Jaro 25 a jeho Zetor
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Ahoj, Jaro. Musíš sa na to pozrieť z tej lepšej stránky: aspoň sa v zime nenudíš . Ale máš pravdu, na starom traktore je len to dobré, čo si sám opravíš
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
...tak jsi konečně našel ten zbytek od toho střepu :-(
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
To je docela síla, že se ten kousek klece dokázal dostat až do zadní části převodovky přez všechny ty komory......Traktor má asi docela slušné zrychlení
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Zrýchlením to asi nebude, skôr svahová dostupnosť v lese.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Už som sa bál že na valentína žiadny príspevok nebude...
Ako hovoríš, začneš iba s týmto a potom hento......ale už keď to je otvorené tak nakoniec dobre že si našiel to ložisko aj diferák...
Jardo, to ložisko aj hučalo?? A ako sa prejavoval ten diferák??
Ty si s tým hravo poradíš...
Ako hovoríš, začneš iba s týmto a potom hento......ale už keď to je otvorené tak nakoniec dobre že si našiel to ložisko aj diferák...
Jardo, to ložisko aj hučalo?? A ako sa prejavoval ten diferák??
Ty si s tým hravo poradíš...
Mihi
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Mne sa paci, ako Jaro vždy dodržiava BOZP aj doma.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Peťo:
Paradoxne tá prevodovka sa navonok neprejavovala nijako neštandardne, nič tam nehučalo viac, ako by sa mi zdalo prijateľné. Je pravda, že tam bola zmes oleja a vyzelíny, ako sa to kedysi robilo. A teraz keď som to vybral všetko kompletne, tak ložísk pred smrťou tam bolo viac. Vyzerá to, že niekedy tam bola dlhodobo vlhkosť a ložiská to napadlo.
Jančo66: Čo si myslel tým BOZP?
Paradoxne tá prevodovka sa navonok neprejavovala nijako neštandardne, nič tam nehučalo viac, ako by sa mi zdalo prijateľné. Je pravda, že tam bola zmes oleja a vyzelíny, ako sa to kedysi robilo. A teraz keď som to vybral všetko kompletne, tak ložísk pred smrťou tam bolo viac. Vyzerá to, že niekedy tam bola dlhodobo vlhkosť a ložiská to napadlo.
Jančo66: Čo si myslel tým BOZP?
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci?
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Tej skratke samozrejme rozumiem, len neviem na čo narážal v mojom prípade.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Asi na slúchadlá, ktoré visia na ručnom plyne?
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Bolo to myslene samozrejme ako vtip. Myslel som tie gurtne.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Hej, hej... tiež som si tie gurtne všimol. Inak dobrý nápad, lepšie ako to zberať zo zeme
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
No veď to, keď je výška ťažiska skoro dvojnásobok šírky na ktorej to stojí som sa oprávnene bál, aby mi to pri vyťahovaní z motora nespadlo. Ale inak je to výborné riešenie, dokonale stabilné. Aj keď som sa postavil na lyžinu paleťáku z jednej strany, ani sa nepohol.
A s tými slúchadlami máš tiež kus pravdy, už som objektívne dosť hluchý, tak si celkom dávam pozor, aby som uši netrápil viac ako je nutné.
A s tými slúchadlami máš tiež kus pravdy, už som objektívne dosť hluchý, tak si celkom dávam pozor, aby som uši netrápil viac ako je nutné.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Tak som to kompletne vykuchal a vyumýval.
Trecie krúžky, medzi výstupnými hriadeľmi a telesom diferenciálu boli opotrebené tak, že sa stali nepoužiteľnými (ešte aj boli otočené naopak).
Toto ani nepotrebuje komentár, navyše ten kto to naváral diferenciál ani nerozobral a ani moc nepozakrýval, rozstreknuté guľôčky od zvárania boli kade tade.
Tak som nad tým rozmýšľal, ako na to. A zvolil som náhradu trecích krúžkov axiálnymi ihličkovými ložiskami 40 x 60 mm. Pôvodný krúžok mal hrúbku okolo 3 mm, kompletné ložisko aj s krúžkami má 5 mm. Preto som musel upraviť dosadacie plochy.
Keď som to zložil a chcel dosiahnuť nejakú rozumnú vôľu medzi ozubením, dostávali sa mi zuby výstupného hriadeľa do kolízie s telesom diferenciálu, tak som z toho tiež musel odobrať.
Po naskladaní ložiska som dosiahol vôľu v ozubení 0,35 - 0,4 mm
A potom rovnako ešte druhá strana.
Po zložení na skúšobný tŕň sa to všetko na ložiskách pekne točí .
Tie krúžky axiálnych ložísk bude treba ešte nelepiť pomocou Loctite, aby sa nepretáčali. V podstate by na strane planétových kolies krúžky nebolo treba, lebo sú tam kalené a brúsené plochy. No ja som v nich mal drobné jamky, asi od dávnej korózie.
Trecie krúžky, medzi výstupnými hriadeľmi a telesom diferenciálu boli opotrebené tak, že sa stali nepoužiteľnými (ešte aj boli otočené naopak).
Toto ani nepotrebuje komentár, navyše ten kto to naváral diferenciál ani nerozobral a ani moc nepozakrýval, rozstreknuté guľôčky od zvárania boli kade tade.
Tak som nad tým rozmýšľal, ako na to. A zvolil som náhradu trecích krúžkov axiálnymi ihličkovými ložiskami 40 x 60 mm. Pôvodný krúžok mal hrúbku okolo 3 mm, kompletné ložisko aj s krúžkami má 5 mm. Preto som musel upraviť dosadacie plochy.
Keď som to zložil a chcel dosiahnuť nejakú rozumnú vôľu medzi ozubením, dostávali sa mi zuby výstupného hriadeľa do kolízie s telesom diferenciálu, tak som z toho tiež musel odobrať.
Po naskladaní ložiska som dosiahol vôľu v ozubení 0,35 - 0,4 mm
A potom rovnako ešte druhá strana.
Po zložení na skúšobný tŕň sa to všetko na ložiskách pekne točí .
Tie krúžky axiálnych ložísk bude treba ešte nelepiť pomocou Loctite, aby sa nepretáčali. V podstate by na strane planétových kolies krúžky nebolo treba, lebo sú tam kalené a brúsené plochy. No ja som v nich mal drobné jamky, asi od dávnej korózie.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Škoda že jsi tuhle opravu nedělal před rokem. Já si teď zpětně uvědomuju, že jsem tam žádné kroužky neměl a tím pádem tam ani žádné nedal. Kdybych si takhle spravoval traktor na práci, tak bych si asi pěkně nafackoval.....