Naše zelená Máňa
Re: Naše zelená Máňa
Díky Jaro25 za info . Rozměry kroužku náhodou nevíš, že bych to výhledově začal shánět, případně někde nechal vyrobit? Ty kohouty jsou fakt k zlosti, štve mně , že při dnešních technologiích nevyrobí něco trochu trvanlivého, co by člověk za krátký čas nebo ihned nemusel opravovat nebo upravovat . Jedině možná ještě zkusit sehnat někde dobovou uloženku z bývalých armádních skladů. Nad špuntem jsem taky uvažoval, ale nemám stroje na obrábění
Re: Naše zelená Máňa
Vnútorný 12, vonkajší 17 a hrúbka 3 mm. Inak ten korok by si myslím urobil a vo vŕtačke. Najprv dieru, potom nasunúť na tú originál tyčku, jemne pritiahnuť a točíš. Základ je vysoké otáčky, ostrý nástroj a pomaly odoberať materiál. Nahrubo by to malo ísť ostrým pilníkom a potom dotiahnuť šmirglom.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Naše zelená Máňa
Díky Jaro25 za rozměry . Je fakt, že bych ten korek mohl zkusit z nějakého špuntu, napadá mně vyvrtat do něj díru, vzít šroub či závitovku příslušného průměru, matky, k tomu podložky z obou stran, zbrousit je na průměr tyčky kohoutu, stáhnout to trošku a pak to celá dát do vrtačky a jak si psal začít s pilníkem, poté smirkem. Je to tak bez rizika, že poškodím něco na tom kohoutu, na té tyčce . Budu muset číhat na vhodný špunt, ono dnes bývá víno zavřené i umělými špunty
A děkuju moc
A děkuju moc
Re: Naše zelená Máňa
Tak máme po sobotní traktoriádě, byly tam z Novy a objevil jsem se ve večerních zprávách, chvilku tam povídám u Máni
34 minuta začíná reportáž, jsem pak v rozhovoru u své pětadvacítky ve 34:55 https://tn.nova.cz/videa/4894-televizni ... -18-cervna
34 minuta začíná reportáž, jsem pak v rozhovoru u své pětadvacítky ve 34:55 https://tn.nova.cz/videa/4894-televizni ... -18-cervna
Re: Naše zelená Máňa
Pěkná sešlost:-)
Ty ,,závodní speciály" to je masakr :-)
A toho John Deere tam trochu nevyváleli v té vaně ? :-)
Ty ,,závodní speciály" to je masakr :-)
A toho John Deere tam trochu nevyváleli v té vaně ? :-)
Re: Naše zelená Máňa
No a je to tady . Od září se budou kontroly veteránů na STK
Další novinky čekají na motoristy v září, týkat se budou především provozovatelů historických vozidel. Jejich technickou způsobilost budou posuzovat stanice technické kontroly, nikoliv testační komisaři, jako tomu je dosud. Platnost výsledku technické kontroly bude pět let, stejnou platnost má mít tzv. veteránská testace, tedy odborné posouzení historické původnosti vozidla. Ta dosud platila dva roky.
Zdroj Novinky
https://www.novinky.cz/clanek/auto-plat ... .seznam.cz
Další novinky čekají na motoristy v září, týkat se budou především provozovatelů historických vozidel. Jejich technickou způsobilost budou posuzovat stanice technické kontroly, nikoliv testační komisaři, jako tomu je dosud. Platnost výsledku technické kontroly bude pět let, stejnou platnost má mít tzv. veteránská testace, tedy odborné posouzení historické původnosti vozidla. Ta dosud platila dva roky.
Zdroj Novinky
https://www.novinky.cz/clanek/auto-plat ... .seznam.cz
Re: Naše zelená Máňa
Ahoj joo už jsem o tom slysel no. Už loni na testacích si o tom štěbetali vrabci a mě dávalo tušit když se veteranske papiry zaváděly do systému s fotkama aby úřady věděli o co go a měly veterány pod palcem. Nu což. Budem doufat že to bude tak jak píšou = že budou veterany posuzovat dle roku výroby , bez emisí a vizuální kontrolou. Nějaké úniky a brzdy. A vozidla i traktory s konstrukční rychlostí do 40km/h budou jezdit technici na předem smluvené místo. Snad bude vše v pořádku probíhat a bude na 5 let klid.
Libor :-)
Re: Naše zelená Máňa
Nechci být pesimista, ale věřím, že z toho budou chtít vymlátit nějaké peníze. Ani bych se nedivil, kdyby na ty staré stroje vmyysleli nějakou ekologickou daň. Takové nějaké green deal výpalné
Re: Naše zelená Máňa
Četl jsem o tom na začátku ledna ve Světě motorů, tak zde nějaké poznatky:
1. Argument, že to nařídila EU, pokud jej někde uslyšíte, není pravdivý - předseda legislativní komise Mezinárodní federace historických vozidel říká, že: "směrnice EU jasně stanovuje, že každá země má mít možnost historická vozidla buď přímo zcela vyjmout z režimu technických prohlídek na STK nebo nastavit jinou než dvouletou četnost obvyklou u moderních vozidel". Takže jsme si vybrali tu druhou možnost, ohrazují se proti tvrzení, že by chtěli vyrazit nějaké peníze, chtějí jen bezpečnost na silnicích. Vzhledem k počtu registrovaných veteránů (45 000 kusů) a počtu stanic to vychází v těch pěti letech průměrně na 20 prohlídek veteránů. Takže je to jen zlomek procenta z celkového počtu prohlídek a STK to určitě nevytrhne. Předpokládá se, že by to nemělo být dražší než běžná prohlídka vozidla. Mám na jedné STK kamaráda, tak to zjistím, zda jsou na to již školeni apod.
2. Probíhají jednání představitelů veteránských klubů s ministerstvem, kde se ladí přístup k prohlídkám. Navrhuje se rozdělení na věkové kategorie do 50 let, 50 - 70 let a nad 70 let. Například ta poslední kategorie nad 70 let (už tam spadá můj traktor, tak snad to tak bude) - zde by měl technik zkontrolovat pouze osvětlení a porovnat čísla v dokladech. Navrhuje se také neměřit emise u HV s neřízeným emisním systémem nebo s neřízeným emisním systémem s katalyzátorem.
3. Co na návrhy ministerstvo? Kontrolní úkony a jejich metodiku slibuje přizpůsobit platné legislativě v době uvedení vozidla do provozu. U nejstarších vozidel před 31.12.1952 se prohlídka soustředí na vizuální kontrolu jednotlivých technických celků. Říká mluvčí Jemelka a pokračuje, že vozidla po 1.7.1972 už budou mít prohlídku stejnou jako auta s RZ a vylučuje jakoukoliv formálnost.
4. Zatím se ale čeká na vydání novely vyhlášky, na jejímž základě bude vytvořena instrukce.
Tolik z článku ze Světa motorů z poloviny ledna 2023. Takže ještě musíme vyčkat.
1. Argument, že to nařídila EU, pokud jej někde uslyšíte, není pravdivý - předseda legislativní komise Mezinárodní federace historických vozidel říká, že: "směrnice EU jasně stanovuje, že každá země má mít možnost historická vozidla buď přímo zcela vyjmout z režimu technických prohlídek na STK nebo nastavit jinou než dvouletou četnost obvyklou u moderních vozidel". Takže jsme si vybrali tu druhou možnost, ohrazují se proti tvrzení, že by chtěli vyrazit nějaké peníze, chtějí jen bezpečnost na silnicích. Vzhledem k počtu registrovaných veteránů (45 000 kusů) a počtu stanic to vychází v těch pěti letech průměrně na 20 prohlídek veteránů. Takže je to jen zlomek procenta z celkového počtu prohlídek a STK to určitě nevytrhne. Předpokládá se, že by to nemělo být dražší než běžná prohlídka vozidla. Mám na jedné STK kamaráda, tak to zjistím, zda jsou na to již školeni apod.
2. Probíhají jednání představitelů veteránských klubů s ministerstvem, kde se ladí přístup k prohlídkám. Navrhuje se rozdělení na věkové kategorie do 50 let, 50 - 70 let a nad 70 let. Například ta poslední kategorie nad 70 let (už tam spadá můj traktor, tak snad to tak bude) - zde by měl technik zkontrolovat pouze osvětlení a porovnat čísla v dokladech. Navrhuje se také neměřit emise u HV s neřízeným emisním systémem nebo s neřízeným emisním systémem s katalyzátorem.
3. Co na návrhy ministerstvo? Kontrolní úkony a jejich metodiku slibuje přizpůsobit platné legislativě v době uvedení vozidla do provozu. U nejstarších vozidel před 31.12.1952 se prohlídka soustředí na vizuální kontrolu jednotlivých technických celků. Říká mluvčí Jemelka a pokračuje, že vozidla po 1.7.1972 už budou mít prohlídku stejnou jako auta s RZ a vylučuje jakoukoliv formálnost.
4. Zatím se ale čeká na vydání novely vyhlášky, na jejímž základě bude vytvořena instrukce.
Tolik z článku ze Světa motorů z poloviny ledna 2023. Takže ještě musíme vyčkat.
Re: Naše zelená Máňa
mno uvidíme no.... Snad to nebude nic co by veterany ohrozilo nebo zase nějaká lumpárna. Jak píše Mira - musime vydržet.
Libor :-)