Zetor 25 K - renovace
Re: Zetor 25 K - renovace
Na ty šrouby na krytech jsem taky použil silikon. Je to provrtené durch, a když jsem to čistil, aby na to chytl silikon, tak celkem dlouho z těch děr olej vytékal. Ale krytky jsou utěsněné.
Re: Zetor 25 K - renovace
Zkusím to ještě prověřit, ale ty šrouby jsem mazal při montáži silikonem...
Re: Zetor 25 K - renovace
Ahoj Míro, jsem rád, že motor se chová pěkně .
S olejem pod hlavou je to horší, já jsem hlavu kvůli tomu sundával 3x a pak i silikonem lehce máznul, ale stejně to prosakuje. Po delší jízdě je to dost špinavé, na volnoběch to neprolíná, ale při zatížení ano. Tak nějak už jsem si zvykl, že to po jízdě otřu hadrem a dělám že nic .
S olejem pod hlavou je to horší, já jsem hlavu kvůli tomu sundával 3x a pak i silikonem lehce máznul, ale stejně to prosakuje. Po delší jízdě je to dost špinavé, na volnoběch to neprolíná, ale při zatížení ano. Tak nějak už jsem si zvykl, že to po jízdě otřu hadrem a dělám že nic .
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Re: Zetor 25 K - renovace
Je to ostuda, že jsem více jak rok nepřidal příspěvek do svého vlákna. Nějak ten čas běží čím dál rychleji nebo co.
Mám traktor čerstvě po přetestaci, tak zase na dva roky.
Minulý týden se ženu s vlečkou plnou železa (dělal jsem plot, tak spíš objem) do kovošrotu asi 7 km. Po bouřce jim nešla váha, tak zase zpátky . Dneska jsem dal druhý pokus a vyšlo to. Když jsem tam čekal ve frontě, tak přišel veteránista okukovat traktor a klábosili jsme. Pak jsem to natočil a jedu na váhu. On mi pak říkal, proč mám tak velký tlak oleje na volnoběh. Že prý zbytečně velký tlak "vymývá" ložiska. Docela mě tím zaskočil, to jsem nikde zatím neslyšel. Pravdou je, že mám na volnoběh i hodně zahřátej traktor 3 atm, a když jedu s ohřátým tak cca 4,8 atm. Jel jsem pak ještě odpoledne do lesa pro takové silnější větve, tak jsem o otáčku ubral a na volnoběh 2,5 teplej i studenej, při jízdě pak studenej cca 3,7 a ohřátej 4 atm. Co byste doporučili, že je správně?
Mám traktor čerstvě po přetestaci, tak zase na dva roky.
Minulý týden se ženu s vlečkou plnou železa (dělal jsem plot, tak spíš objem) do kovošrotu asi 7 km. Po bouřce jim nešla váha, tak zase zpátky . Dneska jsem dal druhý pokus a vyšlo to. Když jsem tam čekal ve frontě, tak přišel veteránista okukovat traktor a klábosili jsme. Pak jsem to natočil a jedu na váhu. On mi pak říkal, proč mám tak velký tlak oleje na volnoběh. Že prý zbytečně velký tlak "vymývá" ložiska. Docela mě tím zaskočil, to jsem nikde zatím neslyšel. Pravdou je, že mám na volnoběh i hodně zahřátej traktor 3 atm, a když jedu s ohřátým tak cca 4,8 atm. Jel jsem pak ještě odpoledne do lesa pro takové silnější větve, tak jsem o otáčku ubral a na volnoběh 2,5 teplej i studenej, při jízdě pak studenej cca 3,7 a ohřátej 4 atm. Co byste doporučili, že je správně?
Re: Zetor 25 K - renovace
No, ja som sa v príručke dočítal že tlak má byť 2-4 atm, toho by som sa držal. Som toho názoru, že príliš vysoký tlak mazania nemusí byť vždy to najlepšie pre motor
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Zetor 25 K - renovace
Zdravim panove, muzu mit mensi dotaz? Proc se z 25tek vyndaval v drivejsich dobach termostat?
Re: Zetor 25 K - renovace
Protože se termostaty sekaly a občas to vařilo.
Pak také spousty lidí prostě neumí pochopit, že pracovní teplota dieselu je 90-95°C a tak v panice, že vaří, jej dali pryč, protože škodovka ukazovala 80°C.
Jenže kor diesel, když má pracovní teplotu nízkou, tedy okolo 70°C,tak dochází k velkému opotřebení.
Já jsem termostat dal, vše udělal jak má být.
V zimě po startu se na volnoběh na 80°C zahřeje za 15-20 min, v létě v senách pořád plný a víc jak 95°C ten traktor nemá
Pak také spousty lidí prostě neumí pochopit, že pracovní teplota dieselu je 90-95°C a tak v panice, že vaří, jej dali pryč, protože škodovka ukazovala 80°C.
Jenže kor diesel, když má pracovní teplotu nízkou, tedy okolo 70°C,tak dochází k velkému opotřebení.
Já jsem termostat dal, vše udělal jak má být.
V zimě po startu se na volnoběh na 80°C zahřeje za 15-20 min, v létě v senách pořád plný a víc jak 95°C ten traktor nemá
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Zetor 25 K - renovace
Potvrzuji co píše Sniper. Nedávno jsem za sebou tahnul cca 1,5 t, bylo teplo, bylo 1 km dlouhé stoupání a nahoře jsem měl 90 stupňů, na rovince to rychle kleslo na 85 cca co je termostat. Mám vyměněný stred chladiče a od té doby destilku s růžovým fridexem a je klid.
Re: Zetor 25 K - renovace
Míra Z 25:
Ono taky ještě záleží na tom, jak má kdo natočené sklíčko origo teploměru
Minule si stěžoval známý, že mu často "vaří" traktor.
Podívám se a fakt na 100 vce, kouknu do chladiče a tam pohoda, sáhnu na sklo a to se volně otáčelo, tak jsem ho pootocil na 90ku a zajistil kouskem sirky a říkám mu teď je to dobré?
A on na mě hleděl jak tele na nové vrata a že kurwa co jsi s tím udělal??
Ono taky ještě záleží na tom, jak má kdo natočené sklíčko origo teploměru
Minule si stěžoval známý, že mu často "vaří" traktor.
Podívám se a fakt na 100 vce, kouknu do chladiče a tam pohoda, sáhnu na sklo a to se volně otáčelo, tak jsem ho pootocil na 90ku a zajistil kouskem sirky a říkám mu teď je to dobré?
A on na mě hleděl jak tele na nové vrata a že kurwa co jsi s tím udělal??
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Zetor 25 K - renovace
Ja keď ťahám na PAJ-ke cca 3,5 prm dreva, tak v stúpaní idem jemne nad 90°C a viac mi to nikdy nevyliezlo. Je pravda, že teplomer som špeciálne nekontroloval, ale normálne mi to drží okolo 80°C, tak asi zásadne zle neukazuje. A samozrejme mám termostat a vyčistený chladič. Ono veľa ľudí ten termostat vyhodilo keď sa im traktor začal prehrievať, no vôbec neriešili pravú príčinu, čo bol zvyčajne zanesený chladiaci systém. V každom prípade, vybratie termostatu výkon chladenia nezvýši.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25 K - renovace
No, ja prave opravil tekouci chladic a pri te prilezitosti i vycistil. Termostat tam samozrejme nebyl. A prestal mi ukazovat teplomer. Chladic zacal asi spravne chladit a motor se jen neohriva. Tak jsem jen potreboval vedet, jestli neni nejaky vazny duvod, proc se ty termostaty vyndavali, neco ohledne choulostive hlavy a tak podobne. Dam ho tam. Jinak diky mnohokrate za nazory.
Re: Zetor 25 K - renovace
Hlavně tam dej ten SPRÁVNÝ termostat a zjisti se, že pracuje jak má
Čidlo teploty dej do rychlovarné konvice a uvidíš.
Čidlo teploty dej do rychlovarné konvice a uvidíš.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Zetor 25 K - renovace
Koupeny mam tento
https://www.atpmotor.cz/cs/e-shop/9664- ... gsQAvD_BwE
sice je tam Z 50, ale mel by byt stejny
https://www.atpmotor.cz/cs/e-shop/9664- ... gsQAvD_BwE
sice je tam Z 50, ale mel by byt stejny
Re: Zetor 25 K - renovace
Rozmerovo nebude problém, len ho vyskúšaj, kedy otvára. Veľa termostatov čo je v predaji otvára príliš skoro a potom je motor stále "studený".
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25 K - renovace
Uz jsem ho zkousel, zacal otvirat nekdy na 60 a plne otevreny asi na 85. Ale nevim ten teplomer, ktery jsem mel v rychlovarny konvici jak moc presne meril. 50 Zetor je taky diesel, predpokladam, ze budou mit teploty stejne. Prodejce bohuzel nic neuvadel ohledne teplot.