Zetor 25A
Re: Zetor 25A
Tiež mám čerpadlo, na ktorom nie je ani "A" ani "K". V konečnom dôsledku v čerpadle rozdiel nie je, rozdiel medzi "A" a "K" je v nastavení regulátora.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A
Jojo, děkuji.
Ale některé čerpadlo má i štítek, to bude asi to nejnovější že?
Ale některé čerpadlo má i štítek, to bude asi to nejnovější že?
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Zetor 25A
To moje bez označenia štítok má, ale na ňom nie je žiadny dátum.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A
Chlapi, sehnal jsem dvě nové poloosy(hřídele zadních kol) . Problém je v tom, že obě mají levý závit. Vadí to něčemu? Nebo musí být opravdu jedna s levým a druhá s pravým závitem? Díky moc
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Zetor 25A
Osobne si myslím, že je to jedno. Kedysi bola tendencia dávať pravý / ľavý závit na pravú / ľavú stranu montáže. Ale tie skrutky sú aj tak zaistené drôtom a musia byť ako každý spoj riadne dotiahnuté. No a v tom prípade je nepodstatné, na ktorú stranu sa to doťahuje a povoľuje. Navyše traktor aj cúva a vtedy je to všetko opačne.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A
Šroub zajištěný drátem? To jsem neměl. Jak to zajištění má vypadat?
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Zetor 25A
V hlave skrutky je otvor, cez ktorý prevlečieš drôt, skrútiš a potom uviažeš o ozubené koleso tak, aby bol napnutý v smere povoľovania skrutky. Teda aby sa pri povoľovaní napínal. Tu som to kreslil
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=210
Je to síce iné miesto, ale princíp toho drôtovania je rovnaký.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=210
Je to síce iné miesto, ale princíp toho drôtovania je rovnaký.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A
Momentálně dál rozebírám a zjištuji závady. Plus fotka nových poloos, bohužel obě s levým závitem, ale tady podle kolegy prý nevadí:) horší bude sehnat takový šroub na zajištění kola na hřídel s levým závitem. Sháním tedy ještě jeden.
Kolik tak vůbec může vážit celý portál s poloosou? Abych vymyslel něco, jak to demontovat..
Kolik tak vůbec může vážit celý portál s poloosou? Abych vymyslel něco, jak to demontovat..
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Zetor 25A
Kdyby si měl cestu do Benešova, tak šroubky v BN-šrouby (v celnici)-mrkni na eschop, vahu nohavice tak 100-150kg (130?-chtel sem si v zimě poloosu vyndat ze srotu z nohavice,ale uz nestihnul -jen potěžkal konce).
Re: Zetor 25A
Děkuju moc, pokud ten šroub tam mít budou, zajedu tak klidně jen tak pro šroub. Kdyby byly, tak vezmu hned oba nové.
Jenom poloosa váží asi 30 kg pokud se nepletu.. obal je kus materiálu no.. takže buď nějaký hever a nebo ve dvou na popruzích jako setrvák.
Jenom poloosa váží asi 30 kg pokud se nepletu.. obal je kus materiálu no.. takže buď nějaký hever a nebo ve dvou na popruzích jako setrvák.
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Zetor 25A
Zdravím, jsem tu zpátky.. stále po chvílích pracuji na své 25tce.. v té mé malé dílničce zbylo z traktrou už torzo doslova.. vždycky jsem po práci navečer rozebíral a rozebíral a teď už se to doufám otočilo a budu po práci navečer dávat zase pomalu dohromady... zadní osy, myslím pouzdra a poloosy nejsou nakonec tak těžké.. byl jsem seznámený s tou váhou kolem 130 kg... říkám, tak až to vyjede z převodovky, tak buď mě to strhne a spadne na zem a nebo to unesu... naštěstí jsem to opravdu popadl a jak portál vyjel z převodovky a ozubeného kola, tak jsem to funící odnesl až na kozy, kde jsem to měl v dobré výšce a začal rozebíral.. jedno to velké ložisko zadní bylo zadřené... nevěřil jsem vlastním očím, ale byl normálně uštíplý kus kuličky a ten kus se zasekl o další kuličku a bylo zřejmě tehdá po ložisku... všechny dávám nové.. je to kolikrát pálka jako prase za jedno ložisko, ale nedá se nic dělat a rozhodně nenechám staré.
Takže portály mají nové polosy. Nakonec jsem sehnal šikovného soustružníka, který mi udělal ten šroub M18x1,5 LEVÝ závit... koupil jsem dokonce M22 dlouhý šroub s částečným závitem, takže měl soustružník dost místa na obrábění... vystřihl závit nádherný... takže mám oba šrouby levé, kvůli těm poloosám a jsem spokojený....
Také jsem narazil na celkem slušné závaží do zadních kol... jsou mezi sebou rozdíly... jeden má vyfrézovanou tu drážku na náboj kola delší a druhé drážku kratší.... výřez v závaží je jeden níž pod tím kruhem a druhý nepatrně výš, což mě netrápí, ale závaží mám za dobrou cenu...
Dále jsem začal rozebírat závěs... no tragédie při mých podmínkách ty šrouby povolit, nakonec povoliv jen jeden a zbytek odřezat a vytahat, to víceméně potom už šlo, ale trvalo to..
Co jsem zjistil po otevření převodovky je, že je volný věnec diferenciálu a jsou ty šrouby jaksi vymačkané... redukční kolo na hrušce na velikou vůli na peru... vůbec se mi to nechce rozebírat, páč ani nevím jak správně jak... násilím při špatném postupu by to šlo, ale tohle je věc, kterou zrovna v převodovce nechci posrat... nám originál nové redukční kolo, to je ale na Káčko... dále hrušku a věnec na diferák.... zatím se mi do toho nechce moc... podpora s dobrými zkušenostmi a úspěchem by se hodila
Jinak dílnička je tak malá, že musím veškeré díky skladovat venku
Dávám pár fotek. Honza
Takže portály mají nové polosy. Nakonec jsem sehnal šikovného soustružníka, který mi udělal ten šroub M18x1,5 LEVÝ závit... koupil jsem dokonce M22 dlouhý šroub s částečným závitem, takže měl soustružník dost místa na obrábění... vystřihl závit nádherný... takže mám oba šrouby levé, kvůli těm poloosám a jsem spokojený....
Také jsem narazil na celkem slušné závaží do zadních kol... jsou mezi sebou rozdíly... jeden má vyfrézovanou tu drážku na náboj kola delší a druhé drážku kratší.... výřez v závaží je jeden níž pod tím kruhem a druhý nepatrně výš, což mě netrápí, ale závaží mám za dobrou cenu...
Dále jsem začal rozebírat závěs... no tragédie při mých podmínkách ty šrouby povolit, nakonec povoliv jen jeden a zbytek odřezat a vytahat, to víceméně potom už šlo, ale trvalo to..
Co jsem zjistil po otevření převodovky je, že je volný věnec diferenciálu a jsou ty šrouby jaksi vymačkané... redukční kolo na hrušce na velikou vůli na peru... vůbec se mi to nechce rozebírat, páč ani nevím jak správně jak... násilím při špatném postupu by to šlo, ale tohle je věc, kterou zrovna v převodovce nechci posrat... nám originál nové redukční kolo, to je ale na Káčko... dále hrušku a věnec na diferák.... zatím se mi do toho nechce moc... podpora s dobrými zkušenostmi a úspěchem by se hodila
Jinak dílnička je tak malá, že musím veškeré díky skladovat venku
Dávám pár fotek. Honza
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Zetor 25A
Prosím vás, jaký je nejbližší odstín originální barvy podvozku? Převodovka,motor a tak, děkuji moc za pomoc
Zetor 25A r.v. 1956
Re: Zetor 25A
RAL7034
Re: Zetor 25A
Koukám, Honza pije Budvárek a Heineken :-)
Já to mám ve dvojgaráži, a plno věcí muselo být taky venku. Ono se toho nahledá hromada:-)
Já to mám ve dvojgaráži, a plno věcí muselo být taky venku. Ono se toho nahledá hromada:-)