Zetor 25A Kopaničiar
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Na letecké motory sa používal Dekarbon T, akurát neviem kde ho dnes zohnať. Zloženie z príručky pre údržbu motora: „Dekarbon T" má toto složení: Karbonový olej (s obsahem 25% fenolů) 100 ml trichlorethylen 250 ml petrolový sulfonát 20 ÷ 40 ml trikresol 20 ÷ 40 ml mazlavé mýdlo 90 ÷ 100 g vodní sklo 0,5 ÷ 1 ml voda 10 ÷ 25 ml. Do 24 hodín to karbón rozpúšťalo takmer dokonalo.
Ja používam čistiť na krbové sklá. Nie je to úžasné, ale pomáha.
Ja používam čistiť na krbové sklá. Nie je to úžasné, ale pomáha.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Jaro, a kde sa v tych leteckych motoroch ten karbon berie? Ja mam za to, ze sa tam pouzivaju spickove oleje, dochadza k dokonalej udrzbe a prevadzkuju to profici, ktori nechaju motor bezat v idealnych podmienkach. Ale mozno je moje zmyslanie naivne
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Letecký priemysel je hrozne konzervatívny, hlavne vplyvom drahých certifikácií všetkého. Preto sa dodnes používajú aj oleje bez aditív, o detergentoch ani nehovoriac. Ale to sa týka hlavne motorov staršej generácie, ktorých však lieta stále veľa. Napr. toto https://www.motorove-oleje.sk/total-aer ... KMQAvD_BwE. A o tých prevádzkových podmienkach by som tiež radšej pomlčal, neveril by so koľko pilotov sa k tomu správa horšie ako k starému autu.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25A Kopaničiar
A toto by Ti nepomohlo?
Na jar sim to dával do fabie, a celkom pekne to vyčistilo karbón z motora. Olej som mal 5w40 . www.filtreaoleje.sk/detail-produktu/bg- ... _MQAvD_BwE
Možno by stačilo štetcom naniesť na súčiastky.
Aj v testoch sa ukázalo, že sa trocha zvýšila kompresia - vycistilo to.
Jednemu pánovi tu na fóre sa zapiekla kubota a pomohlo mu to, krúžky sa odlepili.
Ja sa chystám na test kompresie jednej 20rocnej fabie. Zmeriam kompresiu, prepláchnem a potom zase zmeriam. Uvidím či z hlavy povolí vrstva karbónu. Olej tam liali 10w40
Na jar sim to dával do fabie, a celkom pekne to vyčistilo karbón z motora. Olej som mal 5w40 . www.filtreaoleje.sk/detail-produktu/bg- ... _MQAvD_BwE
Možno by stačilo štetcom naniesť na súčiastky.
Aj v testoch sa ukázalo, že sa trocha zvýšila kompresia - vycistilo to.
Jednemu pánovi tu na fóre sa zapiekla kubota a pomohlo mu to, krúžky sa odlepili.
Ja sa chystám na test kompresie jednej 20rocnej fabie. Zmeriam kompresiu, prepláchnem a potom zase zmeriam. Uvidím či z hlavy povolí vrstva karbónu. Olej tam liali 10w40
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Zdravim.
Vzdy po chvilkach sa venujem aj 25ke, ale ide to velmi pomaly.
Momentalne sa venujem renovacii konikov v hlave. Mam vo vyrobe novu dutu hriadel, ktoru dam neskor nitridovat. Aby som nemusel prelisovavat stare bronzove puzdra, tak skratka vyrobim novu hriadel s priemerom 26mm. Teda vacsim ako je original (25mm).
Vyrobil som si takyto pripravok. Unasaciu platnu upnem do sklucovadla a pred sustruzenim si zarovnam celo a vymena kazdeho vahadielka bude prebiehat priamo v sustruhu. Aby to bolo co najpresnejsie, tak som si vyrobil strediaci trn. Viem..nebude to sice superpresne, ale na povahu pohybu, ktory suciastky vykonavaju, by to malo stacit.
Vzdy po chvilkach sa venujem aj 25ke, ale ide to velmi pomaly.
Momentalne sa venujem renovacii konikov v hlave. Mam vo vyrobe novu dutu hriadel, ktoru dam neskor nitridovat. Aby som nemusel prelisovavat stare bronzove puzdra, tak skratka vyrobim novu hriadel s priemerom 26mm. Teda vacsim ako je original (25mm).
Vyrobil som si takyto pripravok. Unasaciu platnu upnem do sklucovadla a pred sustruzenim si zarovnam celo a vymena kazdeho vahadielka bude prebiehat priamo v sustruhu. Aby to bolo co najpresnejsie, tak som si vyrobil strediaci trn. Viem..nebude to sice superpresne, ale na povahu pohybu, ktory suciastky vykonavaju, by to malo stacit.
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Bude to stačiť urcite. Je tam kyvavy pohyb pár stupňov..
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Tiez si myslim. Jemne vyosenie dorovna nastavovacia skrutka. Doteraz tam bola vola skoro 0.4mm. Dolezite potom este bude tie kladivka zabrusit do takej spravne zakryvenej plochy...nad tym este budem dumat, ze ako.
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Toto je veľmi dôležité. Inak by nedržalo otáčky
.
.
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Cela ta "capicka" s pruzinkou a jej ulozenie je fakt velmi dolezita. Mnohi to podcenuju, poistuju to klincami alebo to zavaruju. Velka chyba. Ma to velky vyznam na spravny chod motora. Tiez som to dlho podcenoval. Az som sa dal do reci s jednym majstrom cerpadlarom a on ma vyviedol z omylu.
Re: Zetor 25A Kopaničiar
To je další dobrá vychytávka, která by si zasloužila uložit do pracovních postupů.
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Tá oprava uloženia "koníkov" ma zaujala. Tiež som dumal nad tým, že by stačilo dať vyrobiť tú dutú hriadeľ trochu hrubšiu a puzdrá vahadiel upraviť na mieru. Akurát by bolo potrebné upraviť aj dieru v kozlíkoch, to by som asi doma nedal . A vážne nemám nikoho spoľahlivého, kto by mi to urobil. Tých dutých hriadelí si mal dať vyrobiť trochu viac, pre istotu. Predsa len sa to môže niekomu hodiť .
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Kluci zeptám se možná blbě
V opravárenské příručce jsem četl o výměně předního a zadního ložiska
Takže je zřejmě měnili
Osoustruzili na průměr a vyměnili
Jaký je váš názor na tento způsob opravy?
Vím že střední ložisko nevyměnili ale to by se snad dalo vystruzit za použití předního a zadního jako vedení ne?
Zdravím chemic
V opravárenské příručce jsem četl o výměně předního a zadního ložiska
Takže je zřejmě měnili
Osoustruzili na průměr a vyměnili
Jaký je váš názor na tento způsob opravy?
Vím že střední ložisko nevyměnili ale to by se snad dalo vystruzit za použití předního a zadního jako vedení ne?
Zdravím chemic
Re: Zetor 25A Kopaničiar
Ja by som to neodporúčal, lebo urobiť to tak, aby bola dodržaná súosovosť tých ložísk (sú dosť široké) je dosť problém. A čo sa týka stredového, tak nejde len o jeho vystruženie na priemer, ale ono slúži aj ako axiálne uloženie, teda treba ho opracovať aj na čelách. To by chcelo dosť zložitý prípravok.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK