Z25K ZA
Re: Z25K ZA
Neviem Mira, tých 36 km/h bolo meraných tak narýchlo. Musím to ešte presnejšie odmerať po rovinke. Tiež zaujímavé, keď som menil olej v prevodovke, tak tam vošlo cca 28l. Potom už bol olej po kontrolný vypúšťák.V druhom traktore som dával až 35l (Z25 prídavný prevod resp. Kcko prevodovka) čiže aj podľa výrobného čísla prevodovky a aj náplne by som sa skôr opieral o ten starší typ. No možno budem robiť úniky oleja, tak dám dole dekel prevodovky a tak spočítam zuby predlohy, či je tam 18/20 zubov na tom menšom kolese. 22 zubov tam nebude určite.
Michal
Michal
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Já mám kola 12,4 / 24 , a zkoušel jsem po rovině pomocí navigace měřit rychlost. Dalo mi to 32 - 33 km/h.
Jak poznám, jestli jde o starší typ převodovky?
Jak poznám, jestli jde o starší typ převodovky?
Re: Z25K ZA
Bolevak: úplne najpresnejšie by bolo spočítať zuby na predlohe, teda ak máš dole dekel prevodovky, tak to pozrieš. Ak nie (ako ja) tak môžeš len prepočítať. Ale ak ti ide traktor na kolesách 12.4-24 cca 33 km/h bude to skôr ta staršia prevodovka Z25A. Potom tie novšie chodili na tvojich kolesách 28 km/h. Lenže ja mám kolesa 13.6-36 a traktor ide 36 km/h. Lenže neviem či je presne nameraných tých 36 km/h. Urobím to ešte raz po rovinke znovu cez GPS. Lebo vždy som o bolo Kcko, až kým som nezistil že tak uháňa. Ak si pozrieš 5.st môjho vlákna, tak mám tam takú tabuľku, ktorú som robil podľa priemeru daných pneu. Tak skús pozrieť tam, možno ti to pomôže.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Večer půjdu spočítat zuby. Mám to rozdělané, odkryté... tak to nebude problém
Re: Z25K ZA
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
tak sa to podarilo vyrobit nakoniec...
Re: Z25K ZA
Nakoniec bývalý spolužiak má doma malý a veľký sústruh, frézu, stĺpovú vŕtačku a aj CNC. Takže to do hodiny bolo hotove. Dokonca aj ten materiál, čo je na výkrese uvedený, doma mal. Tak to idem nahodiť a otestovať, keď je takáto zima. Bude to dobrý test na to.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Michal, teraz to bude štartovať samo!
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Z25K ZA
Úspech sa nerodil ľahko. Dal som nové žhaviče z proximy, no traktor neštartoval dobre (hádali sa mu válce). Už keď som ho dával do garáže po zimnom spánku, tak sa mi nezdal akosi prvý štart. Boli zle nastavené ventile. Prvý valec od chladiča mal 0.05 mm na oboch ventiloch, druhý bol v pohode. Aj keď úplne nechápem, ako je to možné, lebo keď som zhodil klaviatúru, tak hlava už dotiahnuť nešla a matice na vahadlách boli na "fix". Asi si to proste sadlo. Skúšal som skoro všetko od predvstreku, test trysiek a čerpadla...no nakoniec to boli tie ventile. Takže teraz ide ako hodinky...vzduchový filter papierová vložka a žhaviče z proximy.
Video po nastavení je tu: https://youtu.be/_yXEA5X77Bk
Video po nastavení je tu: https://youtu.be/_yXEA5X77Bk
Re: Z25K ZA
Ventile som nakoniec dal 0.40 výfukové a 0.30 sacie. Mal som najprv všetky 0.30, no nakoniec som to zmenil (pre istotu). Dávať 0.25 je na tomto stroji naozaj zlý nápad.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Já jsem dal 0,3 oba za studena a je to mnohem lepšínež tuším 0,15 a 0,2 za tepla..
Re: Z25K ZA
Bolevak: dobre si urobil. Tých 0.30 je akurát a na výfuk možno aj 0.35-0.40
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Při té menší vůli šel motor víc ,,na tvrdo". Při tom 0,3 je chod výrazně klidnější... Je to prostě zajímavé, jaký to má vliv.