Naše zelená Máňa
Re: Naše zelená Máňa
Elementy sú original na Z25.
Ale keď s nimi nevieš pohnúť, tak to nie je veľmi dobra sprava.
Skus wd40 a rozchodiť ich.
Ale keď s nimi nevieš pohnúť, tak to nie je veľmi dobra sprava.
Skus wd40 a rozchodiť ich.
Re: Naše zelená Máňa
Děkuju robo, zkusím je na pár dní třeba dát do nafty a pak prostříkat WDčkem. Ještě se chci zeptat, jaký mají asi výsuv, o kolik to půjde vytáhnout?
Díkes
Díkes
Re: Naše zelená Máňa
Piestik musí ísť von cely, úplne.
Radšej wd40. Najlepší je terpentinovy olej.
Radšej wd40. Najlepší je terpentinovy olej.
Re: Naše zelená Máňa
Děkuju za rady. Mohl bych zkusit petrolej na naložení, ten mám a pak to WDčko. Jo a koukal jsem na Youtube, že se dají elementy vyměnit bez demontáže čerpadla? Já myslel, že musí ven regulátor i čerpadlo, kvůli výměně. A ono to vypadá, že by to ven jít nemuselo, že by šly jen ty elementy vyměnit.
Re: Naše zelená Máňa
To by som nerobil.
Kepsie je to dat na stolicu nastaviť.
Kepsie je to dat na stolicu nastaviť.
Re: Naše zelená Máňa
Děkuju za odpověď . Já jen kdybych to jednou měnil, tak se mi nechce to celé rozebírat, za prvé to sám nezvládnu a za druhé mi to tu nikdo neudělá. To bych musel někam odvézt celý traktor a už se to bude dost prodražovat (navíc není kam), takže hledám možnosti jak to udělat ve své garáži, případně nějakou menší výpomocí někoho zkušeného, kdo by na chvíli přijel nato kouknout. Což je taky problém, jsou tu v okolí samé nové stroje a tyhle staré už tady v podstatě nikdo nedělá. V soukromé garáži už vůbec ne .
Jinak elementy jsem po naložení do nafty a pak petroleje rozebral, byl tam zaschlý starý olej. vypadají fakt nepoužitě.
Jinak elementy jsem po naložení do nafty a pak petroleje rozebral, byl tam zaschlý starý olej. vypadají fakt nepoužitě.
Re: Naše zelená Máňa
Elementy vypadají pěkně.
Ty jsi někde v okrese Praha Západ? Já jsem přes týden v Praze, tak bych ti to přijel rozhodit (mám stahovák i klíč na matici regulátoru), na stolici bys to nechal nastavit s novými elementy, ideálně i pístky. Pak bychom to nahodili zpět na traktor a nastavili předvstřik - mám kapiláru a úhloměr, možná máš rysku na setrváku a šipku na zvonu...
Ty jsi někde v okrese Praha Západ? Já jsem přes týden v Praze, tak bych ti to přijel rozhodit (mám stahovák i klíč na matici regulátoru), na stolici bys to nechal nastavit s novými elementy, ideálně i pístky. Pak bychom to nahodili zpět na traktor a nastavili předvstřik - mám kapiláru a úhloměr, možná máš rysku na setrváku a šipku na zvonu...
Re: Naše zelená Máňa
Neviem či som to dobre pochopil, ale neuvažuje niekto z vás meniť elementy po častiach? Lebo valček s piestikom sú individuálne spárované a dúfam že si ich pri vyberaní nezamenil.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Naše zelená Máňa
Míro, děkuju moc za nabídku pomoci, toho si velmi vážím . Ano jsem Praha - západ, kousek od Roztok. Nicméně jsem v pracovní neschopnosti, v úterý i ve středu máme běhání po doktorech. Pístky sem koupil náhodou na inzerát, vyšly po 200 za kus. Bral jsem je v podstatě do zásoby, začala kdysi trochu téct nafta do oleje a bude to asi právě pístkama, tak je chci mít v záloze, dokud jsou k sehnání. Řeším to tak, že se snažím nezapomínat zavírat naftový kohout. Sedmičkový elemnety nechci. Traktor mám bohužel letos za domem pěkně schovaný provětrávaně pod plachtou a okolo spoustu všeho možného, protože v Máňovské garáži od loňska stojí rozebraná Mulča, kterou sem chtěl letos dělat, ale kvůli nemoci to nešlo. Jinak Máňa běhá dobře, tu výměnu sem myslel kvůli odstranění protékání té nafty. A dělat to venku je nanic. Navíc vnímám větší problém malý únik vody do oleje, stále to nemám vyřešené, ale při mých do 20km za rok, to fakt nespěchá. Vidím to na trubičky u zdvihátek, nebo mrazovky, případně těsnění pod hlavou. Na nic horšího zatím myslet nechci (prorezlá vložka, prasklá hlava). Takže nejdřív přijde na řadu hlava. Ale jak říkám, jsou to úvahy do budoucna, na ty mé kilometry... Teď se především snažím co nejvíc věnovat své dvouměsíční vnučce
Jaro, elementy bych samozřejmě měnil celé a už vím, že jsou dělané na míru, také je na nich vyražená značka na jednom -2 na druhém -10. Taky už vím, že pak do sebe jinak jít nechtějí
Děkuju moc chlapi za nabídku pomoci a za rady
Jaro, elementy bych samozřejmě měnil celé a už vím, že jsou dělané na míru, také je na nich vyražená značka na jednom -2 na druhém -10. Taky už vím, že pak do sebe jinak jít nechtějí
Děkuju moc chlapi za nabídku pomoci a za rady
Re: Naše zelená Máňa
Tomáši, pokud to nehoří, tak je to ideální varianta - venku se nyní moc dobře nedělá. Sežeň si zatím i ventilky do čerpadla a viděl jsem i silonové kroužky že jsou k dostání, když už by se to repasovalo, tak ať je to komplet. Ozvi se pak v sz a domluvíme se, musel bych si přivézt stahováky.
Já naftu také pokaždé zavírám (jednou mi přes staré elementy proteklo do oleje asi 5 litrů nafty za cca 2 měsíce). Dělám to tak, že bošák věším na kohout, abych nezapomněl otevřít a zavřít.
Já naftu také pokaždé zavírám (jednou mi přes staré elementy proteklo do oleje asi 5 litrů nafty za cca 2 měsíce). Dělám to tak, že bošák věším na kohout, abych nezapomněl otevřít a zavřít.
Re: Naše zelená Máňa
Ahoj Míro, určitě to chce takové věci dělat ve slušném počasí, když to musí být venku. Ideální konec jara, léto, to se dá i něco hodit na gril a do lednice, ať u toho není hlad a žízeň. Ještě přemýšlím nad novými vstřikovacími tryskami, aby to bylo když tak už komplet. Ventilky sem někde viděl, jen nevím na co ty silonové kroužky? Uvidím, jestli se brzo na jaře pustím do Mulčy, že by pak už mohla z garáže ven a dala by se tam zpět Máňa. Zatím to jsou jen plány.
O tom protékání nafty právě vím z tvého vlákna, že se ti to stalo. Kohout sem dával kdysi nový, ale jde velmi ztuha a i tak si myslím, že malinko prolíná. Jinak při otevřeném za zimu taky proteklo asi 2 - 3 litry nafty. Holt to není už ta stará výroba, že to vydrželo 50 let.
Ty přednášíš v Praze, takže tu obvykle v týdnu býváš, že jo?
Díkes a ahoj
Tomáš
O tom protékání nafty právě vím z tvého vlákna, že se ti to stalo. Kohout sem dával kdysi nový, ale jde velmi ztuha a i tak si myslím, že malinko prolíná. Jinak při otevřeném za zimu taky proteklo asi 2 - 3 litry nafty. Holt to není už ta stará výroba, že to vydrželo 50 let.
Ty přednášíš v Praze, takže tu obvykle v týdnu býváš, že jo?
Díkes a ahoj
Tomáš
Re: Naše zelená Máňa
Jo, přes týden jsem v Praze, na víkend většinou na jihozápadě.
Ten silonový kroužek je myslím kolem toho ventilku a doléhá na něj matice. Kdysi jsem to měl rozebrané, to finální čerpadlo co tam mám s novými elementy a ventilky jsem nerozebíral, to dělal čerpadlář, já mu dal jen nové věci.
Ten silonový kroužek je myslím kolem toho ventilku a doléhá na něj matice. Kdysi jsem to měl rozebrané, to finální čerpadlo co tam mám s novými elementy a ventilky jsem nerozebíral, to dělal čerpadlář, já mu dal jen nové věci.
Re: Naše zelená Máňa
Ahoj,
kohout jsem taky koupil nový, ale nic moc. Tak jsem tam nechal starý a použil díly z nového. Je tam gumička, korkový váleček, gumička myslím. Tím, že se utáhne matička na kroužku, za který se tahá, se zmačkne vís ten korek, zvětší se tím jeho průměr, a tím se dotěsní kohout .
kohout jsem taky koupil nový, ale nic moc. Tak jsem tam nechal starý a použil díly z nového. Je tam gumička, korkový váleček, gumička myslím. Tím, že se utáhne matička na kroužku, za který se tahá, se zmačkne vís ten korek, zvětší se tím jeho průměr, a tím se dotěsní kohout .
Re: Naše zelená Máňa
Ahoj Míro, díky za informace. Jedná se o součástku č. 20 na přiloženém obrázku? V katalogu k většině těsnění nepíšou materiál a rozměry , tak nevím, co pak tedy shánět. Výhledově bych to začal shánět.
Ahoj Bolevaku, ten starý kohout měl ten korek už dost rozežraný a rozsypaný, použít to skoro nešlo. Už sem se s tím potýkal v 90tých letech na první pětadváce, tam sem to viděl poprvé jak to funguje, že se to dá přitáhnout a utěsní se to. Jó to ještě tenkrát byly díly, co něco vydržely. Teď ten nový kohout prolíná a když to trochu přitáhneš, tak to pak skoro nejde otevírat a zavírat . Na jaře ten kohout ještě pošteluju, odpojím skleničku, nechám ho zavřený a místo skleničky dám něco na zachytávání případného úniku. Nechám to nějaký čas a uvidíme, jestli bude prolínat. Je to k vzteku, když dáš nový díl a on nefunguje tak jak má a musíš se do toho hrabat
Ahoj Bolevaku, ten starý kohout měl ten korek už dost rozežraný a rozsypaný, použít to skoro nešlo. Už sem se s tím potýkal v 90tých letech na první pětadváce, tam sem to viděl poprvé jak to funguje, že se to dá přitáhnout a utěsní se to. Jó to ještě tenkrát byly díly, co něco vydržely. Teď ten nový kohout prolíná a když to trochu přitáhneš, tak to pak skoro nejde otevírat a zavírat . Na jaře ten kohout ještě pošteluju, odpojím skleničku, nechám ho zavřený a místo skleničky dám něco na zachytávání případného úniku. Nechám to nějaký čas a uvidíme, jestli bude prolínat. Je to k vzteku, když dáš nový díl a on nefunguje tak jak má a musíš se do toho hrabat
Re: Naše zelená Máňa
Je to tesnenie, ako si označil. Ja som ho vystústružil z teflonu, lebo sa mi nechcelo zháňať originál. Palivový kohút je naozaj pikoška. Ja som s ním bojoval opakovane. Nakoniec sa mi podarilo zohnať zátku do fľaše na víno, ale takú ozajstnú z "jemnozrnného" korku. Z toho som potom na sústruhu urobil tesnenie a už pár rokov to drží. Je tam naozaj dôležité, aby vnútorný otvor nebol priveľký, aby to na tú tyčku išlo natesno. Lebo ten vonkajší priemer sa stlačením zväčší, no vnútorný menej a potom to preteká stredom.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK