Zetor 15
- Vladimír P.
- Příspěvky: 564
- Registrován: úte říj 11, 2011 5:41 pm
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Zetor 15
Z dnešní vyjížďky. Bylo nádherně. V.
https://postimg.cc/image/5jir1ph7ij/
https://postimg.cc/image/64seo04dgr/
https://postimg.cc/image/5jir1ph7ij/
https://postimg.cc/image/64seo04dgr/
- Vladimír P.
- Příspěvky: 564
- Registrován: úte říj 11, 2011 5:41 pm
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Zetor 15
Jaká dáváte aditiva do nafty? Zajímá mě to z důvodu malé obměny paliva v nádrži veterána Z15. Co říkáte na Vervudiesel od Benziny?? V.
Re: Zetor 15
já do pětadvacítky dávám Vervu diesel. Líp to i startuje v zimě.
Re: Zetor 15
Pokud si u stojanu natankuješ tu opravdu Vervu diesel, tak máš teoreticky garantováno, že v ní nejsou biosložky, které se při delším stání rozkládají a mohou způsobit korozi dílů palivové soustavy
Praktický význam u Z15, která dokáže jet i na žluklé máslo je na osobním zvážení každého....
Praktický význam u Z15, která dokáže jet i na žluklé máslo je na osobním zvážení každého....
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Zetor 15
No, ja som cital clanok kde chlapik zo slovnaftu objasnoval noektore veci ohladne paliv. Bohuzial neviem ho uz najst ale bolo tam spominane naledovne:
Vsetky paliva musia obsahovat biozlozku. Skontrolovat si to mozes na.cerpacej stanici, pri nafte musi byt pismeno B a za nim cislica nspriklad B7. To znamena, ze palivo obsahuje 7% biozlozky. U benzinov je to E5 napriklad, cize 5% etanolu.
Dalej uvadzal veci ohladne aditiv, ze sice aditiva zlepsuju vlastnosti paliva co sa tyka spalovania a cistoty sustavy ale, a teraz pozor!, kedze su to latky obsahujuce kyslikate molekuly tak zhorsuju skladovatelnost paliva!
Nevymyslam si, naozaj to bol clanok s chlapikom od paliv zo slovnaftu.
Takze nie biozlozky sposobuju degradaciu paliva pri dlhodobom stati, ale niektore aditiva. Kedze aditiva su uz v kazdom palive, tak pocitujeme zhorsenie skladovatelnosti pocas dlhsieho obdobia. Ja kupujem tu najobycajnesiu naftu a od jesene do jari mi vydrzi bez problemov a bez usadenin.
Dalej spominal, ze niektori predajcovia predavaju aj naftu zo statnych hmotnych rezerv, co je velmi stara nafta a nemusi mat uz predpisane vlastnosti pre dnesne motory. Tym naznacoval, ze u kdejakych lacnych cerpacich stanic moze byt v nadrziach hocico.
Skoda, ze ten clanok neviem najst.
Bolo to vyzivne citanie.
Vsetky paliva musia obsahovat biozlozku. Skontrolovat si to mozes na.cerpacej stanici, pri nafte musi byt pismeno B a za nim cislica nspriklad B7. To znamena, ze palivo obsahuje 7% biozlozky. U benzinov je to E5 napriklad, cize 5% etanolu.
Dalej uvadzal veci ohladne aditiv, ze sice aditiva zlepsuju vlastnosti paliva co sa tyka spalovania a cistoty sustavy ale, a teraz pozor!, kedze su to latky obsahujuce kyslikate molekuly tak zhorsuju skladovatelnost paliva!
Nevymyslam si, naozaj to bol clanok s chlapikom od paliv zo slovnaftu.
Takze nie biozlozky sposobuju degradaciu paliva pri dlhodobom stati, ale niektore aditiva. Kedze aditiva su uz v kazdom palive, tak pocitujeme zhorsenie skladovatelnosti pocas dlhsieho obdobia. Ja kupujem tu najobycajnesiu naftu a od jesene do jari mi vydrzi bez problemov a bez usadenin.
Dalej spominal, ze niektori predajcovia predavaju aj naftu zo statnych hmotnych rezerv, co je velmi stara nafta a nemusi mat uz predpisane vlastnosti pre dnesne motory. Tym naznacoval, ze u kdejakych lacnych cerpacich stanic moze byt v nadrziach hocico.
Skoda, ze ten clanok neviem najst.
Bolo to vyzivne citanie.
Re: Zetor 15
K degradaci nafty dřív nebo později dochází i když v ní nejsou biosložky - lebedí si v ní jakýsi druh bakterie, který produkuje kyselé složky a vodu. S příměsí MEŘO - methyl ester řepkového oleje jim to jde daleko lépe.
Na velkých letištích se při rozborech paliv kontroluje i přítomnost této brebery v kerosinu. V civilní dopravě to nehrozí, ale vojáci prý občas udělají výběrové řízení na likvidaci zamořeného kerosinu - je jasné jak se ekologicky zlikviduje :-)
Na velkých letištích se při rozborech paliv kontroluje i přítomnost této brebery v kerosinu. V civilní dopravě to nehrozí, ale vojáci prý občas udělají výběrové řízení na likvidaci zamořeného kerosinu - je jasné jak se ekologicky zlikviduje :-)
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
- Vladimír P.
- Příspěvky: 564
- Registrován: úte říj 11, 2011 5:41 pm
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Zetor 15
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 1515171430
Nějaké informace z internetu. V.
Nějaké informace z internetu. V.
Re: Zetor 15
posledny odsek je zaujimavy:
"Výhodou vysokooktanových benzinů je to, že neobsahuje etanol. Tato biosložka má tu špatnou vlastnost, že na sebe ráda váže vodu a nehodí se pro dlouhodobé skladování. Vysokooktanové benziny proto rádi používají motorkáři nebo majitelé veteránů na zazimování."
Ale to je benzin.
Podla mna nafta je nieco uplne ine. repkovy olej predsa vodu neabsorbuje.
Bolo by dobre dat dokopy vlastnosti nafty a pripadne aditiv a zosumarizovat to.
Vela ludom sa to pletie a misaju hrusky s jablkami.
Inak o aditivach tam je pisane tiez:
U nafty dokáží aditiva zlepšit mazivost (snižuje opotřebení vstřikovačů), pěnivost (rychleji natankujete plnou nádrž) nebo odolnost proti „zamrznutí“ (ve skutečnosti jde o proces vyloučení parafínů, látek, které ucpou palivové vedení). Tyto přísady dokáží zvýšit odolnost proti korozi a některá aditiva zvýší i cetanové číslo (zlepšuje spalování, a tudíž i výkon či emise škodlivin).
Ale ani slovo o skladovatelnosti. Myslim, ze ten chlaik zo Slovnaftu neklamal. A ze aditiva asi zhorsuju dlhodobu skladovatelnost...
Pozriem este tie bakterie.
"Výhodou vysokooktanových benzinů je to, že neobsahuje etanol. Tato biosložka má tu špatnou vlastnost, že na sebe ráda váže vodu a nehodí se pro dlouhodobé skladování. Vysokooktanové benziny proto rádi používají motorkáři nebo majitelé veteránů na zazimování."
Ale to je benzin.
Podla mna nafta je nieco uplne ine. repkovy olej predsa vodu neabsorbuje.
Bolo by dobre dat dokopy vlastnosti nafty a pripadne aditiv a zosumarizovat to.
Vela ludom sa to pletie a misaju hrusky s jablkami.
Inak o aditivach tam je pisane tiez:
U nafty dokáží aditiva zlepšit mazivost (snižuje opotřebení vstřikovačů), pěnivost (rychleji natankujete plnou nádrž) nebo odolnost proti „zamrznutí“ (ve skutečnosti jde o proces vyloučení parafínů, látek, které ucpou palivové vedení). Tyto přísady dokáží zvýšit odolnost proti korozi a některá aditiva zvýší i cetanové číslo (zlepšuje spalování, a tudíž i výkon či emise škodlivin).
Ale ani slovo o skladovatelnosti. Myslim, ze ten chlaik zo Slovnaftu neklamal. A ze aditiva asi zhorsuju dlhodobu skladovatelnost...
Pozriem este tie bakterie.
Re: Zetor 15
To vás asi zklamu, ale Verva diesel obsahuje biosložku, ale má více aditiv.
Jediná nafta bez biosložky na našem trhu je u Eurooilu.
Protože to jsou pumpy Čepra a tím,že prodává i bio20 tak si může dovolit na svých pumpách prodávat naftu bez bia.
Od té doby co ji leju do kombajnu na obilí tak nemám jediný problém, když jsem tam lil co koliv jiného tak před sezonou jsem musel vždy vše vyčistit.
Bratranec zaváží pumpy cisternou, takže vím o čem mluvím.
Co se týká aditiv tak jedině VIF, ten opravdu funguje.
Jediná nafta bez biosložky na našem trhu je u Eurooilu.
Protože to jsou pumpy Čepra a tím,že prodává i bio20 tak si může dovolit na svých pumpách prodávat naftu bez bia.
Od té doby co ji leju do kombajnu na obilí tak nemám jediný problém, když jsem tam lil co koliv jiného tak před sezonou jsem musel vždy vše vyčistit.
Bratranec zaváží pumpy cisternou, takže vím o čem mluvím.
Co se týká aditiv tak jedině VIF, ten opravdu funguje.
Re: Zetor 15
Presne tak VIF aditiv je ozaj super aditivum, mam to osobne vyskušane nie len prevenčne , ale aj realne funkčne , ked v praci bol problem v mrazoch s jednim traktorom(jediny mal CR vstrekovanie) tam sme otestovali
že to ozaj funguje .... Inak tankujem obyč. naftu na OMV a na zimu VIF a neriešim problemi....
že to ozaj funguje .... Inak tankujem obyč. naftu na OMV a na zimu VIF a neriešim problemi....
Re: Zetor 15
Jahny - kde kupuješ vif? cez internet?
Re: Zetor 15
Ja ho kupujem v mototechni za cca 9eur. je to na 500litrov takže na domace použitie to na chvilu vydrží.
V praci v tom traktori bolo dvoležite ho dat zavčasu pred mrazmi, a potom už aj ked sa nedavalo na každu nadrž tak jednoducho to v tom systeme bolo a už problemi neboli. predsa len ked som každy den tankoval kolo 200litrov tak sa toho aditiva aj trochu minulo, ale tak dvoležite bolo že traktor išiel.
A ja prave toto aditivum davam aj doma do všetkych strojov prave preto aby sa ta biozložka nevytvarala. Pravidelne mam doma naftu v 20l bandaske a je rozdiel už len ked natankujem slovnaft a OMV , zo slovnaftu sa behom par tyždnov vytvoria take chumače na spodu.....
V praci v tom traktori bolo dvoležite ho dat zavčasu pred mrazmi, a potom už aj ked sa nedavalo na každu nadrž tak jednoducho to v tom systeme bolo a už problemi neboli. predsa len ked som každy den tankoval kolo 200litrov tak sa toho aditiva aj trochu minulo, ale tak dvoležite bolo že traktor išiel.
A ja prave toto aditivum davam aj doma do všetkych strojov prave preto aby sa ta biozložka nevytvarala. Pravidelne mam doma naftu v 20l bandaske a je rozdiel už len ked natankujem slovnaft a OMV , zo slovnaftu sa behom par tyždnov vytvoria take chumače na spodu.....
Re: Zetor 15
No ono záleží v jaké části Čech tu božejší naftu koupíš - v západní části se prý dováží v NěmeckaGrandák píše:To vás asi zklamu, ale Verva diesel obsahuje biosložku, ale má více aditiv.
Jediná nafta bez biosložky na našem trhu je u Eurooilu.
Protože to jsou pumpy Čepra a tím,že prodává i bio20 tak si může dovolit na svých pumpách prodávat naftu bez bia.
Od té doby co ji leju do kombajnu na obilí tak nemám jediný problém, když jsem tam lil co koliv jiného tak před sezonou jsem musel vždy vše vyčistit.
Bratranec zaváží pumpy cisternou, takže vím o čem mluvím.
Co se týká aditiv tak jedině VIF, ten opravdu funguje.
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Zetor 15
Tak to já jsem přesně na prostředku okres Havl. Brod.
Tady ta nafta z německa určitě nebude.
Tady ta nafta z německa určitě nebude.