Zetor 25 s prídavným prevodom

Moderátoři: Lukashil, mihi

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jančo66
Příspěvky: 686
Registrován: pon kvě 22, 2017 1:26 pm
Bydliště: Žilina (okolie)

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#346 Nový příspěvek od Jančo66 »

Skúšal som zimný štart a nie som úplne spokojný. Teda cez vikend bolo -3°C, tak som si povedal, že ho idem skúsiť preštartovať. Už tam mám tie nové žhaviče (namiesto originál žhavičov som dal proximácke s vložkou do hlavy). Traktor chytí na dva valce v pohode (bez zaváhania) a potom 4-5 buchov ide stále na dva, no hneď ako pustím spínač žhavenia, tak z ničoho nič začne druhý valec vynechaváť a vidno biely dym (nespálená nafta). Zhodil som aj zvody, aby som videl, ktorý valec mi blbne. Je to ten bližšie k nádrži. Vychádza mi z toho to, že bude asi problém s kompresiou na jednom valci. Ostatné veci som buď už skontroloval, alebo vylúčil.

Lebo pokiaľ dožhavím motor už počas behu, tak je všetko v poriadku. Idem teda zmerať kompresiu (prístroj mám) a prípadne môžem ešte dokúpiť kantalovy drôt a dám ho do sacieho potrubia. Mal by stačiť 3 mm o dĺžke cca 25 cm a podľa parametrov by mal v pohode zvládnuť ampére, ktoré sú počas žhavenia.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)

Uživatelský avatar
Jančo66
Příspěvky: 686
Registrován: pon kvě 22, 2017 1:26 pm
Bydliště: Žilina (okolie)

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#347 Nový příspěvek od Jančo66 »

Takže tlaky som odmeral. Oba válce sú identické a je to niečo okolo 4.4 Mpa. Takže s kompresiou problém nie je. Zhodil som ešte cyklonový klobúk vzduchového filtra (že ak by bol zanesený) a traktor štartuje o dosť lepšie.
Ten teda musím vyčistit. Teraz rozmýšľam nad tým, že by som zamenil trysky medzi sebou, lebo iné to robiť nemôže. Ešte ak by v jednej komôrke vznikal kondenz, ale to by bol hned prvý štart zlý.

Obrázek

Tu je prehľad, čo som skontroloval a teda už vylúčil:

1.žhaviče proxima + nové vložky žhavičov
2.nastavenie ventilov (zhodné pre 0.30S/0.35V)
3.nafta (tankujem len tu kvalitnejšiu na slovnafte)
4.palivový systém (element,piestik,tryska) sú nové + čistota
5.tlak trysiek je 130 ATM (ibaže by bola tryska zlá a čúra) no sú nové
6.predvstrek je v poriadku 30°HU + meral som aj teplotu spalin
7.paliv.čerpadlo je po GO a nastavené na stolici
10.ventile zabrusené a hlava celkovo po GO
11.voda v spalovaciom systéme (ak by bola, už prvý štart by bol zlý)

Čo by som ešte teda urobil:

1.zamenit trysky medzi sebou (vylucit tak problem s tryskou, ak bude problem stale na valci 2)
2.dať kanthalový (odporový drôt) do sania aby nasával už teplý vzduch.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)

Peto.25a
Příspěvky: 259
Registrován: čtv říj 26, 2017 7:17 pm
Bydliště: Giraltovce

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#348 Nový příspěvek od Peto.25a »

Tlak trysiek by mal byť 125atm. Môže byť že zle rozprašuje alebo zalieva. Vybrať von vstrekovače a pozrieť aký sa robí kužeľ .

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4419
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#349 Nový příspěvek od Peter768 »

K tomu tlaku...ak je všetko nové, tak servisáci pridávajú 5atm k tabulkovým hodnotám.

Uživatelský avatar
Jančo66
Příspěvky: 686
Registrován: pon kvě 22, 2017 1:26 pm
Bydliště: Žilina (okolie)

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#350 Nový příspěvek od Jančo66 »

Ano, tlak by mal byt 125 ATM, ale mne dava cerpadlar vzdy 130 ATM (doposial s tym teda problem nebol).
Skusim dat trysky von a pozriem sa aky robia klobuk. Pripadne ich dam znovu pozriet a na skusacku.

Peto, to myslis tak, ze ked nameram napr 4.4 Mpa, tak k tomu treba este priratat 0.5 MPa?
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4419
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#351 Nový příspěvek od Peter768 »

Ospravedľnujem sa za nejasný výklad .... jedná sa o vstrekovače. Kešd mi ich kamarát v servise nastavoval, tak som mu hovoril 125, a on že ak sú nové elementy tak pirdávajú 5, takže tiež mám vstrekovače nastavené na 130at. Škoda, že si neskúsil ako rozprašujú, lebo s tými novými žhavičmi by to malo odpáliť na prvý šup.

Uživatelský avatar
Jančo66
Příspěvky: 686
Registrován: pon kvě 22, 2017 1:26 pm
Bydliště: Žilina (okolie)

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#352 Nový příspěvek od Jančo66 »

Aha, tak teraz uz rozumiem. Tiez si myslim, ze nastavenie na 130 ATM nemoze robit problem. Na tom motore je v podstate vsetko nove, tak ma to trosku trapi ze to tak startuje, ale tak vyhodim trysky von, otestujem ich a uvidim. Potom sa presuniem dalej, budem hladat dovtedy, kym to nezistim.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)

Uživatelský avatar
Jančo66
Příspěvky: 686
Registrován: pon kvě 22, 2017 1:26 pm
Bydliště: Žilina (okolie)

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#353 Nový příspěvek od Jančo66 »

Ešte mi napadlo jedno zaujímavé riešenie. Síce to nie je systémové riešenie, ale za to vcelku zaujímavé. Ohrievacie teleso na 230V (špirála do hlavy).
Zatiaľ je to ale v rovine úvahy, lebo ešte ma čaká niekoľko vecí. Problém s čerpadlom som vylúčil, lebo som testoval tlak elementov a výtlačných ventilčekov, tam je to bez problému.

Teda ostáva mi urobiť posledné veci a to:

1. Zameniť vstreky medzi sebou a vylúčiť problém s nimi
2. Skontrolovať, či nie sú vybité vodítka ventilov (i keď sú menené)
3. Otestovať vstreky na skúšačke (pri akom tlaku otvárajú a ako rozprašujú)
4. Objednať kanthalovy (odporový) drôt a dať do sania
5. Zapojiť tretí (krátky) žhavič do sania paralelne na 11V
6. Otestovať ohrevné teleso na 230V (špirála do hlavy)

Zatiaľ takto.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#354 Nový příspěvek od pavel sk »

S tym ohrevom hlavy opatrne. Je v nej pomerne malo chladiacej kvapaliny a ta teplota ma tendenciu ist dohora. Takze u hlavy uz nema vyssie kde ist. Tento problem poznam dobre s motorou Avia u svokra. Tam sa to origo tiez montuje priamo do hlavy zozadu a nerobi to dobre tesneniu ani hlave hlavne ked sa nahrieva kazde rano v tyzdni. Pokym svokor v Aviach ten ohrev nepouzival, tak som o motore a hlavach ani nevedel. Ako namonotval ten predohrev a dokonca to ma urobene na casovac, tak neni jar zeby som neriesil vodu v oleji a hlavu s tesnenim :pistol: . Voda by sa mala ohrievat v motore postupne od spodu v bloku aby teplo postupne mohlo ist dohora.

Uživatelský avatar
Jančo66
Příspěvky: 686
Registrován: pon kvě 22, 2017 1:26 pm
Bydliště: Žilina (okolie)

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#355 Nový příspěvek od Jančo66 »

Test vstrekov. Mne sa zda, ze ten lavy vstrek dava nejako moc nafty, resp. strieka moc do dialky a nerobi taky klobuk. Treba to pustit rychlostou 0.25X.

https://youtu.be/_xS1nPzHFjg
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4419
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#356 Nový příspěvek od Peter768 »

Michal, kontroloval si žhavič? Nie je toho B... aby to neodpálilo pri takom rozprašovaní. Ešte raz sa opýtam. Mal si tam tie nové žhaviče z Proximy? Ak áno, tak skontroluj žhavič, lebo aj vybehaný motor a naprt vstrekovač "blafne" keď sa rozprášená nafta dostane na rozpálený žhavič.
K tomu ohrevu hlavy: Mám ho. Používal som ho asi 4 krát, keď som potreboval v zime niečo previezť. Robil som to tak, že spredu kde je krytka hlavy som dal špirálu z UR II. Ale, nezohrievam to na horúci motor, lebo teplo nejde dole /zákon fyziky/ . Ohrial som to na tak +30°C a blaflo to bez žhavičov. Veď aj tak je spalovací priestor v predkomôke. Raz som štartoval bez ohrevu s klasickými žhavičmi pri -12°C s olejom M6AD. Bolo to stuhnuté, ale chytil pekne a ešte som dožhavoval cca 4-5 sekúnd. Bol to citelnejšie jemnejší chod.
(hlava by nemal abyť rozpálená, aby nebol teplotný šok,keď sa tam dostane studená voda. )

pavel sk
Příspěvky: 12792
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#357 Nový příspěvek od pavel sk »

Pokial to predhrejes len tak ako pišes, tak to je v poriadku a neprehrievas to 8) . Preto som reagoval ze stym opatrne hlavne u tych vasich Z 25-tiek, lebo sledujem problematiku a patalie ake riesite s hlavami tu na fore :friends:

Bolevak
Příspěvky: 1114
Registrován: pon led 04, 2016 9:49 am
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#358 Nový příspěvek od Bolevak »

takže jak se říká, řešit to s chladnou hlavou :-)

..teda s mírně zahřátou v případě pětadvacky :-)

Uživatelský avatar
Jančo66
Příspěvky: 686
Registrován: pon kvě 22, 2017 1:26 pm
Bydliště: Žilina (okolie)

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#359 Nový příspěvek od Jančo66 »

Takže problém vyriešený...boli to vadné trysky. Najskôr odišla jedna a hneď na to druhá...dôvod neznámy...ale už to zase šlape ako hodinky. 8)
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)

Uživatelský avatar
mihi
Příspěvky: 7434
Registrován: pát kvě 29, 2009 10:33 pm
Bydliště: PB

Re: Zetor 25 s prídavným prevodom

#360 Nový příspěvek od mihi »

8)
Mihi

Odpovědět

Zpět na „Zetor 15/25“