Zetor 25 K - renovace
Re: Zetor 25 K - renovace
Ak chceš v tej prevodovke riadenia meniť olej, tak to už nerozoberaj. Vypusti pôvodnú náplň a novú natlač výpustným otvorom a rýchlo zatvor. Niečo vytečie von, ale je to menšia robota.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25 K - renovace
Slíbené video.
První je studený start.
https://youtu.be/OYgGVd3bRgo
Druhé video po návratu z odvozu zahradního odpadu, plně zahřátý motor.
https://youtu.be/1X_lMViyCOo
Příště ještě natočím, až někam pojedu.
První je studený start.
https://youtu.be/OYgGVd3bRgo
Druhé video po návratu z odvozu zahradního odpadu, plně zahřátý motor.
https://youtu.be/1X_lMViyCOo
Příště ještě natočím, až někam pojedu.
Re: Zetor 25 K - renovace
Kurnik to je zvouček, radost poslouchat si krásně kl'ápe stalo to za to, moc pěkná práce. Mě to teprve čeká...
Libor :-)
Re: Zetor 25 K - renovace
Holt nový motor je nový motor. Ide to krásne, no odpusti mi kritickú poznámku, ja keď vidím ten silikón povytláčaný z tesniacich plôch, tak mi to dosť kazí vizuálny doje.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25 K - renovace
Kritickou poznámku beru. Silikon bude ještě odřezán a dočištěn, jsem si jeho vyčnívání vědom, zatím jsem se k tomu nedostal. Dovolená je už minulostí a zbývá pouze krátký víkend a musejí se bohužel stíhat i jiné věci, než pouze traktor. Když jsem dával pouze těsnění, tak se mi to neosvědčilo a po čase tam olej začal slzet, tak šel i silikon...
Re: Zetor 25 K - renovace
Motor ide perfektne. Pravidelný ostrý zvuk.
GO je go.
GO je go.
Re: Zetor 25 K - renovace
Motor má super zvuk. Tak ho dobre zabehni a nech Ti slúži
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Zetor 25 K - renovace
Tak dnes jsem se zabýval čištěním chladiče.Nejprve jsem vypustil směs sajrajtu s 4 roky starým fridexem a potom nalil roztok octa s kyselinou citronovou.Poté jsem celý den štěpkoval,až když teď večer motor vychladl tak jsem vypustil silně černozeleně obarvený roztok.Zítra naleju vodu a celé nechám chvíli běžet a potom naleju nový fridex.bratrH píše:Prosím o radu, v jakém poměru ocet a kyselinu smíchat?rosch8 píše:Aha.
Pokial je len zaneseny a netecie tak ho mozes skusit octom a kyselinou citronovou vycistit.
Idealne na traktore a nechat zohriat a podrzat v strednych otackach bezat take 3 az4 hodiny a potom dat dole chadic aj vodnu pumpu a motor ajchladic priadne vyplachnut vodou pomocou hadice.
Je to robota na leto.
Termostat polsky z ursusa C 360 typ Tv4 vyrobca MERA. Su naozaj dobre.
Re: Zetor 25 K - renovace
Vodu daj viackrát. Môžeš na neutralizaciu dat trochu sódy bikarbony do prvej vody. Ideálne by bolo dat dole vodnú pumpu a hadicu strčiť do vodného potrubia a tlakom vody preplaxhnut poriadne blok motora.
Tak isto viackrát preplaxhnut chladič ale bez tlaku. Ten chladič na dosť papierové steny tak bacha na tlak.
Tak isto viackrát preplaxhnut chladič ale bez tlaku. Ten chladič na dosť papierové steny tak bacha na tlak.
Re: Zetor 25 K - renovace
Vodu daj viackrát. Môžeš na neutralizaciu dat trochu sódy bikarbony do prvej vody. Ideálne by bolo dat dole vodnú pumpu a hadicu strčiť do vodného potrubia a tlakom vody preplachhnut poriadne blok motora.
Tak isto viackrát preplachhnut chladič ale bez tlaku. Ten chladič na dosť papierové steny tak bacha na tlak.
Tak isto viackrát preplachhnut chladič ale bez tlaku. Ten chladič na dosť papierové steny tak bacha na tlak.
Re: Zetor 25 K - renovace
Dneska jsem dokončil konečně zetůrka. Očistil jsem přebytečný silikon, otřel prach z blatníků, dal novou závlačku na čep nápravy, namontoval jednu novou mazničku na spojovací tyč co chyběla a uklidil použité nářadí a zametl dílnu. Nedalo mi to a zkusil jsem studený start klikou (9 °C ve stodole bylo). Dvakrát jen bafnul, tak jsem nažhavil víc (byl jsem sám a než se člověk přemístí od žhavení ke klice...) a hned běžel. Tak mě to potěšilo, že mohu zase startovat na kliku i studený motor. Jsem zvědav, jak to půjde za mrazu. Zítra snad už nebude pršet, tak pojedeme odvážet zase nějaký bioodpad, tak si zabafá.
Re: Zetor 25 K - renovace
Tak to je moc dobrá zpráva včil už enom jezdit a jezdit . Tož ať to bafká .
Libor :-)
Re: Zetor 25 K - renovace
Bratr H - pokud tam máš takovýhle poklady , tak je lepší sundat čerpadlo a pokusit se ten bordel vypláchnout otvory pro čerpadlo. Ale žádné násilí ať ti to nezačne téct podle gumiček do oleje. Když to budeš jenom "rozpouštět" tak jenom zasereš chladič.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Zetor 25 K - renovace
O víkendu jsem jel traktorem do lesa s křovinořezem ožínat mezi stromky. V létě jsem to nevzal celé ale jen kolečka kolem stromků, tak to musím nyní dodělat. Některé stromky jsou už pěkné, zejména bukům se ale moc nedaří.
Motor už má 10 hodin po GO, tak jsem mu zkusil do kopečka i na chvíli trochu přidat. Je ale poznat, že ještě je potřeba nespěchat a jezdit zatím rozvážně. Nikde nic neteče, běží nádherně, chytá na první otočení i studený (teď se vydatně ochladilo, tak jej zkusím studený na kliku, jak to půjde). Mazání jsem nakonec naladil tak, že po ohřátí při 1400 otáčkách maže 4,5, na volnoběh lehce přes 3. Zajímavé je, že studený motor maže při vyšších otáčkách trochu méně...
Jediné co mě trápí je únik oleje z řízení. Dal jsem prostě moc řídký převoďák a kolem hřídele i když je bez vůle v nových pouzdrech prostě lehce sákne. Koupím si PP44 a pokusím se ho tam dostat postranním otvorem.
Zlobila mě zásuvka na elektriku na vlek, v sobotu odpoledne pršelo, tak jsem se do ní znovu podíval a zjistil jsem, že jsem si špatně poznamenal barvy drátů a poslal jsem kostru na levý blinkr a vlek pak svítil všude možně. Teď to běhá jak má. A když jsem byl v restech, tak jsem traktor zvednul a poprvé od GO brzd v roce 2011 je seřídil (traktor brzdil dobře, ale pravé kolo víc). Ručka dobrý, s tou nic nebylo potřeba, ale levé kolo brzdilo málo. Vyšlo to tak tak, že po zatočení štelovacího šroubu na sedmičku klíček jsem musel opilovat matku, abych ji chytil alespoň na jeden závit. Dílo se povedlo a obě kola naráz brzdí, zkoušel jsem pak na mokré písečné cestě, moc spokojenej jsem. Teď začne úklid zahrady a vožení listí, tak si zabafeme.
Motor už má 10 hodin po GO, tak jsem mu zkusil do kopečka i na chvíli trochu přidat. Je ale poznat, že ještě je potřeba nespěchat a jezdit zatím rozvážně. Nikde nic neteče, běží nádherně, chytá na první otočení i studený (teď se vydatně ochladilo, tak jej zkusím studený na kliku, jak to půjde). Mazání jsem nakonec naladil tak, že po ohřátí při 1400 otáčkách maže 4,5, na volnoběh lehce přes 3. Zajímavé je, že studený motor maže při vyšších otáčkách trochu méně...
Jediné co mě trápí je únik oleje z řízení. Dal jsem prostě moc řídký převoďák a kolem hřídele i když je bez vůle v nových pouzdrech prostě lehce sákne. Koupím si PP44 a pokusím se ho tam dostat postranním otvorem.
Zlobila mě zásuvka na elektriku na vlek, v sobotu odpoledne pršelo, tak jsem se do ní znovu podíval a zjistil jsem, že jsem si špatně poznamenal barvy drátů a poslal jsem kostru na levý blinkr a vlek pak svítil všude možně. Teď to běhá jak má. A když jsem byl v restech, tak jsem traktor zvednul a poprvé od GO brzd v roce 2011 je seřídil (traktor brzdil dobře, ale pravé kolo víc). Ručka dobrý, s tou nic nebylo potřeba, ale levé kolo brzdilo málo. Vyšlo to tak tak, že po zatočení štelovacího šroubu na sedmičku klíček jsem musel opilovat matku, abych ji chytil alespoň na jeden závit. Dílo se povedlo a obě kola naráz brzdí, zkoušel jsem pak na mokré písečné cestě, moc spokojenej jsem. Teď začne úklid zahrady a vožení listí, tak si zabafeme.