brzdy su samozrejmost pri takej hmotnosti.
Pripadne by som vedel aj predlzit este oje, aby sa vplyv nabody na traktor este viac znizil.
Re: Obecna diskuse
Áčko má trakční sílu 1. 300kg což je dost.
Samozřejmě musí být traktor dotizeny.
Naložený vlek BSS T 3,5 S měl celkovou přes 5t a kolikrát býval přetížený.
Tady je výhoda, že vlek bude dotěžovat traktor, jen by to chtělo použít závěs, který snese statické zatížení, což u závěsů alá V3S moc neplatí. Taktéž uchycení závěsu traktoru je lepší vyztuzit. Kolikrát bývá chycen jen ke skříni hydrauliky.
Já okolo baráku vozím vyklapecku plnou hlíny a kamení, která má přes 3t určitě a dá se to, ale s rozumem.
A hlavně bacha na zalomeni vleku do velkého úhlu, lehce převrátí traktor, nebo výjezd v ostrých úhlech, kdy prohrábne kolo a hotovo.
Za mě se to dá v pohodě, ale s rozumem
Samozřejmě musí být traktor dotizeny.
Naložený vlek BSS T 3,5 S měl celkovou přes 5t a kolikrát býval přetížený.
Tady je výhoda, že vlek bude dotěžovat traktor, jen by to chtělo použít závěs, který snese statické zatížení, což u závěsů alá V3S moc neplatí. Taktéž uchycení závěsu traktoru je lepší vyztuzit. Kolikrát bývá chycen jen ke skříni hydrauliky.
Já okolo baráku vozím vyklapecku plnou hlíny a kamení, která má přes 3t určitě a dá se to, ale s rozumem.
A hlavně bacha na zalomeni vleku do velkého úhlu, lehce převrátí traktor, nebo výjezd v ostrých úhlech, kdy prohrábne kolo a hotovo.
Za mě se to dá v pohodě, ale s rozumem
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
Dobrý deň
Chcel by som vás poprosiť o radu okolo Zetora 25.
Po návšteve odťahovej služby nám v záhrade pristála 25-ka.
Keď sme ju s otcom boli pozrieť ako ju dostať zo zeme a spod kopy šrotu, tak sme zistili že "šak nemá ani uzavierku". Lebo to, že nemá ani hydrauliku a pár ďalších vecí už otec z predchádzajúcich návštev vedel. No chceli sme ju ako zdroj náhradných dielov na otcove A-čko.
Práve hláška o uzávierke mi nedala spať a tak som začal pátrať a strávil som pár desiatok hodín na internete.
Viete mi prosím niekto poradiť ako by som približne zistil rok narodenia zadku a predku 25-ky?
Zistil som, že časť traktora je asi tá takzvaná N-ková. Lebo brzdové pedále mi na už na prvý pohľad boli akési iné.
Nechcem sa veľmi rozpisovať, ale na prevodovke je odliata číselná kombinácia:
5 3 1
ZN 17463 N
P v krúžku
2
Motor je tam menený s kompresorom a predná náprava vypadá ako A-čková, tak nebudem aktuálne riešiť.
Pri bratových starých oktaviach sa dalo podľa čísel dopátrať v Škode nejakých údajov k autu. Tak mi napadlo, či aj Zetor také niečo niekde nemá v archívoch.
Rád by som vás skúsenejších poprosil o pomoc s identifikáciou. Neviem pridať ani fotky ani video, ale keď bude ochota ( a tej sa tu dá v histórii fóra vycítiť strašne veľa) tak je aj vôľa skúšať a nielen sa učiť z mojej strany.
Ak by to bol N kový zadok traktora, tak základná otázka číslo 1 pre mňa je "Je možné na ňu namontovať hydrauliku?"
Ďakujem vopred všetkým za akékoľvek reakcie.
Jozef
Chcel by som vás poprosiť o radu okolo Zetora 25.
Po návšteve odťahovej služby nám v záhrade pristála 25-ka.
Keď sme ju s otcom boli pozrieť ako ju dostať zo zeme a spod kopy šrotu, tak sme zistili že "šak nemá ani uzavierku". Lebo to, že nemá ani hydrauliku a pár ďalších vecí už otec z predchádzajúcich návštev vedel. No chceli sme ju ako zdroj náhradných dielov na otcove A-čko.
Práve hláška o uzávierke mi nedala spať a tak som začal pátrať a strávil som pár desiatok hodín na internete.
Viete mi prosím niekto poradiť ako by som približne zistil rok narodenia zadku a predku 25-ky?
Zistil som, že časť traktora je asi tá takzvaná N-ková. Lebo brzdové pedále mi na už na prvý pohľad boli akési iné.
Nechcem sa veľmi rozpisovať, ale na prevodovke je odliata číselná kombinácia:
5 3 1
ZN 17463 N
P v krúžku
2
Motor je tam menený s kompresorom a predná náprava vypadá ako A-čková, tak nebudem aktuálne riešiť.
Pri bratových starých oktaviach sa dalo podľa čísel dopátrať v Škode nejakých údajov k autu. Tak mi napadlo, či aj Zetor také niečo niekde nemá v archívoch.
Rád by som vás skúsenejších poprosil o pomoc s identifikáciou. Neviem pridať ani fotky ani video, ale keď bude ochota ( a tej sa tu dá v histórii fóra vycítiť strašne veľa) tak je aj vôľa skúšať a nielen sa učiť z mojej strany.
Ak by to bol N kový zadok traktora, tak základná otázka číslo 1 pre mňa je "Je možné na ňu namontovať hydrauliku?"
Ďakujem vopred všetkým za akékoľvek reakcie.
Jozef
Re: Obecna diskuse
Zdar Jozef
Na všechno jde namontovat hydrauliku, pokud jsou v bloku převodovky otvory na šrouby.
Hydraulika je samostatný celek.
Jestli je převodovka z N ka zjistíš podle prevodoveho poměru, až si s tím zatočíš na 6° pokud není blokován.
Byla nejrychlejší.
Taky víko převodovky by mohlo být dvoudílné a diferenciál se dvěma satelity.
Nohavice poloos nemají čepy pro uchycení ramen 3 bod závěsu.
Jenže...
Těm strojům je přes 70 let a prošly X krát sts a jinýma opravnama, dávalo se na ně vselico, aby to jezdilo.
Najít dneska původní složení komponentů je opravdu zázrak.
Ať se daří
Na všechno jde namontovat hydrauliku, pokud jsou v bloku převodovky otvory na šrouby.
Hydraulika je samostatný celek.
Jestli je převodovka z N ka zjistíš podle prevodoveho poměru, až si s tím zatočíš na 6° pokud není blokován.
Byla nejrychlejší.
Taky víko převodovky by mohlo být dvoudílné a diferenciál se dvěma satelity.
Nohavice poloos nemají čepy pro uchycení ramen 3 bod závěsu.
Jenže...
Těm strojům je přes 70 let a prošly X krát sts a jinýma opravnama, dávalo se na ně vselico, aby to jezdilo.
Najít dneska původní složení komponentů je opravdu zázrak.
Ať se daří
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
Pokiaľ viem, Zetor v súčasnosti nedisponuje archívom z doby, keď sa vyrábali Z-25. No ak by si našiel originál (neprerazené) číslo prevodovky, tak by sa niečo aspoň približne usúdiť dalo. Číslo býva vyrazené na prednej prírube prevodovky z hora na ľavej strane. Je to pred pákou radenia náhonu. Napr. v publikácii "Využití traktoru Zetor 25 v zemědělství", ktorá je na internete dostupná je podrobný popis konštrukčných zmien s uvedením roku zavedenia a výrobného čísla od ktorého sa zmena realizovala. Z toho by sa dal vek usúdiť, no naozaj len ak nájdeš pôvodné číslo. Znaky ktoré sú odliate na jednotlivých častiach sa viažu k výrobe odliatkov a nie konkrétneho traktora ako celého stroja.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Obecna diskuse
řešil jsem podobné věci, v Zetoru jim povodeň vyplavila archiv, takže tyto staré stroje nelze dohledat.
No a za ta léta, kdy se opravy řešily výměnným způsobem přes STSky... co kus, to originál :-)
No a za ta léta, kdy se opravy řešily výměnným způsobem přes STSky... co kus, to originál :-)
Re: Obecna diskuse
Ahoj
Tak som práve prišiel s baterkou od traktora na prírube prevodovky som nenašiel žiadne číslo z vrchnej strany. Našiel som číslo 26263 vyrazené na ľavej strane príruby spojkového zvona (časť pri zapínania vývodového hriadeľa prevodovky).
To asi nebude originál, nakoľko som časť zvona mal už nafotené kvôli obrusovaniu a nepravidelnému otvoru pre štartér. Na prevodovke je oblúk pravidelný pekný odlievaný. Ale na časti spojkového zvona je oblúk akoby rezaný a osekovaný flaxkou alebo možno aj pílkou. Ak by to tam tak nebolo, tak tam štartér nezmestia ani náhodou. Je tam vôľa možno pol milimetra.
Práve pre čísla odliatkov som dúfal, že niekde niekto podobné čísla má. Pretože sú tam čísla aj vyvýšené čo evokuje možnosť zmeny číslovania foriem. Tak možno snáď je tu niekto kto podobné či dokonca rovnaké číslo odliatku má. A vie približný rok výroby traktora.
So zatopením archívu mám smolu už 2 krát v živote. Prvý krát sa mi to stalo pri pátraní po rodokmeni a starej dokumentácii rodov. Veľká škoda.
Delené vrchné veko prevodovky tam nie je. Rýchlosti idú z tuha, ale skúšal som zaradiť aj 6-tku a zdá sa mi že to ide. Len otec vie, že traktor stál nehybne desať rokov. Kolesá sú zablokované. Ľavé sa nám pohlo a pravé sme nakladali a skladali šmykom. Brzdy sú zhrdzavené až hrôza.
Takže rýchlosť nevyskúšam a ani prevodový pomer Ak by motor naskočil, tak by to bol fakt zázrak.
Diery na prevodovke zo zadu nejaké sú, ale ja som nikdy nevidel demontovanú hydrauliku a ani na koľko a akých skrutiek je pripevnená. Naviac sú v niektorých dierach zalomené skrutky. A pod nánosom sajrajtu sa zdalo, že sú zaslepené
Ak by niekto vedel na rýchlo poradiť cez telefón ako vložiť fotky, tak mu cinknem aby ma znavigoval. Samozrejme ak budem pri PC aktuálne. Ale skúsim čítať návod a snáď sa mi to podarí. Vždy je ľahšie raz sa opýtať o pomoc, ako stokrát skúšať sám pokus a omyl.
moje číslo je 0907258257.
Tak som práve prišiel s baterkou od traktora na prírube prevodovky som nenašiel žiadne číslo z vrchnej strany. Našiel som číslo 26263 vyrazené na ľavej strane príruby spojkového zvona (časť pri zapínania vývodového hriadeľa prevodovky).
To asi nebude originál, nakoľko som časť zvona mal už nafotené kvôli obrusovaniu a nepravidelnému otvoru pre štartér. Na prevodovke je oblúk pravidelný pekný odlievaný. Ale na časti spojkového zvona je oblúk akoby rezaný a osekovaný flaxkou alebo možno aj pílkou. Ak by to tam tak nebolo, tak tam štartér nezmestia ani náhodou. Je tam vôľa možno pol milimetra.
Práve pre čísla odliatkov som dúfal, že niekde niekto podobné čísla má. Pretože sú tam čísla aj vyvýšené čo evokuje možnosť zmeny číslovania foriem. Tak možno snáď je tu niekto kto podobné či dokonca rovnaké číslo odliatku má. A vie približný rok výroby traktora.
So zatopením archívu mám smolu už 2 krát v živote. Prvý krát sa mi to stalo pri pátraní po rodokmeni a starej dokumentácii rodov. Veľká škoda.
Delené vrchné veko prevodovky tam nie je. Rýchlosti idú z tuha, ale skúšal som zaradiť aj 6-tku a zdá sa mi že to ide. Len otec vie, že traktor stál nehybne desať rokov. Kolesá sú zablokované. Ľavé sa nám pohlo a pravé sme nakladali a skladali šmykom. Brzdy sú zhrdzavené až hrôza.
Takže rýchlosť nevyskúšam a ani prevodový pomer Ak by motor naskočil, tak by to bol fakt zázrak.
Diery na prevodovke zo zadu nejaké sú, ale ja som nikdy nevidel demontovanú hydrauliku a ani na koľko a akých skrutiek je pripevnená. Naviac sú v niektorých dierach zalomené skrutky. A pod nánosom sajrajtu sa zdalo, že sú zaslepené
Ak by niekto vedel na rýchlo poradiť cez telefón ako vložiť fotky, tak mu cinknem aby ma znavigoval. Samozrejme ak budem pri PC aktuálne. Ale skúsim čítať návod a snáď sa mi to podarí. Vždy je ľahšie raz sa opýtať o pomoc, ako stokrát skúšať sám pokus a omyl.
moje číslo je 0907258257.
Re: Obecna diskuse
Inak sa ospravedlňujem všetkým, ktorí sú ochotní čítať. Ale mám slabosť pre rozpisovanie sa a tým pádom sú moje správy dlhšie.
K motoru a prednej náprave.
Predná náprava je pozváraná fakt kde sa dalo a nerozoberateľná. Naviac je rozmlátená ako šľak. Výhode pre moje ratolesti je, že sa volant točí na hranie Keď by som ju chcel opravovať tak skôr kúpiť novú. Len tak mimochodom nevie niekto streliť či sa dá a za koľko kúpiť rovno N ková náprava? Nikde som ju za pár nocí nenašiel.
Motor je kapitola sám o sebe. Istotne je tam v poradí X-tý (číslo odliatku sedí s otcovým A-čkom) naviac je tam aj kompresor atď. Súvislosť s N kom absolútne neriešim. Ale napríklad motor má tam s pravej strany opačný dekel na nalievanie oleja ako máme na A-čku a je tam taká skrinka s trubkou na vedenie káblovania. Čo na otcovom A-čku nemáme. Tak ak budem vedieť pridať fotky, skôr tú doslova skladačku niekto pomôže rozlúsknuť.
Ak by však zadná časť bola zázrakom N-ková, tak by sa dalo do budúcna zháňať veci a časom ju zrenovovať. Ak to bude finančne únosné samozrejme.
Ďakujem všetkým za ochotu podeliť sa o názor a radu
K motoru a prednej náprave.
Predná náprava je pozváraná fakt kde sa dalo a nerozoberateľná. Naviac je rozmlátená ako šľak. Výhode pre moje ratolesti je, že sa volant točí na hranie Keď by som ju chcel opravovať tak skôr kúpiť novú. Len tak mimochodom nevie niekto streliť či sa dá a za koľko kúpiť rovno N ková náprava? Nikde som ju za pár nocí nenašiel.
Motor je kapitola sám o sebe. Istotne je tam v poradí X-tý (číslo odliatku sedí s otcovým A-čkom) naviac je tam aj kompresor atď. Súvislosť s N kom absolútne neriešim. Ale napríklad motor má tam s pravej strany opačný dekel na nalievanie oleja ako máme na A-čku a je tam taká skrinka s trubkou na vedenie káblovania. Čo na otcovom A-čku nemáme. Tak ak budem vedieť pridať fotky, skôr tú doslova skladačku niekto pomôže rozlúsknuť.
Ak by však zadná časť bola zázrakom N-ková, tak by sa dalo do budúcna zháňať veci a časom ju zrenovovať. Ak to bude finančne únosné samozrejme.
Ďakujem všetkým za ochotu podeliť sa o názor a radu
Re: Obecna diskuse
No ano, podle všeho je to Nko. Nejsem odborník, ale podle informací co vím, se mi zdá Nková převodovka. .portál s mazničkami, bez nalitku na šavle, bez uzávěrky, rovná páka ruční brzdy, litinové pedály.. podlahu jsem nepoznal z fotky, jestli je dělená...
Potom taky škatule na elektroinstalaci Nková.... "dál už to neumim"
Honza.
Potom taky škatule na elektroinstalaci Nková.... "dál už to neumim"
Honza.
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Obecna diskuse
Nepatrí to sem, ale tu to každí uvidí... Štelovanie na pluh asi PN-252 ....inzerát nieje môj...
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1291513 ... teleso.php
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1291513 ... teleso.php
Re: Obecna diskuse
Prosím vás, před nějakou dobou jsem tady narazil na téma hliníkové a měděné podložky pod průtokové šrouby. Někdo sem dal i odkaz na nějaké lepší podložky pod průtokáče myslím s nějakým okroužkem že byly. Ty lepší podložky prý vydrží a hned nezačnout máčet naftu. Za boha to nemůžu najít kde to bylo. Byl by někdo tak hodný a hodil sem ten odkaz? Děkuji moc za pomoc
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Obecna diskuse
Kluci kdysi asi před 20 lety do firmy přivezli CNC Euromac vysekávačku plechů. Všude na hydraulice tyhle podložky s gumovým těsněním byly. Bylo to jako kousínek trubičky a uvnitř na každém čele manžetka. Mechanik nám ukazoval výhody. Utáhnul průtokovej šroub na hydraulice upínacích chapadel které držely plech. Utahnul jen prstama. Bez klíče a spustil mašinu. Ani kapka ůniku. Povídal, že tlak uvnitř přitiskne manžetky na čela a těsní to. Dal nám takovou tu krabičku s přihrádkama v kterých byly po 10 ks podložky různých průměrů. Tady máte do foroty. Samozřejmě tu krabičku po pár týdnech někdo znárodnil. Ale nikdy nebylo třeba výměnu. Byla to kupodivu Italská mašina a ta krabička taky. Chtělo by to objevit odkaz na cosi takového. Sadu těhle podložek. Není třeba je zarvat na fest a drží. Na hydraulice by to bylo super věc.