Z25K ZA
Re: Z25K ZA
Ahoj
Krásný traktor
Můj sen mít Káčko s lízátkama.
Tak ať ti slouží a dělá jenom radost
Krásný traktor
Můj sen mít Káčko s lízátkama.
Tak ať ti slouží a dělá jenom radost
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Z25K ZA
Ahoj,pekne pokračuješ, len tak ďalej..
Inak máš na motore dekel na nalievanie oleja a nalievanie je na pravej strane, to je podpultovy tovar pre zberateľov ,,N,, modelu..
Nech sa darí..
Inak máš na motore dekel na nalievanie oleja a nalievanie je na pravej strane, to je podpultovy tovar pre zberateľov ,,N,, modelu..
Nech sa darí..
Mihi
Re: Z25K ZA
Mihi, viem, že ten dekel nie je z tohto traktora. Zistil som to náhodou, ešte v čase keď som nevedel o tomto traktore skoro nič.
Pravdepodobne k tom došlo ešte keď bol členom tímu JRD a menilo sa to tam ako prišlo, hlavne aby to jazdilo.
Pravdepodobne k tom došlo ešte keď bol členom tímu JRD a menilo sa to tam ako prišlo, hlavne aby to jazdilo.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Traktor vyzerá dobre. No čo sa týka toho chladiča, podľa mňa si zvolil pri oprave podstatne komplikovanejšiu cestu, ako by bolo odletovanie celej vrchnej vaničky. Ale evidentne si to zvládol. Každopádne ak budeš robiť ďalší, odporúčal by som obe vaničky odletovať. Na vrchnej sú pripevnené skrutky pre termostat na oceľovom medzikruží, ktoré časom vyhníva a na spodnej zasa upevňovacie skrutky M10 a vypúšťací ventil. A toto bez rozobrania dobre neopravíš. Mňa vždy dojme, keď coca colu ľudia prezentujú ako lepší prípravok na čistenie od korózie a vodného mameňa, ako nápoj na pitie. Ona obsahuje asi 0,5 % kyseliny fosforečnej, ktorá rozpúšťa vodný kameň a hrdzu. Ale okrem toho je tam kvantum cukru a iných na tento účel totálne zbytočných prísad. Tak že akýkoľvek prípravok na čistenie WC, alebo odstraňovanie vodného kameňa v domácnosti vrátane toho octu je účinnejší.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Z25K ZA
Moc dobrá práca , postup sis zvolil takový,jaký Ti pasoval,to je v pořádku.Bude z toho krásný traktor.Těšim sa na video .Ja na čištění mám osvědčenou kyselinu citrónovou....to rozpustí vše
Libor :-)
Re: Z25K ZA
Pekná práca, len tak ďalej. A ten urobený motor . Trošku to rozpíš, dával si ho na go? Čo všetko na ňom bolo robené?
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Z25K ZA
Super chalani, ďakujem za pochvalu, teší ma to. V ďalšom príspevku pridám viac foto a popíšem detailne čo sa všetko na motore robilo. A ak bude niekedy čas, spravím aj video chodu motora. Nemám však originál výfuk, tak ak by mal niekto starý na predaj napíšte.
Jaro ešte k tomu chladiču. Tento postup, čo som zvolil, nie je možno dokonalý pretože sa nedajú opraviť M6 na hornej vaničke a M10 na spodnej vaničke. Ale nakoľko chladič nebol zhrdzavený (pozeral som dovnútra) a spodné úchyty M10 boli v poriadku a rovnako aj horné M6, tak som nevidel dôvod ho celý rozletovať. Ja som ho mal hlavne mastný a plný vodného kameňa. Predchádzajúci majiteľ mal asi trafené tesnenie alebo trúbky v hlave, lebo v ňom bolo kvantum oleja. Rovnako si myslím, že hoci coca-cola obsahuje aj rôzne iné prísady, tak keď som videl čo spravila s hrdzavou železnou platnou, keď som to testoval a za niekoľko minút pôsobenia ostala čistá ako nová, tak som to skúsil. Rovnako som okrem hore spomínaných prostriedkov použil aj sifočistič odpadov. Ten rozpúšťa aj vlasy, mastnotu......všetko. Ale s tým treba narábať opatrne, lebo fakt rozpúšťa rýchlo . Mám teda ešte dva chladiče a na tých by som už vaničky odletoval. Bohužiaľ, nemám s tým vôbec skúsenosti, nemám ani horák, kurenársku pastu, cín....nič s čím by som si pomohol. Preto asi za tu opravu pýtajú veľa, lebo to nie je jednoduché. Ak by sa niekto našiel, kto by bol ochotný mi poradiť resp. popísať nejaký postup ako na to, budem len rád a je možnosť zachrániť ďalšie dva chladiče.
Jaro ešte k tomu chladiču. Tento postup, čo som zvolil, nie je možno dokonalý pretože sa nedajú opraviť M6 na hornej vaničke a M10 na spodnej vaničke. Ale nakoľko chladič nebol zhrdzavený (pozeral som dovnútra) a spodné úchyty M10 boli v poriadku a rovnako aj horné M6, tak som nevidel dôvod ho celý rozletovať. Ja som ho mal hlavne mastný a plný vodného kameňa. Predchádzajúci majiteľ mal asi trafené tesnenie alebo trúbky v hlave, lebo v ňom bolo kvantum oleja. Rovnako si myslím, že hoci coca-cola obsahuje aj rôzne iné prísady, tak keď som videl čo spravila s hrdzavou železnou platnou, keď som to testoval a za niekoľko minút pôsobenia ostala čistá ako nová, tak som to skúsil. Rovnako som okrem hore spomínaných prostriedkov použil aj sifočistič odpadov. Ten rozpúšťa aj vlasy, mastnotu......všetko. Ale s tým treba narábať opatrne, lebo fakt rozpúšťa rýchlo . Mám teda ešte dva chladiče a na tých by som už vaničky odletoval. Bohužiaľ, nemám s tým vôbec skúsenosti, nemám ani horák, kurenársku pastu, cín....nič s čím by som si pomohol. Preto asi za tu opravu pýtajú veľa, lebo to nie je jednoduché. Ak by sa niekto našiel, kto by bol ochotný mi poradiť resp. popísať nejaký postup ako na to, budem len rád a je možnosť zachrániť ďalšie dva chladiče.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
To, co ti urobi kokakola, tak to iste urobis s rozriedenym odhrdzovacom. obidve su kyseliny fosforecne.
Cize preskolis chemicky hrdzu na fosforecnan. Ja tam ziadnu zahadu, ani supero postup nevidim.
Chladic je z mosadze, takze tam je zbytocne aplikovat kyselinu fosforecnu, ergo kokakolu, tam efekt fosfatovania nenastava.
Takze na ocistenie kamena, co su vapenate soli staci akakolvek kyselina, ocot, citronova, HCl. Posledne menovana sa dokonca doporucuje v prirucke o opravach Z25.
Je uplne zbytocne liat drahu kokakolu do chladica.
Cize preskolis chemicky hrdzu na fosforecnan. Ja tam ziadnu zahadu, ani supero postup nevidim.
Chladic je z mosadze, takze tam je zbytocne aplikovat kyselinu fosforecnu, ergo kokakolu, tam efekt fosfatovania nenastava.
Takze na ocistenie kamena, co su vapenate soli staci akakolvek kyselina, ocot, citronova, HCl. Posledne menovana sa dokonca doporucuje v prirucke o opravach Z25.
Je uplne zbytocne liat drahu kokakolu do chladica.
Re: Z25K ZA
Rosch, ja som nikde nepisal ze "kokakola" je lepsia ako ine odhrzdovace...ja som ju pouzil skor ako taky spustac. Tiez nikde neuvadzam, ze je to nejaky superhero postup na cistenie. Je to jednoducho moj postup. Mozno sa niekto inspiruje.
Podelil som sa ako som to spravil ja
a kazdy nech si urobi ako vie po svojom. Rovnako som sam seba podkopol, ze ucinny, ale nie idealny. Mam este stare dva chladice a rad by som ich zachranil odletovanim a vymenou uchytov.
Podelil som sa ako som to spravil ja
a kazdy nech si urobi ako vie po svojom. Rovnako som sam seba podkopol, ze ucinny, ale nie idealny. Mam este stare dva chladice a rad by som ich zachranil odletovanim a vymenou uchytov.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Ja som reagoval na fakt, ze si videl co urobila kola so zeleznou platnou.
Kyselina fosforecna urobi z hrdze fosfat.
Chladic nie je zvnutra hrdzavy, pretoze je z mosadze.
Chladic ma na sebe zvnutra vrstvu vapenatych soli. Takze tam treba uplne iny chemicky proces.
Snazim sa vysvetlit, ze kokakola v mosadznom chladici chemicky nefunguje tak, ako na hrdzavom zeleze. Takze ju netreba pouzivat na cistenie chladica vobec, je to neucinne.
Kyselina fosforecna rozoziera sice vodny kamen tiez, ale pri 0.5% v kole netreba cakat ziadne zazraky.
Ovela lepsie su niektore maksie kyseliny, naprikad bezny kuchynsky 8% ocot.
Sifo je zase chemicky hydroxid sodny. Ten je v zanesenom chladici uplne nanič, nakolko s vodnym kamenom ani nepohne.
Ak chces odmastit chladic, pouzil by som benzin. Odmastovadla, ako jar by sa dali pouzit tiez, ale vemi penia a bude problem poriadne vyplachnut chladic.
Na kamen potom niektoru organicku kyselinu, ocot, citronovu.
Kyselina fosforecna urobi z hrdze fosfat.
Chladic nie je zvnutra hrdzavy, pretoze je z mosadze.
Chladic ma na sebe zvnutra vrstvu vapenatych soli. Takze tam treba uplne iny chemicky proces.
Snazim sa vysvetlit, ze kokakola v mosadznom chladici chemicky nefunguje tak, ako na hrdzavom zeleze. Takze ju netreba pouzivat na cistenie chladica vobec, je to neucinne.
Kyselina fosforecna rozoziera sice vodny kamen tiez, ale pri 0.5% v kole netreba cakat ziadne zazraky.
Ovela lepsie su niektore maksie kyseliny, naprikad bezny kuchynsky 8% ocot.
Sifo je zase chemicky hydroxid sodny. Ten je v zanesenom chladici uplne nanič, nakolko s vodnym kamenom ani nepohne.
Ak chces odmastit chladic, pouzil by som benzin. Odmastovadla, ako jar by sa dali pouzit tiez, ale vemi penia a bude problem poriadne vyplachnut chladic.
Na kamen potom niektoru organicku kyselinu, ocot, citronovu.
Re: Z25K ZA
Generálka motora. V tomto prípade je asi vhodné napísať, že neostal kameň na kameni a urobilo sa takmer všetko. Ako som už spomínal, komplet kľuka, ložiská a ojince ostali pôvodné a prehodili sa len do druhého bloku. Rovnako aj vačkovka, ozubené kolesá, olejové čerpadlo, olejová vaňa a sací kôš ostali pôvodné. Výmena vnútornosti sa podarila, kľuka sa točila veľmi ľahko. Ďalej boli nahodené kompletné české vložky, čerpadlo s novými 6,5 elementami nastavené na stolici a regulátor otáčok. Pred-vstrek je nastavený na cca 29°.
Ešte som musel nasadiť zotrvačník a spojkovú lamelu a prítlačný tanier. Nastavil som aj rovnaké vzdialenosti na packách, pretože každá mala inú vzdialenosť. Aby som si dobre nastavil os spojkovej lamely, vyrobil som si prípravok zo silikónu a pri triafaní na vývodovú hriadeľ tak nebol žiaden problém. Po osadení motora na spojkový zvon sa začala skladačka. Ako prvé som nahodil všetky dekle, nalial olej, nahodil pôvodný kompresor, nový palivový filter + nový držiak filtra, plno-prietokový olejový filter s imitačnou bankou č.2 a dal som vodnú pumpu s opravenou hriadeľkou na čerpadle (zatiaľ ako dočasné riešenie, lebo tečie upchávka a je tam silikón).
Hlava motora, to je kapitola sama o sebe. Hlava je tam neprasknutá, nezvárana a nešitá. Pôvodná čo tam bola, došitá a dopraskaná, je už len ako závažie na ponk. Na novej hlave sa robila komplet generálka (netreba myslim rozpisovať čo všetko) no okrem výmeny trubiek v hlave a mrazoviek (tie boli ešte v poriadku) som spravil ešte malú revíziu a vyčistil vodný priestor, vymenil tesnenia na predné dekle, dal silikón na deklové závity M8, vymenil som gumené okrúžky pre vložky vstrekovačov a žhavičov, nové odtokové potrubie z hlavy + spodné potrubie do chladiča z vodnej pumpy, nové žhaviče a nové trysky nastavené na 130ATM. Potom mohla hlava ísť na motor. Dotiahol som ju na 150 Nm. Ventile som nastavil na 0,30S a 0,35V. Ale ono si to ešte sadne a ked dotiahnem hlavu, tak to ešte upravím. Dal som klingeritové tesnenie pod hlavu a vyhodil som plechové okrúžky, ktoré sú pri zdvihátkach. Zatiaľ tam je olej M6AD, kým sa zabehne. Potom vymením filter, dotiahnem hlavu nastavím ventile a dám celoročný M7ADX. To by bolo približne všetko okolo motora.
Okrem motora som spravil komplet novú elektriku pre celý traktor vpredu, zrepasoval som si štartér a nastriekal, urobil komplet go celej prednej nápravy, vrátane výmeny puzdier a ložísk. Chladič som spomínal v príspevku vyššie, plus samozrejme dal som tam termostat a nalial som fridex do -25°C. Robila sa aj korytnačka vpredu, nakoľko mala vybité púzdro a čap pre torznú tyč. Muselo sa to prevŕtať a stočiť nový čap na sústruhu. Ešte plánujem dať vodiace gumy, opraviť dynamo a vymeniť regulátor 12V a časom asi vymeniť olejové čerpadlo a dať novú opravnú sadu do vodnej pumpy. Olejové čerpadlo sícet tlačí na 4 ATM, ale pri zohriatí motora klesne na 2,5 a drží sa tam, alebo skáče od 2 do 3. Motor je po GO, tak to môže robiť jedine čerpadlo. Chcem prerobiť aj olejový vzduchový filter na papierový, tento som len zatial vyčistil a vymenil mu olej. Oleje sa vymenili v prevodovke, kompresore, hydraulike a motore + premazali sa vazelínou všetky mazničky. Treba ešte nejaké veci vzadu, okrem výmeny prevodového oleja PP44 a výmeny brzdových obložení a zadných pneu sa tam nerobilo nič zásadné.
Ostatné veci ukáže čas a peniaze
Ešte som musel nasadiť zotrvačník a spojkovú lamelu a prítlačný tanier. Nastavil som aj rovnaké vzdialenosti na packách, pretože každá mala inú vzdialenosť. Aby som si dobre nastavil os spojkovej lamely, vyrobil som si prípravok zo silikónu a pri triafaní na vývodovú hriadeľ tak nebol žiaden problém. Po osadení motora na spojkový zvon sa začala skladačka. Ako prvé som nahodil všetky dekle, nalial olej, nahodil pôvodný kompresor, nový palivový filter + nový držiak filtra, plno-prietokový olejový filter s imitačnou bankou č.2 a dal som vodnú pumpu s opravenou hriadeľkou na čerpadle (zatiaľ ako dočasné riešenie, lebo tečie upchávka a je tam silikón).
Hlava motora, to je kapitola sama o sebe. Hlava je tam neprasknutá, nezvárana a nešitá. Pôvodná čo tam bola, došitá a dopraskaná, je už len ako závažie na ponk. Na novej hlave sa robila komplet generálka (netreba myslim rozpisovať čo všetko) no okrem výmeny trubiek v hlave a mrazoviek (tie boli ešte v poriadku) som spravil ešte malú revíziu a vyčistil vodný priestor, vymenil tesnenia na predné dekle, dal silikón na deklové závity M8, vymenil som gumené okrúžky pre vložky vstrekovačov a žhavičov, nové odtokové potrubie z hlavy + spodné potrubie do chladiča z vodnej pumpy, nové žhaviče a nové trysky nastavené na 130ATM. Potom mohla hlava ísť na motor. Dotiahol som ju na 150 Nm. Ventile som nastavil na 0,30S a 0,35V. Ale ono si to ešte sadne a ked dotiahnem hlavu, tak to ešte upravím. Dal som klingeritové tesnenie pod hlavu a vyhodil som plechové okrúžky, ktoré sú pri zdvihátkach. Zatiaľ tam je olej M6AD, kým sa zabehne. Potom vymením filter, dotiahnem hlavu nastavím ventile a dám celoročný M7ADX. To by bolo približne všetko okolo motora.
Okrem motora som spravil komplet novú elektriku pre celý traktor vpredu, zrepasoval som si štartér a nastriekal, urobil komplet go celej prednej nápravy, vrátane výmeny puzdier a ložísk. Chladič som spomínal v príspevku vyššie, plus samozrejme dal som tam termostat a nalial som fridex do -25°C. Robila sa aj korytnačka vpredu, nakoľko mala vybité púzdro a čap pre torznú tyč. Muselo sa to prevŕtať a stočiť nový čap na sústruhu. Ešte plánujem dať vodiace gumy, opraviť dynamo a vymeniť regulátor 12V a časom asi vymeniť olejové čerpadlo a dať novú opravnú sadu do vodnej pumpy. Olejové čerpadlo sícet tlačí na 4 ATM, ale pri zohriatí motora klesne na 2,5 a drží sa tam, alebo skáče od 2 do 3. Motor je po GO, tak to môže robiť jedine čerpadlo. Chcem prerobiť aj olejový vzduchový filter na papierový, tento som len zatial vyčistil a vymenil mu olej. Oleje sa vymenili v prevodovke, kompresore, hydraulike a motore + premazali sa vazelínou všetky mazničky. Treba ešte nejaké veci vzadu, okrem výmeny prevodového oleja PP44 a výmeny brzdových obložení a zadných pneu sa tam nerobilo nič zásadné.
Ostatné veci ukáže čas a peniaze
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Porobil si na tom kusisko roboty. A to olejové čerpadlo by som asi neriešil. Vzhľadom na to, že si nerobil kľuku a ložiská a ešte si to celé prehádzal do iného bloku je ten výsledok mimoriadne dobrý. Máš tam M6AD, ktorý veľmi mení viskozitu vplyvom teploty a preto ten tlak klesá. Myslím že ani iné čerpadlo by s tým zázraky neurobilo, lebo na ložiskách určite nejaká vôľa bude. každopádne 2,5 bar na teplom motore nie je zlé. Prietok oleja mazacími miestami je dôležitejší, ako vysoký tlak.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Z25K ZA
Urobil si takmer go motora. Dobra práca. Olej potom výmen, tento ber ako zabehovy...
Re: Z25K ZA
to je roboty ako na kostole. ale k tej hlave..tie rurky na voditka a mrazovky si menil alebo nie? nie je mi to celkom jasne.