Ospravedlňujem sa, v hlave sa mi tie dva oleje poplietli.anton30 píše:Jaro, ja som mal problem s olejom M7ADS3. Ten mi nevedelo olejové čerpadlo natiahnuť. Ked som dal olej M7ADX tak zrazu nebol problem.
Zetor 25 z Valach
Re: Zetor 25 z Valach
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25 z Valach
Ste mňa moc nepotěšili a hlavně teda chlapci z A*M mňa nepotěšili... Budu to muset teda řešit no. Nespíš je to teda tak, že se ten olej asi nestihl spálit, protože ten traktor jel třeba na 1000 ot./sec bez zátěže, tím pádem se ten olej ukázal ve spalovacím prostoru a poté tedy ve výfuku nespálený. A uniká tedy kolem toho vyžraného.
Re: Zetor 25 z Valach
Noo mám tam olej M7ADX a bylo to po asi 2 a půl hodinách štípání s přestávkama samozřejmě, ale čerpadlo mi zlobí zkusím se podívat, ale myslím, že to byl oil. Nicméně teď vložky nechám zatím tak, to co mi neprojde kolem vodítek tak projde od spodu a časem si to snad sedne není to hluboké, ale jak je to matné asi se tam ten olej drží. A čerpadlo půjde na stolici s novýma elementama, protože už je na tom špatně. Nafta by se vypařila ve výfukovém prostoru ne?
Re: Zetor 25 z Valach
Ak to točíš naozaj na 1000 ot/sek. tak sa čudujem že z toho ide len olej a nie aj ojnice. Ale teraz vážne, nafta to nebude, ak by takto hádzal naftu, tak by ten motor musel dymiť ako horiaci tanker. Neviem si predstaviť, aká vysoká dávka by tam musela byť nastavená, aby sa nespálila a prípadne nevyparila počas expanzie a zostala až do výfukového zdvihu. Navyše ak má čerpadlo pred smrťou, tak dáva skôr menej, ako viac.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25 z Valach
1000 ot/min sem myslel
Jinak je to opravdu olej.
Jinak je to opravdu olej.
Re: Zetor 25 z Valach
Ahojte, tak jsem se pustil do rozsáhlejší renovace. Výměnu elementů v čerpadle a nastavení na stolici, výměna oleje, sundání hlavy a zalapování ventilů jemnou pastou ještě malinko propouštěli, nicméně hlavní důvod sundání hlavy byl vyčištění od bordelu v prostoru, kde je voda, oprava vodní pumpy(vyfrézování sedla 35mm a výměna měchu). Přestavba na plnoprůtokový filtr, vyčištění a oprava starteru, přestavba na proximácké žhaviče, oprava nabíjení(elektronický regulátor), oprava chladiče a hlavě kompletní GO přední nápravy.
Pomalu pokračuju a dávám to dokopy. První jsem vyčistil vodní soustavu 9l octa 200g kys citronové první várka poté druhá várka 100g sody na praní. Vyčistilo to téměř všechno až na usazeniny v hlavě a chladič, který byl absolutně ve špatném stavu. Chladič jsem koupil nový z Prutexu.
Naftové čerpadlo bylo na stolici měl jsem dvě nechal jsem čerpadlářovi obě vybral z tama nejlepší elementy ty dal do jednoho čerpadla a do druhého dal nové elementy.
Olejové filtry jsem vyčistil a kompletně to přestavuji na plnoprůtokový filtr.
Hlavu jsem sundal kvůli chladiči protože ve vnitř bylo moc usazenin. Usazeniny jsem pořádně vyčistil vapků a jarem. Naštěstí to šlo pěkně, když jsem otevřel oba dva kryty. Zjistil jsem také, že malinko prosakovali ventily tak jsem je jemnou pastou zalapoval a už drží pěkně. Myslel jsem, že se zaklepou a bohužel se tak nestalo. Také jsem zjistil, že jedno guferko dobře netěsnilo, tak jsem ho zrovna vyměnil.
Vodní pumpu jsem kompletně zrepasoval nové gufera, nové ložiska ucpávka a kroužek. Musel jsem vyfrézovat drážku 35mm protože předtím jsem to neudělal a tekla mi voda do vazelíny.
Nechal jsem si vytvořit vložky pro proximácké žhaviče, tak jsem zvědav jak to dopadne, zda to bude fungovat lépe či ne.
Také jsem kupoval skříňku na nářadí bohužel na traktoře nebyla žádná, ale naštěstí se mi podařilo nějakou na bazoši najít.
Jako poslední jsem se rozhodl udělat přední nápravu. No toto jsem nečekal nefungovalo kladivo nefungoval jeden hever nic. Ani boha mlátil jsem do toho dva dny WD40 jsem dovnitř celé nastříkal a ani boha. Nakonec mi brácha pomohl našel oje a nějakou hřídel, kdy jsme zapřeli hever a stáhli jsme to popruhem. A pumpovali jsme 20t hydraulickým heverem a z vnitřní strany byl 5t mechanický hever. Odhaduji, že tlak byl něco kolem 15-20t, 18x14 hranol jsme rozštípli na půl. No byl to boj. Nakonec se ale podařilo. Přední čep nápravy vypadá to že někdo dělal tam byla výle 0.5mm v ložisku a v uložení žádná a čep nebyl vymačkaný. Tak ten jsem nechal nicméně zadní čep byl absolutně na odpis musel jsem nechat vyfrézovat 27mm díru a udělat nový čep jinak se nedalo. Bohužel ani tak to nesebralo všechno zbylo tam trošku vydroleného nicméně už jsem to nechtěl dál zvětšovat a oslabovat. Dnes mi došli ložiska tak jsem je rovnou osadil je to dost na těsno tak nevím jda to nemám třeba smirkem 400 povolit ten čep. Udělal jsem zrovna i úpravu náboje pro gufero tak snad to chvílu vydrží.
Do svisláků nahoru a dolů jste dávali co za těstnění dávali jste O-kroužky nebo plstěné těsnění?
Pomalu pokračuju a dávám to dokopy. První jsem vyčistil vodní soustavu 9l octa 200g kys citronové první várka poté druhá várka 100g sody na praní. Vyčistilo to téměř všechno až na usazeniny v hlavě a chladič, který byl absolutně ve špatném stavu. Chladič jsem koupil nový z Prutexu.
Naftové čerpadlo bylo na stolici měl jsem dvě nechal jsem čerpadlářovi obě vybral z tama nejlepší elementy ty dal do jednoho čerpadla a do druhého dal nové elementy.
Olejové filtry jsem vyčistil a kompletně to přestavuji na plnoprůtokový filtr.
Hlavu jsem sundal kvůli chladiči protože ve vnitř bylo moc usazenin. Usazeniny jsem pořádně vyčistil vapků a jarem. Naštěstí to šlo pěkně, když jsem otevřel oba dva kryty. Zjistil jsem také, že malinko prosakovali ventily tak jsem je jemnou pastou zalapoval a už drží pěkně. Myslel jsem, že se zaklepou a bohužel se tak nestalo. Také jsem zjistil, že jedno guferko dobře netěsnilo, tak jsem ho zrovna vyměnil.
Vodní pumpu jsem kompletně zrepasoval nové gufera, nové ložiska ucpávka a kroužek. Musel jsem vyfrézovat drážku 35mm protože předtím jsem to neudělal a tekla mi voda do vazelíny.
Nechal jsem si vytvořit vložky pro proximácké žhaviče, tak jsem zvědav jak to dopadne, zda to bude fungovat lépe či ne.
Také jsem kupoval skříňku na nářadí bohužel na traktoře nebyla žádná, ale naštěstí se mi podařilo nějakou na bazoši najít.
Jako poslední jsem se rozhodl udělat přední nápravu. No toto jsem nečekal nefungovalo kladivo nefungoval jeden hever nic. Ani boha mlátil jsem do toho dva dny WD40 jsem dovnitř celé nastříkal a ani boha. Nakonec mi brácha pomohl našel oje a nějakou hřídel, kdy jsme zapřeli hever a stáhli jsme to popruhem. A pumpovali jsme 20t hydraulickým heverem a z vnitřní strany byl 5t mechanický hever. Odhaduji, že tlak byl něco kolem 15-20t, 18x14 hranol jsme rozštípli na půl. No byl to boj. Nakonec se ale podařilo. Přední čep nápravy vypadá to že někdo dělal tam byla výle 0.5mm v ložisku a v uložení žádná a čep nebyl vymačkaný. Tak ten jsem nechal nicméně zadní čep byl absolutně na odpis musel jsem nechat vyfrézovat 27mm díru a udělat nový čep jinak se nedalo. Bohužel ani tak to nesebralo všechno zbylo tam trošku vydroleného nicméně už jsem to nechtěl dál zvětšovat a oslabovat. Dnes mi došli ložiska tak jsem je rovnou osadil je to dost na těsno tak nevím jda to nemám třeba smirkem 400 povolit ten čep. Udělal jsem zrovna i úpravu náboje pro gufero tak snad to chvílu vydrží.
Do svisláků nahoru a dolů jste dávali co za těstnění dávali jste O-kroužky nebo plstěné těsnění?
Naposledy upravil(a) abushrek dne úte čer 08, 2021 9:16 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Zetor 25 z Valach
Dobrá robota
Prutex predáva aj chladiče? Ja že len repasuje...
Prutex predáva aj chladiče? Ja že len repasuje...
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Zetor 25 z Valach
Dík chlapi
Ano dělá opravy ale kompletně vyrábí od vrchu až dolů a neni problém koupit uplně celý nový chladič. Pokud chcete opravu tak neni problém oni většinou rozdělají komplet chladič a poté posuzují jednotlivé díly, zda OK či ne. Vymění pouze to co usoudí, že už neni ok, takže se v konečném důsledku můžete i s aktuálním chladičem dostat až na cenu nového chladiče. Takto mi to popisoval pan když jsem tam volal.
Ano dělá opravy ale kompletně vyrábí od vrchu až dolů a neni problém koupit uplně celý nový chladič. Pokud chcete opravu tak neni problém oni většinou rozdělají komplet chladič a poté posuzují jednotlivé díly, zda OK či ne. Vymění pouze to co usoudí, že už neni ok, takže se v konečném důsledku můžete i s aktuálním chladičem dostat až na cenu nového chladiče. Takto mi to popisoval pan když jsem tam volal.
Re: Zetor 25 z Valach
Ahojte, konečně jsem to dal nějak do kupy, ale nastal menší problém. Chtěl jsem dat elektronický regulátor dynama od AEV ať je "klid". Když jsem regulátor zastavěl a zapojil všechno se zdálo být pořádku. Při vložení klíče do spínací skříňky se rozsvítí žárovka, že se baterie nenabíjí. Po nastartování žárovka pohasne(téměř zhasne). Po nastavení vyššího volnoběhu žárovka zhasne a dynamo začne dodávat do systému proud asi 5-11A. Následně po zvýšení otáček začne stoupat dobíjecí proud na 15A. Při 1400-1600 ot/min dobíjí dynamo téměř 30A. Po půlhodinové jízdě je dynamo horké pomalu na něm nejde udržet ruka. Měl s tím někdo stejné zkušenosti?
Re: Zetor 25 z Valach
Evidentne ten regulátor je na dynamo s väčším výkonom. Regulátor dynama musí regulovať okrem napätia ak prúd a preto musí byť prúdovo kompatibilný s dynamom. On teda v tvojom prípade neobmedzí budenie dynama pri dosiahnutí max. prúdu pre toto dynamo, čo je okolo 11 A (150 W dynamo).
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25 z Valach
Já jsem bral právě regulátor 12V 150W od aev. Proto mi to nejde do hlavy. Přitom píší, že je tam i regulace proudu (proudová ochrana dynama). Tak teď nevím, jestli je dynamo špatné nebo něco špatně zapojeno. Ale třikrát jsem to ověřoval to zapojení. Ještě jsem měřil přechodový odpor zemi regulátoru a kostře traktoru. Naměřil jsem 0ohm poté jsem to samé zkoušel s dynamem naměřil jsem hodnotu 20ohm tak jsem natahl specialní drát a ani to nepomohlo.
Re: Zetor 25 z Valach
Ahojte, dlouho jsem tu nebyl, každopádně nic nestojí. Regulátor jsem nakonec rozchodil byl problém v dynamu, kdy se dotýkal kontakt šteftu, takže bylo dynamo ve zkratu, kabely jsem odizoloval a už všechno běží jak má. Proudová a napěťová ochrana funguje, můžu jen doporučit.
Poslední dobou toho dělám na 25tce málo, ale mám jiné zábavy Pořídil jsem si konečně PAJku v celkem rozumném stavu s komplet vzduchařinou s ruční brzdou, rezervou atd.. Už jsem ji byl i vyzkoušet a musím říct, super vlečka škoda toho, že ty kola jsou opravdu vysoké. Jsou tam nějaké kosmetické vady jako elektřina.
Také jsem si pořídil špalíkovač URBAN KOVO TR75, máme spíše hráze než lesy a máme dvě zahrady s ovocnými stromy, koupil jsem i vytěžený kousek lesa, kde lezí klestí, takže to aspoň využiju. Budeme dělat i probírku na mladé smrčině tak jsem chtěl něco bytelného. Špalíkovač má ve vnitř 90kg setrvák + 40kg řemenici a ten chod je relativně klidný, čekal jsem to horší abych pravdu řekl.
Přikládám i nějaké video ze špalíkování..
[youtube]http://youtu.be/BMf8Iy0w3IY[/youtube]
Jinak hodně času trávím na přístřešku a i takové dílničce, takže toho mám celkem dost Chtěl bych tento rok dotáhnout tu dílnu a v létě začít s převodovkou. Když jsem včera špalíkoval něco ve vnitř začalo rachotit, ale když jsem začínal tak ze začátku se mi zdálo že ve vnitř něco klepe, ale poté to začalo dělat už hodně toho po 10 pytlech nechali. Byl jsem smířen s tím, že ta převodovka už není v dobré kondici. Budu muset udělat komplet převodovku, je to jediná část traktoru, na kterou nebylo šáhnuto a je to znát.
Poslední dobou toho dělám na 25tce málo, ale mám jiné zábavy Pořídil jsem si konečně PAJku v celkem rozumném stavu s komplet vzduchařinou s ruční brzdou, rezervou atd.. Už jsem ji byl i vyzkoušet a musím říct, super vlečka škoda toho, že ty kola jsou opravdu vysoké. Jsou tam nějaké kosmetické vady jako elektřina.
Také jsem si pořídil špalíkovač URBAN KOVO TR75, máme spíše hráze než lesy a máme dvě zahrady s ovocnými stromy, koupil jsem i vytěžený kousek lesa, kde lezí klestí, takže to aspoň využiju. Budeme dělat i probírku na mladé smrčině tak jsem chtěl něco bytelného. Špalíkovač má ve vnitř 90kg setrvák + 40kg řemenici a ten chod je relativně klidný, čekal jsem to horší abych pravdu řekl.
Přikládám i nějaké video ze špalíkování..
[youtube]http://youtu.be/BMf8Iy0w3IY[/youtube]
Jinak hodně času trávím na přístřešku a i takové dílničce, takže toho mám celkem dost Chtěl bych tento rok dotáhnout tu dílnu a v létě začít s převodovkou. Když jsem včera špalíkoval něco ve vnitř začalo rachotit, ale když jsem začínal tak ze začátku se mi zdálo že ve vnitř něco klepe, ale poté to začalo dělat už hodně toho po 10 pytlech nechali. Byl jsem smířen s tím, že ta převodovka už není v dobré kondici. Budu muset udělat komplet převodovku, je to jediná část traktoru, na kterou nebylo šáhnuto a je to znát.