Z25K ZA
Re: Z25K ZA
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Kolesá som nahodil aj na traktor a bol som sa previesť. Som spokojný, ale nie je to úplne ideálne. Hoci sa traktor na ceste riadi ľahko a dobre a ani nepláva, no keď stoji na mieste, tak sa krúti volantom dosť tazko. Pred rokom a pol som repasoval komplet prednú nápravu, dával nové čapy riadenia, vymenil som zvislé púzdra, vymenil čapy na riadiacich tyčiach, vymenil som celý zvon a dal druhý excenter s ozubeným kolesom, dal tam ihličkové ložiská namiesto tých oceľových podložiek, vypuzdril som obal volantovej tyče a zdalo sa mi, že riadenie ide už dobre. Excenter som samozrejme nastavil tak, aby bola minimálna vôľa a šlo ľahko točiť volantom. Ale akoby sa to po roku a pol začalo nejako pridierať a v jednom mieste cítim, ako ide slimák volantovej tyče a ozubené koleso kov na kov. Nemal som originál tyč a obal k sebe zvrtane, bolo tam iné sériové číslo, tak som tam vyfrézoval drážky, aby sa dalo manipulovať. Je možné, že sa to nejako posunulo , alebo sa povolil excenter. Budem to musieť potom výskumať. Michal
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Ono keď to riadenie nemáš originál spasované, tak keď vyrazíš koliky a nájdeš správnu polohu, bolo by vhodné tie otvory pre kolíky znova prevŕtať a zakolíkovať. Tie sily na šneku sú dosť veľké a je možné, že sa to časom na skrutkách trochu pohne.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Z25K ZA
Dnes som zalovil v starej stodole u kamaráta. Predal Z25 a ostali mu "staré" nepoužité 6.5 elementy v mastnom papieri. Chcel ich vyhodiť, no našťastie mi napísal. Elementy nie sú použité a majú už nejaký ten rôčik.
Hlavu v mastnom papieri tam žiaľ nemal.
Hlavu v mastnom papieri tam žiaľ nemal.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Dávnejšie som zistil, že tento traktor v skutočnosti nie je uplne "kčko" nakoľko upaľuje až 36 km/h. V predu mám vysoké stlpice (teda kcko náprava predok) tak to tam bolo odkedy je traktor u nás. Niektoré diely tam boli z Nka (rovná páka ručnej brzdy, nalievacie hrdlo oleja z Nka) musím ešte skontrolovať poloosy. Ono kým sa k nám dostal, tak to bol nakladač hnoja na družstve, ale ktovie, čo tam majstri poprehadzovali. Keby som mal čisto vychádzať z rýchlosti, že ide 36 km/h, možno je to Nko resp. Z25 bez označenia. Možno jedna z prvých prevodoviek.
Na prevodovke pri páke hydrauliky má sériové číslo 12905 a podľa info od Libor25, boli tieto prevodovky vyrábané niekde okolo roku 1948-1951, čiže by sa malo jednať o starý Z25 bez označenia, prípadne možno je to prevodovka z prvých Zetor 25 A.
Momentálne tam mám obuté balóny 13.6-36 a traktor ide spomínaných 36 km/h. Preto som som si zmeral priemer pneu s diskom a porovnal si to cez prepočet trojčlenky s ostanými pneu. Podľa tohto vzorca a prepočtu ide traktor 28 km/h (nie je to asi najpresnejšie) a lepšie by bolo spočítať zuby v prevodovke, ale povedzme tak, že to stačí a nemusím tak dávať dole dekel prevodovky. pozri tabuľka dole pozn. zelený rámik aktuálna rýchlosť a žltý rámik rýchlosť, keby obujem susedove pneu, čo má ešte originál pneu "ačko"
Tento traktor však už nemám v úmysle nejako pracovne vyťažovať a preto to možno nechám obuté na týchto kolesách a bude slúžiť len na občasné nedeľné výlety po prírode.
Druhý traktor s prídavným prevodom je určite "kčko" ten ide 17-18 km/h na 14.9-28 pneu. Toto mi vyhovuje, lebo ho používam do hory. Je silný, má nízke ťažisko (predná náprava z "ačka" a 28" kolesá).
Tu mi však zase vyskakujú rýchlosti, takže táto prevodovka sa bude repasovať, prípadne sa vymení kus za kus za inú a táto sa potom zrepasuje už mimo traktor.
Jednoducho mám hybridy
Na prevodovke pri páke hydrauliky má sériové číslo 12905 a podľa info od Libor25, boli tieto prevodovky vyrábané niekde okolo roku 1948-1951, čiže by sa malo jednať o starý Z25 bez označenia, prípadne možno je to prevodovka z prvých Zetor 25 A.
Momentálne tam mám obuté balóny 13.6-36 a traktor ide spomínaných 36 km/h. Preto som som si zmeral priemer pneu s diskom a porovnal si to cez prepočet trojčlenky s ostanými pneu. Podľa tohto vzorca a prepočtu ide traktor 28 km/h (nie je to asi najpresnejšie) a lepšie by bolo spočítať zuby v prevodovke, ale povedzme tak, že to stačí a nemusím tak dávať dole dekel prevodovky. pozri tabuľka dole pozn. zelený rámik aktuálna rýchlosť a žltý rámik rýchlosť, keby obujem susedove pneu, čo má ešte originál pneu "ačko"
Tento traktor však už nemám v úmysle nejako pracovne vyťažovať a preto to možno nechám obuté na týchto kolesách a bude slúžiť len na občasné nedeľné výlety po prírode.
Druhý traktor s prídavným prevodom je určite "kčko" ten ide 17-18 km/h na 14.9-28 pneu. Toto mi vyhovuje, lebo ho používam do hory. Je silný, má nízke ťažisko (predná náprava z "ačka" a 28" kolesá).
Tu mi však zase vyskakujú rýchlosti, takže táto prevodovka sa bude repasovať, prípadne sa vymení kus za kus za inú a táto sa potom zrepasuje už mimo traktor.
Jednoducho mám hybridy
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
To je úlovek. Gratuluju k takovéto koupi...
Re: Z25K ZA
Pekné, aj tie krabičky majú historickú hodnotu.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Z25K ZA
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
ono sa to z dialky nezdá, ale tie velké pneu na Kacku su fakt obrie az ked som sa zapozeral, tak si vravím, ze on tam má akesi malé závazie. a to tak skresluje. ale na druhej strane radsej mat vacsie nez tie mensie 9,50-36
Re: Z25K ZA
Mně se tam ty 13,6-36 pneumatiky moc líbí, ty 9,5-36 jsou fakt malé. 36 km/h je už docela slušný fofr. Myslím si, že tam tedy bude normální áčková převodovka, co jezdila na pneu 11,25 těch 28 km/h a díky větším kolům to takto upaluje.
Re: Z25K ZA
Tie kolesá sú naozaj dosť veľké a z hľadiska bezpečnosti je väčšie riziko prevrátenia, ale mne sa tam páčia. Po vrstevnici nejazdím vôbec, ak tak len po lesnej ceste, ktorá je v pohode. Uvažujem tie lízatka dať o niečo vyššie, aby neboli tak schovaté za vzorkou pneu.
Mira áno je to tak. Bude to Ačko prevodovka, alebo ako sa domnievam (podľa označenia prevodovky) možno to bude jeden z prvých Z25 vyrábaný hneď po vojne okolo 48 roku.
Mira áno je to tak. Bude to Ačko prevodovka, alebo ako sa domnievam (podľa označenia prevodovky) možno to bude jeden z prvých Z25 vyrábaný hneď po vojne okolo 48 roku.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Z25K ZA
Myslím, že ten první typ převodovky to nebude. S tou traktor jezdil 33 km/h i na malých kolech (měl jsem jej kdysi půjčený a ten fakt uháněl), to by na těch káčkových muselo valit snad přes 40 :-).